Постанова
від 29.08.2022 по справі 914/736/21
ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" серпня 2022 р. Справа №914/736/21

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Галушко Н.А.

суддів Желіка М.Б.

Орищин Г.В.

секретар судового засідання Олійник Н.

за участю представників учасників процесу:

від позивача - Прімєрова Н.Г. - адвокат;

від відповідача - Цуньовська І.В. - в порядку самопредставництва;

від третьої особи-1 на стороні відповідача - Серняк О.В. - міський голова; Докторевич Р.А. - адвокат;

від третьої особи - 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 на стороні відповідача - не з`явилися;

розглянувши апеляційну скаргу Спільного комунального підприємства "Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад" б/н від 17.06.2022 (Вх.№ЗАГС 01-05/1363/22 від 20.06.2022)

на рішення Господарського суду Львівської області від 18.05.2022 (повний текст складено 30.05.2022)

у справі №914/736/21

за позовом Спільного комунального підприємства "Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад", м. Пустомити Львівської області

до відповідача Львівської районної ради Львівської області, м. Львів

третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Пустомитівська міська рада Львівського району Львівської області, м. Пустомити

третя особа 2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Давидівська сільська рада Львівського району Львівської області, с. Давидів, Львівська область

третя особа 3, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Підберізцівська сільська рада Пустомитівського району Львівської області, с. Підберізці, Львівська область

третя особа 4, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Оброшинська сільська рада Пустомитівського району Львівської області, с. Оброшине, Львівська область

третя особа 5, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Мурованська сільська рада територіальної громади Львівського району Львівської області, с. Сороки-Львівські, Львівська область

третя особа 6, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Солонківська сільська рада Львівського району Львівської області, с. Солонка, Львівська область

третя особа 7, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Зимноводівська сільська рада Львівського району Львівської області, с. Зимна Вода, Львівська область

третя особа 8, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Сокільницька сільська рада Львівського району Львівської області, с. Сокільники, Львівська область

третя особа 9, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Щирецька селищна рада Львівського району Львівської області, смт. Щирець, Львівська область

про визнання незаконним та скасування рішення

Короткий зміст позовних вимог та судових рішень у справі.

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Спільного комунального підприємства "Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад" до Львівської районної ради Львівської області про визнання незаконним та скасування рішення Львівської районної ради № 74 від 05.03.2021 «Про скасування рішення Пустомитівської районної ради № 880 від 20.11.2020 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району в оперативне управління та комунальну власність».

Позовна заява обґрунтована тим, що рішення № 74 від 05.03.2021 є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки відповідач не наділений правом змінювати або скасовувати свої рішення, на підставі яких виникли відповідні правовідносини, що пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів (вчинення дій щодо реалізації порядку здійснення приватизації об`єкта), та крім цього, оскаржуваним рішенням відповідач скасував не своє попереднє рішення, а рішення іншого органу місцевого самоврядування- Пустомитівської районної ради Львівської області, що є грубим порушенням Конституції України та Закону України «Про місцеве самоврядування».

Рішенням Господарського суду Львівської області від 18.05.2022 у справі №914/736/21 відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Рішення суду мотивовано, зокрема, тим, що рішення № 880 від 20.11.2020 не є виконаним, відповідно ще не вичерпало своєї дії. Позивач не зареєстрував ні право оперативного управління у встановленому законом порядку, ні не передав частку в статутному капіталі в комунальну власність ОТГ Пустомитівського району. Правомірним очікуванням повинні передувати відповідні дії, які позивач не вчинив.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та відзивів на апеляційну скаргу.

Спільним комунальним підприємством "Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад" подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Львівської області від 18.05.2022 у справі №914/736/21 та ухвалити нове рішення, яким позов задоволити, посилаючись на те, що рішення суду є незаконним та необгрунтованим.

Зокрема, скаржник зазначає, що рішення Пустомитівської районної ради Львівської області № 880 про передачу КІІ «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, в оперативне управління та комунальну власність» від 20.11.2020 повністю виконане. Речове право на нерухоме майно та транспортні засоби зареєстроване за позивачем.

Скаржник також зазначає, що 30.11.2020 під час розгляду питання про вступ до складу засновників підприємства, станом на день проведення зборів рішення про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради надали Давидівська сільська рада, Оброшинська сільська рада, Солонківська сільська рада, Підберізцівська сільська рада, інші ради не надали своїх рішень.

Скаржник вважає, що для реалізації можливості скасування відповідачем рішення Пустомитівської районної ради Львівської області 880 від 20.11.2020 не було дотримано сукупності усіх умов, а саме: наявні факти виконання рішення № 880 від 20.11.2020 та виникнення правовідносин, пов`язаних з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, а також наявні заперечення суб`єкта правовідносин (позивача) щодо їх зміни чи припинення у разі виникнення таких правовідносин. Також, скаржник звертає увагу, що відповідач перед прийняттям оскаржуваного рішення не з`ясовував думку позивача щодо можливості скасування рішення № 880 від 20.11.2020, не поставив його до відома, що проект такого рішення буде розглядатись відповідачем, а подання позивачем позову про скасування оскаржуваного рішення свідчить про наявність заперечень суб`єкта правовідносин (позивача) щодо їх зміни чи припинення у разі виникнення таких правовідносин.

Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи.

Львівська районна рада Львівської області у відзиві на апеляційну скаргу просить у задоволенні апеляційної скарги відмовити, рішення суду залишити без змін, посилаючись на те, що станом на сьогодні та на момент скасування рішення Пустомитівської районної ради Львівської області № 880 від 20.11.2020 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району в оперативне управління та комунальну власність» не є виконаним повністю та не вичерпало своєї дії. Вищевказаним рішенням передано нерухоме майно в оперативне управління та комунальну власність КП «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад», однак Спільне комунальне підприємство «Архітектурно - планувальне бюро об`єднаних громад» зареєструвало лише право комунальної власності на нерухоме майно, а речове право оперативного управління до цього часу не зареєстроване. В матеріалах справи відсутні документи, які підтверджують факт реєстрації речового права оперативного управління на підставі вищевказного рішення Пустомитівської районної ради Львівської області.

Мурованська сільська рада Львівського району Львівської області у відзиві на апеляційну скаргу рішення суду просить залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення, посилаючись на те, що апеляційна скарга є необгрунтована та безпідставна та не підлягає задоволенню.

Виконавчий комітет Пустомитівської міської ради Львівського району Львівської області у відзиві на апеляційну скаргу рішення суду просить залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення, посилаючись на те, що апеляційна скарга є необгрунтована та безпідставна та не підлягає задоволенню.

Зокрема, зазначає, що станом на день прийняття оскаржуваного рішення Львівської районної ради та на сьогоднішній день рішення Пустомитівської районної ради Львівської області № 880 від 20.11.2020 не є виконаним, за позивачем не зареєстроване право оперативного управління на передане комунальне майно.

Також, третя особа зазначає, що в спірних правовідносинах щодо набуття права комунальної власності на нерухоме майно, позивач, як комунальне підприємство, не має жодних суб`єктивних прав, оскільки комунальне підприємство не є суб`єктом права комунальної власності, а також, на позивача не поширюються приписи рішення Конституційного Суду України щодо неможливості скасування рішення органу місцевого самоврядування, яким позивачу передано право, яке йому належати згідно Закону не може.

Процесуальні дії суду у справі.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.06.2022 справу №921/777/21 передано на розгляд колегії суддів у складі: головуючий суддя - Галушко Н.А., судді Желік М.Б., Орищин Г.В.

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 27.06.2022 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Спільного комунального підприємства "Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад" на рішення Господарського суду Львівської області від 18.05.2022 у справі №914/736/21 та призначено розгляд справи на 09.08.2022.

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 09.08.2022 відкладено розгляд справи №914/736/21 на 16.08.2022.

Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 16.08.2002 в судовому засіданні оголошено перерву до 30.08.2022.

Представники сторін та третьої особи 1 в судових засіданнях виклали доводи та заперечення щодо вимог апеляційної скарги.

Треті особи 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 в судове засідання не з`явились.

Відповідно до ст.240 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні 30.08.2022 оголошено вступну та резолютивну частини постанови Західного апеляційного господарського суду.

Обставини справи.

20.11.2020 Пустомитівською районною радою Львівської області прийнято рішення № 880 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, в оперативне управління та комунальну власність», яким, зокрема, вирішено:

1.Передати, в установленому законом порядку, в оперативне управління та комунальну власність КП «Архітектурно-планувальне бюро «Пустомитівської районної ради майно, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, а саме:

- адміністративний будинок за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Грушевського, буд. 35; приміщення гаражів за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Грушевського, буд. 35а; адміністративний будинок за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Шевченка, буд. 13;

- адміністративний будинок за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Кандиби, буд. 3.

Автомобілі марки: - Skoda Rapid Active 1.6 МРІ/81 kW5MG, номер кузова TMBAC2NH9JB 151205, державний номер НОМЕР_1 ; - Skoda Rapid Active 1.6 МРІ/81 kW5MG, номер кузова НОМЕР_4, державний номер НОМЕР_1 .

2.Передати частку в статутному фонді КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради, що становить 100%, в комунальну власність ОТГ Пустомитівського району, тощо.

На виконання зазначеного рішення Пустомитівської районної ради Львівської області та згідно з актом приймання-передачі нерухомого майна від 25.11.2020 за Комунальним підприємством «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради 30.11.2020 на праві комунальної власності зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно нерухоме майно, на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, а саме :

- адміністративний будинок за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Грушевського, буд. 35;

- приміщення гаражів за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Грушевського, буд. 35а;

- адміністративний будинок за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Шевченка, буд. 13;

- адміністративний будинок за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Кандиби, буд. 3.

Зазначена інформація відображена в інформаційних довідках Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №№ 249138707, 249138681, 249138636, 249138570 від 21.03.2021.

Також перереєстровано транспортні засоби: Skoda Rapid Active 1.6 МРІ/81 kW5MG, номер кузова НОМЕР_2 , державний номер НОМЕР_5 та Skoda Rapid Active 1.6 МРІ/81 kW5MG, номер кузова НОМЕР_3 , державний номер НОМЕР_3 , що підтверджено копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів та актом приймання-передачі від 01.12.2020.

30.11.2020 за участю Давидівської сільської ради об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області; Оброшинської сільської ради об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області; Солонківської сільської ради об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області та Підберізцівської сільської ради об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області відбулось засідання засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради.

У протоколі засідання зборів засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради № 1 від 30.11.2020, зокрема, зазначено, що станом на день проведення зборів рішення про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради надали Давидівська сільська рада, Оброшинська сільська рада, Солонківська сільська рада, Підберізцівська сільська рада, інші ради не надали своїх рішень.

З огляду на наведене, запропоновано та прийнято рішення виступити засновниками КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради Давидівській сільській раді об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області, Оброшинській сільській раді об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області, Солонківській сільській раді об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області та Підберізцівській сільській раді об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області, розподілено статутний капітал КП «Архітектурно- планувальне бюро» Пустомитівської районної ради між засновниками по 25% статутного капіталу, що становить по 312 500,00 грн кожному засновнику, а також були прийняті рішення про зміну назви КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради на Спільне комунальне підприємство «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад» та про затвердження нової редакції Статуту Спільного комунального підприємства «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад».

Отже, позивач стверджує, що рішення Пустомитівської районної ради Львівської області № 880 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, в оперативне управління та комунальну власність» повністю виконано.

Відповідно до постанови Верховної Ради України № 807-ІХ від 17.07.2020 «Про утворення та ліквідацію районів» ліквідовано у Львівській області Пустомитівський район, а натомість утворено Львівський район (з адміністративним центром у місті Львові).

Рішенням сесії Львівської районної ради VIII скликання №16 від 11.12.2020 «Про створення Львівської районної ради Львівської області» створено Львівську районну раду та розпочато процедуру реорганізації Пустомитівської районної ради Львівської області, що припиняється шляхом приєднання до Львівської районної ради. Львівська районна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Пустомитівської районної ради.

Питання законності рішення Пустомитівської районної ради № 880 від 20.11.2020 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району в оперативне управління та комунальну власність» включено в порядок денний позачергової сесії районної ради, що підтверджено протоколом № 4 від 01.03.2021.

05.03.2021 Львівська районна рада Львівської області підтримала проект та прийняла рішення № 74 «Про скасування рішення Пустомитівської районної ради №880 від 20.11.2020 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, в оперативне управління та комунальну власність».

Зокрема, у витязі з протоколу 4-ї позачергової сесії зазначено, що рішення №880 від 20.11.2020 прийнято з порушенням чинного законодавства, оскільки майно необхідно було передати у власність Пустомитівської міської ради, так як воно знаходиться на території міської ради.

Вищенаведені обставини стали підставою для звернення позивача з позовом про визнання незаконним та скасування рішення Львівської районної ради № 74 від 05.03.2021 «Про скасування рішення Пустомитівської районної ради № 880 від 20.11.2020 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району в оперативне управління та комунальну власність».

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови. Висновки суду апеляційної інстанції.

Спірні правовідносини стосуються наявності чи відсутності правових підстав у Львівської районної ради Львівської області скасовувати рішення Пустомитівської районної ради Львівської області.

Відповідно до змісту ч. 2 ст. 4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорення (ч. 1 ст. 15 ЦК України).

За приписами ч. 1 ст. 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Підставою звернення до господарського суду з позовом є порушення прав чи охоронюваних законом інтересів особи, яка звертається з таким позовом. При цьому, реалізуючи своє право на судовий захист, позивач визначає зміст свого порушеного права або охоронюваного законом інтересу та обґрунтовує підстави позову, виходячи з власного суб`єктивного уявлення про порушення, невизнання чи оспорювання своїх прав або охоронюваних законом інтересів, а також визначає спосіб захисту такого права.

Відповідно до ч.1 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти.

Згідно зі ст.144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з ч.10 ст.59 Закону України «Про місцеве врядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст.74 Закону України «Про місцеве врядування в Україні» органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Суд першої інстанції, приймаючи рішення у справі зазначив, з посиланням на положення п.12 ст. 6-2 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», що районна рада має право, у тому числі на скасування невиконаних актів індивідуальної дії та зазначив, що визначальним для вирішення цього спору є встановлення факту виконання рішення № 880 від 20.11.2020.

Позивач в обгрунтування позовних вимог послався на рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 у справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону № 280/97-ВР (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), в якому зазначено, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.

Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.

Аналогічна правова позиція підтримана також Великою Палатою Верховного Суду, викладеною у постанові від 20.09.2018 у справі №521/17710/15-а.

Приймаючи рішення у даній справі, суд першої інстанції прийшов до висновку, що рішення Пустомитівської районної ради № 880 від 20.11.2020 не є виконаним, відповідно ще не вичерпало своєї дії, оскільки позивач не передав частку в статутному капіталі в комунальну власність ОТГ Пустомитівського району, а також, посилаючись на норми п.2 ч.1 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» суд зазначив, що матеріали справи не містять доказів реєстрації за позивачем права оперативного управління на передане йому комунальне майно.

Щодо вищенаведеного судова колегія зазначає таке.

Судова колегія погоджується із позицією суду першої інстанції, що аналіз наведених вище правових положень свідчить про можливість скасування органом місцевого самоврядування власного рішення, у той же час, реалізація зазначених повноважень можлива у разі дотримання сукупності умов, зокрема: відсутність факту виконання рішення, що скасовується; відсутність факту виникнення правовідносин, пов`язаних з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів або ж відсутність заперечень суб`єктів правовідносин щодо їх зміни чи припинення у разі виникнення таких правовідносин.

Однак, в ході розгляду справи в суді апеляційної інстанції встановлено, що висновки суду першої інстанції щодо наявності підстав для прийняття відповідачем оскаржуваного рішення матеріалами справи спростовуються з огляду на таке.

Як зазначалось вище, на виконання рішення Пустомитівської районної ради Львівської області №880 від 20.11.2020 та згідно з актом приймання-передачі нерухомого майна від 25.11.2020 за Комунальним підприємством «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради 30.11.2020 зареєстровано спірне нерухоме майно в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, форма власності комунальна. Зазначена інформація відображена в інформаційних довідках Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №№ 249138707, 249138681, 249138636, 249138570 від 21.03.2021.

Також перереєстровано транспортні засоби: Skoda Rapid Active 1.6 МРІ/81 kW5MG, номер кузова НОМЕР_2 , державний номер НОМЕР_5 та Skoda Rapid Active 1.6 МРІ/81 kW5MG, номер кузова НОМЕР_3 , державний номер НОМЕР_3 , що підтверджено копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів та актом приймання-передачі від 01.12.2020.

Згідно зі статтею 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» речові права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації, виникають з моменту такої реєстрації.

Отже, з моменту реєстрації права власності на спірне майно у позивача виникли права та обов`язки щодо володіння, користування та розпорядження таким.

Суд першої інстанції, приймаючи рішення у справі, зазначив, що матеріали справи не містять доказів передачі частки у статутному фонді КП «Архітектурно-планувальне бюро» усіма територіальними громадами колишнього Пустомитівського району.

Як вбачається із протоколу №1 від 30.11.2020 Засідання зборів засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради під час розгляду питання №2 про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради, станом на день проведення зборів рішення про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради надали Давидівська сільська рада. Оброшинська сільська рада, Солонківська сільська рада, Підберізцівська сільська рада, інші ради не надали своїх рішень.

Мурованською сільською радою Львівського району Львівської області 30.11.2020 проведено позачергову 24-ту сесію, на якій розглянуто та обговорено лист голови Пустомитівської районної ради від 23.11.2020 за №03-вих0389 щодо прияняття рішення селищною радою про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради, рішення №880 від 20.11.2020 ««Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, в оперативне управління та комунальну власність» та рішення щодо даного питання не прийнято.

Щирецькою селищною радою Львівського району Львівської області проведено позачергову VIII сесію 09.12.2020 розглянуто лист голови Пустомитівської районної ради від 23.11.2020 за №03-вих0389 щодо прийняття рішення селищною радою про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради та щодо вирішення зазначеного питання рішення не прийнято.

Відтак, зборами засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради № 1 від 30.11.2020 на виконання рішення №880 від 20.11.2020 ««Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, в оперативне управління та комунальну власність» вирішено виступити засновниками КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради Давидівській сільській раді, Оброшинській сільській раді, Солонківській сільській раді та Підберізцівській сільській раді об`єднаної територіальної громади Пустомитівського району Львівської області, розподілено статутний капітал КП «Архітектурно- планувальне бюро» Пустомитівської районної ради між засновниками по 25% статутного капіталу, оскільки станом на день проведення зборів рішення про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради надали Давидівська сільська рада, Оброшинська сільська рада, Солонківська сільська рада, Підберізцівська сільська рада, інші ради не надали своїх рішень .

З огляду на викладене, судова колегія вважає помилковим висновок суду першої інстанції, що рішення № 880 від 20.11.2020 Пустомитівської районної ради Львівської області «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району, в оперативне управління та комунальну власність» не є виконаним, відповідно ще не вичерпало своєї дії і Львівська районна рада Львівської області мала право скасувати невиконане рішення Пустомитівської районної ради, оскільки на підставі рішення № 880 від 20.11.2020 вникли правовідносини, пов`язані із реалізацію суб`єктивного права КП «Архітектурно-планувальне бюро», а саме, за комунальним підприємством на праві комунальної власності зареєстровано спірне нерухоме майно в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, на підставі рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, перереєстровано транспортні засоби, прийнято рішення, згідно якого Давидівська, Оброшинська Солонківська та Підберізцівська сільські ради об`єднаної територіальної громади ради Пустомитівського району Львівської області виступили засновниками комунального підприємства та між ними розподіленостатутний капітал підприємства.

За таких обставин наявний факт часткового виконання рішення № 880 від 20.11.2020, оскільки між сторонами виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів та позивач не надавав згоди щодо їх зміни чи припинення.

З огляду на викладене оскаржуване рішення №74 від 05.03.2021 прийнято Львівською районною радою Львівської області не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Посилання Львівської районної ради та Пустомитівської міської ради, на те, що Спільне комунальне підприємство «Архітектурно - планувальне бюро об`єднаних громад» зареєструвало лише право комунальної власності на нерухоме майно, а речове право оперативне управління до цього часу не зареєстроване, а також, що не всі територіальні громади прийняли рішення про вступ до складу засновників КП «Архітектурно-планувального бюро» Пустомитівської районної ради, не береться судовою колегією до уваги, оскільки такі твердження не спростовують факту часткового виконання спірного рішення № 880 від 20.11.2020.

З огляду на викладене, помилковим є висновок суду першої інстанції щодо правомірності прийнятого Львівською районною радою рішення № 74 від 05.03.2021 «Про скасування рішення Пустомитівської районної ради № 880 від 20.11.2020 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району в оперативне управління та комунальну власність»

Відповідно до ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Частиною 1 статті 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст.76 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

У відповідності до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Відповідно до ч.1 ст.277 ГПК України підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни судового рішення є:

1) нез`ясування обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, встановленим обставинам справи;

4) порушення норм процесуального права або неправильне застосування норм матеріального права.

Висновки за результатами розгляду апеляційної скарги.

Судова колегія, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення у рішенні місцевого суду, дійшла висновків, що рішення суду слід скасувати, позовні вимоги задоволити.

Судовий збір за розгляд апеляційної скарги на підставі ст. 129 ГПК України покладається на відповідача.

На підставі наведеного та відповідно до вимог ст.ст. 129, 269, 270, 273, 275,277, 282- 284 ГПК України,

Західний апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Спільного комунального підприємства "Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад" б/н від 17.06.2022 (Вх.№ЗАГС 01-05/1363/22 від 20.06.2022) задоволити.

Рішення Господарського суду Львівської області від 18.05.2022 у справі №914/736/21 скасувати. Позовні вимоги задоволити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Львівської районної ради № 74 від 05.03.2021 «Про скасування рішення Пустомитівської районної ради № 880 від 20.11.2020 «Про передачу КП «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад» Пустомитівської районної ради майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад Пустомитівського району в оперативне управління та комунальну власність».

2. Стягнути з Львівської районної ради Львівської області (вул. Винниченка, 18, м.Львів, 79008, код ЄДРПОУ 44101445) на користь Спільного комунального підприємства «Архітектурно-планувальне бюро об`єднаних громад» (вул. Грушевського, буд.11, м.Пустомити, Львівський район, код ЄДРПОУ 22371145) 2 270,00 грн витрат зі сплати судового збору за розгляд справи в суді першої інстанції та 3 721,50 грн витрат зі сплати судового збору за розгляд апеляційної скарги.

Місцевому суду видати наказ.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки встановлені ст.ст. 287, 288 ГПК України.

Справу повернути до Господарського суду Львівської області.

Повний текст постанови складено та підписано 12.09.2022.

Головуючий суддя Галушко Н.А.

Суддя Желік М.Б.

Суддя Орищин Г.В.

СудЗахідний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення29.08.2022
Оприлюднено15.09.2022
Номер документу106173581
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/736/21

Постанова від 20.12.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Могил С.К.

Ухвала від 21.11.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Могил С.К.

Ухвала від 21.10.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Могил С.К.

Постанова від 29.08.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 15.08.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 08.08.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Ухвала від 26.06.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Галушко Наталія Анатоліївна

Рішення від 17.05.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Галамай О.З.

Ухвала від 03.04.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Галамай О.З.

Ухвала від 16.02.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Галамай О.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні