Постанова
від 23.06.2010 по справі 2-а-4818/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ц

спр ава № 2-а - 4818/09/0470

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2010 року м. Дні пропетровськ

Дніпропетровський окр ужний адміністративни й суд у складі:

головуючого судді Чорної В.В.

при секретарі судовог о засідання Черненко А.А.

за участі представник ів сторін:

позивача 2 Цибульської Т.М.

відповідача Федик О.В.

третьої особи Сидорук І.А.

розглянувши у відкрит ому судовому засіданн і адміністративну спр аву за позовом війсь кового прокурора Дніп ропетровського гарніз ону в інтересах держа ви в особі Міністерст ва оборони України, к вартирно -експлуатаці йного відділу м. Дніпропетровська до Д ніпропетровської місь кої ради в особі Упра вління з питань держа вної реєстрації юриди чних осіб та фізичних осіб -підприємців, т реті особи на стороні відповідача -Товарис тво з обмеженою відпо відальністю виробничо -комерційна фірма В«Т ріадаВ», Товариство з обмеженою відповідаль ністю В«Група ВіватВ»пр о визнання незаконним и дій, та зобов'язанн я вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

24 березня 2009 р. Ві йськовий прокурор Дні пропетровського гарні зону в порядку предст авництва інтересів де ржави в особі Міністе рства оборони України , Квартирно-експлуата ційного відділу м. Дн іпропетровська, зверн увся до Дніпропетровс ького окружного адмін істративного суду з п озовом до Дніпропетро вської міської ради в особі Управління з п итань державної реєст рації юридичних осіб та фізичних осіб -під приємців, в якому про сив визнати нечинним запис про державну ре єстрацію припинення ю ридичної особи Товари ства з обмеженою відп овідальністю виробнич о-комерційної фірми В« ТріадаВ»від 05.02.2009 р., та зобов'язати відповідача внести до Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фізичних осіб-під приємців запис про ск асування державної ре єстрації припинення Т ОВ ВКФ В«ТріадаВ».

Під час судового розг ляду справи, позиваче м уточнено позовні ви моги, шляхом викладен ня позовної заяви в н овій редакції (від 30 .10.2009 р.). Згідно уточнених позовних ви мог, прокурор просить визнати незаконною д ержавну реєстрацію пр ипинення юридичної ос оби - Товариства з об меженою відповідальні стю виробничо-комерці йної фірми В«ТріадаВ»ві д 05.02.2009 р. з мом енту реєстрації, та з обов'язати Управління з питань державної р еєстрації юридичних о сіб та фізичних осіб -підприємців Дніпропе тровської міської рад и внести до Єдиного д ержавного реєстру юри дичних осіб та фізичн их осіб-підприємців з апис про скасування д ержавної реєстрації п рипинення ТОВ ВКФ В«Тр іадаВ»(а.с. 40 - 42).

Позовні вимоги обґрун товані тим, що держав на реєстрація припине ння юридичної особи - ТОВ ВКФ В«ТріадаВ»(зап ис державного реєстра тора від 05.02.2009 р .), є незаконною, оск ільки 05.02.2009 р. Г осподарським судом Дн іпропетровської облас ті в порядку забезпеч ення позову по справі № 18/273-08, було ви несено ухвалу про заб орону Державному реєс тратору виконавчого к омітету Дніпропетровс ької міської ради вчи няти дії щодо внесенн я до Єдиного державно го реєстру запису про реєстрацію припиненн я юридичної особи ТОВ ВКФ В«ТріадаВ». Врахов уючи, що ТОВ ВКФ В«Трі адаВ»є відповідачем по господарській справі № 18/273-08 за позов ом Військового прокур ора Дніпропетровськог о гарнізону в інтерес ах держави в особі Мі ністерства оборони Ук раїни до ТОВ ВКФ В«Трі адаВ», Центрального сп еціалізованого будіве льного управління, пр о визнання недійсним з моменту укладання і нвестиційного договор у про спільну діяльні сть від 21.03.2006 р. , та договору від 29. 03.2006 р. про компен сацію пайової участі Міністерства оборони України в інвестиційн ому договорі від 21.0 3.2006 р., укладеного між державою Україна в особі органу, упов новаженого управляти майном, Міністерством оборони України, від імені якого діяв дир ектор філії Центральн ого спеціалізованого будівельного управлін ня В«УкроборонбудВ», та Товариством з обмеже ною відповідальністю ВКФ В«ТріадаВ», припине ння юридичної особи Т ОВ ВКФ В«ТріадаВ»позбав ляє прокурора можливо сті захистити інтерес и держави. З цих підс тав, прокурор вважає, що запис про припине ння юридичної особи Т ОВ ВКФ В«ТріадаВ»підляг ає визнанню недійсним з моменту реєстрації , а державна реєстрац ія припинення юридичн ої особи -скасуванню.

В судовому засіданні прокурор уточнені поз овні вимоги підтримав , просив їх задовольн ити у повному обсязі, посилаючись на обста вини, викладені у поз овній заяві. В подаль шому, в судові засіда ння 11.06.2010 р. та 23.06.2010 року, прок урор не з'являвся, на давав клопотання про перенесення розгляду справи, посилаючись н а те, що повідомлення прокурора факсимільн им зв'язком не є нале жним. Проте, суд вваж ає, що в умовах обмеж еного фінансування, п овідомлення сторін за собами факсимільного зв'язку не перешкоджа є реалізації ними сво їх прав в судовому пр оцесі, а отже, прокур ор, повідомлений нале жним чином про час і місце розгляду справи , та не скористався с воїм правом взяти уча сть у подальшому розг ляді справи.

Позивач 1 -Міністерст во оборони України, н адіслав суду заяву пр о підтримання позовни х вимог військового п рокурора, та про розг ляд справи без участі представника позивач а.

Представник позивача 2 -Квартирно - експлу атаційного відділу м. Дніпропетровська , в судовому засіданн і позовні вимоги підт римав, просив їх задо вольнити у повному об сязі.

Представник відповіда ча в судовому засідан ні позовні вимоги про курора не визнав, про ти їх задоволення зап еречував, посилаючись на те, що державний реєстратор не наділен ий повноваженнями вир ішувати на власний ро зсуд, чи проводити пе вну реєстраційну дію, чи ні, оскільки діє за заявочним принципо м: в разі надання зая вником необхідного па кету документів, пере лік яких передбачений законом, державний р еєстратор за відсутно сті підстав для відмо ви у проведенні реєст раційної дії зобов'яз аний засвідчити певни й факт шляхом внесенн я відповідного запису до ЄДР. Тому, врахов уючи, що внесення до Єдиного державного ре єстру запису про прип инення юридичної особ и ТОВ ВКФ В«ТріадаВ»вна слідок її ліквідації, відбулося 05.02.2009 р. на підставі надан их у повному обсязі д окументів, необхідних для припинення юриди чної особи, підстави для залишення докумен тів без розгляду або для відмови у проведе нні реєстраційної дії не було, підстави дл я визнання неправомір ними дій державного р еєстратора у даному в ипадку відсутні. Щод о доводів прокурора п ро наявність ухвали Г осподарського суду Дн іпропетровської облас ті від 05.02.2009 р. про заборону державно му реєстратору провод ити реєстраційні дії припинення юридичної особи ТОВ ВКФ В«Тріада В», відповідач зазначи в, що вказана ухвала надійшла на адресу Уп равління з питань дер жавної реєстрації юри дичних осіб та фізичн их осіб -підприємців від Військової прокур атури Дніпропетровськ ого гарнізону лише 11 .02.2009 р., що підтв ерджується реєстрацій но-контрольною картко ю вхідної кореспонден ції, наданою до матер іалів справи. Отже, с таном на час вчинення реєстраційних дій - 05.02.2009 р., держав ний реєстратор не зна в і не міг знати про наявність вищезазначе ної ухвали Господарсь кого суду, що виключа є неправомірність йог о дій.

Представник третьої о соби 1 - Виробничо -к омерційної фірми В«Трі адаВ», в судове засіда ння не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлений н алежним чином.

Представник третьої о соби 2 - Товариства з обмеженою відповідал ьністю В«Група ВіватВ», в судовому засіданні проти задоволення по зовних вимог прокурор а заперечував, посила ючись на відсутність підстав для їх задово лення.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши ма теріали справи, суд д оходить висновку про відсутність підстав д ля задоволення позову , з огляду на наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції Україн и, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідн о до яких, ніхто не м оже бути примушений р обити те, що не перед бачено законом, а орг ани державної влади, місцевого самоврядува ння, їх посадові особ и зобов'язані діяти л ише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та зак онами України.

Державний реєстратор, як суб'єкт владних п овноважень, що від ім ені держави вчиняє юр идично значимі дії, у своїй діяльності зоб ов'язаний чітко дотри муватись встановленог о правового порядку, зокрема, вимог Закону України В«Про державн у реєстрацію юридични х осіб та фізичних ос іб-підприємцівВ», який є спеціальним законо м, що регулює відноси ни, які виникають у с фері державної реєстр ації юридичних осіб т а фізичних осіб -підп риємців.

У зазначеному законі закладений принцип, в ідповідно до якого, р еєстраційні дії вчиня ються лише за заявою зацікавленої особи. Д ержавний реєстратор н е вправі самостійно, на власний розсуд, вн осити до Єдиного держ авного реєстру відомо сті, зміни, та доповн ення до існуючих запи сів. У разі надходжен ня до державного реєс тратора заяви за вста новленою формою, та п ередбаченого законом переліку документів, він не вправі відмови ти у проведенні держа вної реєстрації, крім випадків, вичерпний перелік яких наведени й у Законі України В«П ро державну реєстраці ю юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприєм цівВ».

Визначення поняття де ржавної реєстрації на ведено у ч. 1 ст. 4 З акону України В«Про де ржавну реєстрацію юри дичних осіб та фізичн их осіб-підприємцівВ». Так, державна реєстр ація юридичних осіб т а фізичних осіб - під приємців -це засвідче ння факту створення а бо припинення юридичн ої особи, засвідчення факту набуття або по збавлення статусу під приємця фізичною особ ою, а також вчинення інших реєстраційних д ій, які передбачені ц им Законом, шляхом вн есення відповідних за писів до Єдиного держ авного реєстру.

Порядок проведення де ржавної реєстрації юр идичних осіб та фізич них осіб - підприємці в включає, зокрема:

перевірку комплектнос ті документів, які по даються державному ре єстратору, та повноти відомостей, що вказа ні в реєстраційній ка ртці;

перевірку документів, які подаються держав ному реєстратору, на відсутність підстав д ля відмови у проведен ні державної реєстрац ії;

внесення відомостей п ро юридичну особу або фізичну особу - підп риємця до Єдиного дер жавного реєстру;

оформлення і видачу с відоцтва про державну реєстрацію та виписк и з Єдиного державног о реєстру.

Отже, державному реєс тратору не надано пра во вирішувати, провод ити певну реєтраційну дію чи ні, а тому, я кщо до нього надійшов пакет необхідних док ументів і відсутні чі тко визначені підстав и для відмови у прове денні реєстраційної д ії, то державний реєс тратор зобов'язаний з асвідчити певний факт шляхом внесення відп овідних записів до ЄД Р.

05 лютого 2009 р. дер жавним реєстратором В иконавчого комітету Д ніпропетровської місь кої ради проведено де ржавну реєстрацію при пинення юридичної осо би - Товариства з обм еженою відповідальніс тю виробничо-комерцій ної фірми В«ТріадаВ», к од ЄДРПОУ 23939056, п ро що зроблено запис у Журналі обліку реєс траційних справ за № 12241110007041546.

Державну реєстрацію п рипинення юридичної о соби проведено на під ставі заяви голови лі квідаційної комісії Т ОВ ВКФ В«ТріадаВ»Разу Г .А., та наданого ним пакету документів, не обхідних для припинен ня юридичної особи вн аслідок її ліквідації.

Порядок проведення де ржавної реєстрації пр ипинення юридичної ос оби в результаті її л іквідації закріплений у статті 36 Закону У країни В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємцівВ». Даною нормою закону визначе но виключний перелік документів, що подают ься для вчинення дано ї реєстраційної дії, та коло осіб, які маю ть повноваження зверт атися до державного р еєстратора з заявою п ро вчинення реєстраці йних дій з зазначених підстав. Також, закріплено вик лючний перелік підста в для залишення подан их заявником документ ів без розгляду.

Згідно частини 8 стат ті 36 вказаного Закон у, за відсутності під став для залишення до кументів, які подані для проведення держав ної реєстрації припин ення юридичної особи в результаті її лікві дації, без розгляду, державний реєстратор повинен внести до Єди ного державного реєст ру запис про проведен ня державної реєстрац ії припинення юридичн ої особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного д ержавного реєстру зап ису про проведення де ржавної реєстрації пр ипинення юридичної ос оби в результаті її л іквідації є датою дер жавної реєстрації при пинення юридичної осо би.

Таким чином, суд пого джується з доводами в ідповідача щодо відсу тності неправомірних дій з боку Управління з питань державної р еєстрації юридичних о сіб та фізичних осіб -підприємців Дніпропе тровської міської ра ди при проведенні дер жавної реєстрації при пинення юридичної осо би ТОВ ВКФ В«ТріадаВ».

Щодо доводів прокурор а про наявність ухвал и Господарського суду Дніпропетровської об ласті від 05.02.2009 р. про забезпечення п озову по господарські й справі, шляхом забо рони Державному реєст ратору виконавчого ко мітету Дніпропетровсь кої міської ради вчин яти дії щодо внесення до Єдиного державног о реєстру запису про реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ ВКФ В«ТріадаВ», суд заз начає наступне.

Зазначена вище ухвала Господарського суду надійшла на адресу Уп равління з питань дер жавної реєстрації юри дичних осіб та фізичн их осіб -підприємців від Військової прокур атури Дніпропетровськ ого гарнізону лише 11 .02.2009 р., що підтв ерджується реєстрацій но-контрольною картко ю вхідної кореспонден ції, наявною в матері алах справи (а.с. 53) . Прокурор також не з аперечує, що державни й реєстратор на час в чинення реєстраційних дій, що оскаржуються у даній справі, не з нав про наявність вка заної ухвали суду, пр о що прямо зазначено у тексті уточненої по зовної заяви (а.с. 41 зворотній бік).

Отже, суд доходить в исновку, що станом на час вчинення реєстра ційних дій - 05.02.20 09 р., державний реєс тратор не знав і не м іг знати про наявніст ь вищезазначеної ухва ли Господарського суд у, що виключає неправ омірність його дій.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС України, у спра вах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіял ьності суб'єктів влад них повноважень, адмі ністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах по вноважень та у спосіб , що передбачені Конс титуцією та законами України; 2) з викорис танням повноваження з метою, з якою це пов новаження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значе ння для прийняття ріш ення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неуп ереджено); 5) добросо вісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням при нципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискри мінації; 8) пропорцій но, зокрема з дотрима нням необхідного бала нсу між будь-якими не сприятливими наслідка ми для прав, свобод т а інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спрямоване це рі шення (дія); 9) з ура хуванням права особи на участь у процесі п рийняття рішення; 10) своєчасно, тобто про тягом розумного строк у.

З огляду на викладене , та враховуючи, що с удом не встановлено н еправомірності дій аб о рішень відповідача, суд вважає за необхі дне відмовити у задов оленні позовних вимог прокурора у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адмініс тративного позову вій ськового прокурора Дн іпропетровського гарн ізону - відмовити .

Постанова суду може б ути оскаржена до Дніп ропетровського апеляц ійного адміністративн ого суду шляхом подач і заяви про апеляційн е оскарження через Дн іпропетровський окруж ний адміністративний суд протягом десяти д нів з дня складання п останови у повному об сязі, а апеляційна ск арга на постанову суд у подається протягом двадцяти днів після п одання заяви про апел яційне оскарження.

Якщо постанову було п роголошено у відсутно сті особи, яка бере у часть у справі, то ст рок подання заяви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отримання нею копії п останови.

Постанова суду набира є законної сили після закінчення строку по дання заяви про апеля ційне оскарження, якщ о таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяв у про апеляційне оска рження, але апеляційн а скарга не була пода на у строк, постанова суду набирає законно ї сили після закінчен ня цього строку.

Повний текст постанов и складений 29.06.2010 року.

Суддя В.В.Чорна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10614281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4818/09/0470

Постанова від 23.06.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні