Рішення
від 07.08.2022 по справі 640/22476/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 серпня 2022 року м. Київ № 640/22476/21

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом

Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області

доТовариства з обмеженою відповідальністю ЮНІСТЬ ІНВЕСТ

простягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Держпродспоживслужби в Київській області (вул. Балукова, 22, м. Вишневе, Києво-Святошинський район, Київська область, 08133, код ЄДРПОУ 40323081) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНІСТЬ ІНВЕСТ (вул. Льва Толстого, буд. 63, оф. 16, м. Київ, 03035, ідентифікаційний код: 41141270) про стягнення з ТОВ ЮНІСТЬ ІНВЕСТ штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083 грн. 00 коп. (п`ять тисячі вісімдесят три гривні), згідно з рішенням від 05.04.2021 № 47, штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700 грн. 00 коп. (одна тисяча сімсот гривень), згідно з рішенням від 05.04.2021 № 48, разом 6783 грн. 00 коп. (шість тисяч сімсот вісімдесят три гривні 00 коп.) до державного бюджету.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач у передбачений законом строк не сплатив штраф, рішення про накладення штрафу не оскаржив. Вказане є підставою для стягнення з відповідача на користь державного бюджету 6783 грн. 00 коп.

Ухвалою суду від 16 серпня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені статтею 261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надав, про розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін повідомлявся належним чином шляхом направлення ухвали про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі рекомендованою кореспонденцією, однак конверт повернувся до суду .

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки відсутні клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

контролю за дотриманням вимог законів України «Про рекламу» фахівцем Головного управління виявлено розповсюдження зовнішньої реклами такого змісту: «Будинок комфорт-класу Закрита територія ГарденСкай житловий комплекс gardensky.com.ua» за адресою: Київська область, м. Васильків, вул. Декабристів, 40 з ознаками порушення вимог частини першої статті 7, частини першої статті 10 та частини першої статті 25" Закону, а саме: основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Крім того, реклама об`єктів будівництва з метою відчуження об`єкта будівництва та його частин (у тому числі житлових та нежитлових приміщень) щодо об`єкта будівництва, який споруджується з використанням недержавних коштів, залучених від фізичних та юридичних осіб, у тому числі в управління, дозволяється лише: - за наявності у замовника будівництва права власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується об`єкт, що рекламується; за наявності у замовника будівництва права на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується, отриманого відповідно до ) Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"; - за наявності у суб`єкта господарювання, що здійснює будівництво об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва відповідних об`єктів; - для житлових будинків - також за наявності у суб`єкта господарювання, що здійснює залучення недержавних коштів фізичних та юридичних осіб, у тому числі в управління, для фінансування спорудження житлового будинку, ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), а саме управління майном для фінансування об`єктів будівництва та/або здійснення операцій з нерухомістю відповідно до Закону України "Про фінансово- кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю", або за наявності свідоцтва про реєстрацію випуску цільових облігацій, виконання зобов`язань за якими забезпечується одиницею нерухомості, що споруджується.

Листами - вимогами № 10-05.4/6075-20 від 24.07.2020, № 10-05.4/7074-20 від 28.08.2020 Головне управління зобов`язало товариство з обмеженою відповідальністю «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» надати у встановлений строк інформацію передбачену вимогами ч. 2 ст. 26 Закону, а саме: пояснення, копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу), затверджений макет реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договори з виробником реклами, розповсюджувачем, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо) та реквізити документів, визначених ч. 1 ст. 251 Закону, а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення по справі.

Вимоги надіслано ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» Укрпоштою, рекомендованими листами з повідомленнями про вручення поштового відправлення № 0813300340718 та №0813300370706, які отримані представником відповідача 12.08.2020 та 03.09.2020 відповідно.

Проте, суб`єктом господарювання дані вимоги було отримано та - проігноровано.

Крім того, з метою встановлення інформації про розповсюджувача даної реклами Головним управлінням направлено листи до Васильківської міської ради Київської області № 10-05.1/7255-20 від 03.09.2020 та № 10-05.4/9397-20 від 04.11.2020, у зв`язку з чим, виконавчим комітетом Васильківської міської ради Київської області надано письмові пояснення (вх. № 12145-20 від 08.12.2020), якими зазначено, що рекламний засіб розміщений без дозволу органу виконавчої влади з ознаками порушення вимог ч. 1 ст. 16 Закону, а саме: розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових- правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. 11.12.2020 головним спеціалістом відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства управління захисту споживачів Анодіною Наталією складено протокол про порушення законодавства про рекламу відносно ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» з ознаками порушення вимог ч. 1 ст. 7, ч. 1 ст. 10, ч. 1 ст. 16 тач. 1 ст. 25і Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону, на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

На підставі ч. 2 ст. 26 Закону, Головним управлінням було направлено Укрпоштою за треком № 0813300419756 лист-вимогу № 10-05.4/10666-20 від 11.12.2020, якою Головне управління зобов`язало ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» надати Головному управлінню інформацію, передбачену ч. 2 ст. 26 Закону.

Однак, вказані вимоги виконані не були, письмових пояснень, копії свідоцтва про державну реєстрацію (витяг), затвердженого макета зовнішньої реклами, дозволу на розміщення зовнішньої реклами, документального підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договори з виробником реклами, рекламодавцем, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення надано не було.

Керуючись п. 11, 12 Порядку за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи. 11.01.2021 на підставі протоколу про порушення законодавства про рекламу від 11.12.2020 начальником відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства управління захисту споживачів Лапченко Валерією було прийнято рішення відносно ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу за розміщення реклами з ознаками порушення вимог ч.1 ст. 7, ч. 1 ст. 10, ч.1 ст.16 та ч.1 ст. 25 1Закону.

11 січня 2021 року головним спеціалістом відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства управління захисту споживачів Кузько М. складено протокол про порушення законодавства про рекламу відносно ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» за ненадання документів, пояснень, а також іншої необхідної інформації для здійснення повноважень органу державної влади, на який згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу.

На підставі ч. 2 ст. 26 Закону, Головним управлінням було направлено повторну вимогу № 10-05.1/220-21 від 12.01.2021 до ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» про надання до 11,02.2021 письмових пояснень, копії свідоцтва про державну реєстрацію (витяг), затвердженого макета зовнішньої реклами, дозволу на розміщення зовнішньої реклами, документального підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договори з виробником реклами, рекламодавцем, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), а також іншу інформації, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення.

Вимога № 10-05.1/220-20, від 12.01.2021 надіслана ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» Укрпоштою, рекомендованими листами з повідомлення про вручення поштового відправлення №0813300450246, однак повернулося з відміткою «за закінченням терміну зберігання», та на електронну пошту товариства gardensky40@gmail.com.

Крім того, вищевказаними вимогами ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» було додатково повідомлено, що відповідно до ч.ч. 6, 7 та 8 ст. 27 Закону та п. 2 Порядку накладання штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 693 від 26.05.2004, за неподання або подання свідомо неправдивої інформації щодо вартості розповсюдженої реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених повноважень, на розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

11.02.2021 начальником відділу контролю за рекламою та дотриманням антитютюнового законодавства Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області Карпенко А. прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» у відповідності до вимог п. 11 Постанови Кабінету Міністерства України «Про порядок накладання штрафів за порушення законодавства України про рекламу» від 26.05.2004 № 693.

Витребуваної інформації до Головного управління відповідачем у встановлений строк не було надано.

Товариству з обмеженою відповідальністю «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» було направлено Укрпоштою повідомлення № 10- 05.4/1364-21 від 15.02.2021 про розгляд справи об 10-30 05.04.2021 за треком №0813300464158, яке повернулося на адресу Головного управління з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

На підставі матеріалів справи, попередніх висновків та протоколу засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу від 05.04.2021, у зв`язку з ненаданням витребуваної інформації, керуючись ст. 27 Закону України «Про рекламу» Головним управлінням було прийнято рішення від 05.04.2021 №6 «Про визнання реклами житлового комплексу «ГарденСкай», розповсюдженої за адресою : Київська область, м. Васильків, вул. Декабристів, 40 недобросовісною»; №№47, 48 «Про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу».

Так, рішенням від 05.04.2021 № 47 за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами у відповідності до вимог ч. 2, ч. 7 ст. 27 Закону на ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» накладено штраф у розмірі 5083,00 грн.

Рішеннями від 05.04.2021 № 48 за порушення вимог законодавства України про рекламу, а саме ч. 2, ч. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу» в частині неподання центральному органу виконавчої влади інформації щодо вартості розповсюдження зовнішньої реклами, відносно об`єкту зовнішньої реклами на ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ», накладено штраф у розмірі 1700,00 грн.

Рішення № 47 та № 48 надіслано ТОВ «ЮНІСТЬ ІНВЕСТ» поштою, рекомендованим листом з повідомлення про вручення поштового відправлення № 0813300515550 та повернулося адресату 08.05.2021 з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Станом на день звернення до суду із даним позовом відповідач в добровільному порядку штрафні санкції не сплатив.

У зв`язку із наявністю у відповідача заборгованості, яка не сплачена в добровільному порядку, позивач звернувся до суду щодо стягнення такої в примусовому порядку.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами суд виходить з наступного.

Засади рекламної діяльності в Україні визначає Закон України «Про рекламу» від 03 липня 1996 року № 270/96-ВР, який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу» реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Частиною 1 статті 16 Закону України «Про рекламу», розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.

Частинами 1 та 2 статті 26 Закону України «Про рекламу» визначено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Крім того, відповідний орган державної влади має право, у тому числі, вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Частиною 4 статті 27 Закону України «Про рекламу» передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:

рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами;

виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості виготовлення реклами;

розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.

Згідно з частиною 5 статті 27 Закону України «Про рекламу», вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.

Відповідно до вимог частини 6 статті 27 Закону України «Про рекламу» за виявлені порушення вимог законодавства України про рекламу на розповсюджувачів, рекламодавців та виробників реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Частиною 7 статті 27 Закону України «Про рекламу» у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог Закону України «Про рекламу», на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду (ч.11 ст.27 Закону України «Про рекламу»).

Процедура та порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами встановлені Законом України «Про рекламу» а також Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 9 Порядку підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Держспожінспекції та її територіальних органів.

Згідно з пунктом 11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.

Відповідно до пункту 18 Порядку, за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.

Як встановлено судом з наявних матеріалів справи, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Юність Інвест» встановлено недотримання вимог законодавства про рекламу, а саме на вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області, на яке згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавцем не надано документів необхідних для здійснення повноважень щодо контролю, що є порушенням вимог частини 2 статті 26 Закону України «Про рекламу», у зв`язку з чим позивачем прийнято рішення від № 448 від 05.04.2021 про накладення штрафів на відповідача у розмірі 1 700, 00 грн.

Також, за результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Юність Інвест» встановлено розповсюдження та розміщення реклами з порушенням вимоги ч.1 ст.7, ч.1 ст.10 та ч.1 статті 25-1 Закону України «Про рекламу», у зв`язку з чим позивачем прийнято рішення від 05.04.2021 № 47 про накладення штрафу на відповідача у розмірі 5 083,00 грн. та зобов`язано відповідача сплатити до Державного бюджету України зазначені штрафи.

Матеріалами справи підтверджується, що рішення про накладення штрафу на відповідача за порушення законодавства про рекламу направлені рекомендованим відправленням з повідомленням про вручення.

Проте, під час розгляду справи судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Юність Інвест» у вказаний термін накладені штрафи не сплатило, документів, що підтверджували б факт сплати суми штрафів до Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області не надавало.

Також, в матеріалах справи відсутні письмові докази щодо оскарження Товариством з обмеженою відповідальністю «Юність Інвест» рішень № 47 та № 48 від 05.04.2021 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу.

Пунктом 20 Порядку передбачено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.

Суд, беручи до уваги вищевикладене та, враховуючи, що на час розгляду справи заборгованість відповідачем не сплачена в добровільному порядку, належних доказів до суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини другої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Судові витрати відповідно до ст. 139 КАС України розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юність Інвест» (ідентифікаційний код: 41141270, місцезнаходження: вул. Льва Толстого, буд. 63, оф. 16, м. Київ, 03035) штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083 грн. 00 коп. (п`ять тисячі вісімдесят три гривні), згідно з рішенням від 05.04.2021 № 47, штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 1700 грн. 00 коп. (одна тисяча сімсот гривень), згідно з рішенням від 05.04.2021 № 48, разом 6783 грн. 00 коп. (шість тисяч сімсот вісімдесят три гривні 00 коп.) до Державного бюджету.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.08.2022
Оприлюднено05.09.2022
Номер документу106037905
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —640/22476/21

Рішення від 07.08.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні