Постанова
від 27.07.2010 по справі 2а-2500/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                                                                                             № 2а-2500/10/2370

27.07.2010 р.                                                                                м. Черкаси  

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Гаврилюка В. О.,

секретар судового засідання –Хоменко О. О.,

за участю представників:

позивача –не з’явився,

відповідача –не з’явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Звенигородському районі Черкаської області до комунального підприємства водопровідно - каналізаційного господарства Звенигородської міської ради про стягнення заборгованості,

встановив:

Державною податковою інспекцію у Звенигородському районі Черкаської області подано позов про стягнення з комунального підприємства водопровідно - каналізаційного господарства Звенигородської міської ради заборгованості зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 15 214 грн. 74 коп.

13.07.2010р. позивач подав заяву в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просив розглянути справу без участі його представника.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи в судове засідання не з’явився, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив розглянути справу без його участі на підставі наданих документів.

Розглянувши наявні матеріали справи, повно, всебічно, об’єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до такого висновку.

Відповідач, як юридична особа, ідентифікаційний код 33679885, зареєстрований Звенигородською районною державною адміністрацією Черкаської області 21.10.2005р. Відповідач згідно довідки взятий на облік в органах державної податкової служби 26.10.2005р., на час розгляду справи перебуває на обліку в державній податковій інспекції у Звенигородському районі Черкаської області.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9, пункту 14 частини 1 статті 14 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни; до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов’язкові платежі): збір за забруднення навколишнього природного середовища.

Згідно статті 44 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” збір за забруднення навколишнього природного середовища встановлюється на основі фактичних обсягів викидів, лімітів скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище і розміщення відходів. Порядок встановлення нормативів збору і стягнення зборів за забруднення навколишнього природного середовища визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 року № 303 затверджений Порядок встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору (далі –Порядок).

Пунктом 9 цього Порядку передбачено, що базовий податковий (звітний) період збору дорівнює календарному кварталу. Платники збору складають податкові розрахунки за формою, затвердженою центральним органом державної податкової служби, наростаючим підсумком за квартал, півріччя, дев’ять місяців та рік і подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до органів державної податкової служби: за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення - у разі здійснення викидів стаціонарними джерелами забруднення та скидів; за місцем знаходження спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів - у разі розміщення відходів; за місцем перебування платника збору на податковому обліку - у разі здійснення викидів пересувними джерелами забруднення.

Згідно пункту 10 Порядку платники збору протягом десяти календарних днів, що настають після граничного строку подання податкового розрахунку, сплачують збір: за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення - у разі здійснення викидів стаціонарними джерелами забруднення та скидів; за місцем знаходження спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів - у разі розміщення відходів; за місцем перебування платника збору на податковому обліку - у разі здійснення викидів пересувними джерелами забруднення.

Пунктами 13, 15 Порядку передбачено, що платники несуть відповідальність за правильність обчислення та своєчасну сплату збору згідно із законодавством. Не внесені своєчасно кошти збору стягуються з платників у встановленому законодавством порядку. Контроль за своєчасністю та повнотою сплати збору здійснюється органами державної податкової служби.

Судом встановлено, що відповідачем до державної податкової інспекції у Звенигородському районі Черкаської області поданий податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за 2009 рік із самостійно визначених розміром цього збору в сумі 3 716 грн. 90 коп.

Крім того, на підставі акту від 15.10.2009р. № 618/23-018/33679885 про результати виїзної планової перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2006р. по 30.06.2009р. позивачем прийняте податкове повідомлення-рішення № 0000332301/0 від 19.10.2009р. про визначення відповідачу податкового зобов’язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 20 252 грн. основного платежу та 10 126 грн. штрафних (фінансових) санкцій. Зазначене рішення отримане відповідачем 19 жовтня 2009 року, про що свідчить відмітка про отримання.

Також за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов’язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища позивачем згідно податкового повідомлення-рішення № 004881501/0 від 15 грудня 2009 року нараховані відповідачу штрафні санкції в розмірі 243 грн. 59 коп. Рішення отримане відповідачем 21 грудня 2009 року, про що свідчить відповідна відмітка.

Додатково суд зазначає, що рішенням № 39/24-012/32392831 від 29 жовтня 2009 року відповідачу розстрочено податкові зобов’язання зі збору за забруднення навколишнього природного середовища в розмірі 29 900 грн. із зазначенням про необхідність сплати відповідачем суми збору в розмірі 14 950 грн. до 30.11.2009р. та в розмірі 14 950 грн. до 30.12.2009р. На підставі рішення 29 жовтня 2009 року за № 21 між позивачем та відповідачем був укладений договір про розстрочення податкових зобов’язань під проценти терміном з 29 жовтня 2009 року до 31 грудня 2009 року.

За даними облікової картки платника збору за забруднення навколишнього природного середовища станом на 13.06.2010р. у відповідача обліковується борг зі сплати вказаного збору в розмірі 14 741 грн. 17 коп. та пеня в розмірі 473 грн. 57 коп., загальний борг складає 15 214 грн. 74 коп.

Відповідно до пункту 1.3 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (Закон № 2181-ІІІ) податковий борг (недоїмка) - податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.

Відповідно до п. 5.1, ч. 3 пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181-ІІІ податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації; платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Підпунктом 5.4.1. пункту 5.4. статті 5 Закону № 2181-ІІІ передбачено, що узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181-ІІІ У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов’язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов’язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов’язання, - у розмірі п’ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Пунктом 11 частини 1 статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.

За вказаних обставин, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 –163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

постановив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства водопровідно - каналізаційного господарства Звенигородської міської ради (20200, Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Кримського, 37, ідентифікаційний код 33679885) в дохід бюджету через державну податкову інспекцію у Звенигородському районі Черкаської області (20200, Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Енгельса, 142, ідентифікаційний код 34342405) заборгованість зі сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, штрафних санкцій та процентів, нарахованих на розстрочені податкові зобов’язання, в розмірі 15 214 (п’ятнадцять тисяч двісті чотирнадцять) грн. 74 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова складена в повному обсязі 02.08.2010р

Суддя                                                                                                    В.О. Гаврилюк

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10609101
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2500/10/2370

Ухвала від 25.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 13.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 28.05.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 11.06.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні