ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
У Х В А Л А
з питань судового контролю за виконанням судового рішення
10 серпня 2022 рокум. Київ№ 640/18176/20
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шулежко В.П., розглянувши у письмовому провадженні клопотання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі,
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва перебувала адміністративна справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АСТЕХ» (далі також позивач) до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2020 № 1658209/35371332 про відмову у реєстрації податкової накладної TOB АСТЕХ від 04.02.2020 №1 на загальну суму ПДВ 35 104,88 грн., реєстраційний номер 9038859987 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну TOB АСТЕХ від 04.02.2020 №1 на загальну суму ПДВ 35 104,88 грн., реєстраційний номер 9038859987, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2021 адміністративний позов задоволено повністю.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 22.06.2022 апеляційну скаргу на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.12.2021 повернуто.
Представником товариства з обмеженою відповідальністю «АСТЕХ» подано до суду клопотання, в якій просить встановити судовий контроль за виконанням рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/18176/20 від 28 грудня 2021 року; зобов`язати Державну податкову службу України подати у встановлений судом строк звіт про виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/18176/20 від 28 грудня 2021 року; за результатами розгляду поданого звіту вирішити питання про накладення штрафу на Державну податкову службу України у визначеному ч. 2 ст. 382 КАС України розмірі.
Представником Державної податкової служби України подано до суду заперечення на клопотання про встановлення судового контролю та просив відмовити у задоволенні клопотання.
Зважаючи на те, що статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) не визначено обов`язковість розгляду питання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у судовому засіданні, на підставі частини третьої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України суд дійшов висновку про можливість розгляду клопотання у письмовому провадженні.
Перевіривши матеріали клопотання, вивчивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до статей 14, 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно із частинами 1 та 2 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, вказаною нормою Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалено судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, а в разі неподання такого звіту - встановити новий строк подання звіту, накласти штраф.
Водночас, правові норми, закріплені у частині першій статті 382 КАС України, кореспондуються з положеннями, зокрема, пункту 1 частини шостої статті 246 КАС України, згідно з якими у резолютивній частині рішення також зазначається, у разі необхідності, порядок та строк виконання рішення.
Аналізуючи наведені положення КАС України, суд вважає, що встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень, тобто відповідачем у справі, суд наділений правом лише під час ухвалення рішення у справі. Такий контроль здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання постанови суду першої інстанції, а в разі неподання такого звіту - встановленням нового строку для подання звіту та накладенням штрафу.
При цьому зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення, є правом суду, а не його обов`язком.
Вказана правова позиція викладена неодноразово у судових рішеннях Верховного суду, зокрема, в ухвалі Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 10 грудня 2018 року у справі №807/2358/15, постанові від 10 лютого 2022 року у справі № 160/13013/19, також в ухвалі Великої Палати Верховного Суду від 18 березня 2020 року у справі № 800/305/17.
Суд звертає увагу, що при зверненні з позовною заявою позивач не просив про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, а подав відповідне клопотання до суду лише після розгляду справи по суті.
Таким чином, оскільки при ухваленні рішення у даній справі судовий контроль не встановлювався, то суд позбавлений процесуальної можливості встановлювати судовий контроль за заявою позивача вже після ухвалення рішення у справі.
Поряд з цим, суд звертає увагу позивача, що відповідно до положень статей 372-373 КАС України та Закону України «Про виконавче провадження» законодавчо забезпечена можливість позивача, як стягувача, на ефективне примусове виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зі всіма заходами щодо ефективного виконання рішення суду відповідачами.
Враховуючи викладене, суд не вбачає підстав для задоволення заяви представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі.
Керуючись ст.ст. 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви товариства з обмеженою відповідальністю «АСТЕХ» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі №640/18176/20 відмовити.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2022 |
Оприлюднено | 05.09.2022 |
Номер документу | 106038815 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні