< Список >
Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 травня 2010 року Спра ва № 2а-535/10/1170
Кіровоградський окруж ний адміністративний суд
у складі: головуючого - су дді Ясенової Т.І.
при секретарі - Колтунов ій А.Ю., Сириці І.О., Сіліоновій І .В.
за участю представників с торін:
позивача: Когут Т.Л.
відповідача: участь не прий мав
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду в м. Кіровограді справу за адміністративни м позовом Олександрійської о б' єднаної державної податк ової інспекції до комунально го підприємства „Міська кому нальна аптека № 1” про стягнен ня суми штрафних (фінансових ) санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
Олександрійська об' єд нана державна податкова інсп екція (далі за текстом - Олек сандрійська ОДПІ) звернулась до суду з адміністративним п озовом до комунального підпр иємства „Міська комунальна а птека № 1” (далі за текстом - КП „Міська комунальна аптека № 1”), в якому просить стягнути з відповідача штрафні санкції в розмірі 1360 грн. за рішенням п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій № 0000452320 ві д 17 лютого 2009 року.
На підставі направлень №43 /23-10/30118862 від 15.01.2009 та №80/23-10/30118862 від 28.01.2009 п осадовими особами Олександр ійської ОДПІ проведено плано ву виїзну перевірку відповід ача з питань дотримання вимо г податкового законодавства за період з 01.10.2005р. по 30.09.2008р., валют ного та іншого законодавства за період з 01.10.2005р. по 30.09.2008р., за ре зультатами якої складено акт №41/23-10/30118862 від 06.02.2009р.
Перевіркою встановлено по рушення п.9 ст.3 Закону України „Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг” 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі за текстом - Закон № 265/95-ВР) щодо відсутності в фіс кальних звітних чеках обов' язкових реквізитів, в період 04.04.2008, 10.11.2006, 02.03.2007, 25.09.2008.
За вказане правопорушення , на підставі п.4 ст.17 та ст. 20 Зако ну № 265/95-ВР винесено рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій №0000452320 від 17.02.2009 т а застосована штрафна (фінан сова) санкція в сумі 1360 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача подав заяву про зменшення позовних вимог з 1360 грн. до 1020 грн. у зв' язку з ч астковою сплатою відповідач ем заборгованості в розмірі 340 грн. та підтримав позовні ви моги із зазначених підстав.
Також посилається на те, що обмеження строків застосув ання штрафних санкцій за пор ушення норм з регулювання об ігу готівки законодавчо не в становлено, а строки застосу вання адміністративно-госпо дарських санкцій, що передба чені ст. 250 Господарського код ексу України не поширюються на фінансові санкції у вигля ді штрафу, які застосовуютьс я органами ДПС до порушників вимог Закону України № 265 95-ВР „ Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг”.
Представник відповідача заперечує проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що підприємство викона ло обов'язок щоденного друку вання на реєстраторах розрах ункових операцій фіскальних звітних чеків та забезпечил о їх зберігання в книзі облік у розрахункових операцій ві дповідно до п.9 ст.3 Закону № 265/95-В Р за 10.11.2006, 02.03.2007, 25.09.2008.
Посилання в акті перевірки на відсутність у фіскальних звітних чеках обов' язкови х реквізитів, а саме, дата і ча с фіскального звітного чека, повідомлення про обнуління регістрів денних підсумків о перативної пам' яті та дійсн ість фіскального чека законо м не передбачено.
Крім того, Олександрійськ а ОДПІ визначила суму податк ового зобов'язання КП „Міськ а комунальна аптека №1” у вигл яді штрафу за порушення до п.9 ст.3 Закону № 265/95-ВР.
Статтею 239 ГК України передб ачено, що однією з адміністра тивно-господарських санкцій може бути адміністративно-г осподарський штраф, який стя гується з господарюючого суб 'єкта до державного бюджету з а порушення визначених закон одавством України правил зді йснення господарської діяль ності.
Рішення Олександрійсько ї ОДПІ від 17.02.2009 прийняте на під ставі акта перевірки № 0041/23-10/30118862 від 06.02.2009. Тобто, факт порушення норм Закону № 265/95-ВР було встан овлено податковим органом 06.02 .2009, а факт порушення визначени х законодавством України пра вил здійснення господарсько ї діяльності стався 10.11.2006 та 02.03.200 7.
Таким чином, на думку пред ставника відповідача, прийма ючи оскаржуване рішення Олек сандрійська ОДПІ не прийняла до уваги норми ст. 250 ГК Україн и, якими визначені строки, про тягом яких до господарюючого суб'єкта може бути застосова на адміністративно-господар ська санкція.
Представник відповідача в судове засідання не з' яви вся, надавши клопотання про р озгляд справи без його участ і. (а.с.53)
Зважаючи на викладене, а т акож на те, що у справі є доста тні матеріали, які свідчать п ро права та взаємовідносини сторін, суд визнав можливим р озгляд справи у відсутності відповідача.
Суд, дослідивши доводи стор ін, письмові докази у справі, в важає, що позовні вимоги підл ягають частковому задоволен ню, виходячи з наступних підс тав.
КП „Міська комунальна апте ка № 1” зареєстроване виконав чим комітетом Олександрійсь кої міської ради Кіровоградс ької області 14.10.1998 за №14451050001000196, що п ідтверджується свідоцтвом п ро державну реєстрацію юриди чної особи (а.с.5) та взяте на обл ік Олександрійською ОДПІ.
Посадовими особами Олекса ндрійської ОДПІ на підставі направлень від 15.01.2009 № 43/23-10/30118862 та в ід 28.01.2009 № 80/23-10/30118862 проведена план ова виїзна перевірка КП „Міс ька комунальна аптека № 1” з п итань дотримання вимог подат кового законодавства за пері од з 01.10.2005 по 30.09.2008, валютного та ін шого законодавства за період з 01.10.2005 по 30.09.2008.
Направлення на перевірку в ручені уповноваженій особі відповідача. ( а.с.17,18)
За результатами перевірк и складено акт про результат и планової виїзної перевірки з питань дотримання вимог по даткового, валютного та іншо го законодавства № 41/23-10/30118862 від 06 .02.2009. (а.с. 6-10)
Відповідно до висновків а кта № 41/23-10/30118862 від 06.02.2009 встановлен о порушення п.9 ст.3 Закону №265/95-В Р - відсутність в фіскальних звітних чеках обов' язкових реквізитів, а саме, дата і час друкування фіскального звіт ного чека, повідомлення про о бнуління регістрів денних пі дсумків оперативної пам' ят і та дійсність фіскального ч ека, в період 04.04.2008, 10.11.2006, 02.03.2007, 25.09.2008.
На підставі акта перевірки № 0041/23-10/30118862 від 06.02.2009 заступником н ачальника Олександрійської ОДПІ прийнято рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій № 0000452320 від 17.02.2009, з гідно якого до відповідача в ідповідно до п.9 ст. 3 Закону №265/ 95-ВР п. 13., п.17 Постанови КМУ від 16.02. 2002 № 199 „Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстрат ора розрахункових операцій д ля різних сфер застосування ” та на підставі п. 4 ст. 17 Закону №265/95-ВР, за платежем: штрафні с анкції за порушення встановл еного законом порядку провед ення розрахунків у сфері тор гівлі щодо незабезпечення що денного роздрукування фіска льних звітних чеків та його з берігання в книзі обліку роз рахункових операцій протяго м встановленого терміну, зас тосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1360 грн. (а.с.11)
Зазначене рішення вручене представнику відповідача 18.02 .2009. (а.с.12)
26.02.2009 позивачем частково спла чено штраф у розмірі 340 грн. згі дно рішення № 0000452320 від 17.02.2009, за порушення , що мало місце 04.04.2008, що підтверд жується платіжним доручення м №5599 (а.с.28).
Позивачем зменшено розмір позовних вимог з 1360 грн. до 1020 гр н., у зв' язку зі сплатою відпо відачем частини боргу у розм ірі 340 грн. (а.с. 60)
Відповідно до п.6, п. 9 ст.3 Закон у № 265/95-ВР суб'єкти підприємниц ької діяльності, які здійсню ють розрахункові операції в готівковій та/або в безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані: забезпечувати зберіг ання використаних книг облік у розрахункових операцій та розрахункових книжок протяг ом трьох років після їх закін чення, а також щоденно друкув ати на реєстраторах розрахун кових операцій (за виключенн ям автоматів з продажу товар ів (послуг) фіскальні звітні ч еки і забезпечувати їх збері гання в книгах обліку розрах ункових операцій.
Денним звітом, відповідно д о ст.2 цього Закону, є документ ом встановленої форми, надру кованим реєстратором розрах ункових операцій, що містить інформацію про денні підсум ки розрахункових операцій, п роведених з його застосуванн ям.
Постановою Кабінету Мініс трів України від 18.02.2002р. № 199 затв ерджено Вимоги щодо реалізац ії фіскальних функцій реєстр аторами розрахункових опера цій для різних сфер застосув ання (далі за текстом - Вимог и №199) дія яких поширюється на р еєстратори розрахункових оп ерацій (далі - реєстратор), що з астосовуються для реєстраці ї розрахункових операцій при продажу товарів (наданні пос луг) та/або реєстрації кілько сті проданих товарів (надани х послуг), крім тих реєстратор ів, що застосовуються для обл іку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної в алюти.
Згідно із визначенням, наве деним в абз.11 п.2 зазначених Вим ог, Z-звіт - є денним звітом з обн уленням інформації в операти вній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті реєстр атора.
В абзаці 15 пункту 2 Вимог наво диться визначення зміни робо ти реєстратора розрахункови х операцій, відповідно до яко го зміна - це період роботи реє стратора від реєстрації перш ої розрахункової операції пі сля виконання Z-звіту до викон ання наступного Z-звіту.
При цьому, у додатку до Вимо г міститься примітка, згідно якої підсумок розрахунків о бчислюється за зміну, максим альна тривалість якої не пов инна перевищувати 24 години.
Згідно п.13 до Вимог № 199 формув ання Z-звіту повинно виконува тися у такій послідовності:
- друкування фіскального зв ітного чека і занесення інфо рмації до фіскальної пам'яті ;
- обнулення регістрів денни х підсумків оперативної пам' яті;
- друкування інформації, що підтверджує обнулення регіс трів денних підсумків операт ивної пам'яті та дійсність фі скального звітного чека.
Відповідно до п.14 Вимог № 199 че ки всіх звітів повинні місти ти такі загальні реквізити: н азву і адресу господарської одиниці; індивідуальний номе р платника, перед яким друкую ться великі літери "ПН". У разі коли суб'єкт підприємницько ї діяльності не зареєстрован ий як платник ПДВ, замість інд ивідуального номера платник а повинен бути надрукований ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або ідентифікаційний номер з гідно з ДРФО (для фізичних осі б), а замість літер "ПН" - літери "ІД"; фіскальний номер реєстра тора, перед яким друкуються в еликі літери "ФН"; заводський н омер реєстратора; логотип ви робника.
Відповідно до п. 17 Вимог № 199 че к Z-звіту - фіскальний звітний чек повинен додатково містит и такі дані (всі підсумки та су ми обчислюються за зміну):
- підсумок розрахункових оп ерацій за реалізовані товари (надані послуги) за кожною ста вкою ПДВ окремо;
- літерні позначення та від повідні ставки ПДВ у відсотк ах, а також дати їх останнього занесення (якщо таке занесен ня проводилося у день друкув ання даного фіскального звіт ного чека);
- суми ПДВ за кожною ставкою ;
- підсумок розрахункових оп ерацій за реалізовані товари (надані послуги), продаж яких не підлягає обкладенню ПДВ;
- загальний підсумок розрах ункових операцій за реалізов ані товари (надані послуги) з р озбивкою за формами оплати;
- підсумок розрахункових оп ерацій та суми ПДВ відповідн о до абзаців другого, четверт ого, п'ятого, шостого цього пун кту за сумами коштів, виданих покупцям (споживачам послуг ), якщо такий підсумок не дорів нює нулю;
- суми готівки за операціям и "службового внесення" та "слу жбової видачі";
- кількість касових чеків (к витанцій), виданих за зміну, ок ремо за реалізованими товара ми (наданими послугами) та вид аними коштами;
- номер, дату і час друкуванн я фіскального звітного чека;
- повідомлення про обнулінн я регістрів денних підсумків оперативної пам'яті та дійсн ість фіскального звітного че ка.
У разі призначення реєстра тора для роботи з декількома валютами чек Z-звіту повинен д одатково містити підсумки ро зрахункових операцій щодо ко жної валюти окремо.
Статтею 5 Закону № 265/95-ВР перед бачено, що на період виходу з л аду реєстратора розрахунков их операцій та здійснення йо го ремонту або у разі тимчасо вого, але не більше 72 годин (7 ро бочих днів), відключення елек троенергії проведення розра хункових операцій здійснюєт ься з використанням книги об ліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним ч ином зареєстрованого резерв ного реєстратора розрахунко вих операцій.
Відповідно до п.1 Порядку ре єстрації, опломбування та за стосування реєстраторів роз рахункових операцій за товар и (послуги), затвердженого Нак азом ДПА України від 01.12.2000 року за № 614, Зареєстровано в Мініст ерстві юстиції України 05.02. 2001 за № 107/5298, z-звіт - це денни й звіт з обнулінням інформац ії в оперативній пам' яті та занесенням її до фіскальної пам' яті РРО.
Відповідно до п.п. 4.9. п.4 Пор ядку реєстрації, опломбуванн я та застосування реєстратор ів розрахункових операцій за товари (послуги), затверджено го Наказом ДПА України від 01.12.2 000 № 614, якщо на період виходу з ла ду РРО або в разі відключення електроенергії розрахунков і операції проводяться з вик ористанням книги обліку розр ахункових операцій та розрах ункової книжки, то після вста новлення відремонтованого (р езервного) РРО або відновлен ня постачання електроенергі ї необхідно провести через Р РО суми розрахунків за час ро боти з використанням розраху нкової книжки, а також у відпо відності до контрольної стрі чки (у випадку обнулення опер ативної пам'яті) - за час робот и, що передував виходу РРО з ла ду або відключенню електроен ергії, окремо за кожною ставк ою ПДВ, після чого слід викона ти Z-звіт. При потребі виконуєт ься операція „службове внесе ння” на суму готівки, що збері гається на місці проведення розрахунків.
Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Наявними в матеріалах спра ви копіями Z - звітів за 10.11.2006, 02.03.2007, 25.09.2008 підтверджується відсут ність обов' язкових реквізи тів: дати і часу друкування ф іскального звітного чека, по відомлення про обнуління рег істрів денних підсумків опер ативної пам' яті.
Таким чином, вказані чеки Z-з віту - фіскальні звітні чеки н е відповідають вимогам, вста новленими п.13, п.17 Вимог № 199, що є порушенням п.9 ст. 3 Закону № 265/95-В Р.
Відповідач посилається н а те, що п. 17 Вимог № 199 щодо вимог и містити додаткові дані ви конано частково у зв' язку з тим, що друк пройшов не належн им чином по технічним збоям а парату та неякісною касовою стрічкою, яка приклеїлась до катушки.
Проте, відповідачем не нада но доказів виходу з ладу реєс тратора розрахункових опера цій у дні роздрукування звіт них чеків 10.11.2006, 02.03.2007, 25.09.2008, на які ві н посилається, а також належн ості оформлення зазначених ч еків згідно п.13, 17 Вимог № 199 та п.9 ст.3, ст.5 Закону №265/95-ВР та п.п. 4.9. п.4 Порядку реєстрації, опломбу вання та застосування реєстр аторів розрахункових операц ій за товари (послуги).
Крім того, судом встановле но, що рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій № 0000452320 від 17.02.2009, яким до КП „Міська комунальна аптека № 1” застосовано штрафні (фінан сові) санкції за порушення п. 9 ст. 3 Закону №265/95-ВР за період з 01.10.2005 по 30.09.2008, прийняте на підстав і акта перевірки № 0041/23-10/30118862 від 06 .02.2009.
Тобто, факт порушення норм З акону України „Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг”№265/95-ВР, що мали місце 10.11.2006 та 02.03.2007, було встановлено п одатковим органом 06.02.2009.
Статтею 239 ГК України передб ачено, що однією з адміністра тивно-господарських санкцій може бути адміністративно-г осподарський штраф, який стя гується з господарюючого суб 'єкта до державного бюджету з а порушення визначених закон одавством України правил зді йснення господарської діяль ності.
Згідно з ст. 241 цього Кодексу адміністративно-господарсь кий штраф - це грошова сума ,щ о сплачується суб' єктом гос подарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійсне ння господарської діяльност і. Перелік порушень, за які з с уб' єкта господарювання стя гується штраф, розмір і поряд ок його стягнення визначають ся законами, що регулюють под аткові та інші відносини, в як их допущено правопорушення.
Виходячи з аналізу статей 23 8, 239 Господарського кодексу Ук раїни, штрафні (фінансові) сан кції за порушення вимог Зако ну України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг” №265/95-ВР , за своєю суттю є а дміністративно-господарськ ими санкціями і такі санкції можуть застосовуватися прот ягом строків, встановлених с т.250 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 250 Господар ського кодексу України адмін істративно-господарські сан кції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання п ротягом шести місяців з дня в иявлення порушення, але не пі зніш як через один рік з дня по рушення цим суб'єктом встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності, крім випадк ів, передбачених законом.
Податковим органом рішен ням від 17.02.2009 застосовано д о КП „Міська комунальна апте ка № 1” штрафні (фінансові) сан кції за порушення п.9 ст. 3 Зако ну №265/95-ВР, що мали місце, зокрем а, 10.11.2006 та 02.03.2007, тобто після спину строків, встановлених ст. 250 Господарського кодексу України. Таким чином, у позива ча були відсутні правові під стави для застосування штраф них (фінансових) санкцій за вк азаний період.
Відповідно до п.4 ст. 17 Закон у № 265/95-ВР за порушення вимог ць ого Закону до суб'єктів підпр иємницької діяльності, які з дійснюють розрахункові опер ації за товари (послуги), за рі шенням відповідних органів д ержавної податкової служби У країни застосовуються фінан сові санкції у таких розміра х: двадцять неоподатковувани х мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденног о друку фіскального звітного чеку або його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Застосування податковим органом штрафної санкції до відповідача за порушення д опущене 25.09.2008 в розмірі 340 грн. с уд визнає правомірними.
Зважаючи на викладене пози вні вимоги підлягають частко вому задоволенню.
Відповідно до п.15 ст.4 Декре ту КМУ „Про державне мито” ві д 21.03.1991 №7-93 Олександрійс ька ОДПІ звільняється від сп лати державного мита.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути з комунального п ідприємства „Міська комунал ьна аптека № 1” (код ЄДРПОУ 30118862) н а користь Держави в особі Оле ксандрійської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії (код ЄДРПОУ 22217326) штрафні санк ції в розмірі 340 (триста сорок) г рн.
Судові витрати компенсува ти за рахунок Державного бюд жету України.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подання в 10-де нний строк з дня її проголош ення, а в разі складення поста нови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з д ня складення в повному обсяз і, заяви про апеляційне оска рження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.
Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Повний текст постанови ви готовлено та підписано - 24.05.2 010.
Суддя Т.І. Ясенова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10608638 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.І. Ясенова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні