Категорія №3.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 серпня 2010 року Справа № 2а-5489/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
судді Смішливої Т.В.
при секретарі Лембі А.В.
в присутності представник ів:
прокурора-заявника: не з' явився
від позивача: Селезньова О.О.(дов.в ід 19.04.10 №174)
від відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом пр окурора м. Стаханова Лугансь кої області в інтересах держ ави в особі державного підпр иємства «Національна енерге тична компанія «Укренерго» І нспекції Держенергонагляду в Луганській області відокр емленого підрозділу «Держен ергонагляд у Донбаському рег іоні» до комунального підпр иємства «Жилсервіс №4» про ст ягнення суми штрафу у сумі 510 г рн., -
В С Т А Н О В И В:
13.07.2010 року до Луганського окр ужного адміністративного су ду звернувся прокурор м. Стах анова Луганської області в і нтересах держави в особі дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго» Інспекції Держе нергонагляду в Луганській об ласті відокремленого підроз ділу «Держенергонагляд у Дон баському регіоні» до комуна льного підприємства «Жилсер віс №4» про стягнення суми шт рафу у сумі 510 грн.
Позивач в обґрунтування св оїх позовних вимог посилаєть ся, що відповідно до частини 3 ст. 27 Закону України «Про елек троенергетику» суб'єкти госп одарської діяльності несуть відповідальність за правопо рушення в електроенергетиці , зокрема, за ухилення від вико нання або несвоєчасне викона ння рішень чи приписів Інспе кції та порушення умов ліцен зування у вигляді штрафу.
Оскільки відповідач не заб езпечив виконання заходів що до усунення порушень законод авства з метою безпечного ви користання електроустаново к, які були виявлені під час об стеження інспектором Держен ергонагляду в Луганській обл асті, відповідно до чого скла дено Акт перевірки від 10.06.2009, по становою від 22.06.2009 на відповіда ча накладено штраф за поруше ння законодавства про електр оенергетику у розмірі 510 грн.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, просив стягнут и з відповідача до Державног о бюджету України суму штраф у у розмірі 510 грн.
Представник відповідача т а прокурор у судове засіданн я не з' явились про дату та ча с слухання справи повідомлен і належним чином, причини нея вки суду не доповів, заперече нь проти позову не надав. (а.с. 27 , 29)
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.
Директору КП «Жилсервіс № 4» внесено припис № 2-12-11-64720/П/ПП/0003 ві д 25.11.2008, яким останнього зобов' язано виконати заходи з усун ення порушень Закону України «Про електроенергетику», пе релік яких наведено у припис і, про виконання припису в ціл ому повинні були повідомити в строк до 24.02.2009. (а.с. 10-11)
10.06.2009, у присутності представ ника відповідача, інспекторо м Стахановського відділення Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії в Луганській області проведено перевірку виконання припису Інспекції від 25.11.2008 № 2-12-11-64720/П/ПП/0003 щодо усуне ння порушень законодавства п ро електроенергетику.
Актом перевірки від 10 червн я 2009 року № 02/24-0018 встановлено не в иконання відповідачем припи су Інспекції від 25.11.2008р. № 2-12-11-64720/П/П П/0003 за окремими пунктами (а.с. 8-9 )
На підставі вказаного акту перевірки 22.06.2009 інспекцією при йнято постанову № 02/24-0018 про накладення штрафу на відпов ідача за невиконання припису у сумі 510 грн. у зв'язку з невико нанням припису від 25.11.2008р. № 2-12-11-6472 0/П/ПП/0003. (а. с. 7)
22.06.2009 постанову про накладенн я штрафу №02/24-0018 надіслано відп овідачеві листом № 16/162/1-1202, лист о тримано відповідачем 02.07.2009 (а.с. 12 - 13)
Указом Президента України «Про зміни в структурі центр альних органів виконавчої вл ади" від 15.12.1999 № 1573/99 Міністерство палива та енергетики Україн и (далі - Мінпаливенерго) виз начено центральним органом в иконавчої влади на який покл адено здійснення державної п олітики в галузі паливно-ене ргетичного комплексу.
Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни «Про електроенергетику » здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (дал і - Держенергонагляд), яка підп орядкована безпосередньо Мі нпаливенерго в частині викон ання функцій, покладених на Д ерженергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживанн я електричної та теплової ен ергії, затвердженим постанов ою Кабінету Міністрів Україн и № 929 від 07.08.1996, та діє у складі дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго» (далі - ДП НЕК „Ук ренерго") та його структурних підрозділів.
Відповідно до п. 1.2 Статуту ДП НЕК «Укренерго» воно заснов ано на державній власності т а підпорядковується Мінпали венерго відповідно до Указу Президента України від 14.04.2000 № 5 98/2000.
Головною метою діяльності ДП НЕК «Укренерго» є забезпе чення цілісності об'єднаної енергетичної системи Україн и, задоволення інтересів дер жави у сфері енергопостачанн я, здійснення централізовано го оперативно-технологічног о управління ОЕС, запобіганн я порушенням режимів і аварі ям системного значення та лі квідація можливих аварій у к раїні (абзаци 1-4 пункту 2.1 Стату ту), до основних напрямків дія льності віднесено здійсненн я державного нагляду за режи мами споживання електричної та теплової енергії відпові дно до Закону України «Про ел ектроенергетику» та Положен ня (п.п. 2.2.16 п. 2.2. Статуту).
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни «Про електроенергетик у» до принципів державної по літики в енергетиці належать створення умов безпечної ек сплуатації об'єктів електрое нергетики, а також забезпече ння відповідальності енерго постачальників та споживачі в. Частиною 1 ст. 9 зазначеного з акону визначено, що державни й нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії (далі - Інспекція) у порядку, визнач еному законодавством Україн и, а частиною 5 ст. 9 зазначеного закону Інспекції надано пов новаження щодо застосування , у встановленому порядку, сан кцій до суб'єктів господарсь кої діяльності за порушення нормативно-правових актів у сфері ПЕК.
Так, відповідно до ч. З ст. 27 За кону України «Про електроене ргетику» суб'єкти господарсь кої діяльності несуть відпов ідальність за правопорушенн я в електроенергетиці, зокре ма, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання р ішень чи приписів Інспекції та порушення умов ліцензуван ня у вигляді штрафу.
Пунктом 10 Положення про пор ядок накладення на суб'єктів господарської діяльності шт рафів за порушення законодав ства про електроенергетику, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 21.07.1999 № 1312, передбачено, що суб'єкт господарської діяльності по винен сплатити штраф протяго м 30 днів з дня винесення поста нови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він стяг ується в судовому порядку. До теперішнього часу штраф від повідачем не сплачено.
Частиною 6 ст. 27 Закону Україн и «Про електроенергетику» ви значено, що суми штрафів пови нні сплачуватися до Державно го бюджету України.
Несплата суб'єктами господ арювання сум штрафів, наклад ених Державною інспекцією з енергонагляду унеможливлює виконання державою відповід них економічних програм та с причиняє значні негативні на слідки у сфері ПЕК.
Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані Позивачем підтверджують обставини, на які Позивач посилається та ї х обґрунтування.
Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закон ами України.
Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи Позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зд ійснені позивачем, з відпові дача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст. 121 Конституції Укр аїни, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», ч. 4 ст. 9 Закону У країни «Про електроенергети ку», п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів госп одарської діяльності штрафі в за порушення законодавства про електроенергетику, ст.ст . 2, 6, 7, 17, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги проку рора м. Стаханова Луганської області в інтересах держави в особі державного підприєм ства «Національна енергетич на компанія «Укренерго» Інсп екції Держенергонагляду в Лу ганській області відокремле ного підрозділу «Держенерго нагляд у Донбаському регіоні » задовольнити повністю.
Стягнути з комунального пі дприємства «Жилсервіс № 4» (к од ЄДРПОУ 31205285) на користь Держа вного бюджету України штраф у розмірі 510 грн. (п' ятсот деся ть грн.)
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання заяви про апеляцій не оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо та ку заяву не було подано. Якщо б уло подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не була подана в стр ок, встановлений цим Кодексо м, постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, з подачею її копі ї до апеляційної інстанції а бо в порядку частини 5 статті 1 86 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Смішлива Т.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10608661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні