Постанова
від 26.07.2010 по справі 2а-2753/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-2753/10/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Голо вка А.Б.,

при секретарі - Вовченко Т .П.,

за участю:

прокурора - Кучерявої Т.В.

представника позивача - Ф ищука В.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр окурора м. Полтави в інтереса х держави в особі Полтавсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Селянського фермерсь кого господарства "Астрагал" про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

14 червня 2010 року Прокур ор м. Полтави в інтересах держ ави в особі , Полтавського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів з вернувся до Полтавського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до Селянського фермерськог о господарства "Астрагал" про стягнення адміністративно-г осподарських санкцій у розмі рі 4109 грн 09 коп. та пені в розмірі 66 грн 42 коп.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги статті 19 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ”, а саме в 2009 році підприємство не вико нало нормативу робочих місць , призначених для працевлашт ування інвалідів, у кількост і 1 робочого місця, що має насл ідком накладення адміністра тивно-господарських санкцій в розмірі 4109 грн. 09 коп. та пені у розмірі 66 грн. 42 коп. у зв' язку з порушенням терміну сплати адміністративно-господарсь ких санкцій.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача підтримали позовні вимоги, п росили їх задовольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча в матер іалах справи наявні докази, щ о він був належним чином пові домлений про час та місце роз гляду справи, надіслав суду к лопотання, в якому проти задо волення позову не заперечува в та просив розглянути справ у без участі представника.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, вивчивши та дослідивши матеріали спра ви, суд приходить до висновку , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.

Як зазначено у ст. 8 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” державне управління в галузі забезпечення соціаль ної захищеності інвалідів зд ійснюється центральним орга ном виконавчої влади з питан ь праці та соціальної політи ки, Міністерством охорони зд оров'я України та органами мі сцевого самоврядування. Відп овідно до п. 1 Положення про Фо нд соціального захисту інвал ідів (далі - Положення), затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 верес ня 2002 р. N 1434, Фонд є урядовим орган ом державного управління, як ий діє у складі Мінпраці та пі дпорядковується йому. Згідно п. 9 цього Положення для реалі зації покладених на Фонд зав дань за погодженням з Мінпра ці утворюються територіальн і відділення Фонду в межах гр аничної чисельності його пра цівників.

За змістом ст. 20 Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і” саме Фонду надано право на стягнення адміністративно-г осподарських санкції за недо держання законодавчо встано вленого нормативу робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів.

Пункт 4 ст. 17 КАС України визначає, що до компетенції а дміністративних судів відно сяться спори за зверненням с уб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених зак оном.

Отже, даний спір підвідомч ий адміністративному суду.

Судом встановлено, що згідн о із звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік (форма № 10-ПІ, реєстрац ійний номер 53/206/146), поданим Селя нським фермерським господар ством "Астрагал" Полтавськом у обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалід ів, середньооблікова кількіс ть штатних працівників облік ового складу на підприємстві за 2009 рік становила 11 осіб, фонд оплати праці штатних праців ників - 90,4 тис. грн., середньоріч на заробітна плата штатного працівника - 8214 грн. У відповідн ості до вимог статті 19 Закону України “Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні” норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів становить 1 робоче місц е. Разом з тим, середньообліко ва чисельність інвалідів, як і працювали на підприємстві в 2009 році, становить 0 робочих м ісця. Тобто підприємством не виконано норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів у кількості 1 робочог о місця.

Відповідно до вищезазначе ного звіту (рядок 06) сума адмін істративно-господарських са нкцій за невиконання нормати ву робочих місць для працевл аштування інвалідів була сам остійно обрахована відповід ачем і складає 4107,00 грн.

Частиною 3 статті 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні ” передбачено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, о рганізації громадських орга нізацій інвалідів, фізичні о соби, які використовують най ману працю, самостійно здійс нюють працевлаштування інва лідів у рахунок нормативів р обочих місць, виходячи з вимо г статті 18 цього Закону.

Статтею 18 встановлено, що за безпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, у тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Отже, нормами цієї статті вс тановлені конкретні обов' я зки підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, установ, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вико ристовують найману працю /да лі по тексту - роботодавців/ ст осовно забезпечення прав інв алідів на працевлаштування, виконання яких роботодавцям и презумує виконання їх обов ' язку щодо самостійного пра цевлаштування інвалідів, вст ановленого частиною 3 статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні ”. А, оскільки працевлаштування інвалідів роботодавцями неможливе без відповідного волевиявлення інвалідів, то норми статті 18 т акож визначають, хоч і опосер едковано, обов' язок інвалід ів звернутися з метою працев лаштування або до роботодавц ів безпосередньо, або до цент ру зайнятості. В свою чергу ал ьтернативний спосіб реаліза ції прав інвалідів на працев лаштування зумовлює обов' я зок роботодавців звітувати д о центру зайнятості про наяв ність вакантних робочих місц ь, призначених для працевлаш тування інвалідів.

Згідно Наказу Міністерств а праці та соціальної політи ки України від 19.12.2005 №420 “Про затв ердження форм звітності та і нструкцій щодо їх заповнення ” формою звітності роботода вців про наявність вакантних місць, в тому числі призначен их для працевлаштування інва лідів, є форма № 3-ПН „Звіт про н аявність вакансій ”, яка відп овідно до пункту 4 статті 20 Зак ону України “Про зайнятість населення ” подається робото давцями до державної служби зайнятості щомісячно.

У графі 15 цього Звіту наводя ться дані про можливість пра цевлаштування на вільне робо че місце (вакантну посаду) осо би, що належить до окремої кат егорії громадян, які потребу ють соціального захисту і не здатні на рівних умовах конк урувати на ринку праці, у раху нок річної броні, установлен ої місцевими державними адмі ністраціями, виконавчими орг анами відповідних рад за под анням центрів зайнятості, ві дповідно до статті 5 Закону Ук раїни "Про зайнятість населе ння", із змінами та доповнення ми, а також інвалідів, пенсіон ерів, студентів та інших.

З огляду на викладене, звіт за формою 3-ПН є актом інформув ання органу працевлаштуванн я про створені роботодавцем робочі місця для працевлашту вання інвалідів.

Цей звіт є водночас і запито м про направлення до роботод авця інвалідів для працевлаш тування, оскільки центр зайн ятості, отримавши інформацію від інвалідів насамперед пр о їх бажання працювати, а від р оботодавця - про намір та мо жливості працевлаштувати ін валідів, не тільки має змогу, а й зобов' язаний відреагуват и на можливості конкретного роботодавця забезпечити інв алідів певною працею та бажа ння конкретних інвалідів реа лізувати своє право на праце влаштування з врахуванням ін дивідуальних функціональни х можливостей, обумовлених і нвалідністю, наявних у них кв аліфікації та знань. До таког о висновку можна дійти, виход ячи зі змісту норм статті 18-1 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні ” та пункту 2 стат ті 19 Закону України “Про зайня тість населення ”.

Так, відповідно до статті 18-1 Закону України “Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні ” інвалід, який не досяг пенсійного віку, не п рацює, але бажає працювати, ма є право бути зареєстрованим у державній службі зайнятост і як безробітний.

Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.

Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.

Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.

Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України “Про зайнятість населення ” Державна служба зайнятості має право направ ляти для працевлаштування на підприємства, в установи і ор ганізації всіх форм власност і при наявності там вільних р обочих місць (вакантних поса д) громадян, які звертаються д о служби зайнятості, відпові дно до рівня їх освіти і профе сійної підготовки, а інвалід ів, крім того, - відповідно до р екомендацій МСЕК, наявних у н их кваліфікації і знань та з у рахуванням їх побажань.

Як встановлено в судовому з асіданні та підтверджено лис том Глобинського районного ц ентру зайнятості від 31.05.2010 року № 1213 Селянське фермерське гос подарство "Астрагал" звіти пр о наявність вільних робочих місць для працевлаштування о сіб з обмеженою працездатніс тю в 2009 році не надавало.

Відповідач не надав суду до казів на підтвердження того, що він вживав заходів щодо пр ацевлаштуванню інвалідів.

З урахуванням викладеного , суд приходить до висновку пр о наявність підстав для стяг нення з відповідача адмініст ративно-господарських санкц ій та пені за несплату цих сан кцій відповідно до статті 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні ”.

Відповідно до статті 20 зазн аченого Закону для підприємс тв, установ, організацій, у том у числі підприємств, організ ацій громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, роз мір адміністративно-господа рських санкцій за робоче міс це, призначене для працевлаш тування інваліда і не зайнят е інвалідом, визначається в р озмірі половини середньої рі чної заробітної плати на від повідному підприємстві, в ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій тягне за собою нар ахування пені. Пеня обчислює ться, виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.

У відповідача в 2009 році працю вало 11 працівників, фонд оплат и праці у вказаному році скла дав 90400 грн. 00 коп., середньорічна заробітна плата штатного пр ацівника складає: 90400 : 12 = 8218,18 грн.

За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал ідів і не зайняте інвалідами , відповідач до 16.04.2009 (термін спл ати встановлено частиною 4 ст атті 20 вказаного Закону - до 1 5 квітня року, наступним за рок ом, у якому відбулося порушен ня нормативу) повинен був сам остійно сплатити адміністра тивно-господарські санкції у розмірі (8218,18/2) х 1 - 0 = 4109,09 грн.

У зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого термін у позивачем було зараховано пеню в сумі 66,42 грн. (4109,09 грн х 0,03%) х 54 дн.

Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини 5 статті 20 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні ” ці сум и підлягають стягненню.

Повноваження прокурора зв ертатися до суду в інтересах держави передбачені ч. 2 ст. 61 К АС України, ч. 2 ст. 36-1 Закону Укр аїни “Про прокуратуру”.

У відповідності до частини 4 статті 94 КАС України у справа х, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а відпо відачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 94, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Прокурора м. Полтави в інте ресах держави в особі Полтав ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів до Селянського ферм ерського господарства "Астра гал" про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й та пені задовольнити.

Стягнути з Селянського фер мерського господарства "Астр агал" (код ЄДРПОУ 24387529) на корист ь Полтавського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (м. Полтава, ву л. Зигіна, 1; р/р 31215230700061 в ГУДК в Полт авській області, МФО 831019, одерж увач УДК в Глобинському райо ні) адміністративно-господар ські санкції у розмірі 4109 грн 09 коп. /чотири тисячі сто дев'ят ь гривень дев'ять копійок/ та п еню у розмірі 66 грн 42 коп. /шістд есят шість гривень сорок дві копійки/.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 02 серпня 2010 року.

Суддя А.Б. Головко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2010
Оприлюднено03.02.2011
Номер документу10608803
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2753/10/1670

Постанова від 26.07.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

Ухвала від 15.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Головко А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні