Ухвала
від 04.09.2022 по справі 160/13477/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

05 вересня 2022 року Справа № 160/13477/22

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Ільков В.В., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до відповідача 1: Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, відповідача 2: Обласного комунального підприємства "Електромережі-Південне", відповідача 3: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

31.08.2022 року ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача 1: Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, відповідача 2: Обласного комунального підприємства "Електромережі-Південне", відповідача 3: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та Головного управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області щодо не зарахування періодів роботи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за період з 01.01.2009 року по 31.12.2016 року у Обласному комунальному підприємстві «Електромережі-Південне», з якого: у період з 01.01.2009 року по 30.07.2009 року на посаді інженера виробничо-технічного відділу; у період з 01.08.2009 року по 31.12.2016 року на посаді начальника виробничо-технічного відділу;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) періоди роботи у Обласному комунальному підприємстві «Електромережі-Південне» (код ЄДРПОУ 26049417) - у період з 01.01.2009 року по 30.07.2009 року на посаді інженера виробничо-технічного відділу та у період з 01.08.2009 року по 31.12.2016 року на посаді начальника виробничо-технічного відділу, які не були включені до страхового стажу, та внести коригування до персональної облікової картки відомостей в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України про застраховану особу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) в частині інформації про реєстраційний номер облікової картки платника податків, змінивши його з неправильного на правильний реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 .

Відповідно до частини 1 статті 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема чи: має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Цією ж статтею передбачено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Вказана позовна заява підлягає поверненню з таких підстав.

Як вбачається з позовної заяви, вона підписана представником позивача, адвокатом Довженко О.В. Однак, повноваження цього адвоката на ведення справи у Дніпропетровському окружному адміністративному суді від імені позивача не підтверджені у встановленому законом порядку.

Відповідно до ч.1 ст.57 КАС України представником у суді може бути адвокат.

Відповідно до ч.3 ст.26 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність повноваження адвоката як захисника або представника в господарському, цивільному, адміністративному судочинстві, кримінальному провадженні, розгляді справ про адміністративні правопорушення, а також як уповноваженого за дорученням у конституційному судочинстві підтверджуються в порядку, встановленому законом.

Так, частиною четвертою статті 59 КАС України встановлено, що повноваження адвоката як представника підтверджуються довіреністю або ордером, виданим відповідно до Закону України Про адвокатуру і адвокатську діяльність.

Відповідно до частини третьої статті 26 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність ордер - письмовий документ, що у випадках, встановлених цим Законом та іншими законами України, посвідчує повноваження адвоката на надання правової допомоги.

Згідно п.2 ч.1 ст.20 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правової допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правової допомоги, зокрема: представляти і захищати права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб у суді, органах державної влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, громадських об`єднаннях, перед громадянами, посадовими і службовими особами, до повноважень яких належить вирішення відповідних питань в Україні та за її межами.

Відповідно до п.п 12.4 п. 15 рішення Національної асоціації адвокатів України, Ради адвокатів України Про затвердження Положення про ордер на надання правничої (правової) допомоги у новій редакції від 12.04.2019 року №41. (далі - Положення), ордер містить наступні реквізити: назву органу, у якому надається правова допомога адвокатом, із зазначенням, у випадку необхідності, виду адвокатської діяльності відповідно до статті 19 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".

Отже, Положенням від 12.04.2019 року №41 передбачено обов`язок адвоката зазначити в ордері назву органу, у якому надається правова допомога адвокатом.

У контексті наведеного слід додати, що відповідно до ч.1 ст.16 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань найменування юридичної особи повинно містити інформацію про її організаційно-правову форму (крім державних органів, органів місцевого самоврядування, органів влади Автономної Республіки Крим, державних, комунальних організацій, закладів, установ, а також випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини) та назву.

Назва юридичної особи може складатися з власної назви юридичної особи, а також містити інформацію про мету діяльності, вид, спосіб утворення, залежність юридичної особи та інші відомості згідно з вимогами до найменування окремих організаційно-правових форм юридичних осіб, установленими Цивільним,Господарським кодексами України та цим Законом (ч.3 ст.16 зазначеного Закону).

З аналізу вказаних норм вбачається, що законодавцем чітко відокремлені суди, як такі що окремо ідентифікуються та зазначаються у графі назва органу, в якому надається правова допомога ордеру на надання правової допомоги.

При цьому, сукупність наведених норм вочевидь зумовлює необхідність ідентифікації суду із зазначення власної назви юридичної особи публічного права - власної назви певного суду.

У той же час, зі змісту ордеру серії АЕ № 1148523 від 17.08.2022 року вбачається, що в графі «назва органу» зазначено невизначене коло установ «у судах України, усіх інших державних органах, юридичних особах всіх форм власності, а також приватних виконавців», натомість всупереч наведеному та вимогам п.п.12.4 п.12 Положення від 12.04.2019 року №41, не зазначено конкретної назви органу, зокрема, суду, у якому надається правова допомога адвокатом, а відтак не підтверджено повноважень діяти саме в Дніпропетровському окружному адміністративному суді.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Верховного Суду від 12.12.2018 року у справі № 9901/939/18 (провадження № П/9901/939/18), від 14.12.2018 року у справі №9901/847/18 (провадження № П/9901/847/18) та від 08.01.2019 року у справі № 806/3022/18 (провадження №Зн/9901/82/18).

Наведене вказує на те, що ордер не відповідає встановленим вимогам та не є юридично значимим документом для цілей підтвердження повноважень адвоката діяти в Дніпропетровському окружному адміністративному суді в якості представника позивача, у зв`язку з чим суд доходить висновку про наявність підстав для повернення такої позовної заяви.

Позовна заява повертається позивачеві, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано (п. 3 ч. 4 ст. 169 КАС України).

Відповідно до ч. 8 ст. 169 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду із позовом в порядку, встановленому законом, тобто після виконання вимог щодо позовної заяви, визначених ст. 160 КАС України.

Керуючись пунктом 3 частиною 4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до відповідача 1: Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, відповідача 2: Обласного комунального підприємства "Електромережі-Південне", відповідача 3: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії - повернути позивачу.

Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Копію ухвали надіслати позивачу разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст.256 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. ст.293, 295 КАС України до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2022
Оприлюднено09.09.2022
Номер документу106105868
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі

Судовий реєстр по справі —160/13477/22

Ухвала від 10.10.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 15.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 04.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні