ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 серпня 2022 року м. Київ № 640/29960/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "КАРСАН АВТОЛЮКС" до Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки; Державної служби України з безпеки на транспорті пропро визнання протиправними та скасування постанов
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Карсан Автолюкс» з позовом до Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (далі - відповідач-1), Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - відповідач-2) та просить суд скасувати постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 29.08.2018 № 070307, від 29.08.2018 № 070308, від 19.11.2018 № 076338, від 02.05.2019 № 122223, від 01.07.2019 № 135365, від 08.07.2019 № 135518, від 08.07.2019 № 135519, від 08.07.2019 № 135520, від 08.07.2019 № 135521, від 29.07.2019 № 144722, від 27.08.2019 № 156147, від 27.08.2019 № 156148, від 27.08.2019 № 156149, від 27.08.2019 № 156150, від 16.09.2019 № 156384, від 07.10.2019 № 156590, від 07.10.2019 № 156591, від 09.12.2019 № 170085, від 16.12.2019 № 170110, від 27.01.2020 № 179442, від 06.04.2020 № 195188, від 06.04.2020 № 195189, від 06.04.2020 № 195190, від 06.04.2020 № 195191, від 06.04.2020 № 195192, від 06.04.2020 № 195193, від 06.04.2020 № 195194, від 13.04.2020 № 195317, від 13.04.2020 № 195318, від 25.08.2020 № 210381, від 27.04.2021 № 240457, винесені Київським міжрегіональним управлінням Державної служби України з безпеки на транспорті.
Мотивуючи позовні вимоги позивач вказує, що протягом 2018-2021 років не вів господарську діяльність, наймані працівники відсутні, а тому прийняті відповідачем спірні постанови є протиправними. ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС» наполягає на тому, що 29.08.2018, 19.11.2018, 02.05.2019, 01.07.2019, 08.07.2019, 29.07.2019, 27.08.2019, 16.09.2019, 07.10.2019, 25.11.2020, 09.12.2019, 16.12.2019, 27.01.2020, 06.04.2020, 13.04.2020, 27.04.2021 не займався пасажирськими перевезеннями, йому невідомо звідки могла бути отримана інформація про те, що транспортні засоби вказані у постановах знаходилися у Житомирській області та внаслідок чого було порушено вимоги статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III. Також представник позивача вказує, що з тих же підстав ніхто не складав ніяких актів, перевірка не проводилась, жодна посадова особа позивача не могла зробити запис у дорожньому листі із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номер службового посвідчення та відповідно не ставила свій підпис, оскільки наймані працівники у ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС» відсутні. Окрім цього, позивач вказує, що дійсно транспортні засоби реєстраційні номери: НОМЕР_1 , НОМЕР_2 , зазначені в оскаржуваних постановах тимчасово зареєстровані за ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС», однак жодної діяльності він не здійснює, а транспортний засіб НОМЕР_3 не зареєстрований за ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС» вже протягом тривалого часу. Разом з цим, представник позивача зазначає, що у спірних рішеннях не конкретизовано підстави їх прийняття, а відповідачем під час розгляду справи про притягнення ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС» до відповідальності не повідомлено останнього, в порядок, спосіб встановлений чинний законодавством про розгляд відповідних справ.
У зв`язку із наведеним представник ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС» просить суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому останній стверджує про правомірність прийнятих них рішень та просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Представник відповідача наполягає, що ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС» порушено абзац 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III, адже надавались послуги з перевезення пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 39 вказаного закону. Також представник відповідача зазначає, що всі спірні постанови, у тому числі запрошення на розгляд відповідних справ надсилались відповідачу засобами поштового зв`язку, а ухилення від їх отримання ТОВ «КАРСАН АВТОЛЮКС» не вказує на протиправність оскаржуваних постанов або порушення відповідачем порядку розгляду відповідних справ.
Справа вирішується на підставі наявних в ній матеріалів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступні обставини.
1) 20.07.2018 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області (далі - Управління), на підставі направлення від 16.07.2018 №011172, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
20.07.2018 Управлінням складено акт №055399 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - 3120 НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з перевезенні пасажирських перевезень згідно маршруту «Миропіль-Київ» без отримання документів передбачених статтею 39 закону України «Про автомобільний транспорт», а саме договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 29.08.2018 № 070307, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №1).
2) 16.07.2018 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 16.07.2018 №011172, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
22.07.2018 Управлінням складено акт №055525 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - 3120 НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень згідно маршруту «Миропіль-Київ» без обладнання діючим та повіреним контрольним пристроєм тохографом.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 29.08.2018 № 070308, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №2).
3) 03.10.2018 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 01.10.2018 №004531, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
03.10.2018 Управлінням складено акт №076300 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - 3120 НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень згідно маршруту «Миропіль-Київ» без отримання документів передбачених статтею 39 закону України «Про автомобільний транспорт», а саме договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 19.11.2018 № 076338, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №3).
4) 02.05.2019 на підставі акта №137767 Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 02.05.2019 №122223, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №4).
5) 20.05.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 20.05.2019 №004681, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
20.05.2019 Управлінням складено акт №114808 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, копії договору обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 01.07.2019 №135365, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №5).
6) 20.05.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 20.05.2019 №004682, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок від 19.05.2019, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
23.05.2019 Управлінням складено акт №121633 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень згідно маршруту «Київ-Миропіль» без оформлення документів, передбачених статтями 39, 37 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: за відсутності договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 08.07.2019 №135518, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №6).
7) 24.05.2019 Управлінням складено акт №121606 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з п пасажирських перевезень згідно маршруту «Миропіль-Київ» без оформлення документів, передбачених статтями 39, 37 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: за відсутності договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 08.07.2019 №135519, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №7).
8) 24.05.2019 Управлінням складено акт №121630 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень згідно маршруту «Миропіль-Київ» без оформлення документів, передбачених статтями 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: за відсутності договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує оплату транспортних послуг, за відсутності протоколу перевірки та адаптації тахографа до т/з, без щоденних реєстраційних листів тахографів режимів праці та відпочинку водія.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 08.07.2019 №135520, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №8).
9) 10.06.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 10.06.2019 №000126, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
10.06.2019 Управлінням складено акт №144892 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень згідно маршруту «Київ-Миропіль» без оформлення схем маршруту, розкладу руху, таблиці вартості проїзду, кваитково-касових листів, протоколу провірки та адаптації тахографа або індивідуальної контрольної стрічки водія.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 08.07.2019 №135521, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №9).
10) 20.06.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 20.06.2019 №004697, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
21.06.2019 Управлінням складено акт №161138 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, копії договору обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 29.07.2019 №144722, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №10).
11) 15.07.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 15.07.2019 №007265, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
17.07.2019 Управлінням складено акт №161325 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, за відсутності заповнених щоденних реєстраційних листів режимів праці та відпочинку водія за попередні 38 днів.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.08.2019 №156147, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №11).
12) 15.07.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 15.07.2019 №007265, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
18.07.2019 Управлінням складено акт №161395 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, копії договору обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.08.2019 №156148, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №12).
13) 24.07.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 24.07.2019 №000133, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
26.07.2019 Управлінням складено акт №161380 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспортів.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.08.2019 №156149, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №13).
14) 24.07.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 24.07.2019 №000133, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
19.07.2019 Управлінням складено акт №161380 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_3 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень без погодження схеми маршруту, розкладу руху, таблиці вартості проїзду, витягу з договору організацій перевезень.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.08.2019 №156150, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №14).
15) 30.07.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 30.07.2019 №007277, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
30.07.2019 Управлінням складено акт №161500 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезен без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, копії договору обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 16.09.2019 №156384, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №15).
16) 09.08.2018 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 09.08.2018 №007280, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
12.08.2019 Управлінням складено акт №161583 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, копії договору обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті та без оформлення щоденних реєстраційних листків праці та відпочинку водія.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 07.10.2019 №156590, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №16).
17) 09.08.2018 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 09.08.2018 №007280, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
16.08.2019 Управлінням складено акт №161617 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_2 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, копії договору обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті та без оформлення щоденних реєстраційних листків праці та відпочинку водія.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 07.10.2019 №156591, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №17).
18) 21.10.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 21.10.2019 №004731, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
21.10.2019 Управлінням складено акт №161617 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, без щоденних реєстраційних листів обліку режимів праці та відпочинку водіїв.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 09.12.2019 №170085, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №18).
19) 08.11.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 08.11.2019 №000152, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
12.11.2019 Управлінням складено акт №197374 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, протоколу провірки та адаптації тахографа або індивідуальної контрольної стрічки водія.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 16.12.2019 №170110, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №19).
20) 09.12.2019 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 09.12.2019 №004773, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
10.12.2019 Управлінням складено акт №174780 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без наданих реєстраційних листів режиму праці та відпочинку водія або іншого документа, що підтверджує діяльність водія у відповідний період.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.01.2020 №179442, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №20).
21) 03.02.2020 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 03.02.2020 №010719, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
06.02.2020 Управлінням складено акт №203320 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує сплату таких послуг, поліса (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 06.04.2020 №195188, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №21).
22) 17.02.2020 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 17.02.2020 №010731, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
17.02.2020 Управлінням складено акт №203488 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує сплату таких послуг, поліса (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 06.04.2020 №195189, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №22).
23) 17.02.2020 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 17.02.2020 №010731, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
18.02.2020 Управлінням складено акт №203483 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує сплату таких послуг, поліса (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 06.04.2020 №195190, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №23).
24) 20.02.2020 Управлінням складено акт №203598 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документа, що засвідчує сплату таких послуг, індивідуальної контрольної книжки водія або щоденних реєстраційних листів режимів праці та відпочинку водія на поточний день.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 06.04.2020 №195191, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №24).
25) 26.02.2020 Управлінням складено акт №203648 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без індивідуальної контрольної книжки водія, полісу (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті, договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує сплату таких послуг.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 06.04.2020 №195192, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №25).
26) 20.02.2020 Управлінням складено акт №203489 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: без договору із замовником транспортних послуг, документу, що засвідчує оплату транспортних послуг, полісу (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 06.04.2020 №195193, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №26).
27) 18.02.2020 Управлінням складено акт №203543 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: не оформлено схему маршруту, розклад руху, таблиці вартості проїзду, витяг з дозволу.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 06.04.2020 №195194, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №27).
28) 02.03.2020 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 02.03.2020 №010738, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
03.03.2020 Управлінням складено акт №203804 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: за відсутності договору із замовником транспортних послуг, документу, що підтверджує оплату таких послуг, полісу (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на дорозі.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 13.04.2020 №195317, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №28).
29) 27.02.2020 Управлінням складено акт №203638 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: за відсутності договору із замовником транспортних послуг, документу, що підтверджує оплату таких послуг, полісу (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на дорозі.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 13.04.2020 №195318, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №29).
30) 06.07.2020 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 06.07.2020 №010783, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
06.07.2020 Управлінням складено акт №223382 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: за відсутності договору із замовником транспортних послуг, документу, що підтверджує оплату таких послуг, без щоденних реєстраційних листів режиму праці та відпочинку водія або іншого документу, який підтверджує діяльність водія.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 25.08.2020 №210381, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №30).
31) 25.02.2020 працівниками Управління Уктрансбезпеки у Житомирській області, на підставі направлення від 25.02.2020 №010893, щотижневого графіку проведення рейдових перевірок, на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянків таксі і транспортних засобів в місцях навантаження і розвантаження проведена рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів.
03.03.2020 Управлінням складено акт №203638 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, у якому зафіксовано що транспортний засіб Мерседес-Бенс - НОМЕР_1 , що належить ТОВ «Карсан Автолюкс» надає послуги з пасажирських перевезень із порушенням чинного законодавства, а саме: за відсутності договору із замовником транспортних послуг, документу, що підтверджує оплату таких послуг, полісу (договору) обов`язкового особистого страхування від нещасних випадків на дорозі.
На підставі вказаного акта Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 27.04.2020 №240457, якою до позивача на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» застосовано штраф у сумі 1700,00 грн. (далі - оскаржуване та/або спірне рішення №31).
Тут і надалі разом спірні та/або оскаржувані рішення.
Вирішуючи спір по суті суд враховує наступне.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III (далі - Закон № 2344-III).
Відповідно до статті 1 Закону № 2344-III автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; внутрішні перевезення - перевезення пасажирів і вантажів між населеними пунктами, розташованими на території однієї держави; внутрішні перевезення - перевезення пасажирів та/чи вантажів територією України без перетину державного кордону України; водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка; графік руху - відомості про час і послідовність виконання рейсу; замовник транспортних послуг - юридична або фізична особа, яка замовляє транспортні послуги з перевезення пасажирів чи/та вантажів; пасажирські перевезення - перевезення пасажирів легковими автомобілями або автобусами; послуга з перевезення пасажирів чи вантажів - перевезення пасажирів чи вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату.
Згідно із статтею 2 Закону № 2344-III законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, законів України "Про транспорт", "Про дорожній рух", чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.
Завданнями законодавства з питань перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом є: визначення основних правових та організаційних основ державного регулювання у сфері перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом; установлення вимог до перевізників, водіїв та транспортних засобів щодо забезпечення безпеки перевезень та екологічної безпеки; визначення системи державного контролю, прав, обов`язків та відповідальності державних органів виконавчої влади та перевізників за порушення міжнародних договорів та законодавства України.
Положеннями статті 5 Закону № 2344-III регламентовано, що основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту спрямовані на: забезпечення балансу інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб - суб`єктів господарювання на автомобільному транспорті незалежно від форм власності; забезпечення якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту; розвиток та удосконалення нормативної бази діяльності автомобільного транспорту; визначення загальних засад стратегічного розвитку, системи управління, реформування та регулювання автомобільного транспорту; визначення пріоритетних напрямів розвитку та шляхів оптимізації діяльності автомобільного транспорту; захист прав споживачів під час їх транспортного обслуговування; захист національного ринку транспортних послуг та суб`єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту; створення рівних умов для роботи всіх суб`єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту, обмеження монополізму та розвиток конкуренції; забезпечення зайнятості населення, підготовки спеціалістів і робочих кадрів, охорони праці; раціональне використання енергетичних та матеріальних ресурсів; охорону довкілля від шкідливого впливу автомобільного транспорту, проведення науково-технічної роботи, досліджень та розвиток системи статистики.
Державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту реалізується шляхом проведення центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування економічної, тарифної, науково-технічної та соціальної політики, ліцензування, стандартизації та сертифікації на автомобільному транспорті, задоволення потреб автомобільного транспорту в паливно-енергетичних і матеріально-технічних ресурсах і транспортних засобах.
У відповідності до частини 1 статті 29 Закону № 2344-III автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.
Статтею 35 Закону № 2344-III закріплено наступне.
Послуги пасажирського автомобільного транспорту поділяють на послуги з перевезення пасажирів автобусами, на таксі та легковими автомобілями на замовлення.
Послуги з перевезення пасажирів автобусами можуть надаватися за видами режимів організації перевезень: регулярні, регулярні спеціальні, нерегулярні.
Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах загального користування на договірних умовах із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах спеціальних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг.
Перевезення пасажирів автобусами в режимі нерегулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах нерегулярних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг.
Автобусні маршрути за видами сполучень поділяються на: міські, приміські, міжміські, міжнародні.
Автобусні маршрути за видами перевезень поділяються на: загального користування, спеціальних перевезень, нерегулярних перевезень.
На приміських та міських маршрутах дозволяється перевозити стоячих пасажирів автобусами, які за своєю конструкцією мають місця для стоячих пасажирів, у кількості, передбаченій технічною характеристикою транспортного засобу та визначеній у реєстраційних документах на цей транспортний засіб.
На міжнародних та міжміських маршрутах дозволяється перевозити пасажирів з обов`язковим наданням їм місць для сидіння.
На автобусні маршрути протяжністю понад 500 км у рейс повинні направлятися два водії.
Перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування може здійснюватися у режимах: звичайному, експресному, маршрутного таксі.
Вимоги щодо використання автобусів за видами сполучень, режимами руху та протяжністю маршрутів, за параметрами пасажиромісткості, комфортності, технічних та екологічних показників установлює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Послуги з перевезення на таксі надаються громадянам у порядку черги на стоянках таксі та на шляху прямування, а також на замовлення (звичайне, термінове, нічне) усне, письмове чи за телефоном.
Послуги з перевезення пасажирів легковими автомобілями на замовлення можуть надаватися тільки за попередньою домовленістю із замовником послуг і не можуть надаватися на стоянках таксі та на шляху прямування автомобіля громадянам, з якими не було попередньої домовленості про послугу.
Суб`єкти господарювання, які використовують легкові автомобілі на замовлення, мають право включати витрати на ці послуги до собівартості продукції тільки за умови, що у перевізника є відповідна ліцензія і з ним укладений письмовий договір на обслуговування.
Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту затверджує Кабінет Міністрів України.
Правила користування міським пасажирським автомобільним транспортом затверджуються відповідним органом місцевого самоврядування. Вони визначають порядок проїзду і його оплати, права та обов`язки пасажирів, а також взаємовідносини перевізників і пасажирів під час надання транспортних послуг, враховуючи особливості транспортної інфраструктури та наявність автоматизованої системи обліку оплати проїзду.
Між тим, статтею 39 Закону № 2344-III врегульовано питання на підставі яких документів виконуються пасажирські перевезення.
Так, автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.
Документи для регулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України; для пасажира - квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду - посвідчення особи встановленого зразка чи довідка, на підставі якої надається пільга), а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду - електронний квиток та документи для пільгового проїзду.
Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.
Документи для нерегулярних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, договір із замовником транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату транспортних послуг, інші документи, передбачені законодавством України.
У той же час, статтею 48 Закону № 2344-III регламентовано, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Аналіз вказаних положень дає суду підстави дійти до висновку, що у випадку здійснення автомобільним перевізником перевезень пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначено статтею 39 Закону № 2344-III до останнього застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Досліджуючи матеріали справи суд вказує, що зміст спірних правовідносин полягає у тому, що позивач наполягає на не здійсненні ним відповідних перевезень, адже останній у період з 2018 по 2021 роки не здійснював господарську діяльність на підтвердження чого надає податкову звітність.
Суд при вирішенні спору по суті критично відноситься до наведених тверджень ТОВ «Карсан Автолюкс», як підстави для задоволення позовних вимог, мотивуючи це наступним.
Згідно із частиною 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, які встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків (ч. 2 ст. 72 КАС України).
Відповідно до частин 1, 2 статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно із частиною 2 статті 74 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Між тим, відповідно до частини 1 статті 75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи, а достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ч. 2 ст. 76 КАС України).
Як свідчать матеріали справи, транспортні засоби: реєстраційний номер НОМЕР_1 зареєстрований за ТОВ «Карсан Автолюкс» 09.08.2018 відповідно до тимчасового реєстраційного талону НОМЕР_4 зі строком дії до 20.07.2021; реєстраційний номер НОМЕР_2 зареєстрований за ТОВ «Карсан Автолюкс» 09.08.2018 зі строком дії до 30.07.2021.
Разом з цим, позивач обставини того, що транспортний засіб, реєстраційний номер НОМЕР_3 був зареєстрований за ним не заперечував, проте вказував, що останній вже давно за ним не зареєстрований.
Суд вказує, що ТОВ «Карсан Автолюкс» належних та достатніх доказів на підтвердження наведеного до суду не надавав.
Суд враховує, що згідно із положеннями частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Аналіз вказаного дає суду підстави дійти до однозначного висновку, що позивач стверджуючи про те, що транспортний засіб, реєстраційний номер НОМЕР_3 вже давно за ним не зареєстрований має надати належні та достатні докази на підтвердження наведеного, однак всупереч положенням частини 1 статті 77 КАС України такі докази не надає.
Також суд наголошує, що станом на час вирішення спору по суті матеріали справи не містять в собі належних та достатніх доказів на підтвердження повернення вказаних транспортних засобів ТОВ «Карсан Автолюкс» їх власнику.
Тобто, станом на час вирішення спору по суті матеріалами справи підтверджено, що позивач був автомобільним перевізником у межах спірних правовідносин. Доказів зворотного матеріали справи не містять.
Отже, на переконання суду, Київським міжрегіональним управлінням Державної служби України з безпеки на транспорті правомірно винесено спірні рішення.
Окрім оцього, варто наголосити, що надана позивачем звітність вказує лише на не отримання ним доходу від господарської діяльності та відсутність найманих працівників, однак не вказує на те, що в межах спірних правовідносин останній не виступав автомобільним перевізником.
При цьому, суд додаткового відмічає, що позовні вимоги ТОВ «Карсан Автолюкс» не ґрунтуються на відсутності порушень як таких, а відтак суд не оцінює наявність/відсутність останніх.
Що ж стосується тверджень позивача в частині не повідомлення його про дату, час та місце розгляду справи суд зверне увагу на наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 затверджено Порядок здійснення державного нагляду контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок №1567), який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, наявністю відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням ними ліцензійних умов, а також процедуру здійснення державного нагляду за забезпеченням такими суб`єктами господарювання безпеки автомобільних перевезень.
Відповідно до пунктів 25-27 Порядку №1567 справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій, яка оформляється згідно з додатком 5.
Аналіз вказаного дає суду підстави дійти до висновку, що про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
Суд вказує, що в матеріалах справи наявні повідомлення про розгляд справи про порушення автомобільного транспорту із долученням до них копій фіскальних чеків та реєстрів рекомендованих листів з повідомленням про вручення.
Суд враховує, що в матеріалах справи відсутні належні та достатні докази на підтвердження обставини отримання/не отримання позивачем відповідних повідомлень (зворотні поштові повідомлення, конверт повернення з поштовим відправлення), однак вказує, що неотримання суб`єктом господарювання відповідного відправлення не вказує на порушення відповідачами Порядку №1567.
Враховуючи наведене, суд вважає, що доводи ТОВ «Карсан Автолюкс» в цій частині не можуть бути покладені в основу рішення про задоволення позовних вимог.
Окремо, щодо порушення строків звернення до суду, на що посилається відповідач-1 у позовній заяві суд зазначає, що в ухвалі суду від 24.11.2021 сформовано висновок про те, що ТОВ «Карсан Автолюкс» звернувся до суду з дотримання вимог частини 2 статті 122 КАС України. Разом з цим, суд не вбачає підстави для відступу від сформованого висновку, який викладений в ухвалі суду від 24.11.2021.
Згідно з частиною 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
Підсумовуючи вищевикладене суд дійшов до висновку про відповідність спірних рішень критеріям, які встановлені частиною 2 статті 2 КАС України, що зумовлює відсутність підстав для скасування останніх і, як наслідок відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки адміністративний позов не підлягає до задоволення, то відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 72-73, 77-78, 139, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Карсан Автолюкс» (08292, Київська область, м. Буча, вул. Енергетиків, б. 10, кв. 42, код ЄДРПОУ 39316301) до Північного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (03083, м. Київ, проспект Науки, б. 57), Державної служби України з безпеки на транспорті (03135, м. Київ, проспект Перемоги, б. 14, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправними та скасування рішень відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2022 |
Оприлюднено | 09.09.2022 |
Номер документу | 106088099 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні