Ухвала
від 04.09.2022 по справі 35/345(20/323
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про задоволення скарги

05.09.2022 Справа № 35/345(20/323(9-241))

За скаргою Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі", м.Дніпро на дії старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро)

за позовом Відкритого акціонерного товариства Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго", м. Дніпро

до Державного міжрайонного підприємства водопровідного-каналізаційного господарств "Дніпро-Західний Донбас", Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Воронове

про стягнення заборгованості в розмірі 16628458,05 грн.

Суддя Кеся Н.Б.

За участю секретаря судового засідання Бобир Ю.В.

Представники:

Від Позивача: Денисов А.М., довіреність № 103/2022 від 14.03.2022

Від Відповідача: Від Відповідача: Казанцев С.В., довіреність № б/н від 05.07.2021 ВДВС - представник не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

22.08.2022 від Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" надійшла скарга на дії державного виконавця, в якій просить суд:

1. Поновити строк на подачу скарги на дії старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драгана Олександра Євгенійовича за виконавчим провадженням ВП № 68667721.

2. Визнати дії старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драгана Олександра Євгенійовича за виконавчим провадженням ВП № 68667721 неправомірними.

3. Визнати незаконною та скасувати постанову ВП № 68667721 від 17.02.2022 старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драгана Олександра Євгенійовича про зупинення вчинення виконавчих дій.

4. Зобов`язати старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драгана Олександра Євгенійовича поновити виконавче провадження №68667721 з примусового виконання ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 20.09.2017 у справі №35/345(20/323(9-241)) про затвердження Мирової угоди, щодо виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області №35/345(20/323-9/241) від 13.12.2005 та стягнення з Державного міжрайонного підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Дніпро-Західний Донбас (код ЄДРПОУ 03564045) на користь Публічного акціонерного товариства ДТЕК Дніпрообленерго (код ЄДРПОУ 23359034), правонаступником якого є Акціонерне товариство ДТЕК Дніпровські електромережі (код ЄДРПОУ 23359034) суму у розмірі 3 325 691,61 грн. - плати за перевищення договірних обсягів споживання електроенергії.

В обґрунтування скарги на дії державного виконавця, Скаржник посилається на те, що постанову ВП №68667721 про зупинення вчинення виконавчих дій від 17.02.2022 було прийнято безпідставно, оскільки зупиняючи вчинення виконавчих дій, державний виконавець безпідставно фактично позбавляє стягувача АТ ДТЕК Дніпровські електромережі права на задоволення своїх порушених прав у вигляді стягнення заборгованості з Державного міжрайонного підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Дніпро-Західний Донбас, на яку не розповсюджується дія Закону України Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії.

26.08.2022 ухвалою суду призначено розгляд скарги на 05.09.2022 об 14:30 год.

01.09.2022 на електронну адресу суду від державного виконавця Драгана О.Є. надійшов відзив на скаргу боржника щодо скасування постанови про зупинення вчинення виконавчих дій, в якому державний виконавець зазначає про таке:

17.02.2022 року старшим державним виконавцем Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно - Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) Драганом О.Є., керуючись п.10 ч.1 ст.34 Закону України Про виконавче провадження винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих, дій вказаним виконавчим провадженням, у зв`язку з включенням Боржника до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості на підставі наказу Міністерства розвитку громад та територій України №13 від 26.01.2022 року;

з моменту включення підприємства уповноваженою особою до Реєстру у ньому відображається обсяг кредиторської заборгованості цього підприємства, що піддягає врегулюванню відповідно до Закону;

наказом розвитку громад та територій України від 26.01.2011 №13 Про внесення змін до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості Державне міжрайонне підприємство водопровідного-каналізаційного господарств "Дніпро-Західний Донбас" внесено до Реєстру та визначено обсяг кредиторської заборгованості перед АТ ДТЕК Дніпровські електромережі, утвореної станом на 01.06.2011, що підлягає реструктуризації в розмірі 66 967 728,88 грн (залишок станом на дату подання заяви підприємством - 53 844 061,71 грн, а також обсяг неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, нарахованих на заборгованість, утворену станом на 01.06.2021 року в розмірі 24 298 391,99 грн (ця сума складається з: 3 715 671,79 грн - перевищення договірних обсягів споживання електроенергії, 7 302 954,94 грн - пеня, 2 310 609,35 грн - 3% річних, 10 969 155,91 грн - інфляційні втрати) , з урахуванням оплати в розмірі 717 964,05 грн за період з 01.12.2021 по 26.01.2022 включено до Реєстру різницю - 23 580 427,94 грн;

щодо санкцій за перевищення договірних обсягів електричного споживання та потужності:

1. На час підписання мирової угоди (ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 20.09.2017 року по справі №35/345(20/323-9/241)) між ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго" та Державним міжрайонним підприємством водопровідного-каналізаційного господарств "Дніпро-Західний Донбас", залишок заборгованості за наказом становив 3 325 691,61 грн, з якої підприємством було сплачено: 08.09.2020 - 3 500,00 грн, 29.12.2021 - 717 964,05 грн. Отже, станом на 26.01.2022 (дата включення ДМП ВКГ ДЗД до Реєстру) заборгованість підприємства за перевищення договірних обсягів електричного споживання та потужності по справі № 35/345(20/323(9-241)) становила 2 604 227,56 грн.

2. На час підписання мирової угоди (ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 07.09.2017 року по справі №28/17(20/360)) між ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго" та Державним міжрайонним підприємством водопровідного-каналізаційного господарств "Дніпро-Західний Донбас" залишок заборгованості за наказом становив 396980,18 грн, з якої підприємством 08.09.2020 сплачено 3500,00 грн. Отже, станом на 26.01.2022 (дата включення ДМП ВКГ ДЗД до Реєстру) заборгованість підприємства за перевищення договірних обсягів електричного споживання та потужності по справі №28/17(20/360) становила 393 480,18 грн.

3. Загальна сума боргу ДМИ ВКГ ДЗД за перевищення договірних обсягів електричного споживання, та потужності станом на 26.01.2022 (дата включення ДМИ ВКГ ДЗД до Реєстру) становила 2 997 707,74 грн (2 604 227,56 грн + 393 480,18 грн).

4. Таким чином, обсяг неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, нарахованих на заборгованість, утворену станом на 01.06.2021 року станом на 26.01.2022 (дата включення ДМИ ВКГ ДЗД до Реєстру) складав 23 580 427,94 грн (2 997 707,74 грн - перевищення договірних обсягів споживання електроенергії, 7 302 954,94 грн - пеня, 2 310 609,35 грн - 3% річних, 10 969 155,91 грн - інфляційні втрати). Саме ця сума 23 580 4 27,94 грн включена до Реєстру в розділ Обсяг неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, нарахованих на заборгованість, утворену станом на 01.06.2021 року. Вказані суми були погоджені Актами звіряння взаєморозрахунків між підприємствами станом на 01.06.2022 та 01.12.2021.

01.09.2022 на електронну адресу суду та 05.09.2022 канцелярією суду зареєстровано пояснення Державного міжрайонного підприємства водопровідного-каналізаційного господарств "Дніпро-Західний Донбас" на скаргу дії державного виконавця, в якому Заявник вказує про те, що Скаржником не доведено, у чому ж саме полягають неправомірні дії старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) Драгана О.Є. за виконавчим провадженням № 68667721. Проте, аргументи, наведені у скарзі, в переважній більшості стосуються оцінки Скаржником нормативних актів, на підставі яких прийнято рішення про стягнення заборгованості. Предметом судового розгляду в цій справі є правомірність дій державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) Драгана О.Є. При цьому неправомірність, на думку Скаржника, дій державного виконавця залишається необґрунтованою. За таких обставин, Державне міжрайонне підприємство водопровідного-каналізаційного господарств "Дніпро-Західний Донбас" вважає, що постанова ВП №68667721 від 17.02.2022 про зупинення вчинення виконавчих дій старшим державним виконавцем Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) Драганом О.Є. винесена відповідно до закону. На даний час статус Державного міжрайонним підприємством водопровідного-каналізаційного господарств "Дніпро-Західний Донбас" щодо включення до Реєстру залишається незмінним, а отже підстави для винесення постанови про поновлення вчинення виконавчих дій у органу виконавчої служби відсутні.

При розгляді скарги судом встановлено таке.

13.12.2005 рішенням Господарського суду Дніпропетровської області позов задоволено частково та вирішено стягнути з Державного міжрайонного підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Дніпро-Західний Донбас - 52551, с.Воронове, Синельниківського району, Дніпропетровської області, код ЄДРПОУ 03564045 (р/р НОМЕР_1 в Дніпропетровській дирекції АППБ " Аваль" Синельніківська філія, МФО 305653) на користь Відкритого акціонерного товариства Енергопостачальна компанія "Дніпрообленерго" - 49030 м.Дніпропетровськ, вул. Центральна, 6, код ЄДРПОУ 23359034 на р/р із спеціальним режимом використання №2600230431285 в Дніпропетровському Центральному відділенні ПІБ м. Дніпропетровська, МФО 305437) санкції за перевищення договірних обсягів електричного споживання та потужності 3325691,61 грн (три мільйони триста двадцять п`ять тисяч шістсот дев`яносто одна грн 61 коп), витрати по сплаті держмита 1700,00 грн (одну тисячу сімсот грн) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу - 118,00 грн (сто вісімнадцять грн).

03.01.2006 року на виконання вищезазначеного рішення було видано відповідний наказ.

20.09.2017 року ухвалою суду затверджено мирову угоду №51090/1001 від 22.08.2017 року, укладену між Публічним акціонерним товариством "ДТЕК Дніпрообленерго" та Державним міжрайонним підприємством водопровідного-каналізаційного господарства "Дніпро-Західний Донбас", щодо виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області №35/345(20/323-9/241) від 13.12.2005 та стягнення з Державного міжрайонного підприємства водопровідно-каналізаційного господарства «Дніпро-Західний Донбас» на користь Публічного акціонерного товариства «ДТЕК Дніпрообленерго», правонаступником якого є Акціонерне товариство «ДТЕК Дніпровські електромережі» плати за перевищення договірних обсягів споживання електроенергії в розмірі 3 325 691,61 грн., відповідно до якої Боржник повинен здійснити оплату наступним чином:

З 500,00 грн. - в червні 2020 року;

717 964,05 грн. - в грудні 2021 року;

900 000,00 грн. - в січні 2022 року;

900 000,00 грн. - в лютому 2022 року;

804 227,56 грн. - в березні 2022 року;

Оскільки, Відповідачем (Боржником) станом на 14.02.2022 належним чином не виконувались зобов`язання з оплати заборгованості в повному обсязі та відповідно до графіку платежів за Мировою угодою, АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» звернулось до Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції з приводу примусового виконання Мирової угоди шляхом подання заяви про відкриття виконавчого провадження.

17.02.2022 старшим державним виконавцем Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драганом Олександром Євгенійовичем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 68667721, а також винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій № 68667721, в зв`язку із включенням Відповідача (Боржника) до Реєстру підприємств, які беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення».

Зважаючи на встановлені обставини, суд керується наступним.

Згідно з положеннями ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Положеннями ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Закон України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» (далі - Закон) визначає комплекс організаційних та економічних заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення.

Дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ та інші енергоносії та послуги з розподілу і транспортування природного газу, теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, а також підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиту електричну енергію, послуги з її розподілу/передачі, за питну воду, придбану з метою її подальшої реалізації споживачам, та/або за очищення стічних вод іншими підприємствами централізованого водопостачання і водовідведення (ст. 2 Закону).

Відповідно до абзацу 6 ч. 1 ст. 1 Закону заборгованістю, що підлягає врегулюванню відповідно до цього Закону, є кредиторська заборгованість перед постачальником електричної енергії підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за електричну енергію, спожиту для виробництва та надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, з постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Аналіз преамбули ст. ст. 1 і 2 Закону дає підстави для висновку, що він покликаний, зокрема, забезпечити стале функціонування теплопостачальних та теплогенеруючих організацій шляхом врегулювання відповідної кредиторської заборгованості перед постачальниками природного газу, електричної енергії.

Для досягнення цієї мети Закон передбачає комплекс організаційних та економічних заходів, зокрема: проведення взаєморозрахунків (ст. 4 Закону), реструктуризацію заборгованості за спожиті природний газ, електричну енергію (ст. ст. 5, 6 Закону) та списання неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за енергоносії (ст. 7 Закону).

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону реструктуризації підлягає кредиторська заборгованість підприємств централізованого водопостачання, водовідведення за спожиту електричну енергію станом на 1 червня 2021 року для виробництва та надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення, (з використанням внутрішньобудинкових систем) послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (без урахування суми неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожиту електричну енергію), не погашена станом на розрахункову дату, за умови відсутності поточної заборгованості за електричну енергію на дату укладення договору про реструктуризацію заборгованості.

За приписами ч. 2 ст. 7 Закону на заборгованість підприємств централізованого водопостачання та водовідведення за спожиті для виробництва послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення електричну енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення станом на 1 червня 2021 року неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних не нараховуються, а нараховані підлягають врегулюванню, за умови здійснення розрахунків за поточне споживання електричної енергії протягом останніх трьох місяців поспіль в обсязі не менше 95 відсотків, у такий спосіб:

неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних, нараховані на зазначену в абзаці першому цієї частини заборгованість, погашення якої здійснено до 1 червня 2021 року або до моменту укладення договорів про реструктуризацію відповідно до статті 6 цього Закону, у тому числі шляхом проведення взаєморозрахунків відповідно до статті 4 цього Закону, підлягають списанню;

неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних, нараховані на зазначену в абзаці першому цієї частини заборгованість, підлягають списанню, за умови повного виконання підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення укладеного договору про реструктуризацію заборгованості.

Як вбачається з приписів Закону, реструктуризації підлягає кредиторська заборгованість Боржника за спожиту електричну енергію (без урахування суми неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожиту електричну енергію), а неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних підлягають списанню.

Спірною в даному випадку заборгованістю - є плата за перевищення договірних обсягів споживання електроенергії в розмірі 3 325 691,61 грн, що за приписами Закону не є кредиторською заборгованістю за спожиту електричну енергію, тобто не підлягає реструктуризації, та не є неустойкою (штрафом, пенею), інфляційним нарахуванням, процентом річних, тобто не підлягає списанню, а тому й не регулюється нормами даного Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії», а тому відповідно, підлягає примусовому стягненню з Боржника на загальних підставах.

Спірна заборгованість є санкцією за перевищення ліміту споживання електричної енергії за період з 01.01.2003 по 30.06.2003, це вбачається з фактичних обставин справи (що має відображення в рішенні суду першої інстанції у справі №35/345(20/323(9-241)).

Перелік оперативно - господарських санкцій, встановлений у ч. 1 ст. 236 Господарського кодексу України, не є вичерпним. Сторони можуть передбачити у договорі також інші оперативно - господарські санкції. В даному випадку, п. 4.5. умов Договору №89-ц від 01.01.2002 передбачалось, що в разі споживання електроенергії понад обсяг, що обумовлений цим договором на розрахунковий період, відповідач сплачує повну вартість усієї спожитої електричної енергії за чинним роздрібним тарифом. А також здійснює оплату через застосовану санкцію за таке порушення умов договору в сумі чотирикратної вартості між фактично спожитою і договірною величиною електричної енергії.

28.04.2021 Верховний Суд з аналогічного спору у постанові по справі № 5/263 зазначив наступну правову позицію:

«....заборгованістю, що підлягає врегулюванню відповідно до Закону, є кредиторська заборгованість перед постачальником електричної енергії підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за електричну енергію, спожиту для виробництва та надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, з постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

З огляду на зазначене, судами попередніх інстанцій правомірно прийнято до уваги, правову природу суми 2 000 000,00 грн., що присуджена до стягнення з відповідача постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 11.05.2006, яка не є заборгованістю за спожиту електроенергію, а є санкцією за порушення умов договору (п. 4.5 договору), за споживання електроенергії понад обсяг, встановлений договором і вираховується в чотирикратній вартості різниці між: спожитою і договірною величиною. Дана сума не є і штрафною санкцією, яка підпадає під дію Закону, оскільки вона не нарахована на основну суму заборгованості...

З огляду на вищевказане, суди попередніх інстанцій дійшли правильного висновку про правомірність дій державного виконавця щодо прийняття постанови про поновлення вчинення виконавчих дій і про відсутність підстав для задоволення скарги державного промислового підприємства «Кривбаспромводопостачання» на дії державного виконавця відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровський області Південно - Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції..».

Аналогічні загальні висновки щодо застосування відповідних норм права викладені у постанові Центрального апеляційного господарського суду від 13.07.2021 у справі №39/182(35/313-9/268), в якій зазначено:

« колегія суддів звертає увагу, що сума 2 000 000,00 грн, що присуджена до стягнення з відповідача постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 28.03.2006, яка не є заборгованістю за спожиту електроенергію, а є санкцією за порушення умов договору №104-ц від 01.01.2002 (п. 4.5), за споживання електроенергії понад обсяг, встановлений договором і вираховується в чотирикратній вартості різниці між: спожитою і договірною величиною. Дана сума не є і штрафною санкцією, яка підпадає під дію Закону, оскільки вона не нарахована на основну суму заборгованості.

З урахуванням природи даної суми вона не може бути ні реструктуризовано, ані списана відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств иентралізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії». Тому державний виконавець правильно поновив виконавче провадження.».

Враховуючи вищевикладені обставини, оскільки саме права Стягувача на своєчасне поновлення порушеного права та отримання грошових коштів присуджених рішенням суду - порушені, зупиняючи вчинення виконавчих дій, державний виконавець безпідставно фактично позбавляє стягувача АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі» права на задоволення своїх порушених прав у вигляді стягнення заборгованості з Державного міжрайонного підприємства водопровідно-каналізаційного господарства «Дніпро-Західний Донбас», на яку не розповсюджується дія Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії».

Заперечення державного виконавця та Боржника проти скарги з посиланням на те, що спірна заборгованість включена до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості, відхилюються судом з огляду на таке.

Відповідно до статті 3 Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії»:

1. Для участі у процедурі врегулювання заборгованості теплопостачальні та теплогенеруючі організації, підприємства централізованого водопостачання та водовідведення включаються до реєстру, який веде центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства.

Участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до статті 4 цього Закону не потребує обов`язкового включення до реєстру.

2. Для включення до реєстру підприємства централізованого водопостачання і водовідведення, теплопостачальні і теплогенеруючі організації подають центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, заяву, до якої додаються:

копії установчих документів;

копії ліцензій (за наявності) або рішень про видачу ліцензій, прийнятих органами ліцензування, на провадження видів господарської діяльності, що діяли на момент виникнення заборгованості, або виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань із записом про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб`єкту господарювання (для підприємств та організацій, діяльність яких підлягає ліцензуванню згідно із законодавством);

довідки, складені підприємством (організацією) у довільній формі, про обсяги та структуру дебіторської заборгованості (із зазначенням категорії споживачів) станом на 1 червня 2021 року та кредиторської заборгованості, що підлягає врегулюванню відповідно до вимог цього Закону (у тому числі за договорами купівлі-продажу природного газу для власних потреб, що був використаний виключно для виробництва теплової та електричної енергії), із зазначенням кредиторів, величини заборгованості, розміру неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, що підлягає врегулюванню, станом на 1 червня 2021 року, а також обсягів заборгованості, реструктуризованої станом на 1 червня 2021 року в порядку та на умовах, визначених цим Законом;

копія акта звіряння взаєморозрахунків станом на 1 червня 2021 року із зазначенням договорів, заборгованість за якими реструктуризована станом на 1 червня 2021 року в порядку та на умовах, визначених цим Законом;

розрахунки обсягів заборгованості з різниці в тарифах та копії протоколів територіальних комісій з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах або довідки про відсутність такої заборгованості, підписані керівником.

Відповідальність за повноту та достовірність даних, наведених у поданих документах, несуть учасники процедури врегулювання заборгованості.

Рішення про включення або про відмову у включенні до реєстру приймається керівником центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, або уповноваженою ним посадовою особою після надходження заяви та розміщується на офіційному веб-сайті цього органу.

Включення до реєстру здійснюється безоплатно та за кожним кредитором окремо.

Підставою для відмови у включенні до реєстру є:

неподання документів, передбачених цією частиною;

невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.

Для внесення змін до даних, що містяться в реєстрі, учасники процедури врегулювання заборгованості подають до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, заяву з обґрунтуванням необхідності внесення змін до реєстру, до якої додаються документи, визначені абзацами другим - восьмим цієї частини, якими підтверджуються відповідні зміни.

Так, на підставі наказу Міністерства розвитку громад та територій України №13 від 26.01.2022 року Боржника вклчюено до Реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості.

З дослідження зазначеного наказу та змісту Реєстру вбачається наявність заборгованості Державного міжрайонного підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Дніпро-Західний Донбас перед Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" на загальну суму 66967728,88грн. як боргу, який підлягає спірній реструктуризації.

В той же час надані державним виконавцем копії актів звіряння між боржником і кредитором не містять відомостей про належність в актах звіряння сум боргу до реструктуризації.

Відтак, включення до Реєстру відбулось на підставі даних, які визначені боржником самостійно, без підтвердження з боку кредитора щодо належності всієї суми боргу до реструктуризації.

Отже, враховуючи врегульований Законом порядок участі у процедурі врегулювання заборгованості та фактичні обставини справи, суд дійшов висновку, що для наявності підстав зупинення виконавчого провадження має бути враховано не тільки включення боржника до спірного Рєестру, а й відповідність спірної заборгованості встановленим Законом критеріям.

Відповідно до ст. 339 ГПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права.

Згідно з ч.2 ст.343 ГПК України, у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

Оскільки права Стягувача на своєчасне поновлення порушеного права та отримання грошових коштів присуджених рішенням суду - порушені через безпідставне зупинення виконавчих дій, скарга Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі" підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 232-236, 339-345 ГПК України, Законом України "Про виконавче провадження", господарський суд -

УХВАЛИВ:

Скаргу Акціонерного товариства "ДТЕК Дніпровські електромережі", м.Дніпро на дії старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) задовольнити.

Визнати дії старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драгана Олександра Євгенійовича за виконавчим провадженням ВП № 68667721 неправомірними.

Визнати незаконною та скасувати постанову ВП № 68667721 від 17.02.2022 старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драгана Олександра Євгенійовича про зупинення вчинення виконавчих дій.

Зобов`язати старшого державного виконавця Синельниківського відділу державної виконавчої служби у Синельниківському районі Дніпропетровської області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Драгана Олександра Євгенійовича поновити виконавче провадження № 68667721 з примусового виконання ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 20.09.2017 у справі №35/345(20/323(9-241)) про затвердження Мирової угоди, щодо виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області №35/345 (20/323-9/241) від 13.12.2005 та стягнення з Державного міжрайонного підприємства водопровідно-каналізаційного господарства Дніпро-Західний Донбас (код ЄДРПОУ 03564045) на користь Публічного акціонерного товариства ДТЕК Дніпрообленерго (код ЄДРПОУ 23359034), правонаступником якого є Акціонерне товариство ДТЕК Дніпровські електромережі (код ЄДРПОУ 23359034) суму у розмірі 3 325 691,61 грн. - плати за перевищення договірних обсягів споживання електроенергії.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена до Центрального апеляційного господарського суду в десятиденний строк у порядку, встановленому статтями 254-259 ГПК України.

Суддя Н.Б. Кеся

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення04.09.2022
Оприлюднено12.09.2022
Номер документу106149127
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/345(20/323

Постанова від 07.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 17.01.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кузнецов Вадим Олександрович

Ухвала від 05.12.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 11.11.2022

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 09.11.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 04.09.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 25.08.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 18.08.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 20.09.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

Ухвала від 01.09.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Панна Світлана Павлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні