ц
справа № 2-а - 12420/08/0470
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 червня 2010 року м. Д ніпропетровськ
Дніпропетровський окр ужний адміністративни й суд у складі:
головуючого судді Чорної В.В.
при секретарі судовог о засідання Черненко А.А.
розглянувши у відкрит ому судовому засіданн і адміністративну спр аву за позовом Дніпро петровського обласног о відділення Фонду со ціального захисту інв алідів до Товариства з обмеженою відповіда льністю В«Науково -вир обниче підприємство В« ТехпромекологіяВ»про с тягнення адміністрати вно -господарських са нкцій та пені, -
ВСТАНОВИВ :
19 серпня 2008 р. Дн іпропетровське обласн е відділення Фонду со ціального захисту інв алідів звернулося до Дніпропетровського о кружного адміністрати вного суду із зазначе ним адміністративним позовом, в якому прос ить стягнути з Товари ства з обмеженою відп овідальністю В«Науково -виробниче підприємс тво В«ТехпромекологіяВ» адміністративно-госпо дарські санкції в сум і 7760 грн. за невико нання у 2007 році нор мативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, та пеню в сумі 635 грн. 50 коп. за несвоєчасну сплат у адміністративно-гос подарських санкцій.
Позовну заяву обґрун товано тим, що на вик онання положень Закон у України В«Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україн іВ», Товариство з обме женою відповідальніст ю В«Науково -виробниче підприємство В«Техпро мекологіяВ»повинно бул о створити у 2007 роц і одне робоче місце д ля працевлаштування і нваліда, при середньо обліковій чисельності штатних працівників підприємства - 20 осіб . Відповідач не викон ав норматив щодо ство рення одного робочого місця для працевлашт ування інваліда, чим порушив вимоги ст.ст . 18, 19 Закону Украї ни В«Про основи соціал ьної захищеності інва лідів в УкраїніВ», у з в'язку з чим зобов'яз аний сплатити адмініс тративно-господарські санкції в сумі 7760 грн., виходячи з розм іру середньорічної за робітної плати штатно го працівника, та пен ю, нараховану на суму заборгованості по сп латі адміністративно -господарських санкці й, в розмірі 635 грн. 50 коп., за несвоєча сну їх сплату. У добр овільному порядку від повідач не сплачує су му заборгованості, то му позивач звернувся до суду із зазначеним адміністративним поз овом.
Сторони, належним чи ном повідомлені про ч ас і місце розгляду с прави, в судове засід ання не з'явились.
Від представника поз ивача за довіреністю надійшла заява про ро згляд справи за його відсутністю, на підст аві наявних у справі доказів.
Від відповідача в осо бі директора ТОВ НВП В«ТехпромекологіяВ»Тишк иної Н.С., надійшла з аява про розгляд спра ви без участі предста вника відповідача, та про розстрочення вик онання судового рішен ня згідно погодженого сторонами графіку, н а 10 місяців. Також, відповідач повідомив суд про визнання позо вних вимог у повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи та чинне закон одавство, суд доходит ь висновку про задово лення позовних вимог, виходячи з наступног о.
Статтею 18 Закону Укр аїни В«Про основи соці альної захищеності ін валідів в УкраїніВ» вс тановлено, що забезпе чення прав інвалідів на працевлаштування т а оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосередн ього звернення до під приємств, установ, ор ганізацій чи до держа вної служби зайнятост і.
Підбір робочого місц я здійснюється перева жно на підприємстві, де настала інвалідніс ть, з урахуванням поб ажань інваліда, наявн их у нього професійни х навичок і знань, а також рекомендацій ме дико-соціальної експе ртизи.
Підприємства, устано ви, організації, фізи чні особи, які викори стовують найману прац ю, зобов'язані виділя ти та створювати робо чі місця для працевла штування інвалідів, у тому числі спеціальн і робочі місця, створ ювати для них умови п раці з урахуванням ін дивідуальних програм реабілітації і забезп ечувати інші соціальн о -економічні гаранті ї, передбачені чинним законодавством, нада вати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для орга нізації працевлаштува ння інвалідів у поряд ку, встановленому Каб інетом Міністрів Укра їни.
Відповідно до ст. 19 вищевказаного Закону, для підприємств, ус танов, організацій, у тому числі підприємс тв, організацій грома дських організацій ін валідів, фізичних осі б, які використовують найману працю, устан овлюється норматив ро бочих місць для праце влаштування інвалідів у розмірі чотирьох в ідсотків середньооблі кової чисельності шта тних працівників облі кового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кіль кості одного робочого місця. Підприємства, установи, організаці ї, фізичні особи, які використовують найма ну працю, самостійно розраховують кількіст ь робочих місць для п рацевлаштування інвал ідів відповідно до но рмативу, встановленог о частиною першою ціє ї статті, і забезпечу ють працевлаштування інвалідів.
Аналіз вищевказаних н орм дає підстави дійт и до висновку, що на підприємства, устано ви, організації, які використовують найман у працю, покладено об ов'язок, по-перше, виділяти та створюват и робочі місця для пр ацевлаштування інвалі дів; по-друге, надава ти державній службі з айнятості інформацію, необхідну для органі зації працевлаштуван ня інвалідів, і звіту вати Фонду соціальног о захисту інвалідів п ро зайнятість та прац евлаштування інваліді в у порядку, встановл еному Кабінетом Мініс трів України; по-трет є, якщо середньооблік ова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж установлено норм ативом, сплачувати ві дповідним відділенням Фонду соціального за хисту інвалідів адмін істративно -господарс ькі санкції.
Судом встановлено, щ о Товариство з обмеже ною відповідальністю В«Науково -виробниче п ідприємство В«Техпроме кологіяВ»перебуває на обліку в Дніпропетров ському обласному від діленні фонду соціаль ного захисту інваліді в, як підприємство, я ке в своїй діяльності використовує найману працю.
Згідно форми 10 -ПІ В«Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідівВ»за 2007 рік , що надавався відпов ідачем до Дніпропетро вського обласного від ділення фонду соціаль ного захисту інваліді в, середньооблікова ч исельність штатних пр ацівників облікового складу підприємства у 2007 році становила 20 осіб.
Отже, чисельність ін валідів - штатних пра цівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідно до нормативу робочих місць для за безпечення працевлашт ування інвалідів, вст ановленого ст. 19 Зак ону України В«Про осно ви соціальної захищен ості інвалідів в Укра їніВ», повинна станови ти 1 особу. Проте, у 2007 р. до середньооб лікової чисельності ш татних працівників пі дприємства особи, яки м встановлено інвалід ність, не входили (а.с. 3).
Згідно інформації Кір овського районного це нтру зайнятості м. Дн іпропетровська від 31 .10.2008 р. за № 2119 , Товариство з обмеже ною відповідальністю В«Науково -виробниче п ідприємство В«Техпроме кологіяВ»протягом 2007 року не надавало до центру зайнятості інф ормацію, необхідну дл я організації працевл аштування інвалідів ( а.с. 7).
Таким чином, вимоги с т.ст. 18,19, Закону У країни В«Про основи со ціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ», відповідачем не вико нані.
Відповідно до ст.20 З акону України В«Про ос нови соціальної захищ еності інвалідів в Ук раїніВ», підприємства, установи, організаці ї, у тому числі підпр иємства, організації громадські організаці ї інвалідів, фізичні особи, які використов ують найману працю, д е середньооблікова чи сельність працюючих і нвалідів менша, ніж ц е встановлено нормати вом, передбаченим ст. 19 вказаного Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду соціального зах исту інвалідів адміні стративно-господарськ і санкції в сумі, яка визначається в розмі рі середньої річної з аробітної плати штатн ого працівника на від повідному підприємств і, за кожне робоче мі сце, призначене для п рацевлаштування інвал іда і не зайняте інва лідом. При цьому, адм іністративно-господар ські санкції розрахов уються та сплачуються підприємствами, уста новами та організація ми самостійно в стро к до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пор ушення нормативу, вст ановленого ч.1 ст.19 вказаного Закону.
Крім того, згідно ч. 2 ст. 20 Закону Украї ни В«Про основи соціал ьної захищеності інва лідів в УкраїніВ», пор ушення термінів сплат и адміністративно -го сподарських санкцій т ягне за собою нарахув ання пені.
Оскільки відповідачем в добровільному поря дку адміністративно-г осподарські санкції з а невиконання у 2007 р. нормативу робочих місць для працевлашту вання інвалідів в стр оки, встановлені зако ном, не були сплачені , позивач здійснив ро зрахунок зазначених с анкцій за даними нада ного відповідачем зв іту за формою 10-ПІ в ід 08.07.2008 року за 2007 рік, виходячи з середньої річної за робітної плати штатно го працівника та кіль кості незайнятих робо чих місць, призначени х для працевлаштуванн я інвалідів, в сумі 7 760 грн., а також нар ахував пеню за поруше ння термінів сплати адміністративно - гос подарських санкцій в сумі 635 грн. 50 коп . Загальна сума, яка підлягає стягненню з відповідача, складає, таким чином, 8395 грн. 50 коп.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість п озовних вимог і необх ідність їх задоволенн я внаслідок порушення відповідачем у 2007 році вимог ст. ст. 18-20 Закону Укра їни В«Про основи соціа льної захищеності інв алідів в УкраїніВ»(нез абезпечення виконання встановленого нормат иву робочих місць для працевлаштування інв алідів, ненадання нео бхідної для організац ії працевлаштування і нвалідів інформації у державну службу зайн ятості, несплату у вс тановлені строки адмі ністративно-господарс ьких санкцій за неви конання нормативу роб очих місць).
Щодо доводів відповід ача про необхідність розстрочення виконанн я постанови суду на 1 0 наступних місяців з гідно погодженого між сторонами графіку, с уд зазначає, що дане питання може бути вир ішено судом в порядку вирішення процесуаль них питань, пов'язани х з виконанням судови х рішень в адміністра тивних справах, у від повідності до положен ь статті 263 КАС Укра їни (тобто після набр ання судовим рішенням по справі законної с или).
Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального зах исту інвалідів - задовольнити .
Стягнути з Товариства з обмеженою відповід альністю В«Науково -ви робниче підприємство В«ТехпромекологіяВ»(код ЄДРПОУ 21856892) на користь Дніпропетровс ького обласного відді лення Фонду соціально го захисту інвалідів (р\р 31216230700007, банк отримувача ГУДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) адміністративно -госп одарські санкції за н евиконання нормативу робочих місць для пра цевлаштування інвалід ів у 2007 р. в сумі 7 760 грн. (сім тисяч с імсот шістдесят гриве нь), та пеню за поруш ення терміну сплати а дміністративно-господ арських санкцій в су мі 635 грн. 50 коп.(ш істсот тридцять п'ять гривень п'ятдесят ко пійок).
Постанова суду може б ути оскаржена до Дніп ропетровського апеляц ійного адміністративн ого суду шляхом подач і заяви про апеляційн е оскарження через Дн іпропетровський окруж ний адміністративний суд протягом десяти д нів з дня складання п останови у повному об сязі, а апеляційна ск арга на постанову суд у подається протягом двадцяти днів після п одання заяви про апел яційне оскарження.
Якщо постанову було п роголошено у відсутно сті особи, яка бере у часть у справі, то ст рок подання заяви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отримання нею копії п останови.
Постанова суду набира є законної сили після закінчення строку по дання заяви про апеля ційне оскарження, якщ о таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяв у про апеляційне оска рження, але апеляційн а скарга не була пода на у строк, постанова суду набирає законно ї сили після закінчен ня цього строку.
Повний текст постанов и складений 16.06.2010 року.
Суддя В.В.Чорна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10614264 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні