Рішення
від 15.08.2022 по справі 686/7264/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/7264/22

Провадження № 2/686/3593/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2022 року Хмельницький міськрайонний суд в складі:

головуючого - судді Карплюка О.І.

при секретарі судового засідання Лазоренко К.Ю.

з участю представника позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Хмельницькому справу за позовом ОСОБА_2 до ОСОБА_3 , Лісовогринівецької сільської ради, третьої особи управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради про визнання недійсним та скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і визнання права власності на земельну ділянку,

встановив:

ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до ОСОБА_3 , Лісовогринівецької сільської ради, третьої особи управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради про визнання недійсним та скасування рішення державного реєстратора реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Євграфова О.С. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 27223569 від 17 грудня 2015 року у відповідності до якого було видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно серія та номер: НОМЕР_1 у відповідності до якого ОСОБА_3 набула право власності на земельну ділянку площею 0,1 га з кадастровим номером 6825083600:03:005:1732 для ведення садівництва, розташованої за адресою: с. Лісові Гринівці, Хмельницького району. Крім того, позивач просить суд визнати за нею право власності на вказану земельну ділянку. В обгрунтування своїх позовних вимог вона зазначає, що постановою Хмельницького апеляційного суду від 7 вересня 2021 року вирішено визнати незаконним та скасувати рішення 40-ї сесії Лісовогринівецької сільської ради 6-го скликання №133 від 30 жовтня 2015 року Про затвердження ОСОБА_3 технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність та рішення про державну реєстрацію прав та їх обмежень, індексний номер 27223569 від 17 грудня 2015 року, оскільки надання дозволу територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин на розробку проекту землеустрою двом окремим громадянам щодо однієї і тієї ж земельної ділянки, є таким, що суперечить вимогам землеустрою та сприяє позбавленню одного з них можливості завершити розпочату ним процедуру отримання у власність земельної ділянки.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала.

Відповідач ОСОБА_3 та представник відповідача Лісовогринівецької сільської ради в судове засідання не з`явились без поважних причин, повідомлені про дату, час і місце судового засідання належним чином, не повідомивши про причини неявки.

П редставник третьої особи управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради в судове засідання не з`явилась без поважних причин, повідомлена про дату, час і місце судового засідання належним чином, направивши на адресу суду клопотання про слухання даної справи за її відсутності, щодо вирішення спору покладається на думку суду.

Заслухавши учасника процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.

Так, відповідно до вимог ст. 118 ч. ч. 6, 7 та 9 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, клопотання подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Постановою Хмельницького апеляційного суду від 7 вересня 2021 року вирішено визнати незаконним та скасувати рішення 40-ї сесії Лісовогринівецької сільської ради 6-го скликання №133 від 30 жовтня 2015 року Про затвердження ОСОБА_3 технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність та рішення про державну реєстрацію прав та їх обмежень, індексний номер 27223569 від 17 грудня 2015 року.

Апеляційним судом встановлено, що 24 жовтня 2012 року ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення садівництва на території Лісовогринівецької сільської ради відповідно до розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації №2090/2012-р.

Рішенням Лісовогринівецької сільської ради від 31 серпня 2015 року №47 ОСОБА_3 надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 0,1 га (кадастровий номер 6825083600:03:005:1732) із земель комунальної власності для ведення індивідуального садівництва, розташованої за адресою: с. Лісові Гринівці, Хмельницького району.

Рішенням Лісовогринівецької сільської ради від 30 жовтня 2015 року №133 затверджено технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж даної земельної ділянки в натурі та передано її ОСОБА_3 у власність.

Державним реєстратором реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Євграфовим О.С. від 17 грудня 2015 року ОСОБА_3 видано свідоцтво про право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 6825083600:03:005:1732.

Рішенням Лісовогринівецької сільської ради від 25 січня 2016 року №25 вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 6825083600:03:005:1732 площею 0,1 га для ведення садівництва із земель комунальної власності, розташованої на території Лісовогринівецької сільської ради та передати її ОСОБА_2 в приватну власність.

Заяви ОСОБА_2 від 7 серпня 2013 року та 24 чсічня 2014 року до Лісовогринівецької сільської ради про завтердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність залишені без відповіді.

Таким чином, надання дозволу територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин на розробку проекту землеустрою двом окремим громадянам щодо однієї і тієї ж земельної ділянки, є таким, що суперечить вимогам землеустрою та сприяє позбавленню одного з них можливості завершити розпочату ним процедуру отримання у власність земельної ділянки.

Оцінюючи встановлене, суд приходить до висновку визнати недійсним та скасувати рішення державного реєстратора реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Євграфова О.С. про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 27223569 від 17 грудня 2015 року у відповідності до якого було видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно серія та номер: НОМЕР_1 у відповідності до якого ОСОБА_3 набула право власності на земельну ділянку площею 0,1 га з кадастровим номером 6825083600:03:005:1732 для ведення садівництва, розташованої за адресою: с. Лісові Гринівці, Хмельницького району.

Крім того, відповідно до вимог ст. 24 ч. ч. 1 та 2 Закону України Про Державний земельний кадастр державна реєстраціяземельної ділянкиздійснюється приїї формуваннішляхом відкриттяПоземельної книгина такуділянку.Державна реєстраціяземельних ділянокздійснюється державнимкадастровим реєстраторомцентрального органувиконавчої влади,що реалізуєдержавну політикуу сферіземельних відносин.

Відповідно до вимог п. 109 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою: 1) особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; 2) власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; 3) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності); 4) замовника технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву); 5) власника земельної частки (паю) або його спадкоємця (у разі формування земельної ділянки в порядку виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв); 6) особи, визначеної ч. 1 ст. 118 ЗК України, у тому числі власника нерухомого майна (будівлі, споруди), розташованої на земельній ділянці, що надається (передається) із земель державної чи комунальної власності, або його спадкоємця.

Відповідно до вимог п. 110 цього Порядку для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, в електронній формі подаються: 1) заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки; 3) електронний документ. У разі коли відповідно до закону поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюються за погодженням з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фізичними чи юридичними особами, до заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, сформованої в результаті поділу або об`єднання земельних ділянок, також додаються документи, що належним чином підтверджують таку згоду.

Відповідно до вимог п. 111 цього Порядку державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим п. 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до п. 74 цього Порядку; 3) наявність документа, що підтверджує згоду органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, фізичної чи юридичної особи про поділ, об`єднання земельних ділянок, з нотаріально засвідченою справжністю підпису на такому документі - у разі, коли відповідно до закону поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюються за погодженням з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, фізичними чи юридичними особами. За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: - за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; - відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); -засвідчує документаціюіз землеустрою,технічну документаціюз оцінкиземель велектронній формівідповідно доп.п.2п.75цього Порядку;-надає задопомогою програмногозабезпечення Державногоземельного кадаструвідомості,зазначені уп.п.1п.197цього Порядку,відповідним органамдержавної влади,органам місцевогосамоврядування;приймає рішенняпро відмовуу державнійреєстрації земельноїділянки відповіднодо п.п.70,73,77-85цього Порядкув разі:-невідповідності поданихдокументів,зазначених уп.110цього Порядку,вимогам,зазначеним уп.п.1і 3цього пункту; - розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; - подання заявником документів, зазначених у п. 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

Таким чином,позивач непозбавлена правазвернутись додержавного реєстраторащодо оформленняправа власностіна вказануземельну ділянку.А томув решті позовних вимог необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст. 12, 13, 263-265 ЦПК України, ст. 118 ЗК України, ст. 24 ч. ч. 1 та 2 Закону України Про Державний земельний кадастр, п. п. 109 - 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051, суд

вирішив:

Позов задовольнити частково.

Визнати недійсним та скасувати рішення державного реєстратора реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції Євграфова Олександра Сергійовича про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 27223569 від 17 грудня 2015 року у відповідності до якого було видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно серія та номер: НОМЕР_1 у відповідності до якого ОСОБА_3 набула право власності на земельну ділянку площею 0,1 га з кадастровим номером 6825083600:03:005:1732 для ведення садівництва, розташованої за адресою: с. Лісові Гринівці, Хмельницького району.

В решті позовних вимог - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 ) та Лісовогринівецької сільської ради (31340, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Лісові Гринівці, вул. Центральна, 4, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 04403717) на користь держави судовий збір в сумі по 496 грн. 20 коп. з кожного.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Хмельницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя:

16.08.2022

Дата ухвалення рішення15.08.2022
Оприлюднено14.09.2022

Судовий реєстр по справі —686/7264/22

Рішення від 15.08.2022

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Карплюк О. І.

Ухвала від 19.06.2022

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Карплюк О. І.

Ухвала від 17.04.2022

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Карплюк О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні