Постанова
від 29.07.2010 по справі 2а-7990/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

29.07.10 Справа №2а-7990/10/14/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі :

Головуючого судді Кірєєва Д.В., при секретарі судового з асідання Белової Ю.Г.

за участю представників ст орін:

прокурора - Кулібаба, посв ідчення,

від позивача - Носач, пред ставник за дов.,

від відповідача - не з' я вився,

розглянув адміністративну справу

за позовом Прокурора Київс ького району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Ві докремленого підрозділу «Де рженергонагляд у кримському регіоні»,

до відповідача Державного закладу «Спеціалізований (с пеціальний) санаторій «Юніст ь» Міністерства охорони здор ов' я України

про стягнення заборговано сті в сумі 340,00 грн.

Суть спору: Прокурор Київсь кого району м. Сімферополь АР Крим, діючий в інтересах держ ави в особі ВП “Держенергона гляд у Кримському регіоні” (д алі - позивач) звернувся до Окр ужного адміністративного су ду АР Крим з адміністративни м позовом про стягнення з Дер жавного закладу «Спеціалізо ваний (спеціальний) санаторі й «Юність» Міністерства охор они здоров' я України (далі - відповідач) 340,00 грн. заборгова ності зі штрафних санкцій, на рахованих за порушення вимог законодавства про електроен ергетику.

Прокурор та представник по зивача наполягали на задовол енні позовних вимог у повном у обсязі з підстав, наведених у адміністративному позові.

Відповідач у судове засіда ння не з`явився, про час, дату т а місце його проведення був п овідомлений належним чином, рекомендованою кореспонден цією, клопотання про розгляд справи за його відсутності д о суду не надав, про причини не явки суд не повідомив.

Суд, враховуючи ненадання в ідповідачем доказів неможли вості його участі у судовому засіданні з поважних причин , відсутність у матеріалах сп рави клопотання про неможлив ість розгляду справи без уча сті його представника, керую чись ст. 128 КАСУ, вважає можливи м продовжити розгляд справи на підставі наявних у ній док азів.

Заслухавши пояснення прок урора та представника позива ча, розглянувши матеріали сп рави, дослідивши надані дока зи, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Правові, економічні та орга нізаційні засади діяльності в електроенергетиці та регу лювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, по стачанням і використанням ен ергії, забезпеченням енергет ичної безпеки України, конку ренцією та захистом прав спо живачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997, № 575/97-ВР "Про електроене ргетику"(далі - Закон).

Одними з головних засад дер жавної політики в сфері елек троенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов б езпечної експлуатації об'єкт ів електроенергетики; додерж ання єдиних державних норм, п равил і стандартів всіма суб 'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, пос тачанням і використанням ене ргії; забезпечення відповіда льності енергопостачальник ів та споживачів.

Відповідно до ст. 9 Закону де ржавний нагляд в електроенер гетиці здійснюють Державна і нспекція з експлуатації елек тричних станцій і мереж та Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визна чені законодавством України . Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії здійснює нагл яд за електричними і теплови користовуючими установками та тепловими мережами спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики.

Державні інспектори з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії мають право : давати споживачам та суб'єкт ам електроенергетики обов'яз кові для виконання приписи п ро усунення порушень нормати вно-правових актів; давати сп оживачам та суб'єктам електр оенергетики приписи про прив едення засобів обліку, контр олю та регулювання споживанн я електричної і теплової ене ргії у відповідність з норма ми, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимост і продовження експлуатації е лектричних і тепловикористо вуючих установок споживачів , якщо це створює загрозу житт ю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосов увати в установленому законо давством України порядку сан кції до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адмі ністративні правопорушення .

ВП “Держенергонагляд у Кри мському регіоні” створено ві дповідно до “Положення про в ідокремлений підрозділ “Дер женергонагляд у Кримському р егіоні”Державного підприєм ства НЕК “Укренерго”, затвер дженого наказом НЕК “Укренер го”від 20.02.2006 року № 63 “Про утворе ння відокремлених підрозділ ів НЕК “Укренерго”і здійснює свою діяльність у складі ДП Н ЕК “Укренерго”.

Відповідно до Положення ме тою і завданням ВП “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” є сприяння забезпеченню н алежного функціонування об' єднаної енергетичної систем и України, сфери теплопостач ання, енергетичної безпеки д ержави й здійснення контролю за дотриманням суб' єктами електроенергетики, суб' єкт ами відносин у сфері теплопо стачання і споживачами елект ричної енергії, вимог нормат ивно - правових і нормативно - технічних актів у сфері ви робництва, поставки й спожив ання електричної та теплової енергії.

Таким чином, судом встановл ено, що ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні”, реалі зуючи свої завдання та функц ії у відносинах з фізичними т а юридичними особами, є орган ом виконавчої влади та, відпо відно, суб' єктом владних по вноважень.

Захист прав споживачів еле ктричної енергії, а також мех анізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами У країни “Про електроенергети ку”, "Про захист прав споживач ів", "Про захист економічної ко нкуренції", "Про енергозбереж ення", іншими нормативно-прав овими актами.

Обов' язки і відповідальн ість споживачів електричної енергії передбачені ст. 26 Зак ону України “Про електроенер гетику”.

Споживач енергії зобов'яза ний додержуватись вимог норм ативно-технічних документів та договору про постачання е нергії. Безпечну експлуатаці ю енергетичних установок спо живача та їх належний техніч ний стан забезпечує сам спож ивач. Споживач енергії несе в ідповідальність за порушенн я умов договору з енергопост ачальником та правил користу вання електричною і тепловою енергією та виконання припи сів державних інспекцій з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії згідно із законодавством України. Пра вила користування електричн ою і тепловою енергією для на селення затверджуються Кабі нетом Міністрів України.

Споживач забезпечує безпе решкодний доступ відповідал ьних представників енергопо стачальника, підприємства, щ о здійснює передачу електрич ної енергії, до власних елект ричних установок для контрол ю за рівнем споживання елект ричної енергії, а також для ви конання відключення та обмеж ення споживання відповідно д о встановленого порядку. В ра зі перешкоди у доступі зазна чених представників до елект ричних установок споживача п осадові особи такого спожива ча несуть відповідальність в ідповідно до закону.

Правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність (ст. 27 Закону).

Суб'єкти господарської дія льності несуть відповідальн ість за правопорушення в еле ктроенергетиці у тому числі за: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Національн ої комісії регулювання елект роенергетики України, Держав ної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж , Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.

Національна комісія регул ювання електроенергетики Ук раїни, державні інспектори з експлуатації електричних ст анцій і мереж, державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, о формленого в установленому п орядку, за наявності порушен ь, передбачених цією статтею , видають у межах своєї компет енції суб'єктам господарсько ї діяльності постанови про н акладення штрафів за встанов леною формою.

Оскарження дій щодо наклад ення штрафів провадиться у с удовому порядку.

Порядок накладення на суб'є ктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики т а сфері теплопостачання пере дбачений відповідним положе нням, затвердженим Постаново ю Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі - Полож ення).

Згідно з п. 7 Положення рішен ня про накладення штрафу при ймається на підставі акта пе ревірки суб'єкта господарюва ння, складеного посадовими о собами НКРЕ, та акта перевірк и (протоколу) суб'єкта господа рювання, складеного посадови ми особами Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж або Держене ргонагляду.

Рішення про накладення штр афу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій та мереж і постановою (ро зпорядженням) Держенергонаг ляду.

Постанова або розпоряджен ня про накладення штрафу скл адається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишаєть ся в органі, який її оформив. Д ругий примірник у 3-денний тер мін після оформлення постано ви або розпорядження надсила ється (видається повноважном у представнику) для сплати шт рафу суб'єкту господарювання .

Судом встановлено, що 29.03.1999 ро ку Виконавчим комітетом Ялти нської міської ради АР Крим п роведено державну реєстраці ю юридичної особи Державного закладу «Спеціалізований (с пеціальний) санаторій «Юніст ь» Міністерства охорони здор ов' я України, що підтверджу ється довідкою з ЄДРПОУ.

Матеріали справи свідчать про те, що приписом “Держенер гонагляд у Кримському регіон і” № 04/09-0137 від 24.11.2009 року на підстав і ст. 9 Закону України “Про еле ктроенергетику” В.о. головно го лікаря Державного заклад у «Спеціалізований (спеціаль ний) санаторій «Юність» Міні стерства охорони здоров' я У країни Пасинкову В' ячесл аву Миколайовичу приписан о усунути порушення вимог чи нного законодавства в сфері електроенергетики в строки, встановлені Державною інспе кцією з експлуатації електри чних станцій і мереж.

В приписі зазначено, що пись мову інформацію про виконанн я кожного його пункту необхі дно подавати не пізніше трьо х робочих днів після закінче ння терміну виконання. Про ви конання припису в цілому інс пекцію необхідно повідомити до 01.02.2010 року.

Відповідача було попередж ено про відповідальність у в игляді штрафу за невиконання чи несвоєчасне виконання пр ипису відповідно до ст. 27 Зако ну України “Про електроенерг етику”.

09.02.10р. посадовими особами у К римському регіоні в присутно сті представника відповідач а була проведена позапланова перевірка відповідача щодо виконання вимог Припису № 04/09-01 37 від 24.11.2009 року, в результаті яко ї було встановлено неповне в иконання ним цього припису.

За результатами перевірки було складено Акт № 04/09-0008 від 09.02.2 010 року.

На підставі зазначеного ак ту перевірки 15.03.2010 року позива чем винесена постанова № 49кр п ро накладення на відповідача штрафу у розмірі 340,00 грн. за пор ушення ст. 27 Закону України “П ро електроенергетику” в част ині невиконання припису Держ авної інспекції з енергетичн ого нагляду за режимами спож ивання електричної та теплов ої енергії.

Згідно з п. 10 Положення суб'єк т господарювання сплачує штр аф за порушення законодавств а в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийнят тя постанови (розпорядження) про його накладення, а за пору шення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний с трок з дня прийняття постано ви (розпорядження) про його на кладення.

Відповідно до п. 11 Положення рішення про накладення на су б'єктів господарювання штраф ів може бути оскаржене в уста новленому законом порядку.

До матеріалів справи не дод ано доказів того, що постанов а про накладення штрафу №49кр в ід 15.03.2010 року була оскаржена від повідачем, в наслідок чого шт раф за порушення законодавст ва в сфері електроенергетики відповідач повинен був спла тити протягом 30 днів з дня при йняття постанови.

Однак, матеріали справи сві дчать про те, що у встановлени й законодавством строк поста нова Інспекції виконана не б ула.

Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у заз начений термін він стягуєтьс я в судовому порядку.

Приймаючи до уваги, що відпо відачем у порядку ст. 71 КАС Укр аїни не було надано жодного д оказу на підтвердження того, що постанова про накладення штрафу винесена з порушення м вимог чинного законодавств а, суд приходить до висновку, щ о прокурор правомірно зверну вся до суду з позовом про стяг нення з відповідача 340,00 грн. за боргованості.

Враховуючи викладене вище , суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.

Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Державного зак ладу «Спеціалізований (спеці альний) санаторій «Юність» М іністерства охорони здоров' я України (м. Ялта, смт.Семеїз, в ул. Радянська,39, ЗКПО 01995717) на кори сть Державного бюджету м. Кер ч (код платежу 21081100, р/р 31118106700039 в УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824 026, ЗКПО 34740850) штраф у сумі 340,00 грн.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10608177
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7990/10/14/0170

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні