Постанова
від 29.07.2010 по справі 2а-3186/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-3186/10/2370

29.07.2010 р. м. Ч еркаси

10 год. 45 хв.

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого - судді Кульчиц ького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В .,

за участю:

представника позивача - Романець О.І. (за довіреніс тю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду адміністративну спр аву за позовом державної под аткової інспекції у Катерино пільському районі Черкасько ї області до товариства з обм еженою відповідальністю «Ка теринопільська фабрика «Мая к»про припинення юридичної о соби, що не пов' язане з банкр утством,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інсп екція у Катеринопільському р айоні Черкаської області зве рнулась до суду з адміністра тивним позовом до ТОВ «Катер инопільська фабрика «Маяк»п ро припинення підприємницьк ої діяльності юридичної особ и, що не пов' язане з банкрутс твом.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач, в порушення вимо г Законів України «Про систе му оподаткування»від 25.06.1991 рок у № 1251-ХІІ, «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» не подавав до державних пода ткових органів декларації, б ухгалтерську звітність та ін ші документи та відомості, по в' язані з обчисленням і спл атою податків і зборів (обов' язкових платежів). Згідно Зак ону «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців»це є підстав ою для припинення підприємни цької діяльності юридичної о соби.

В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав, позов просив з адовольнити повністю з підст ав викладених в адміністрати вному позові.

Відповідач до зали судовог о засідання не з'явився, запер ечення на позов не надавав, яв ку своїх представників на су довий розгляд справи не забе зпечив, хоча про час та місце р озгляду справи був повідомле ний за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державног о реєстру юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців ( витяг станом на 28.07.2010 року).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають вн есенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до ньог о, то такі відомості вважають ся достовірними і можуть бут и використані в спорі з треть ою особою, доки до них не внесе но відповідних змін.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 К одексу адміністративного су дочинства України, суд вважа є, що неприбуття в судове засі дання без поважних причин пр едставника сторони або треть ої особи, неповідомлення ним и про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду спр ави.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з'ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд заз начає наступне.

ТОВ «Катеринопільска фабрика «Маяк»зареєстрован е як юридична особа Катерино пільською районною державно ю адміністрацією Черкаської області 14.09.1999 року. Згідно дові дки про взяття на облік платн ика податків №183 від 19.11.2000 року як платник податків відповідач взятий на облік в органах дер жавної податкової служби 11.04.199 4 року.

Відповідно до довідки №232/15 від 23.06.2010 року (а. с. 7) остання звіт ність подана відповідачем до ДПІ к Катеринопільському ра йоні - розрахунок суми подат ку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів (уточнюю чий) за 2006 рік №7073 від 23.11.2006 року, ст аном на 23.06.2010 року відповідач за боргованості по сплаті подат ків не має.

Статтею 55 Господарського кодексу України визначено, щ о суб'єктами господарювання визнаються учасники господа рських відносин, які здійсню ють господарську діяльність , реалізуючи господарську ко мпетенцію (сукупність господ арських прав та обов'язків), ма ють відокремлене майно і нес уть відповідальність за свої ми зобов'язаннями в межах цьо го майна, крім випадків, перед бачених законодавством.

Стаття 19 Господарського код ексу України встановлює обов 'язок усіх суб'єктів господар ювання здійснювати первинни й (оперативний) та бухгалтерс ький облік результатів своєї роботи, складати статистичн у інформацію, а також надават и відповідно до вимог закону фінансову звітність та стат истичну інформацію щодо своє ї господарської діяльності, інші дані, визначені законом .

Стаття 9 Закону України «Про систему оподаткування»одни м з обов'язків платників пода тків визначає подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).

Порядок подання податкови х декларацій визначений в За коні України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» від 21 грудня 2000 року № 2181-III. Зок рема статтею 4 цього Закону пе редбачено, що податкові декл арації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює: календарному міс яцю (у тому числі при сплаті мі сячних авансових внесків), - пр отягом 20 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця; календарному кварт алу або календарному піврічч ю (у тому числі при сплаті квар тальних або піврічних авансо вих внесків), - протягом 40 кален дарних днів, наступних за ост аннім календарним днем звітн ого (податкового) кварталу (пі вріччя); календарному року, кр ім випадків, передбачених пі дпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарн их днів за останнім календар ним днем звітного (податково го) року.

Згідно наданої суду довідк и № 232/15 від 23.06.2010 року, відповідач останній раз подавав звітніс ть до ДПІ у Катеринопільсько му районі в 2006 році.

Таким чином, відповідач пор ушив правила здійснення госп одарської діяльності, встано влені статтею 9 Закону Україн и «Про систему оподаткування ».

Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господ арського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.

Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб'єктом госп одарювання діяльності, що су перечить закону чи установчи м документам, до нього може бу ти застосовано адміністрати вно-господарську санкцію у в игляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єк та господарювання провадить ся за рішенням суду.

Відповідно до частин 1 та 6 ст . 59 Господарського кодексу Укр аїни припинення діяльності с уб'єкта господарювання здійс нюється шляхом його ліквідац ії за рішенням суду з підстав скасування державної реєстр ації такого суб'єкта господа рювання.

Спеціальним законом, що рег улює відносини, які виникают ь у сфері державної реєстрац ії юридичних осіб, а також фіз ичних осіб - підприємців є Зак он України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців»ві д 15 травня 2003 року № 755-IV (надалі за текстом - «Закон № 755-IV»).

Згідно статті 33 Закону № 755-IV ю ридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом.

Підстави для постановленн я судового рішення щодо прип инення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юри дичної особи, визначені в ста тті 38 Закону № 755-IV. До таких підс тав належить, зокрема, непода ння протягом року органам де ржавної податкової служби по даткових декларацій, докумен тів фінансової звітності від повідно до закону.

Відповідно до п. 6 ст. 38 «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців»у разі, якщо в судовом у рішенні щодо припинення юр идичної особи у зв'язку з її лі квідацією не призначена комі сія з припинення (ліквідацій на комісія), державний реєстр атор не пізніше трьох робочи х днів від дати надходження т акого судового рішення вноси ть до Єдиного державного реє стру запис, в якому вказує як г олову комісії з припинення (л іквідаційної комісії) юридич ної особи керівника органу у правління або засновника (уч асника) юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням.

Відповідно до п. 17 ст. 11 Закон у України "Про державну подат кову службу в Україні" від 4 гр удня 1990 року № 509-XII органи держав ної податкової служби мають право звертатися у передбаче них законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб'єкта підприємницько ї діяльності.

З урахуванням наведених но рм, а також того, що відповідач не подавав до державної пода ткової служби податкових дек ларацій та документів фінанс ової звітності більше одного року, вказані дії порушують в становлені законодавчими ак тами правила здійснення госп одарської діяльності та є пі дставою для припинення таког о суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача, відповід ач суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні в имоги ДПІ у Катеринопільсько му районі Черкаської області підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних п овноважень, звільненого від сплати судового збору, а тако ж за відсутності витрат пози вача - суб'єкта владних повнов ажень, пов'язаних із залученн ям свідків та проведенням су дових експертиз, судові витр ати (судовий збір) згідно ч. 4 ст . 94 КАС України стягненню з від повідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, п.4 ст .94, ст. 122, ч.2 ст.128, ст.ст.158-159, 161-163 КАС Укр аїни,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити товариство з обм еженою відповідальністю «Ка теринопільська фабрика «Мая к»(ідентифікаційний код 02092874).

Копію цієї постанови напра вити державному реєстратору Катеринопільської районної державної адміністрації Чер каської області для виконанн я обов'язків визначених ст.ст . 38, 40 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів».

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного цим Кодексом, якщо таку з аяву не було подано.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Головуючий С.О. Кульчиць кий

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10609105
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3186/10/2370

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні