Рішення
від 08.09.2022 по справі 160/9779/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2022 року Справа № 160/9779/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Серьогіної О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні в м. Дніпрі адміністративну справу за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

08.07.2022 року Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради, в якому просить суд:

- стягнути з Комунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій за незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік у розмірі 211 809,13 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем не виконується норматив по працевлаштуванню осіб з інвалідністю та самостійно не сплачено адміністративно-господарські санкції, у зв`язку з чим, за ним рахується заборгованість з адміністративно-господарських санкцій у розмірі 211809,13 грн.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.07.2022 року відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін з 10.08.2022 року. Також вказаною ухвалою суду зобов`язано Комунальне підприємство "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради та Дніпропетровський обласний центр зайнятості надати до суду в п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання цієї ухвали суду інформацію разом із належним чином завіреними доказами щодо надання Комунальним підприємством "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 19149153) в 2021 році звітів за формою 3-ПН про наявні вакансії для працевлаштування осіб з інвалідністю до Дніпропетровського обласного центру зайнятості.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується доказами, що містяться в матеріалах справи.

26.07.2022 року на електронну адресу та 27.07.2022 року на поштову адресу суду від Комунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради надійшли однакові за змістом письмові відзиви на позов, в яких зазначено наступне. Позивач нарахував КП "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради адміністративно-господарські санкції у розмірі 211 809,13 грн., відповідно до наданого позивачем розрахунку. Зазначає, що у 2021 році в КП "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради працювало 4 особи з інвалідністю, одна особа звільнилась 31.03.2021 року. Відтак, на момент подання звітності 23.02.2022 року за формою №10-ПОІ 23, після звільнення цієї особи 31.03.2021 року, КП "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради у звіті було зазначено середньооблікову кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - залишилось вже 3 особи, хоча протягом січня, лютого та березня 2021 року у штаті відповідача працювало 4 особи з інвалідністю. Таким чином, КП "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради фактично були створені робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році у встановленій законом кількості. Враховуючи викладене, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

01.08.2022 року на електронну адресу суду від Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю надійшла письмова відповідь на відзив, в якій він вважає, що у відзиві відповідач не спростував твердження та аргументи стосовно суті позовних вимог, виходячи із наступного. Позивачем 11.04.2022 року було зроблено запит до Дніпропетровського обласного центру зайнятості, в якому просив надати інформацію про подання роботодавцями звітів про наявність вакансій для осіб з інвалідністю за формою №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу» протягом 2021 року. 28.04.2022 року від Дніпропетровського обласного центру зайнятості було отримано відповідь №12/19-898, в якій зазначено, що звіт за формою №3-ПН відповідачем до центру зайнятості протягом 2021 року жодного разу не надавався. Відповідно до поданого відповідачем до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік за формою 10-ПОІ №03-07/2998 від 23.02.2022 року, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) - код рядка «01» фактично за рік становить - 104 особи, кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідно до 4% нормативу згідно вимог ст. 19 Закону №875-ХІІ, код рядка «03» - 4 особи, середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, код рядка «02» - 3 особи. Отже кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідно до вимог статті 19 Закону №875-XII нормативу, становить 4 осіб, проте у відповідача працювали тільки 3 особи з інвалідністю. З урахуванням наведеного, просить суд задовольнити позовні вимоги.

08.08.2022 року на електронну адресу суду від Комунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради надійшли письмові заперечення на відповідь на відзив, в яких він не погоджується із доводами, викладеними у відповіді на відзив позивача, вважає їх необгрунтованими, безпідставними та такими, що суперечать чинному законодавству України. Зазначає, що відповідачем були створені робочі місця для працевлаштування інвалідів у 2021 році у встановленій законом кількості. Фактично відповідачем було працевлаштовано у 2021 році 4 особи з інвалідністю, одна звільнилась 31.03.2021 році. Обов`язок з працевлаштування осіб з інвалідністю відповідачем виконано в повному обсязі. Також вказує, що позивачем у відповіді на відзив не надано жодної оцінки карантинним обмеженням, які діяли у 2021 році, пов`язані із пандемією СОVID-19, які перешкоджали непрацевлаштованим особам здійснювати пошук роботи в цей період та оформлювати всі необхідні документи для працевлаштування. З огляду на викладене, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Комунальне підприємство "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 19149153) перебуває на обліку в Дніпропетровському обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.

23.02.2022 року відповідачем подано до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністюза 2021 рік № 03-07/2998 за формою № 10-ПОІ.

Відповідно до вказаного Звіту, кількість працюючих інвалідів - штатних працівників, які мали інвалідність та були зайняті на підприємстві в 2021 році склала 3 особи, при загальній кількості робочих місць для вказаної категорії працівників4 особи. Таким чином, станом на 2021 рік, 1 робоче місце, що призначене для працевлаштування осіб із інвалідністю залишилося не зайнятим.

Згідно з розрахунком заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для працевлаштування інвалідів за 2021 рікКомунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради:

- середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу - 104;

- середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, які працювали на підприємстві 3;

- фонд оплати праці штатних працівників 22028150,00 грн.;

- перераховано коштів адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця для осіб з інвалідністю 0,00 грн.

- кількість робочих місць, призначених для забезпечення працевлаштування інвалідів відповідно до 4% нормативу 104 х 0,04 = 4;

- кількість незайнятих робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю - 4 3 = 1 чол;

- середня річна заробітна плата штатного працівника 22028150,00 : 104 = 211809,13 грн.

- сума адміністративно-господарських санкцій 211809,13 х 1 0 = 211809,13 грн.

Загальна сума до сплати 211809,13 грн.

Оскільки відповідач не виконав вимог Закону України«Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»щодо працевлаштування осіб з інвалідністю та не сплатив у встановлений строк адміністративно-господарські санкції, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні і гарантії їх прав, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами визначає Закон УкраїниПро основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Українівід 21.03.1991 року №875-XII (далі - Закон №875-XII).

Відповідно до ч. 1ст. 17 Закону №875-XIIз метою реалізації творчих і виробничих здібностей осіб з інвалідністю та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Згідно з ч. 2ст. 17 Закону № 875-XIIпідприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів у разі потреби створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей осіб з інвалідністю.

Відповідно до ч. 1ст. 18 Закону №875-XIIзабезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно з ч. 3ст. 18 Закону №875-XIIпідприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.ч. 1-3, 9ст.19 Закону №875-XIIдля підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимогст. 18 цього Закону.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70на реалізацію ст.ст.19,20 Закону №875-XII, затверджено Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування (далі - Порядок №70).

Відповідно до пункту 2 цього Порядку звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Згідно із ч.ч. 1 та 2ст. 20 Закону № 875-XIIпідприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченимст. 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до ч.ч. 4, 5ст. 20 Закону №875-XIIадміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч. 1ст. 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цимЗаконом, не застосовуються строки, визначеніст. 250 Господарського кодексу України.

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Судом з`ясовано, що відповідач відноситься до суб`єктів господарювання, яким відповідно до ст. 19 Закону України«Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»від 21.03.1991 року №875-XII, встановлюється норматив робочих місць по працевлаштуванню осіб з інвалідністю.

Відповідачем подано до Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністюза 2021 рік від 23.02.2022 року № 03-07/2998 за формою № 10-ПОІ, затвердженоюнаказом Міністерства соціальної політики України №591 від 27.08.2020 року, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників підприємства склала 104 особи, тобто кількість осіб з інвалідністю, які мали працювати на підприємстві становить 4 особа, однак із загальної кількості штатних працівників інвалідність встановлена тільки 3 особам.

Отже, Комунальне підприємство "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради у 2021 році не виконало норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю в кількості 1 особа.

Оскільки норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році для відповідача становив 1 особа, а розмір середньорічної заробітної плати штатного працівника становить 211809,13 грн., тому відповідно до ч. 1ст. 20 Закону №875-XII, відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкцій за 2021 рік в сумі 211809,13 х 1 0 = 211809,13 грн. Строк сплати цих санкцій відповідно дост. 20 Закону №875-XIIсплив 15.04.2022 року.

Суд не погоджується із висновками відповідача стосовно того, що якщо в 2021 році на підприємстві працювало 4 особи з інвалідністю, одна особа звільнилась 31.03.2021 року, то таке підприємство фактично створило робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2021 році у встановленій законом кількості, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 50 Закону України «Про зайнятість населення», участь роботодавців у забезпеченні зайнятості населення передбачено тим, що роботодавці зобов`язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального

органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та

трудової міграції, інформацію про: - попит на робочу силу (вакансії).

Доказом, який свідчить про інформування Державної служби зайнятості про наявність вільних робочих місць для осіб з інвалідністю, є звіт форми № 3-ПН, який, як зазначає пункт 5 Порядку подання звітності №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 року №316, форма №З-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Слід зазначити, що згідно з інформацією, наданою Дніпропетровським обласним центром зайнятості, що надійшла на адресу суду 26.07.2022 року на виконання вимог ухвали суду від 11.07.2022 року, Комунальне підприємство "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради до центру зайнятості звітність за формою 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» у 2021 році не надавало.

Отже, з наявних в матеріалах справи документів вбачається, що у відповідача з квітня 2021 року були працевлаштовані 3 особи з інвалідністю при нормативі 4 особи, але відповідачем, в порушення пункту 5 розділу 1 Порядку №316, яким передбачено, що форма 3-ПН подається не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії, «Інформація про попит на робочу силу (вакансії) за формою №3-ПН» про вакансію 1 посади, починаючи з квітня 2021 року така інформація відповідачем не подавалась.

Доводи відповідача щодо обмеження своєї діяльності у зв`язку із дією на території Дніпропетровської області карантинних обмежень суд до уваги не бере, оскільки як вбачається зі змісту розпорядження Дніпровського міського голови від 16.03.2020 року №3266-р «Про запровадження протиепідемічних заходів у Дніпропетровській області», на час карантину забезпечено дистанційний режим роботи для максимальної кількості працівників, що свідчить про наявність відповідних умов для виконання своїх функцій в умовах карантинних обмежень.

Вищезазначене свідчить, що відповідачем не були вжиті залежні від нього заходи, а саме не створені у необхідній кількості робочі місця для інвалідів.

Отже, станом на дату розгляду справи Комунальне підприємство "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради не сплатило адміністративно-господарські санкції за невикористання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік на загальну суму 211809,13 грн., доказів протилежного суду не надано.

Згідно з вимогамист. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно дост. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, суд вважає позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2ст. 139 КАС Українипри задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивачем не надано суду доказів понесення інших судових витрат ніж сплата судового збору, підстави для їх стягнення з відповідача відсутні.

Згідно з ч.5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.2, 72-77, 242-246,250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради (пр. Дмитра Яворницького, буд. 75, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 19149153) на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Старокозацька, буд. 52, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 25005978) суму адміністративно-господарських санкцій за незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2021 рік у розмірі 211 809,13 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.В. Серьогіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2022
Оприлюднено14.09.2022
Номер документу106179864
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —160/9779/22

Рішення від 08.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні