Рішення
від 01.09.2022 по справі 420/8930/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8930/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2022 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до товариства з обмеженою відповідальністю "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" 65023, м. Одеса, вул. Льва Толстого 6, код ЄДРПОУ 22446819, МФО 328209, UA 873282090000026002311690401 Банк АБ Південний, телефон: 050 088-83-03 на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області / Банк ГУК в Одеській області, Одержувач - ГУК в Одеській області/50070000, МФО 899998, р/р UA618999980313191230000015744, код ЄДРПОУ 37607526, тел./факс: (048)722-52-42, е-mail:Odessa_fszi@ukr.net, суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році у розмірі 593400,00 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 890,10 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем не виконано відповідно до чинного законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню інвалідів протягом 2021 року, оскільки згідно «Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів» за 2021 рік середньооблікова чисельність штатних працівників на ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" склала 20 осіб та у відповідності з нормативом місць призначених для працевлаштування інвалідів відповідач повинен був створити 1 робоче місцем, проте не створено жодного.

Від відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що станом на 01.01.2021 року у трудових відносинах з ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" перебувала одна особа з інвалідністю ІІ групи ОСОБА_1 , який працював з 2005 року. 29.10.2021 року трудові відносини були припинені, а з 01.11.2021 року було прийнято на постійну роботу ОСОБА_2 , який має третю групу інвалідності та працює по теперішній час. Таким чином, ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" повністю виконало приписи ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» шляхом створення одного робочого місця для особи з інвалідністю та фактичного забезпечення працевлаштування почергово протягом звітного року двох працівників, яким присвоєно групу інвалідності, за основним місцем роботи, що свідчить про здійснення всіх можливих заходів для реалізації особами з інвалідністю права на працю. Виходячи з положень Інструкції від 27.08.2020 на ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" не покладено імперативного обов`язку подавати разом зі звітом про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік відомостей про всіх без винятку працівників з інвалідністю, що виконували свої професійні обов`язки протягом звітного року з детальним розташуванням особистої інформації про таких осіб. Крім того, позивачем не було здійснено заходів спрямованих на уточнення інформації щодо кількості працевлаштованих ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" осіб з інвалідністю, жодних запитів стосовно середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, не встановлено.

Ухвалою суду від 04 липня 2022 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Відповідно до ч. 9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Згідно ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2017 року № 70, звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінсоцполітики за погодженням з Держстатом.

При цьому, відповідно до пункту 3.2.5 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286 середньооблікова чисельність працівників за період з початку року (в тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням одержаної суми на кількість місяців 12 (тобто місяців).

Згідно п. 9 Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю», затвердженої наказом Міністерства соціальної політики України від 27 серпня 2020 року № 591, дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність (рядок 02), та кількості осіб з інвалідністю, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, застосовується правило заокруглення до цілого: якщо після коми число від 1 до 4, заокруглення відбувається в бік зменшення, від 5 до 9 - в бік збільшення.

Відповідно до ст. 20 ЗУ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України. У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

З матеріалів справи вбачається, що 22.02.2022 року ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" подано до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік, за формою № 10-ПОІ, в якому зокрема зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) - 20, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб) « 1» (а.с. 7-8, 37-38)

На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2021 рік Одеським обласним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю було складено розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2021 звітний рік в розмірі 593400,00 грн. (а.с. 10).

В той же час, судом встановлено, що в період з 01.01.2021 року по 29.10.2021 року в ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" на посаді інженера з охорони праці працював ОСОБА_1 , який є особою з інвалідністю ІІ групи, що підтверджується довідкою серії МСЕ № 076093 (а.с. 61-63, 67-88, 92-113).

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що 01.11.2021 року ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" прийняло на посаду інженера з охорони праці ОСОБА_2 , який є особою з інвалідністю ІІІ групи (а.с. 64-66, 114-117).

Таким чином, у ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" працювали особи з інвалідністю, а саме ОСОБА_1 в період з 01.01.2021 року по 29.10.2021 року, та ОСОБА_2 в період з 01.11.2021 по теперішній час.

За таких підстав, оскільки ТОВ "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" відповідно до норм діючого законодавства виконано норматив робочих місць по працевлаштуванню осіб з інвалідністю протягом звітного 2021 року, суд дійшов висновку, що застосування до нього адміністративно-господарських санкцій та стягнення пені є безпідставним.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (код ЄДРПОУ 13901271, адреса місцезнаходження: 65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до товариства з обмеженою відповідальністю "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" (код ЄДРПОУ 22446819, адреса місцезнаходження: 65023, м. Одеса, вул. Льва Толстого, 6) про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "БСМ КРЮІНГ СЕРВІС ЦЕНТР Україна" 65023, м. Одеса, вул. Льва Толстого 6, код ЄДРПОУ 22446819, МФО 328209, UA 873282090000026002311690401 Банк АБ Південний, телефон: 050 088-83-03 на користь Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю на рахунок управління Державної казначейської служби України в Одеській області / Банк ГУК в Одеській області, Одержувач - ГУК в Одеській області/50070000, МФО 899998, р/р UA618999980313191230000015744, код ЄДРПОУ 37607526, тел./факс: (048)722-52-42, е-mail:Odessa_fszi@ukr.net, суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році у розмірі 593400,00 грн. та пеню за порушення встановлених законодавством термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 890,10 грн., в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.09.2022
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу106037753
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/8930/22

Рішення від 01.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні