ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 серпня 2022 року м. Київ № 640/27135/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративній справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА»
до Головного управління ДПС у м. Києві
Державної податкової служби України
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» (далі також - позивач, ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», Товариство) з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі також - відповідач 1, ГУ ДПС у м. Києві) та Державної податкової служби України (далі також - відповідач 2, ДПС України), в якому просило суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 09.04.2021 № 2556024/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.04.2020 №1;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 06.04.2020 №1, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 01.07.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 07.05.2021 №2637989/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.05.2020 № 1;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 08.05.2020 №1, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 01.07.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 28.04.2021 №2608077/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 24.04.2020 №5;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 24.04.2020 №5, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 01.07.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 08.06.2021 №2742626/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 01.06.2020 №1;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 01.06.2020 №1, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 02.07.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 24.03.2021 №2494695/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.03.2020 №2;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 19.03.2020 №2, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 04.06.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 06.05.2021 №2629250/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 29.04.2020 №7;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 29.04.2020 №7, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 01.07.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 24.03.2021 №2494694/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.03.2020 №3;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 19.03.2020 №3, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 02.07.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 08.06.2021 №2742628/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.06.2020 №3;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 09.06.2020 №3, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 02.07.2020;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у м. Києві від 08.06.2021 №2742615/40448642 про відмову у реєстрації податкової накладної від 01.07.2020 №1;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 01.07.2020 №1, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА», днем її фактичного подання - 03.08.2020.
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що за наслідками вчинення господарських операцій із контрагентами-покупцями (ТОВ «Агрітех Україна», ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна», ТОВ «Еліт-Україна») Товариство у відповідності до вимог п. 187.1 ст. 187, п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України склало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ряд податкових накладних. Однак через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України контролюючий орган надіслав позивачу квитанції з відомостями про зупинення реєстрації таких податкових накладних у зв`язку з відповідністю Товариства п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Керуючись положеннями п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України Товариство надіслало ГУ ДПС у м. Києві повідомлення про подання пояснень стосовно податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено, разом із поясненнями та пакетами підтверджуючих первинних документів. На переконання позивача таких поданих ним документів було цілком достатньо для усунення сумнівів контролюючого органу в реальності здійснення тих чи інших господарських операцій, за наслідками яких виписані зупинені податкові накладні. Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних такі документи безпідставно не були враховані та натомість прийняті безпідставні та належним невмотивовані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА».
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва відкрито провадження у справі №640/27135/21 за вказаним позовом та дану справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
На виконання вимог ухвали суду представник відповідачів подав до канцелярії суду відзиви на позовну заяву, що схожі за своїм змістом. У текстах цих відзивів представник ГУ ДПС у м. Києві і ДПС України просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю з мотиву їх необґрунтованості. Зокрема, свої заперечення проти позову відповідачі обґрунтовують тим, що зупинення реєстрації податкових накладних ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» відбулося в межах чинного законодавства. Так, товариство не подало на розгляд Комісії ГУ ДПС первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), що у свою чергу не дало можливість підтвердити реальність здійснення господарських операцій, згідно яких були виписані заблоковані податкові накладні.
У свою чергу представник позивач подав через канцелярію суду відповідь на відзиви ГУ ДПС у м. Києві та ДПС України, де зазначив про невідповідність фактичним обставинам твердження контролюючого органу про не подання Товариством документів, необхідних для підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
Розглянувши подані представниками сторін документи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Як вбачається з тексту позовної заяви та зі змісту долучених представником позивача до позовної заяви додатків, між ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» (як постачальником) і суб`єктами господарської діяльності-покупцями продукції - ТОВ «Агрітех Україна», ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна», ТОВ «Еліт-Україна» усні угоди щодо постачання виготовленої на замовлення останніх рекламної продукції, як то: поло та сорочки із логотипом, наліпки, буклети із логотипом, набір для пікніку, набір для грилю із логотипом), в рамках яких:
- по взаємовідносинах з ТОВ «Агрітех Україна»: за замовленням щодо поставки чоловічого і жіночого одягу з логотипом на загальну суму 50 485,92 грн. (в т.ч. ПДВ - 8 414,32 грн.) ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» виставило на адресу ТОВ «Агрітех Україна» рахунок на оплату від 03.04.2020 №26 на суму 50 485,92 грн. (з ПДВ). У свою чергу ТОВ «Агрітех Україна» 06.04.2020 сплатило за значеним рахунком суму безготівкових коштів у розмірі 35 340,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 5 890,00 грн.), в якості передоплати за замовлений у позивача товар (що підтверджується випискою з банківського рахунку). Замовлена ТОВ «Агрітех Україна» у ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» продукція була передана позивачем названому покупцю 08.05.2020, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну №25 від 08.05.2020 на суму 50 485,92 грн. (в т.ч. ПДВ - 8 414,32 грн.). В подальшому, 01.06.2020 ТОВ «Агрітех Україна» здійснило доплату за товар у сумі 15 145,92 грн. (в т.ч. ПДВ - 2 524,32 грн.), що підтверджується випискою з банківського рахунку;
- по взаємовідносинах з ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна»: за замовленням щодо поставки наліпок, буклетів та аркушів паперу із логотипами всього на загальну суму 44 856,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 7 476,00 грн.). ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» виставило на адресу ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна» рахунок на оплату №16 від 13.04.2020 на суму 44 856, 00 грн. (в т.ч. ПДВ - 7 476, 00 грн.), а 24.04.2020 Товариство передало у власність ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна» замовлені останнім товари, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну за №19 від 24.04.2020. 18.05.2020 ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна» оплатило поставлений товар частково, що підтверджується випискою з банківського рахунку;
- по взаємовідносинах з ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна»: за замовленням щодо поставки буклетів із логотипами на загальну суму 8 100,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 1 350,00 грн.). ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» виставило на адресу ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна» рахунок на оплату №32 від 29.05.2020 на суму 8 100,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 1 350,00 грн.), а 01.06.2020 Товариство передало у власність ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна» замовлені останнім товари, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну за №28 від 01.06.2020. 04.06.2020 ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна» оплатило поставлений товар частково, що підтверджується випискою з банківського рахунку;
- по взаємовідносинах з ТОВ «Еліт-Україна»: за замовленням щодо поставки наборів для пікніку із логотипами на загальну суму 22 500,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 3 750,00 грн.). ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» виставило на адресу ТОВ «Еліт-Україна» рахунок на оплату №24 від 17.03.2020 на суму 22 500,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 3 750,00 грн.), а 19.03.2020 ТОВ «Еліт-Україна» оплатило за виставленим рахунком в якості перед оплати за товар безготівкові кошти у сумі 16 450,50 грн. (в т.ч. ПДВ - 2 741,75 грн.), що підтверджується випискою з банківського рахунку. 29.04.2020 Товариство передало у власність ТОВ «Еліт-Україна» замовлені останнім товари, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну за №21 від 29.04.2020 і товарно-транспортну накладну №4 від 29.04.2020;
- по взаємовідносинах з ТОВ «Еліт-Україна»: за замовленням щодо поставки наборів для грилю та наборів інструментів із логотипами на загальну суму 30 720,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 5 120,00 грн.). ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» виставило на адресу ТОВ «Еліт-Україна» рахунок на оплату №22 від 28.02.2020 на суму 30 720,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 5 120,00 грн.), а 19.03.2020 ТОВ «Еліт-Україна» оплатило за виставленим рахунком в якості перед оплати за товар безготівкові кошти у сумі 21 504,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 3 584,00 грн.), що підтверджується випискою з банківського рахунку. 09.06.2020 Товариство передало у власність ТОВ «Еліт-Україна» замовлені останнім товари, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну за №30 від 09.06.2020;
- по взаємовідносинах з ТОВ «Еліт-Україна»: за замовленням щодо поставки ручок та брелків із логотипом на загальну суму 180 360,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 30 060,00 грн.). ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» виставило на адресу ТОВ «Еліт-Україна» рахунок на оплату №25 від 20.03.2020 на суму 180 360,00 грн. (в т.ч. ПДВ - 30 060,00 грн.), а 13.07.2020 ТОВ «Еліт-Україна» оплатило за поставлений товар повністю, що підтверджується випискою з банківського рахунку. 01.07.2020 Товариство передало у власність ТОВ «Еліт-Україна» замовлені останнім товари, про що сторонами складено та підписано видаткову накладну за №31 від 01.07.2020.
У контексті з наведеним вище представник позивача додатково пояснив суду, що для виготовлення продукції за замовленнями ТОВ «Агрітех Україна», ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна», ТОВ «Еліт-Україна» Товариство уклало угоди з іншими суб`єктами підприємницької діяльності (постачальниками товарів і сировини, виконавцями окремих робіт), а саме з: ТОВ «ТОТОБІ», ТОВ «Юлія Трейдінг груп», ТОВ «Планета Бергамо», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Укрполіграфія», ТОВ «Філтон Макс», ТОВ Бюрократ Україна» та ін. При цьому, податкові накладні, що були виписані за наслідками вчинених ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» господарських операцій з названими контрагентами-постачальниками товарів (робіт, послуг), зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд також встановив, що керуючись приписами п. 187.1 ст. 187, п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України (щодо правила «першої події»), ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» виписало на адреси своїх контрагентів-покупців - ТОВ «Агрітех Україна», ТОВ «Сева Санте Анімаль Україна», ТОВ «Еліт-Україна» (отримувачів товарів) електронні податкові накладні від 06.04.2020 за №1, від 08.05.2020 за №1, від 24.04.2020 за №5, від 01.06.2020 за №1, від 19.03.2020 за №2, від 29.04.2020 за №7, від 19.03.2020 за №3, від 09.06.2020 за №3, від 01.07.2020 за №1. За наслідками надіслання до ДПС України перелічених податкових накладних позивач отримав електронні квитанції про те, що зазначені документи прийняті, проте їх реєстрацію зупинено. Зі змісту роздруківок електронних квитанцій від 04.06.2020, 01.07.2020, 02.07.2020 і від 03.08.2020, вбачається, що єдиною у всіх випадках підставою для зупинення реєстрації податкових накладних позивача стала наступна: «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку». У зв?язку з чим платнику було запропоновано подати пояснення та/або копії документів (без наведення переліку таких документів), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У березні, квітні та червні 2021 ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» направило до ГУ ДПС у м. Києві електронні повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (далі - Повідомлення). Як стверджує представник позивача та не було спростовано відповідачами, разом з цими Повідомленнями позивач подав також контролюючому органу сканкопії первинних та інших документів на підвердження підстав для виписки зупинених податкових накладних.
За результатами розгляду пакетів поданих платником документів Комісія ГУ ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія при ГУ ДПС у м. Києві, комісія регіонального рівня) прийняла оспорювані у справі рішення, а саме:
- рішення від 24.03.2021 за №2494695/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 19.03.2020 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 24.03.2021 за №2494694/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 19.03.2020 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 09.04.2021 за №2556024/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 06.04.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 28.04.2021 за №2608077/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 24.04.2020 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 06.05.2021 за №2629250/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 29.04.2020 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 07.05.2021 за №2637989/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 08.05.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 08.06.2021 за №2742626/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 01.06.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 08.06.2021 за №2742628/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 09.06.2020 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- рішення від 08.06.2021 за №2742615/40448642, яким відмовила ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» у здійсненні реєстрації податкової накладної від 01.07.2020 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних. У тексті цих рішень Комісією в якості підстави для прийняття таких зазначено наступну: «ненадання платником податків копій документів:
первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).».
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Так, відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України (далі - ПК України), у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У силу вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
При цьому, якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У силу положень пп. 201.1.16 п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п. 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
З 01 лютого 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпунктів «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпунктів «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу 1 пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
За змісту наведених положень Порядку зупинення №1165 слідує, що підставами для зупинення реєстрації як податкової накладної, так і розрахунку коригування є: або відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку або відповідність податкової накладної/розрахунку коригування критеріям ризиковості здійснення операції.
З тексту роздруківок електронних квитанцій, що отримані Товариством за наслідком направлення для реєстрації податкових накладних від 06.04.2020 за №1, від 08.05.2020 за №1, від 24.04.2020 за №5, від 01.06.2020 за №1, від 19.03.2020 за №2, від 29.04.2020 за №7, від 19.03.2020 за №3, від 09.06.2020 за №3, від 01.07.2020 за №1 вбачається, що реєстрацію перелічених податкових накладних позивача було зупинено через відповідність ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Так, за змістом п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 як додаток 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, під таким критерієм розуміють наступне: «У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування.».
У контексті з наведеним суд враховує, що згідно з п. 6 Порядку зупинення №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Аналіз наведених положень п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку свідчить про те, що для того, аби встановити відповідність платника податку на додану вартість критерію ризиковості мають існувати визначені цим пунктом передумови, а саме наявність певної визначеної податкової інформації, що вказує на ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної саме в поданих для реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування такого платника.
Також згідно з п. 6 Порядку зупинення №1165 зупиненню реєстрації податкової накладної платника з підстави відповідності такого платника п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку має передувати процедура розгляду такого питання комісією регіонального рівня та прийняття нею рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Дослідивши подані сторонами до матеріалів справи документи суд встановив відсутність у матеріалах справи як рішень про відповідність позивача критеріям ризиковості платника, оформлених станом на дати виписки та/або зупинення реєстрації податкових накладних позивача від 06.04.2020 за №1, від 08.05.2020 за №1, від 24.04.2020 за №5, від 01.06.2020 за №1, від 19.03.2020 за №2, від 29.04.2020 за №7, від 19.03.2020 за №3, від 09.06.2020 за №3, від 01.07.2020 за №1 за встановленою формою, так й матеріалів, які могли свідчити про існування правових підстав для віднесення ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
В силу приписів норм ст. 73, 76 і 77 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Більш того суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
В ході судового розгляду даної справи відповідач 1 всупереч наведених процесуальних вимог не подав до суду належні та достатні документальні докази в обгрунтування виникнення у контролюючого органу правових підстав для зупинення реєстрації поданих позивачем на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних від 06.04.2020 за №1, від 08.05.2020 за №1, від 24.04.2020 за №5, від 01.06.2020 за №1, від 19.03.2020 за №2, від 29.04.2020 за №7, від 19.03.2020 за №3, від 09.06.2020 за №3, від 01.07.2020 за №1. З огляду на це суд дійшов висновку про не доведення ГУ ДПС у м. Києві (як суб`єктом владних повноважень) наявність обставин, з якими контролюючий орган пов`язує виникнення правових підстав для зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» податкових накладних.
Крім того, відповідно до п. 10, 11 Порядку зупинення №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку зупинення №1165).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 - 4 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктами 9, 10 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Згідно з пунктом 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п. 13 цього Порядку).
Судом встановлено, що позивачем за наслідком зупинення 04.06.2020, 01.07.2020, 02.07.2020 і 03.08.2020 реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних виписаних ним податкових накладних (перелік яких наведений вище по тексту цього рішення суду) були надані копії первинних документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в зупинених податкових накладних, для розгляду питань про прийняття Комісією ГУ ДПС у м. Києві рішень про реєстрацію кожної із таких податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Дослідивши та проаналізувавши зміст цих документів і пояснень суд дійшов висновку про їх достатність для прийняття комісією регіонального рівня позитивних рішень про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» податкових накладних від 06.04.2020 за №1, від 08.05.2020 за №1, від 24.04.2020 за №5, від 01.06.2020 за №1, від 19.03.2020 за №2, від 29.04.2020 за №7, від 19.03.2020 за №3, від 09.06.2020 за №3, від 01.07.2020 за №1.
Разом з тим, як видно з текстів оскаржуваних рішень комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних позивача, зміст поданих платником (позивачем) контролюючому органу документів Комісією ГУ ДПС у м. Києві в дійсності не досліджувався та не аналізувався, як і специфіка господарських операцій, на оформлення яких такі документи були складені.
Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржувані рішення відповідача 1 за своєю природою є актами індивідуальної дії. У свою чергу загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як до акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд звертає увагу, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність та визначеність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Європейським Судом з прав людини (далі - ЄСПЛ) у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland) №37801/97 від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинні ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень має врахувати усі обставини справи, та надавати їм відповідну правову оцінку. Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.
В ході розгляду цієї справи суд встановив, що оскаржувані рішення Комісії при ГУ ДПС у м. Києві не відповідають вимогам, встановленим для акта індивідуальної дії, оскільки такі рішення прийняті без зазначення мотивів для не врахування змісту поданих позивачем пояснень і первинних документів.
Виходячи з викладеного, дії Комісії ГУ ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних щодо прийняття оскаржуваних рішень, у текстах яких не наведені дійсні мотиви для їх прийняття, та водночас не зазначені підстави для не врахування наданих платником документів, свідчать про порушення як принципу належного урядування, так і принципів, закріплених в Резолюції Комітету Міністрів Ради Європи 77 (31) від 28.09.1977, а також свідчать про непрозорість та непередбачуваність дій контролюючого органу, що перешкоджають можливості платника податків планувати в подальшому свою господарську діяльність.
Такий підхід узгоджується з практикою ЄСПЛ. Так, у п. 110 рішення від 23.07.2002 у справі «Компанія «Вестберґа таксі Актіеболаґ» та Вуліч проти Швеції» Суд визначив, що «…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління».
Беручи до уваги все вищенаведене, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС у м. Києві від 24.03.2021 за №2494695/40448642, від 24.03.2021 за №2494694/40448642, від 09.04.2021 за №2556024/40448642, від 28.04.2021 за №2608077/40448642, від 06.05.2021 за №2629250/40448642, від 07.05.2021 за №2637989/40448642, від 08.06.2021 за №2742626/40448642, від 08.06.2021 за №2742628/40448642 та від 08.06.2021 за №2742615/40448642 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних виписаних товариством податкових накладних є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначених податкових накладних, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій.
Оскільки в ході розгляду даної справи суд дійшов висновку про протиправність рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації вказаної розрахунків податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, та відповідно про наявність підстав про задоволення позову в цій частині, то останнє тягне за собою необхідність зобов`язання ДПС України, як адміністратора Реєстру згідно пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України, вчинити дії з метою відновлення порушених прав позивача.
Відповідно до п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в останній чинній редакції), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (п. 20 Порядку №1246).
За таких обставин, суд вважає, що наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог позивача, шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні від 06.04.2020 за №1, від 08.05.2020 за №1, від 24.04.2020 за №5, від 01.06.2020 за №1, від 19.03.2020 за №2, від 29.04.2020 за №7, від 19.03.2020 за №3, від 09.06.2020 за №3, від 01.07.2020 за №1 датами їх отримання ДПС (тобто, датами, які зафіксовані у квитанціях щодо зупинення реєстрації відповідних податкових накладних), що, водночас, з урахуванням наведеного, не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача 2, а є належним та достатнім способом відновлення порушеного права позивача.
За змістом ст. 244 Кодексу адміністративного судочинства України, одним із питань, які вирішує суд при ухваленні рішення, є те, як розподілити між сторонами судові витрати (п. 5 ч. 1 ст. 244 зазначеного Кодексу).
Приписами ч. 1 ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Так, згідно із ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з наявної у матеріалах справи квитанції від 23.09.2021 №2334, ТОВ «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» під час звернення до суду з цим адміністративним позовом сплатило судовий збір у розмірі 20 430,00 грн. Відтак, з огляду на обсяг задоволених за результатами цього позову вимог, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь позивача витрати по оплаті судового збору в розмірі зазначеної суми повністю (в т.ч. по 10 215,00 грн. з кожного з відповідачів).
Керуючись статтями 2, 5 - 11, 19, 72 - 77, 90, 139, 241 - 246, 250, 255, 257 - 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40448642, адреса місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Анрі Барбюса 5-Б, оф. 11) до Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011, адреса місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.03.2021 за №2494695/40448642, від 24.03.2021 за №2494694/40448642, від 09.04.2021 за №2556024/40448642, від 28.04.2021 за №2608077/40448642, від 06.05.2021 за №2629250/40448642, від 07.05.2021 за №2637989/40448642, від 08.06.2021 за №2742626/40448642, від 08.06.2021 за №2742628/40448642 та від 08.06.2021 за №2742615/40448642.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40448642) податкові накладні датами їх отримання, а саме: податкові накладну від 06.04.2020 за №1 - 01.07.2020, від 08.05.2020 за №1 - 01.07.2020, від 24.04.2020 за №5 - 01.07.2020, від 01.06.2020 за №1 - 02.07.2020, від 19.03.2020 за №2 - 04.06.2020, від 29.04.2020 за №7 - 01.07.2020, від 19.03.2020 за №3 02.07.2020, від 09.06.2020 за №3 - 02.07.2020, від 01.07.2020 за №1 - 03.08.2020.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40448642, адреса місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Анрі Барбюса 5-Б, оф. 11) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 10 215,00 грн. (десять тисяч двісті п`ятнадцять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ ВП 44116011, адреса місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП ІНДАСТРІ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 40448642, адреса місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Анрі Барбюса 5-Б, оф. 11) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 10 215,00 грн. (десять тисяч двісті п`ятнадцять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2022 |
Оприлюднено | 09.09.2022 |
Номер документу | 106087633 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні