ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
12 вересня 2022 року справа №200/1456/20-а
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),
суддів Блохіна А.А., Міронової Г.М.,
розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Комунальної організації (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку № 27 "Ромашка" Новодонецької селищної ради на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 червня 2020 року у справі № 200/1456/20-а за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунальної організації (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку № 27 "Ромашка" Новодонецької селищної ради, третя особа - Новодонецька селищна рада про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи),-
УСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі позивач) звернулось до Комунальної організації (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку №27 Ромашка Новодонецької селищної ради (далі відповідач) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Комунальної організації (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку №27 Ромашка Новодонецької селищної ради, розташованої за адресою: Донецька обл., м. Добропілля, смт. Новодонецьке, вул. Шкільна, 6, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
В обґрунтування позову зазначено, що у період з 13 грудня 2019 року по 16 грудня 2019 року було проведено позапланову перевірку Комунальної організації (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку №27 Ромашка.
Під час перевірки виявлено порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 які створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю і здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.
Враховуючи наведене, позивач просив суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 червня 2020 року позов задоволено.
Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Комунальної організації (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку №27 Ромашка Новодонецької селищної ради, розташованої за адресою: Донецька обл., м. Добропілля, смт. Новодонецьке, вул. Шкільна, 6, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації зазначеного об`єкту.
Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 30 вересня 2021 року зупинено провадження у справі до 21 березня 2022 року для надання часу на примирення.
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 18 серпня 2022 року поновлено апеляційне провадження у справі № 200/1456/20-а та призначено її до розгляду на 11:20 год. 12 вересня 2022 року.
В матеріалах справи наявне клопотання відповідача у справі про заміну неналежного відповідача (назви відповідача) та залучення третьої особи.
Клопотання обґрунтовано тим, що згідно рішення сесії Новодонецької селищної ради від 03.07.2017 № 7/31-1 «Про добровільне об`єднання територіальних громад», територіальна громада сіл Новоіверське, Новопавлівка, Самійлівка, Степанівка Степанівської сільської ради Олександрівського району вирішила об`єднатися в Новодонецьку селищну об`єднану територіальну громаду з адміністративним центром в смт. Новодонецьке.
На виконання норм чинного законодавства України сесією Новодонецької селищної ради 15 грудня 2020 року було утворено відділ освіти, культури, молоді та спорту Новодонецької селищної ради. Рішенням сесії Новодонецької селищної ради від 15 грудня 2020 року № 8/3-5 було затверджено Положення про відділ освіти, культури, молоді та спорту Новодонецької селищної ради.
Рішенням сесії Новодонецької селищної ради від 18 лютого 2021 року № 8/6-20 «Про зміну назви та затвердження у новій редакції Статуту Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 27 «Ромашка» Новодонецької селищної ради та визначено відділ освіти, культури, молоді та спорту Новодонецької селищної ради Донецької області органом, уповноваженим здійснювати оперативне управління зазначеним закладом.
За приписами ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про необхідність заміни відповідача у справі - Комунальної організації (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку № 27 "Ромашка" Новодонецької селищної ради на Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №27 «Ромашка» Новодонецької селищної ради.
Щодо залучення до участі у справі в якості третьої особи Відділу освіти, культури, молоді та спорту Новодонецької селищної ради, суд зазначає наступне.
Згідно ч.2ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
З аналізу наведеної норми видно, що треті особи залучається судом лише у разі, коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.
Отже, передумовою залучення до участі у справі в якості третьої особи на стороні позивача або відповідача, є матеріальні правовідносини між стороною та потенційною третьою особою та розгляд судом спору, рішення за яким створює наслідки безпосередньо для цих правовідносин. Зокрема, встановлює факти, які згодом можуть бути використані у спорі між стороною і третьою особою, що бере участь на її стороні.
Відповідно до п. 1.6. Статуту Закладу Дошкільної освіти (ясла-садок) №27 «Ромашка» Новодонецької селищної ради Донецької області Засновником закладу Дошкільної освіти (ясла-садок) №27 «Ромашка» Новодонецької селищної ради Донецької області є Новодонецька територіальна громада в особі Новодонецької селищної ради. Власником майна є територіальна громада в особі Новодонецької селищної ради.
Абзацом 2 п. 1.6. Статуту визначено, що Засновник здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Тобто, відповідно до Статуту відповідача організацією, яка є відповідальною за фінансування та матеріально-технічне забезпечення закладу дошкільної освіти є саме Новодонецька селищна рада, яка залучена в даній справі, в якості третьої особи.
Враховуючи предмет і підстави заявленого позову, суд приходить до висновку, що наведені у клопотанні відповідача мотиви не можна вважати достатніми підставами для залучення Відділу освіти, культури, молоді та спорту Новодонецької селищної ради до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, а рішення суду у цій справі не матиме впливу на права та обов`язки вказаної особи.
Відтак, відсутні правові підстави для залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Відділу освіти, культури, молоді та спорту Новодонецької селищної ради, через що в задоволенні цієї частини заявленого клопотання слід відмовити.
Керуючись статтями 52, 292, 311, 321, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Клопотання Закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №27 «Ромашка» Новодонецької селищної ради задовольнити частково.
Замінити відповідача у справі №200/1456/20-а Комунальну організацію (установа, заклад) Дошкільний навчальний заклад загального розвитку № 27 "Ромашка" Новодонецької селищної ради на Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №27 «Ромашка» Новодонецької селищної ради.
В задоволенні іншої частини клопотання відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом 30 днів з дня проголошення.
Головуючий суддя І.Д. Компанієць
СуддіА.А. Блохін
Г.М. Міронова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2022 |
Оприлюднено | 14.09.2022 |
Номер документу | 106188969 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні