МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2022 р. № 400/4729/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М. розглянув у письмовому провадженні, з особливостями провадження у справах, передбачених ст.287 КАС України, адміністративну справу
за позовом:Приватного виконавця виконавчого округу Миколаївської області Куліченка Дмитра Олександровича, вул. Пушкінська, 17-А, м.Миколаїв,54030,
до відповідача:Головного управління статистики у Миколаївській області, вул. Спаська, 75, м.Миколаїв,54001,
треті особи:Товариство з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія", вул. Веселинівська, 47/3,Миколаїв,54036, Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЛОБАЛАГРО", вул. Академіка Вільямса, 6 Д, оф.43,Київ,03189,
про:визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватний виконавець виконавчого округу Миколаївської області Куліченко Дмитро Олександрович (далі: Позивач) звернувся до Головного управління статистики у Миколаївській області (далі: Відповідач) за участі третіх осіб Товариство з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія", Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЛОБАЛАГРО" із адміністративним позовом, в якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління статистики у Миколаївській області, яка виявилась у відмові надання інформації на запит, що був оформлена листом від № 18 11/1878 -21 від 26.05.2021.
- зобов`язати Головне управління статистики у Миколаївській області надати приватному виконавцю Куліченко Дмитру Олександровичу інформацію щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія" (код ЄДРПОУ 41781115), а саме:
-копії балансових звітів Товариства з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія" за 2018-2020 рік.
-копії фінансових звітів Товариства з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія" (код ЄДРПОУ 41781115) за 2018-2020 рік.
-копії всіх звітів Товариства з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія" (код ЄДРПОУ 41781115) за 2018-2020 рік, в яких зазначаються активи та основні засоби.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач, як приватний виконавець, здійснює діяльність з примусового виконання судових рішень у виконавчому окрузі Миколаївської області. В зв`язку зі здійсненням виконавчих дій Позивач звернувся до Відповідача на підставі норм п. 3 ч. 3 ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження» з метою отримання фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія" . Однак Відповідач протиправно відмовив в наданні такої інформації, послався на те, що поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну інформацію щодо конкретного респондента, органам державної статистики цим Законом заборонено.
Відповідач надав відзив на позов, просить відмовити в його задоволенні з тих підстав, що спеціальними нормами законодавства, яке регулює відносини у галузі статистики, встановлено, що первинні дані, отримані органами державної статистики від респондентів під час проведення статистичних спостережень, а також адміністративні дані щодо респондентів, отримані органами державної статистики від органів, що займаються діяльністю, пов`язаною із збиранням та використанням адміністративних даних, є конфіденційною інформацією, яка охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному знеособленому вигляді. Поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента, забороняється.
Суд вивчив доводи сторін, дослідив наявні в справі докази та встановив таке.
24.09.2020 Рішенням господарського суду Херсонської області №923/360/20 вирішено стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія" (код ЄДРПОУ 41781115) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЛОБАЛАГРО" (03189, м. Київ, вул. Академіка Вільямса, буд. 6д, офіс 43; код ЄДРПОУ 39837089) - 730000 (сімсот тридцять тисяч) грн. 00 коп. та 10950 (десять тисяч дев`ятсот п`ятдесят) грн. 00 коп. судового збору.
24.09.2020 на виконання данного рішення приватному виконавцю Куліченко Дмитро Олександровичу у порядку Закону України «Про виконавче провадження» направлено наказ №923/360/20.
30.04.2021 на підставі заяви та поданого пакету документів приватний виконавець Куліченко Дмитро Олександрович прийняв постанову про відкриття виконавчого провадження №65315816.
13.05.2021 року з метою отримання необхідної інформації для належного виконання судового рішення приватний виконавець Куліченко Дмитро Олександрович направив до Головного управління статистики у Миколаївській області запит про надання інформації №2868. Запит був обґрунтований ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження», відповідно до якої виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право з метою захисту інтересів стягувана одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну. З метою перевірки майнового стану боржника та керуючись ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження», Позивач просив у 3-й денний строк, надати інформацію необхідну виконавцю для проведення виконавчих дій, а саме: належним чином завірені копії документів (за наявності) відносно боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Арахіс Таврія" (код ЄДРПОУ 41781115) копію балансового звіту за 2018-2020 рік; копії оборотно-сальдових відомостей (відомість по амортизації основних засобів) за 2018-2020 рік; розшифровку балансового звіту за 2018-2020 рік (з зазначеннямнайменування майна, його класифікації та кількості); фінансовий звіт підприємства за 2018-2020 рік (Звіт до органів статистики, в якому зазначаються активи та основні засоби).
26.05.2021 Головне управління статистики у Миколаївській області надало приватному виконавцю Куліченко Дмитро Олександровичу відмову у наданні інформації№ 18-11/1878 -21, обгрунтовану тим, що запитувана інформація є конфіденційною, охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному вигляді. Поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну інформацію щодо конкретного респондента, органам державної статистики цим Законом заборонено.
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає протиправною спірну бездіяльність відповідача, тому вважає за необхідним зобов`язати відповідача вчинити певні дії.
Судом не враховуються аргументи наведені позивачем про протиправність спірної на думку позивача бездіяльності відповідача з наступних підстав згідно встановлених судом обставин та вимог законодавства:
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи правову оцінку спірній бездіяльності суд зазначає наступне:
Згідно з ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження»:
1. Виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
2. Виконавець зобов`язаний:
1) здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом;
2) надавати сторонам виконавчого провадження, їхнім представникам та прокурору як учаснику виконавчого провадження можливість ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження;
3) розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання;
4) заявляти в установленому порядку про самовідвід за наявності обставин, передбачених цим Законом;
5) роз`яснювати сторонам та іншим учасникам виконавчого провадження їхні права та обов`язки.
3. Виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право:
1) проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону;
2) проводити перевірку виконання юридичними особами незалежно від форми власності, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями рішень стосовно працюючих у них боржників;
3) з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну;
4) за наявності вмотивованого рішення суду про примусове проникнення до житла чи іншого володіння фізичної особи безперешкодно входити на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень боржника - фізичної особи, особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, проводити в них огляд, у разі потреби примусово відкривати їх в установленому порядку із залученням працівників поліції, опечатувати такі приміщення, арештовувати, опечатувати та вилучати належне боржникові майно, яке там перебуває та на яке згідно із законом можливо звернути стягнення. Примусове проникнення на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень у зв`язку з примусовим виконанням рішення суду про виселення боржника та вселення стягувача і рішення про усунення перешкод у користуванні приміщенням (житлом) здійснюється виключно на підставі такого рішення суду;
5) безперешкодно входити на земельні ділянки, до приміщень, сховищ, іншого володіння боржника - юридичної особи, проводити їх огляд, примусово відкривати та опечатувати їх;
6) накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку;
7) накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей;
8) здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням;
9) використовувати за згодою власника приміщення для тимчасового зберігання вилученого майна, а також транспортні засоби стягувача або боржника за їхньою згодою для перевезення майна;
10) звертатися до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою (поданням) про роз`яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа у випадках, передбачених цим Законом, до суду, який видав виконавчий документ, - із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення;
11) приймати рішення про відстрочку та розстрочку виконання рішення (крім судових рішень), за наявності письмової заяви стягувача;
12) звертатися до суду з поданням про розшук дитини, про постановлення вмотивованого рішення про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває дитина, стосовно якої складено виконавчий документ про її відібрання;
13) звертатися до суду з поданням про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, що належать боржникові від інших осіб;
14) викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, що перебувають у виконавчому провадженні.
У разі якщо боржник без поважних причин не з`явився за викликом виконавця, виконавець має право звернутися до суду щодо застосування до нього приводу;
15) залучати в установленому порядку понятих, працівників поліції, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, а для проведення оцінки майна - суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання;
16) накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом;
17) застосовувати під час примусового виконання рішень фото- і кінозйомку, відеозапис;
18) вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження;
19) у разі ухилення боржника від виконання зобов`язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду, за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов`язань за рішенням або погашення заборгованості за рішеннями про стягнення періодичних платежів;
20) залучати в разі потреби до проведення чи організації виконавчих дій суб`єктів господарювання, у тому числі на платній основі, за рахунок авансового внеску стягувача;
21) отримувати від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника, рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком;
22) здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.
4. Вимоги виконавця щодо виконання рішень є обов`язковими на всій території України. Невиконання законних вимог виконавця тягне за собою відповідальність, передбачену законом.
Залучення для проведення виконавчих дій працівників поліції здійснюється за вмотивованою постановою виконавця, яка надсилається керівнику територіального органу поліції за місцем проведення відповідної виконавчої дії. У залученні поліції для проведення виконавчих дій може бути відмовлено лише з підстав залучення особового складу даного територіального органу поліції до припинення групового порушення громадської безпеки і порядку чи масових заворушень, а також для подолання наслідків масштабних аварій чи інших масштабних надзвичайних ситуацій.
5. Під час виконання рішень виконавець має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, яка міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється Міністерством юстиції України разом із державними органами, які забезпечують їх ведення.
Реалізовуючи свої права позивач, з метою захисту інтересів стягувача, 21.03.2019 року звернувся до Головного управління статистики у Волинській області із вимогою про надання інформації щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічно чисті ідеї».
Згідно з ст. 18 Закону України «Про інформацію»:
1. Статистична інформація - документована інформація, що дає кількісну характеристику масових явищ та процесів, які відбуваються в економічній, соціальній, культурній та інших сферах життя суспільства.
2. Офіційна державна статистична інформація підлягає систематичному оприлюдненню.
3. Держава гарантує суб`єктам інформаційних відносин відкритий доступ до офіційної державної статистичної інформації, за винятком інформації, доступ до якої обмежений згідно із законом.
4. Правовий режим державної статистичної інформації визначається Законом України «Про державну статистику», іншими законами та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з ст. 21 Закону України «Про державну статистику», гарантії органів державної статистики щодо забезпечення конфіденційності статистичної інформації:
Первинні дані, отримані органами державної статистики від респондентів під час проведення статистичних спостережень, а також адміністративні дані щодо респондентів, отримані органами державної статистики від органів, що займаються діяльністю, пов`язаною із збиранням та використанням адміністративних даних, є конфіденційною інформацією, яка охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному знеособленому вигляді.
Поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента, забороняється.
Статистична інформація, отримана органами державної статистики у процесі статистичних спостережень, не може вимагатися державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами, об`єднаннями громадян, посадовими та іншими особами з метою використання для прийняття рішень до конкретного респондента.
Зазначені положення не розповсюджуються на інформацію, зазначену у статті 22 цього Закону.
Згідно з ст. 22 цього ж Закону, статистична інформація, на яку не розповсюджується заборона стосовно її поширення органами державної статистики:
Статистична інформація, яка дозволяє прямо чи опосередковано встановити конкретного респондента або визначити первинні дані щодо нього, може бути поширена за згодою цього респондента і відповідно до погоджених з ним умов, або якщо вона отримана із загальнодоступних джерел.
Заборона стосовно поширення статистичної інформації не розповсюджується на:
знеособлену статистичну інформацію у незведеному вигляді, яка не дозволяє визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента;
інформацію щодо назв, адрес, номерів телефонів, видів діяльності, загальних сум заборгованості із виплати (нарахування) заробітної плати підприємств, установ і організацій, якщо інше не передбачено законодавством;
первинні дані, отримані органами державної статистики від респондентів під час проведення державних статистичних спостережень щодо стану навколишнього природного середовища, зокрема землі, води, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу, чинників, які впливають або можуть вплинути на стан навколишнього природного середовища та здоров`я людей, за винятком обмежень, встановлених законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи на вимогу Позивача Відповідачем надано відповідь про те, що запитувана інформація є конфіденційною, охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному вигляді.
Таким чином, позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки право позивача на одержання безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснень, довідок та іншої інформації, в тому числі конфіденційної не скасовує заборону встановлену спеціальним Законом України «Про державну статистику» щодо поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента.
Відповідно суд не може зобов`язати відповідача надати позивачу відповідну статистичну інформацію, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента, оскільки законом відповідачу заборонено надання такої інформації, а Відповідач, як суб`єкт владних повноважень має діяти з дотриманням ст. 19 Конституції України.
З огляду на викладене, позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.
Відповідно до вимог ст. 139 КАС України, судові витрати на користь позивача не присуджуються.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позову Приватного виконавця виконавчого округу Миколаївської області Куліченка Дмитра Олександровича (вул. Пушкінська, 17-А,Миколаїв,54030 код НОМЕР_1 ) до Головного управління статистики у Миколаївській області (вул. Спаська, 75,Миколаїв,54001 ЄДРПОУ 02361417) відмовити повністю.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня складання повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2022 |
Оприлюднено | 12.09.2022 |
Номер документу | 106163736 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні