Справа № 420/7959/19
УХВАЛА
12 вересня 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Білостоцького О.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Приватного підприємства "Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант» про заміну боржника у виконавчому листі, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Приватного підприємства "Виробничо-Комерційна Фірма "Альфа-Грант" до Одеської митниці ДФС про визнання протиправими та скасування рішення.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 20.11.2020 року по справі №420/7959/19 було задоволено адміністративний позов приватного підприємства «Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант» до Одеської митниці ДФС.
Визнано протиправним та скасовано рішення Одеської Митниці ДФС про визначення коду товару №КТ-UА5000-0042-2019 від 03.12.2019 року.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці ДФС (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, 21-а, код ЄДРПОУ 39441717) на користь приватного підприємства «Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант» (67806, Одеська область, Овідіопольський район, с.м.т. Авангард, вул. Базова, 7 код ЄДРПОУ 36344509) судові витрати по сплаті судового збору у сумі 1921 (тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.
25.05.2021 року Одеським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист по справі №420/7959/19 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці ДФС (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, 21-а, код ЄДРПОУ 39441717) на користь Приватного підприємства «Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант» (67806, Одеська область, Овідіопольський район, с.м.т. Авангард, вул. Базова, 7 код ЄДРПОУ 36344509) судові витрати по сплаті судового збору у сумі 1921 (тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.
29.08.2022 року від представника Приватного підприємства "Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант» до суду надійшла заява про заміну боржника у виконавчому листі, виданих Одеським окружним адміністративним судом від 25.05.2021 року по справі №420/7959/19, а саме про необхідність здійснити заміну боржника з Одеської митниці ДФС (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, 21-а, код ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (65078, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-а, код ЄДРПОУ ВП 44005631).
Згідно ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Суд зазначає, що указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні» в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб введено воєнний стан.
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року, воєнний стан продовжений до 25.04.2022 року.
Указом Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України №2212-IX від 21.04.2022, воєнний стан продовжений до 25.05.2022 року.
Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України №2263-IX від 22 травня 2022 року, воєнний стан продовжений до 23.08.2022 року.
Указом Президента України від 12 серпня 2022 року №573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України №2500-IX від 15.08.2022 року, воєнний стан продовжений на 90 днів.
З огляду на зазначене, судом було розглянуто заяву представника Приватного підприємства "Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант» в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, подані до суду сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява представника Приватного підприємства "Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант», оцінивши факти, які мають юридичне значення, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Статтею 52 КАС України визначено що, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно із ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року №1074 затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 5, 6 вказаного Порядку, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття; у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу; у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади; у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.
Пунктом 8 Порядку встановлено, що внаслідок реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) органів виконавчої влади припиняється той орган виконавчої влади, майнові права та обов`язки якого переходять його правонаступникам.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Постановлено, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби та Державної митної служби.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Питання Державної митної служби» №1217-р від 04.12.2019 року, Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення з 08 грудня 2019 року Державною митною службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України №227 від 06.03.2019 року «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2019 року №858 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби» вирішено:
- утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком 1;
- реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної митної служби за переліком згідно з додатком 2;
- установити, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної митної служби.
Відповідно до Переліку територіальних органів Державної митної служби, що утворюються утворена Одеська митниця Держмитслужби, а відповідно до Переліку територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються, до Одеської митниці Держмитслужби приєднано Одеську митницю ДФС.
До Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис №1556 102 0000 072181 від 06.11.2019 року про державну реєстрацію Одеської митниці Держмитслужби.
В подальшому згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби» постановлено реорганізувати територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком шляхом їх приєднання до Державної митної служби, зокрема Одеську митницю Держмитслужби.
При цьому територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються.
Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них.
Наказом Державної митної служби від 16.10.2020 року №456 «Про заходи з реформування територіальних органів Держмитслужби» затверджено План заходів з реорганізації територіальних органів Держмитслужби шляхом їх приєднання до Державної митної служби України.
Наказом Державної митної служби України «Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів» від 19 жовтня 2020 року №460 вирішено утворити територіальні органи як відокремлені підрозділи Державної митної служби України за переліком згідно з додатком.
Відповідно до Додатку до наказу Державної митної служби України «Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів» від 19 жовтня 2020 року №460, до переліку територіальних органів як відокремлених підрозділів Державної митної служби України, що утворюються, включено, зокрема, Одеську митницю.
Наказом Держмитслужби від 29.10.2020 року №489 «Про затвердження положень про територіальні органи Держмитслужби» затверджено Положення про Одеську митницю.
Згідно з пунктом 1 Положення про Одеську митницю, затверджене наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 року №489, Одеська митниця (далі - Митниця) є митним органом, який у зоні своєї діяльності безпосередньо здійснює митну справу, забезпечує виконання завдань, покладених на митні органи, а також реалізацію делегованих повноважень Державної митної служби України (далі - Держмитслужба) як її відокремлений підрозділ.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 06.12.2020 року Одеську митницю (код ЄДРПОУ ВП 44005631) зареєстровано в якості відокремленого підрозділу Державної митної служби України.
При цьому, відповідно до наказу Державної митної служби України від 30.06.2021 року №472 з 01.07.2021 року 00 год. 00 хв. розпочато роботу, зокрема, Одеської митниці як відокремленого підрозділу Державної митної служби України.
Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, юридична особа Одеська митниця Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459) перебуває у стані припинення.
Таким чином, Одеська митниця як відокремлений підрозділ Державної митної служби України (код ЄДРПОУ ВП 44005631), здійснює повноваження та функції Одеської митниці Держмитслужби (код ЄДРПОУ 43333459), як юридичної особи.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно з ч.ч. 1-2 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Згідно п. 10 ст. 51 Бюджетного кодексу України у разі утворення державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених державним органам, які ліквідуються або реорганізуються у зв`язку з утворенням таких нових державних органів. У разі ліквідації або реорганізації державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у наступних бюджетних періодах до завершення процедур ліквідації або реорганізації здійснюється в межах видатків, передбачених новим державним органам, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються.
Відповідно до ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до частини 4 статті 379 КАС України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
На підставі вищезазначеного суд дійшов висновку про необхідність задоволення заяви про заміну боржника у виконавчому листі від 25.05.2021 року, виданого Одеським окружним адміністративним судом по справі №420/7959/19, а саме замінити Одеську митницю ДФС (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, 21-а, код ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю як відокремлений підрозділ Держмитслужби (65078, м.Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-А, код ЄДРПОУ ВП 44005631).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-11, 42, 48, 52, 205, 241, 243, 248, 293, 295, 372, 379 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Заяву представника Приватного підприємства "Виробничо-Комерційна Фірма «Альфа-Грант» про заміну боржника у виконавчому листі від 25.05.2021 року по справі №420/7959/19 задовольнити.
Замінити Одеську митницю ДФС (65078, м. Одеса, вул. Гайдара, 21-а, код ЄДРПОУ 39441717) на Одеську митницю як відокремлений підрозділ Держмитслужби (65078, м.Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-а, код ЄДРПОУ ВП 44005631), як боржника у виконавчому листі від 25.05.2021 року, виданого Одеським окружним адміністративним судом по справі №420/7959/19.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя О.В. Білостоцький
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2022 |
Оприлюднено | 15.09.2022 |
Номер документу | 106208059 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Білостоцький О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні