Номер провадження: 33/813/551/22
Номер справи місцевого суду: 521/9910/21
Головуючий у першій інстанції Гранін В. Л.
Доповідач Драгомерецький М. М.
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.08.2022 року м. Одеса
Одеський апеляційний суд в складі судді судової колегії судової палати у цивільних справах Драгомерецького М.М.,
при секретарі Павлючук Ю.В.,
за участю: представника Одеської митниці Державної митної служби України Євдокимова Д.А.,
переглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Одеської митниці Державної митної служби України на постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 15 лютого 2022 року по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу про порушення митних правил №0452/50000/21 від 12.04.2021р. встановлено, що 23.07.2019р. між ТОВ «Інтер транс капітал» та фірмою «MASLETS LTD» (Болгарія) було укладено контракт №0723/19MLITC щодо поставки товарів в Україну. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, до м/п «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки «CPT UA Odessa» на судні закордонного плавання «ANALENA» прибув контейнер GESU4460014 з товаром «ПВХ листи, плівка» вагою брутто 25 776 кг..
03 жовтня 2019 року директором ТОВ «Інтер транс капітал» ОСОБА_2 підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі «ІМ 40 ДЕ», яка була прийнята митним органом та зареєстрована за номером №UA500020/2019/011043. Разом з митною декларацією ОСОБА_2 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері GESU4460014, Одеській митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойси від 02.10.2019р. №МІ0014/1 та від 27.09.2019р. №МІ0014, пакувальний лист від 02.10.2019 до вказаного інвойсу, коносамент від 27.09.2019р. №GCL/MRD/ODS/190674, контракт №0723/19MLITC від 23.07.2019р. та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до наданих разом із митною декларацією документів, в контейнері переміщено три найменування товару «ПВХ листи 296 рулонів, гнучка плівка з полімерів етилену 1000 рулонів, плівка із полівінілхлориду 1800 рулонів». Вартість вищевказаного товару за МД №UA500020/2019/011043 склала 876 956,45 грн. Митні платежі нараховані та сплачені в сумі 232 862,98 грн. Згідно інвойсу компанії «MASLETS LTD» від 02.10.2019 №І0014/1 вартість товару складає 35 276,13 доларів США.
Продавцем товару є компанія «MASLETS LTD» (Болгарія), відправником є компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Інтер транс капітал» (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, 16А, код ЄДРПОУ 39012605). Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.
З метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари через Департамент протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби було направлено запит до митних органів Туреччини.
24.02.2021р. до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби від 24.02.2021 №20/20-02-01/7.10/346 надійшла відповідь митних органів Міністерства митної справи та торгівлі Туреччини №29980007-724.01.03/UA-54804457-58221843 від 15.10.2020р. із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах державних органів Туреччини (експортна декларація №19343100EХ225168 від 18.09.2019) було встановлено, що дійсно у вересні 2019 року компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина) здійснила відправлення контейнера GESU4460014 з товаром до України на адресу ТОВ «Інтер транс лоджістікс» (код ЄДРПОУ 36553339).
Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччини було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500020/2019/011043 від 03.10.2019р. оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Туреччини на умовах поставки «EXW ISTANBUL» за експортною митною декларацію 19343100EХ233231 від 26.09.2019р..
Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам та згідно МД №UA500020/2019/011043 від 03.10.2019р. та інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 02.10.2019р. №МІ0014/1 вартість товару складає 35 276,13 доларів США. Згідно отриманої відповіді держаних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №19343100EХ233231 від 26.09.2019р. складала 39 034,79 доларів США (970 395,86 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).
Тобто, різниця між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці ДФС інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 02.10.2019р. №МІ0014/1 (35 276,13 доларів США) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (39 034,79 доларів США), складає 3 758,66 доларів США (по курсу НБУ 93 439,42 грн.), що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.
Згідно протоколу про порушення митних правил №0453/50000/21 від 12.04.2021р. 23.07.2019 року між ТОВ «Інтер транс капітал» та фірмою «MASLETS LTD» (Болгарія) було укладено контракт №0723/19MLITC щодо поставки товарів в Україну.
В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, до м/п «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки «CPT UA Odessa» на судні закордонного плавання «CMA CGM URAL» прибув контейнер SGRU5027417 з товаром «ПВХ листи, плівка та стенди» вагою брутто 24 637,90 кг.
27 вересня 2019 року директором ТОВ «Інтер транс капітал» ОСОБА_2 підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі «ІМ 40 ДЕ», яка була прийнята митним органом та зареєстрована за номером №UA500020/2019/010736. Разом з митною декларацією ОСОБА_2 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері SGRU5027417, Одеській митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 17.09.2019р. №МІ7417, пакувальний лист від 17.09.2019р. до вказаного інвойсу, коносамент від 17.09.2019р. №2019/09/ЕХР/000376, контракт №0723/19MLITC від 23.07.2019р. та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, у контейнері переміщено три найменування товару «ПВХ листи в рулонах (334 пакунки)», стенди металеві для плівки 5 шт., плівка із полівінілхлориду 2001 рулонів». Вартість вищевказаного товару за МД №UA500020/2019/010736 склала 818 256,57 грн. Митні платежі нараховані та сплачені в сумі 214 416,61 грн. Згідно інвойсу компанії «MASLETS LTD» від 17.09.2019 №МІ7417 вартість товару складає 33 830,49 долари США. Продавцем товару є компанія «MASLETS LTD» (Болгарія), відправником є компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Інтер транс капітал» (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, 16А, код ЄДРПОУ 39012605). Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.
Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари через Департамент протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби було направлено запит до митних органів Туреччини.
24.02.2021р. до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби від 24.02.2021р. №20/20-02-01/7.10/346 надійшла відповідь митних органів Міністерства митної справи та торгівлі Туреччини від 15.10.2020р. №29980007-724.01.03/UA-54804457-58221843 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.
В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах державних органів Туреччини (експортна декларація від 18.09.2019р. №19343100EХ225168) було встановлено, що дійсно у вересні 2019 компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина) здійснила відправлення контейнера SGRU5027417 з товаром до України на адресу ТОВ «Інтер транс капітал» (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, 16А, код ЄДРПОУ 39012605).
Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті з Туреччини було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД від 27.09.2019 №UA500020/2019/010736, оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Туреччини на умовах поставки «СFR UKRAYNА» за експортною митною декларацію №19343100EХ225168 від 18.09.2019.
Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам та згідно МД від 27.09.2019р. №UA500020/2019/010736 та інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 17.09.2019р. №МІ7417 вартість товару складає 33 830,49 долари США. Згідно отриманої відповіді держаних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №19343100EХ225168 від 18.09.2019 складала 47 777,99 доларів США (1 155 604,14 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).
Тобто, різниця між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці ДФС інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 17.09.2019р. №МІ7417 (33 830,49 долари США) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (47 777,99 долари США), складає 13 947,50 долари США (по курсу НБУ 337 347,57 грн.), що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.
Згідно протоколупро порушеннямитних правил №0454/50000/21 від 12.042021р. встановлено, що 23.07.2019р. між ТОВ «Інтер транс капітал» та фірмою «MASLETS LTD» (Болгарія) було укладено контракт №0723/19MLITC щодо поставки товарів в Україну.
В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, до м/п «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки «CPT UA Odessa» на судні закордонного плавання «COSCO SHIPPING PANAMA» прибув контейнер GATU8782380 з товаром «ПВХ листи, плівка та стенди».
14 листопада 2019 року директором ТОВ «Інтер транс капітал» ОСОБА_2 підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі «ІМ 40 ДЕ», яка була прийнята митним органом та зареєстрована за номером №UA500010/2019/032538. Разом з митною декларацією ОСОБА_2 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері GATU8782380, Одеській митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 09.11.2019р. №МІ2380, пакувальний лист від 09.11.2019р. до вказаного інвойсу, коносамент від 17.09.2019 №2019/11/ЕХР/000684, контракт №0723/19MLITC від 23.07.2019р. та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено три найменування товару «ПВХ листи 536 рулонів, стенди металеві для плівки 4 шт., плівка із полівінілхлориду 1 929 рулонів». Вартість вищевказаного товару за МД №UA500010/2019/032538 склала 35 780,98 грн. Митні платежі нараховані та сплачені в сумі 229 407,17 грн..
Згідно інвойсу компанії «MASLETS LTD» від 09.11.2019р. № МІ2380 вартість товару складає 35 780,98 доларів США. Продавцем товару є компанія «MASLETS LTD» (Болгарія), відправником є компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Інтер транс капітал» (02068, м. Київ, вул. Ревуцького, 16А, код ЄДРПОУ 39012605). Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.
Так, з метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари через Департамент протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби було направлено запит до митних органів Туреччини.
24.02.2021р. до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби від 24.02.2021р. №20/20-02-01/7.10/346 надійшла відповідь митних органів Міністерства митної справи та торгівлі Туреччини №29980007-724.01.03/UA-54804457-58221843 від 15.10.2020р. із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах державних органів Туреччини (експортна декларація №19343100EХ270441 від 05.11.2019р.) було встановлено, що дійсно в листопаді 2019 компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина) здійснила відправлення контейнера GATU8782380 з товаром до України на адресу ТОВ «Інтер транс капітал».
Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччини було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500010/2019/032538 від 14.11.2019р. оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Туреччини на умовах поставки «СFR UKRAYNА» за експортною митною декларацію №19343100EХ270441 від 05.11.2019р..
Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам та згідно МД UA500010/2019/032538 від 14.11.2019р. та інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 09.11.2019р. №МІ2380 вартість товару складає 35 780,98 доларів США. Згідно отриманої відповіді держаних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №19343100EХ270441 від 05.11.2019р. складала 50 003 доларів США (1215 852,35 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).
Тобто, різниця між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці ДФС інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 09.11.2019р. №МІ2380 (35 780,98 доларів США) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (50 003 доларів США), складає 14 222,02 доларів США (по курсу НБУ 345 816,78 грн.), що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.
Згідно протоколу про порушення митних правил №0455/50000/21 від 12.04.2022р. встановлено, що 23.07.2019р. між ТОВ «Інтер транс капітал» та фірмою «MASLETS LTD» (Болгарія) було укладено контракт №0723/19MLITC щодо поставки товарів в Україну. В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту, до м/п «Одеса-центральний» Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки «CPT UA Odessa» на судні закордонного плавання «PAAVA» прибув контейнер TTNU9450075 з товаром «ПВХ листи, плівка».
24 листопада 2019 року директором ТОВ «Інтер транс капітал» ОСОБА_2 підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі «ІМ 40 ДЕ», яка була прийнята митним органом та зареєстрована за номером №UA500010/2019/033568. Разом з митною декларацією ОСОБА_2 , як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері TTNU9450075, Одеській митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 22.11.2019р. №МІ0075/1, пакувальний лист від 22.11.2019р. до вказаного інвойсу, коносамент від 16.11.2019р. №GCL/MRD/ODS/190850, контракт №0723/19MLITC від 23.07.2019р. та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено три найменування товару «плівка із полівінілхлориду 1710 рулонів, ПВХ листи 285 рулонів, гнучка плівка 1 000 шт.,». Вартість вищевказаного товару за МД №UA500010/2019/033568 склала 829265,78 грн. Митні платежі нараховані та сплачені в сумі 220 266,83 грн.
Згідно інвойсу компанії «MASLETS LTD» від 22.11.2019 №МІ0075/1 вартість товару складає 34 276,12 доларів США. Продавцем товару є компанія «MASLETS LTD» (Болгарія), відправником є компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Інтер транс капітал». Вищевказаний товар було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.
З метою з`ясування питання про автентичність поданих митним органам України документів на зазначені товари через Департамент протидії митним правопорушенням та контрабанді Держмитслужби було направлено запит до митних органів Туреччини.
24.02.2021р. до Одеської митниці Держмитслужби листом Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби від 24.02.2021р. №20/20-02-01/7.10/346 надійшла відповідь митних органів Міністерства митної справи та торгівлі Туреччини №29980007-724.01.03/UA-54804457-58221843 від 15.10.2020р. із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини в Україну.
В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах державних органів Туреччини (експортна декларація №19343100EХ280089 від 14.11.2019р.) було встановлено, що дійсно в листопаді 2019 компанія «Salman tekstil san.ve.tic.ltd.sti» (Туреччина) здійснила відправлення контейнера TTNU9450075 з товаром до України на адресу ТОВ «Інтер транс лоджістікс». Під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччини було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500010/2019/032568 від 24.11.2019р. оформлювався в режимі «експорт» до України у митних органах Туреччини на умовах поставки «EXW ISTAMBUL» за експортною митною декларацію №19343100EХ280089 від 14.11.2019р..
Також, відповідно наданим до Одеської митниці документам та згідно МД UA500010/2019/033568 від 24.11.2019р. та інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 22.11.2019р. №МІ0075/1 вартість товару складає 34 276,12 доларів США. Згідно отриманої відповіді держаних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №19343100EХ280089 від 14.11.2019р. складала 34 703,55 доларів США (839 606,90 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).
Тобто, різниця між вартістю товарів зазначеної у наданому до Одеської митниці ДФС інвойсу компанії «MASLETS LTD» (Болгарія) від 22.11.2019р. №МІ0075 (34 276,12 доларів США) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (34 703,55 доларів США), складає 427,43 доларів США (по курсу НБУ 10 341,11 грн.), що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.
Таким чином, на думку митного органу, директором компанії «MASLETS LTD» громадянином Болгарії ОСОБА_3 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, які містять неправдиві дані стосовно одержувача та вартості товарів.
Зазначені дії ОСОБА_1 мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, у зв`язку з чим, посадовою особою Одеської митниці Державної митної служби було складено протоколи про порушення митних правил №0452/50000/21, №0453/50000/21, №0454/50000/21 та №0455/50000/21 від 12 квітня 2021 року.
Постановою Малиновського районного суду м. Одеси від 15 лютого 2022 року провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП.
В апеляційній скарзі Одеська митниця Державної митної служби України просить скасувати постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 15 лютого 2022 року та прийняти нову постанову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 % вартості товарів безпосередніх предметів правопорушення, з конфіскацією цих товарів.
ОСОБА_4 в судове засідання до суду апеляційної інстанції не з`явився, про розгляд справи сповіщався належним чином, заяви про відкладення розгляду справи не надавав. Крім того, останній викликався до суду через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України.
Відповідно до вимог ст. 294 КУпАП апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги. Неявка в судове засіданні особи, яка подала скаргу, інших осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення, не перешкоджає розгляду справи, крім випадків, коли є поважні причини неявки або в суду відсутня інформації про належне повідомлення цих осіб.
У справі «Юніон Аліментаріа проти Іспанії» зазначено, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.
З огляду на вищевикладене, з метою дотримання розумних строків розгляду справи, апеляційний суд вважає можливим розглянути апеляційну скаргу за відсутності ОСОБА_1 , на підставі доводів, викладених в ній, оскільки в справі достатньо матеріалів для розгляду справи та ухвалення законного і обґрунтованого рішення.
Заслухавши пояснення представника Одеської митниці Державної митної служби України Євдокимова Д.А., який підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, дослідивши матеріали справи апеляційний суд приходить до висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, за наступних підстав.
Положення ст. 487 МК України передбачають, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
У відповідності до положень ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу Українипро адміністративніправопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Згідно із положеннями ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі та в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
В силуст. 486 МК Українизавданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Статтею 489 МК Українивизначено, що при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Дійшовши висновку про закриття провадження по справі на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, оскільки в діях відсутності ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, суд першої інстанції згідно вимог ст. ст. 486, 489 МК України належним чином встановив чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності та з`ясував всі обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Судовий розгляд справ повинен відповідати загальним принципам, а саме: верховенство права, законність, рівність перед законом і судом, повага до людської гідності, забезпечення права на свободу та особисту недоторканість, презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини, змагальність сторін та свобода в поданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості, тощо.
Приймаючи рішенняпо справісуд першоїінстанції виходивз того,що вданому випадку ОСОБА_4 не є суб`єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки він не є декларантом або уповноваженою ним особою, та не надавав жодних документів до митного органу України з метою оформлення товару.
Апеляційний суд погоджується з таким висновком суду першої інстанції, оскільки він є законним, обґрунтованим та підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
В апеляційній скарзі представник Одеської митниці Державної митної служби України наголошує, що оскільки контракт від 23.07.2019р. між ТОВ «Інтер транс капітал» та фірмою «MASLETS LTD» (Болгарія) №0723/19MLITC щодо поставки товарів в Україну, в якому надані неправдиві відомості щодо вартості товару, був підписаний директором «MASLETS LTD» ОСОБА_3 , а тому в діях останнього наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Апеляційний суд визнає необґрунтованими та відхиляє вищезазначені доводи апеляційної скарги, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або необережні) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно доч.1ст.483МК України, адміністративна відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Аналіз даної норми права дає підстави вважати, що встановлений національним законодавством порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України є об`єктом порушення митних правил за ст. 483 МК України. Об`єктивною стороною зазначеного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України. Під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і, що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України або вивезти за межі території України з порушенням встановленого порядку.
Декларант це особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування (п. 8 ч. 1 ст. 4 МК України).
З матеріалів справи встановлено, що директором ТОВ «Інтер транс капітал» ОСОБА_2 були підготовлені та подані до митного оформлення митні декларації в режимі «ІМ 40 ДЕ», які були прийняті митним органом та відповідно зареєстровані. Тобто, декларантом виступав саме директор ТОВ «Інтер транс капітал» ОСОБА_2 ..
Також встановлено, що в листі від 20.05.2021р. вих.№1-05/20 підписаний керівником фірми «MASLETS LTD» ОСОБА_3 зазначається, що дане підприємство немало ніяких господарських зв`язків з ТОВ «Інтер транс капітал» та посадові особи не підписували жодних документів, які згадуються в протоколі.
На підставі вищевикладеного, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції, що ОСОБА_4 не є суб`єктом адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, якими можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств, оскільки він не є декларантом або уповноваженою ним особою.
Таким чином, матеріалами справи не доведено, яке відношення до правопорушення має саме ОСОБА_4 , як суб`єкт правопорушення, оскільки він не виступав як декларант та не надавав жодних документів до митного органу України з метою оформлення товару.
У справі «Barbera, Messegu and Jabardo v. Spain» від 06.12.1998 (п. 146) Європейський суд з прав людини встановив, що принцип презумпції невинності вимагає серед іншого, щоб, виконуючи свої обов`язки, судді не починали розгляд справи з упередженої думки, що особа скоїла правопорушення, яке ставиться їй в провину; всі сумніви, щодо її винуватості повинні тлумачитися на користь цієї особи.
Статтею 62 Конституції України закріплений принцип презумпції невинуватості, який передбачає, що ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість, а також, що всі сумніви стосовно доведеності вини особи, мають тлумачитись на її користь.
Враховуючи, що в силу принципу презумпції невинуватості всі сумніви у винуватості особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь, те, що ОСОБА_4 не є суб`єктом правопорушення за порушення митних правил, оскільки він не виступав як декларант та не надавав жодних документів до митного органу України з метою оформлення товару, апеляційний суд погоджується із судом першої інстанції, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Тому, наведені обставини вказують на відсутність в апеляційного суду підстав для скасування постанови Малиновського районного суду м. Одеси від 15 лютого 2022 року, та задоволення апеляційної скарги.
У відповідності до ч. 8 ст. 294 КУпАП, за наслідками розгляду апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст. ст. 247, 294 КУпАП, ст. ст. 472, 529, 530 МК України, Одеський апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Одеської митниці Державної митної служби України залишити без задоволення.
Постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 15 лютого 2022 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Одеського апеляційного суду М.М. Драгомерецький
Суд | Одеський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2022 |
Оприлюднено | 08.09.2022 |
Номер документу | 106081479 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Одеський апеляційний суд
Драгомерецький М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні