Рішення
від 12.09.2022 по справі 600/155/22-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/155/22-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , третя особа - ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Описова частина

Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким:

- визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо обчислення та виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошової допомоги для оздоровлення за 2021 рік, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразової грошової допомоги при звільненні за 7 календарних років, грошової компенсації за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік без врахування розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" станом на 01.01.2020 та Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" станом на 01.01.2021 року;

- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 обчислити та виплатити ОСОБА_1 грошове забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошову допомогу для оздоровлення за 2021 рік, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразову грошову допомогу при звільненні за 7 календарних років, грошову компенсацію за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" станом на 01.01.2020 р. та Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" станом на 01.01.2021 р.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що відповідачем протиправно обчислено та виплачено йому грошове забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошової допомоги для оздоровлення за 2021 рік, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразової грошової допомоги при звільненні за 7 календарних років, грошової компенсації за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік з розрахунку розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2018 року. Однак, позивач не погоджується з вказаними діями та вказує, що відповідач повинен був обчислити його грошове забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошову допомогу для оздоровлення за 2021 рік, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразову грошову допомогу при звільненні за 7 календарних років, грошову компенсацію за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2020 та 2021 календарних років. З вказаних підстав позивач просив задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач заперечував проти позову та вказав, що грошове забезпечення станом з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошова допомога на оздоровлення за 2021 рік, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань за 2021 р., одноразова грошова допомога при звільненні за 7 календарних років, грошова компенсація за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік проведені з урахуванням вимог положень Постанови №704, зокрема виплачені позивачу у повному обсязі відповідно до п.4, яким встановлено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлених законом на 1 січня 2018 року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14. Також відповідач повідомив, що підвищення грошового забезпечення військовослужбовців ЗСУ ні 29.02.2020 р. ні в подальшому до цього часу не відбувалося. З вказаних підстав відповідач просив суд відмовити у задоволенні позову за безпідставністю.

Рух справи у суді

Судом відкрито провадження по справі та вирішено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

Позивач з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р. проходив службу на посаді начальника відділення військового обліку та бронювання сержантів і солдатів запасу ІНФОРМАЦІЯ_4 , звільнений у запас наказом командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_5 » від 28.10.2021 р. №388 та виключений зі списків особового складу територіального центру комплектування та соціальної підтримки та всіх видів грошового забезпечення, згідно наказу від 08.11.2021 р. №79. (а.с. 10-11).

Матеріали справи містять витяг із послужного списку майора ОСОБА_1 , колишнього начальника відділення військового обліку та бронювання сержантів і солдатів запасу ІНФОРМАЦІЯ_4 . (а.с. 12).

06.12.2021 р. позивач звертався до відповідача із заявою, в якій просив, зокрема, здійснити перерахунок та доплату належного за період з 11.12.2020 р. по день звільнення грошового забезпечення (основних та додаткових видів грошового забезпечення) обчисленого із розмірів посадового окладу та окладу за військове звання, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня відповідного календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт. (а.с. 13).

Позивач у позові вказав, що у відповідь на його звернення 20.12.2021 р. відповідач повідомив в телефонному режимі про відсутність підстав для перерахунку і виплаті грошового забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошової допомоги для оздоровлення за 2021 рік, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразову грошову допомогу при звільненні за 7 календарних років, грошову компенсацію за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" станом на 01.01.2020 р. та Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" станом на 01.01.2021 р.

До матеріалів справи додано картку особового рахунку позивача за період з грудня 2020 р. листопад 2021 року. (а.с. 21).

Мотивувальна частина

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20.12.1991 р. № 2011-XII (далі - Закон № 2011-XII) до складу грошового забезпечення, окрім іншого, входять посадовий оклад та оклад за військовим званням.

Частиною 4 статті 9 Закону № 2011-XII вказано, що грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.

30.08.2017 р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (Постанова № 704), яка передбачала з 01.03.2018 р. збільшення розмірів посадових окладів та окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців.

Пунктом 4 Постанови №704 (в первинній редакції) передбачалось, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14.

21.02.2018 р. Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі - Постанова №103).

Пунктом 6 Постанови №103, внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що додаються. Так, до Постанови №704 були внесені зміни, внаслідок яких пункт 4 Постанови №704 викладено у новій редакції, а саме: "4. Установити, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2018 р., на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14".

При цьому суд звертає увагу, що зміни до додатків 1, 12, 13 і 14 не вносилися.

Таким чином, на момент виникнення спірних правовідносин пункт 4 постанови Кабінету Міністрів України №704 визначав, що при обчисленні розмірів посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу використовується такий показник, як "розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2018 р.".

Проте, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2020 р. у справі №826/6453/18 визнано протиправним та скасовано п. 6 постанови Кабінету Міністрів України №103, яким були внесені зміни до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України №704.

Вказаною постановою були скасовані зміни, у тому числі до п.4 постанови Кабінету Міністрів України №704, та відновлено його попередню редакцію (станом на 30.07.2018), згідно якої розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14.

Таким чином, саме з 29.01.2020 р. - дня набрання законної сили рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду у справі №826/6453/18 - діє редакція пункту 4 постанови №704, яка діяла до зазначених змін.

Тобто, з 29.01.2020 р. була відновлена дія пункту 4 Постанови КМУ №704 у первісній редакції, котра визначала розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, а не на 01.01.2018 р.

Отже, з 29.01.2020 р. розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14.

Як зазначено в ст.7 Закону України "Про державний бюджет на 2020 рік", розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 1 січня 2020 року - 2102 гривні.

Згідно ст.7 Закону України "Про державний бюджет на 2021 рік", розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення посадових окладів працівникам інших державних органів, оплата праці яких регулюється спеціальними законами станом на 1 січня 2021 року - також становить 2102 гривні.

З наведеного слідує, що з 01.01.2020 р. збільшено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що в розумінні вимог п.4 постанови № 704 призводить до збільшення з 29.01.2020 р. розмірів посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу.

Отже, з 29.01.2020 р. збільшення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (станом на 01.01.2020 р.) призводить до збільшення розмірів посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу та інших складових грошового забезпечення, а тому позов в цій частині підлягає задоволенню.

Аналогічна правова позиція застосована Верховним Судом від 11 лютого 2021 року справі №200/3757/20-а та справі №240/11952/19.

Таким чином, суд встановив, що відповідачем протиправно обчислено та виплачено позивачу грошове забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошової допомоги для оздоровлення за 2021 рік, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразової грошової допомоги при звільненні за 7 календарних років, грошової компенсації за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік з розрахунку розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2018 року.

Висновки за результатами розгляду справи

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За результатами судового розгляду справи, суд дійшов висновку, що виплата позивачу грошового забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошової допомоги для оздоровлення за 2021 рік, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразової грошової допомоги при звільненні за 7 календарних років, грошової компенсації за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік, обчислена з розрахунку розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня 2018 року, є протиправною. Водночас, суд встановив, що грошове забезпечення позивача у спірних правовідносинах підлягає обчисленню з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" станом на 01.01.2020 р. та Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" станом на 01.01.2021 року.

У зв`язку із зазначеним, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Судові витрати

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із звільненням позивача від сплати судового збору, суд не вирішує питання стягнення на його користь судового збору.

Керуючись статтями 9, 14, 77, 78, 90, 139, 143, 241 - 246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України ,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо обчислення та виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошової допомоги для оздоровлення за 2021 рік, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразової грошової допомоги при звільненні за 7 календарних років, грошової компенсації за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік без врахування розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" станом на 01.01.2020 та Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" станом на 01.01.2021 року.

3. Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 обчислити та виплатити ОСОБА_1 грошове забезпечення з 11.12.2020 р. по 08.11.2021 р., грошову допомогу для оздоровлення за 2021 рік, матеріальну допомогу для вирішення соціально - побутових питань за 2021 рік, одноразову грошову допомогу при звільненні за 7 календарних років, грошову компенсацію за 23 доби невикористаної щорічної відпустки за 2021 рік з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, встановленого Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" станом на 01.01.2020 р. та Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" станом на 01.01.2021 року.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Найменування учасників справи:

позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_1 ).

відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_3 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 );

третя особа: ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2022
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу106185598
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —600/155/22-а

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 07.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 12.09.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні