Рішення
від 05.09.2022 по справі 640/223/21
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 вересня 2022 року м. Київ № 640/223/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Маруліної Л.О., ознайомившись з позовною заявою і доданими до неї матеріалами

за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва»

про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі також - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» (далі також - відповідач), в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» (код за ЄДРПОУ 32922168) штраф у розмірі 3 400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень) до Державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України для зарахування надходжень до загального фонду державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».

Адміністративний позов обґрунтовано тим, що у відповідача наявна заборгованість зі сплати штрафу, визначеного постановою від 15.04.2020 року №148/306/14-2/13-П на суму 3 400,00 грн., яку на день звернення до суду відповідачем не сплачено.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.02.2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

В свою чергу, правом на надання відзиву відповідач не скористався, інших заяв або клопотань суду не подано.

Згідно з частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

20.03.2020 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва», за результатами якої складено акт №306/14-2/13 про правопорушення законодавства про фінансові послуги.

Згідно із змістом акта перевірки від 20.03.2020 року №306/14-2/13, ТОВ «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» порушено вимог статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» та підпунктів 1 та 3 пункту 4 розділу II Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізинг, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 № 3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за № 1294/31162 (далі - Порядок), в частині неподання звітності в електронній формі з дотриманням Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», Закону України «Про електронні довірчі послуги» за 2019 рік та січень 2020 року.

Листом від 23.03.2020 року на адресу ТОВ «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» направлено акт від 20.03.2020 року №306/14-2/13.

За результатами розгляду акту про правопорушення, вчинені ТОВ «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» на ринку фінансових послуг від 20.03.2020 року №306/14-2/13, Нацкомфінпослуг винесено постанову від 15.04.2020 року №148/306/14-2/13-П, якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3 400,00 грн.

В свою чергу, пунктом 3 резолютивної частини постанови від 15.04.2020 року №148/306/14-2/13-П, ТОВ «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» зобов`язано письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 08.05.2020 року про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

Постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 15.04.2020 року №148/306/14-2/13-П, направлено на адресу ТОВ «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» 15.04.2020 року, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів №8676 ф.103, на якому наявний штемпель ПАТ «Укрпошта».

Оскільки відповідачем у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконано та не сплачено суму штрафу у розмірі 3400 грн., Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.

Всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 12-1 Закону України від 12.07.2001 року №2664-ІІІ "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі також - Закон № 2664-ІІІ) фінансові установи повинні розкривати звітні дані (інші, ніж фінансова та консолідована фінансова звітність), що складаються та подаються відповідно до вимог законів з питань регулювання ринків фінансових послуг та прийнятих згідно з такими законами нормативно-правових актів органів, які здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 20.11.2012 року № 2319 було затверджено Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги.

Відповідно до пунктів 10, 11, 12 частини першої статті 28 Закону №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги; надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів.

Відповідно до статті 39 Закону №2664-ІІІ у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Зазначені положення кореспондуються із пунктами 1.4, 1.5 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, від 20.11.2012 року № 2319.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону №2664-ІІІ фінансова установа - це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.

Відповідно до статті 14 Закону №2664-ІІІ фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Правила складання та подання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, інформація про які внесена до Державного реєстру фінансових установ, та юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України або Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, можливість надавати послуги з фінансового лізингу, до Нацкомфінпослуг, загальні вимоги до заповнення форм звітних даних та строки їх подання встановлено Порядком надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженим розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 року № 3840 (далі також - Порядок №3840).

Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 1 розділу ІІ Порядку №3840 фінансові компанії - управителі та фінансові компанії - адміністратори подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності: місячна; річна.

Згідно з підпунктами 1, 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку №3840 звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни: за місяць - до 25 числа включно місяця, наступного за звітним; квартальну та річну - у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419.

Таким чином, кінцевий термін подання річної звітності за 2019 рік сплинув 28.02.2020 року, місячної звітності за січень 2020 року - 25.02.2020 року.

Водночас, докази подання звітності сторонами суду не надано.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 40 Закону №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону.

Пунктом 2 частини першої статті 41 Закону №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частин другої, третьої статті 41 Закону №2664-ІІІ рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Згідно з частиною першою статті 42 Закону №2664-ІІІ штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Посадові особи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, визначені у частині першій цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг.

Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

З матеріалів справи судом встановлено, що постанову Нацкомфінпослуг від 15.04.2020 року №148/306/14-2/13-П у судовому порядку не оскаржено, докази щодо сплати штрафних санкцій у добровільному порядку у матеріалах справи відсутні.

Враховуючи те, що постанову про застосування штрафних санкцій від 15.04.2020 року №148/306/14-2/13-П прийнято уповноваженим на те органом з дотриманням вимог законодавства, у встановленому законодавством порядку відповідачем не оскаржена, а фінансові санкції не сплачені, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Разом з тим, оскільки доказів понесення судових витрат, визначені у частині другій статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України позивачем не надано, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Перший управитель будівництва» (код за ЄДРПОУ 32922168) штраф у розмірі 3 400,00 грн. (три тисячі чотириста гривень) до Державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України для зарахування надходжень до загального фонду державного бюджету за кодом класифікації доходів бюджету 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України. апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до пункту 4 частини п`ятої статті 246 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач: Національний банк України (код ЄДРПОУ 00032106, адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9);

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Перший управитель будівництва» (код ЄДРПОУ 32922168, адреса: 01135, м. Київ, вул. Золотоустівська, буд. 30).

Повне судове рішення складено 06.09.2022 року.

Суддя Л.О. Маруліна

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.09.2022
Оприлюднено12.09.2022
Номер документу106161004
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання ринків фінансових послуг, з них

Судовий реєстр по справі —640/223/21

Ухвала від 10.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Рішення від 05.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні