ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
08 серпня 2022 року м. Київ № 640/10118/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Скочок Т.О., при секретарі судового засідання Новик В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні, без здійснення фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу, заяву представника позивача з питання допущення процесуального правонаступництва в адміністративній справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тактичні системи»
до Головного управління ДПС у м. Києві
про скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебувала адміністративна справа №640/10118/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тактичні системи» до Головного управління ДПС у м. Києві про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 06.07.2018 №0035711406. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.02.2021 у справі №640/10118/20 позовні вимоги Товариства були задоволені повністю. А саме, судом вирішено скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 06.07.2018 №0035711406. Крім того, суд вирішив стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Тактичні системи» (ідентифікаційний код 34430475, адреса: 01034, м. Київ, вул. О.Гончара, 42) здійснені ним документально підтверджені судові витрати по оплаті судового збору у розмірі 21 020 грн. (двадцять одна тисяча двадцять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
В подальшому постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.06.2022 вказане рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08.02.2021 у справі №640/10118/20 було залишено без змін. Таким чином, рішення суду від 08.02.2021 у справі №640/10118/20 набрало законної сили з 08.06.2022.
Від представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Тактичні системи» через канцелярію суду надійшла заява про здійснення в порядку ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України заміни сторони у справі (відповідача) - Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) на його процесуального правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві, код ЄДРПОУ ВП 44116011.
Вирішуючи подане клопотання по суті, суд виходить наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також КАС України), у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Аналізуючи зміст наведеної процесуальної норми Кодексу Верховний Суд під час перегляду в порядку касаційного оскарження справ №420/5772/18 і №160/3399/19 сформував у своїх постановах від 10.09.2020 та від 11.08.2021 відповідно наступну правову позицію: «процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні ст. 52 КАС Украї-ни допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.
Отже, ухвала про здійснення процесуального правонаступництва на стадії виконання судового рішення є документом, що забезпечує виконання рішення та фактично є його невід`ємною частиною, а тому заміна сторони в зобов`язанні (правонаступництво) на стадії виконавчого провадження є зміною судового рішення, передбаченою чинним законодавством, що оформлюється ухвалою (ст. 52 КАС України).
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому, обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Тобто, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічна правову позицію висловила Велика Палата Верховного Суду в постанові від 26.06.2019 у справі №905/1956/15.
Суд встановив, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» (надалі Постанова №893), Кабінет Міністрів України постановив ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у м. Києві.
Згідно з абз. 3 п. 2 Постанови №893, територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови № 893).
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 №529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» (надалі - Наказ № 529) утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у м. Києві.
Згідно з наказом Державної податкової служби України від 24.12.2020 №755 «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій», здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 Постанови №893, розпочато з 01.01.2021.
Крім того, з метою реалізації Постанови №893 та враховуючи Наказ №529, Державною податковою службою України видано наказ від 12.11.2020 № 643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС» та регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.
У частині самопредставництва визначено, що територіальний орган ДПС з метою організації своєї діяльності забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС.
Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру, 22.10.2020 внесене рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Водночас, 30.09.2020 до Єдиного державного реєстру внесений запис про створення Головного управління ДПС у м. Києві в якості філії (іншого відокремленого підрозділу) у складі Державної податкової служби України.
Таким чином, на цей час ГУ ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) припинило виконувати функцій у сфері адміністрування податків і зборів, та відповідно виконувати функції контролюючого органу. Між тим, новостворене Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011) з 01.01.2021 почало виконувати свої функції як відокремлений підрозділ контролюючого органу, а відтак, за результатами судового розгляду забезпечує виконання судового рішення як чинний орган, який власне виконує функції у відповідній сфері як правонаступник.
Враховуючи вищенаведене та ту обставину, що виконавчий лист на виконання рішення суду від 08.02.2021 у справі №640/10118/20 судом ще не видавався, то суд дійшов висновку про необхідність заміни сторони (відповідача) у цій справі Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) на його правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Керуючись вимогами ст.ст. 52, 229, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
1. Задовольнити клопотання про заміну відповідача у справі.
2. Замінити у справі №640/10118/20 позивача Головне управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) на його правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
3. Копію цієї ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 294 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та в строки, передбачені ст.ст. 295-297 цим Кодексом.
Суддя Т.О. Скочок
Дата ухвалення рішення | 07.08.2022 |
Оприлюднено | 05.09.2022 |
Номер документу | 106038011 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні