Постанова
від 11.09.2022 по справі 203/2863/22
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/2863/22

Провадження № 3/0203/1632/2022

П О С Т А Н О В А

іменем України

12.09.2022 року м. Дніпро

Суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Шрамко Л.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні, за участі представника Дніпровської митниці ОСОБА_1 , адвоката Глущенко І.О., справу про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, директора ТОВ «»ФІДЕЛІТІ 2020», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за ч. 1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов протокол № 0175/11000\22 від 1 липня 2022 про притягнення до адміністративної відповідальності і ОСОБА_2 за порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Як зазначено в протоколі, 03.04.2021 в зоні діяльності Галицької митниці з Федеративної Республіки Німеччина, відповідно до контракту від 25.11.2020 №925112020, укладеного між ТОВ «ФІДЕЛІТІІ-2020» (10014, Житомирська обл., м. Житомир, вул. Театральна, буд. 8, код ЄДРПОУ 43413057) в особі директора ОСОБА_2 та компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» (71-441 SZCZECIN ZACHODNIOPOMORSKIE, UL, CYFROWA, 6, POLAND) в особі Президента Правління Яхімчук Олени, згідно інвойсів від 26.02.2021 № 1891, від 01.03.2021 №CC/RFN/117831/83683 CMR від 31.03.2021 №LS20210458-1, №LS 20210458-2, вантажним автомобілем р/н НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020» переміщено товари «меблі для магазинів, монітор-дісплей та рама для нього, світильники електричні, трубки та призми з написами та логотипами, вітрини зі скла, люстра стельова, логотип з LED підсвічуванням, рама 3 дзеркальним покриттям, керамічні плитка та плінтус», загальною вагою брутто 3 924,00 кг, загальною вартістю 19 686,08 доларів США.

05.04.2021 на підставі електронних митних декларацій типу ІМ 40 ЕЕ від 02.04.2021 №UA110000/2021/909627, №UA110000/2021/909628 вказані товари доставлено в зону діяльності Дніпровської митниці та оформлено у митний режим імпорт за електронними митними деклараціями типу ІМ 40 ДЕ №UA110000/2021/003782, №UA110000/2021/003791.

09.06.2022 на адресу Дніпровської митниці надійшов лист Одеської митниці від 09.06.2022 №7.10-5/20-09/7/10724 з копією листа Департаменту міжнародної взаємодії від 23.02.2022 № 26/26-04/7.10/628 та відповіді Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №201-IGM.541.1354.2022.2PLM, відповідно до якого компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» не зареєстрована в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.

Під час здійснення перевірки отримано лист УСБУ у Дніпропетровській області від 16.06.2022 №55/15-Д/4-862-вих, відповідно до якого польська компанія ««RED SAILS SP.Z.O.O.» в Республіці Польща, як учасник зовнішньоекономічної діяльності не зареєстрована.

Таким чином, митний орган дійшов висновку, що ОСОБА_2 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів «меблі для магазинів, монітор- дісплей та рама для нього, світильники електричні, трубки та призми з написами та логотипами, вітрини зі скла, люстра стельова, логотип з LED підсвічуванням, рама з дзеркальним покриттям, керамічні плитка та плінтус» загальною вагою брутто 3 924,00 кг, загальною вартістю 19 686,08 доларів США (547 910,85 грн за курсом НБУ на 03.04.2021 - дата переміщення товарів через митний кордон України) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів, документів, а саме контракту від 25.11.2020 №25112020,, інвойсів від 26.02.2021 №1891, від 01.03.2021 №CC/RFN/117831/83683 CMR від 31.03.2021 №LS20210458-1, №LS 20210458-2, що містять неправдиві відомості щодо продавця товарів - компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.» (71-441 SZCZECIN ZACHODNIOPOMORSKIE, UL, CYFROWA, 6, POLAND. Вказані дії ОСОБА_3 митним органомкваліфіковані за ч. 1ст. 483 МК України.

Представник митниці в судовому засіданні просила визнати ОСОБА_3 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу у розмірі 100% вартості товару та конфіскації товару.

26 серпня 2022 року адвокат Ковташ Д.М., який представляє інтереси ОСОБА_2 направив на адресу суду заперечення на протокол про порушення митних правил №0175/11000/22. Зазначивши, що в діях ОСОБА_2 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України. Посилаючись на те, що посадова особа Дніпровської митниці ігнорує законодавчо визначену диспозицію ст.483 МК України та практику застосування норм митного законодавства та вигадує неіснуючі ознаки (неправдиві відомості щодо продавця товару) нібито існування об`єктивної сторони правопорушення , передбаченого ч.1 ст.483 МК України. Так, митним органом перекручено та додумано зміст диспозиції статті 483 МК України, задля штучної фіксації видуманого порушення митних правил, суб`єктом якого визначено ОСОБА_2 . Посадова особа митниці при складанні протоколу порушення митних правил № 0175/11000/22 вказує про вчинення ОСОБА_2 «дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення документів (контракту, інвойсів), що містять неправдиві відомості щодо продавця товару». Посадова особа Дніпровської митниці ігнорує законодавчо визначену диспозицію ст. 483 МК України та практику застосування норм митного законодавства та вигадує неіснуючі ознаки (неправдиві відомості щодо продавця товару) нібито існування об`єктивної сторони правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України. Зазначене підтверджується наявними матеріалами справи, а саме протоколом про порушення митних правил, контрактом, товаросупровідними документами, в яких зазначено, що відправником товарів є інша компанія, за дорученням продавця компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.». Як зазначено в протоколі про порушення митних правил, підставою для його складання стала відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №0201-IGM.541.1354.2022.2RLM із наданням інформації, що компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» не зареєстрована в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності, у зв`язку з чим Дніпровська митниця дійшла висновку, що ОСОБА_2 , як керівником ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020», під час здійснення митного оформлення товарів за МД №№ UA110110/2021/003782, UA110110/2021/003791, подані в якості підставі для їх переміщення документи (контракт, інвойси, CMR), які містять неправдиві відомості щодо продавця. Разом з цим, жодного посилання у вказаній відповіді про те, шо продавець товарів, відповідно до законодавства Республіки Польщі, повинен бути виключно суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності, не наведено. При цьому, даним листом Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща фактично підтверджено всі відомості, які були заявлені в товаросупровідних, комерційних документах та митних деклараціях, поданих до митних органів України, а саме: компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» існує в Польщі (оскільки не зазначено, що вона не зареєстрована, а тільки вказано про відсутність реєстрації в митниці), дана компанія є продавцем (у разі відсутності договірних відносин з українською компанією про це було б вказано в листі), також не спростовується факт фінансових взаєморозрахунків (що слідує із банківських доку ментів, які будуть надані пізніше). В жодних документах, наданих митним органам України, компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» не значиться відправником товарів, а являється продавцем (що в даних господарських відносинах не є тотожнім). Це також не спростовується листом- відповіддю. Отже, митним органом України не було проаналізовано чи перевірено зазначені обставини та категорично зроблено висновок про неправдивість заявлених в документах даних щодо про давня товарів безпідставно ототожнивши продавця та відправника. Так, 25.11.2020 між ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020» в особі директора ОСОБА_2 та компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» укладено контракт № 25112020, відповідно до якого Продавець передає/продає, а Покупець приймає/купляє товар згідно з інвойсами до Контракту. Тобто, його дії, як керівника підприємства, пов`язані з замовленням товару, про який йдеться, укладання контракту на поставку цього товару вчинені лише в рамках діючого законодавства. Жодних заборон або порушень закону ОСОБА_2 не вчиняв. Митницею під час складання протоколу не було надано будь-якого рішення суду про визнання вказаного контракту недійсним та відсутні будь-які посилання на недійсність зазначеного правочину на підставі прямо встановлених законом норм. Отже, контракт № 25112020 на момент здійснення митного оформлення товарів був дійсним, правомочним та таким, що підлягав виконанню. Існування компанії «RED SAILS SPJLO.O.» підтверджується витягом з Державного судового реєстру № 0000572457, інформація в якому відповідає актуальній виписці з реєстру підприємців станом ва 21.07.2022, отриманим від контрагента на запит імпортера. Згідно з інформацією наведеною у вказаному витязі «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ RED SAILS» зареєстровано в Державному Судовому Реєстрі 25.08.2015, а останній запис щодо його виключення зроблено 25.05.2022. Компанія здійснює різноманітні види діяльності, основними з яких є оптова та роздрібна торгівля (копія зазначеного витягу з завіреним перекладом з польської мови додається до заперечень). Слід зауважити, що справжність договірних відносин між ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020» та «RED SAILS SP.Z.O.O.» та факту купівлі-продажу товарів підтверджується банківськими платіжними документами. Вказані факти свідчать про реальне існування компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.».

Оформлені в установленому порядку МД №UA110110/2021/003782, UA110110/2021/003791, сплачені в повному обсязі та випуск товарів у вільний обіг, є в тому числі підтвердженням правильності заявлених даних та виконання вимог, ст.ст. 257, 266 MK України. При цьому, митним органом України не здобуто жодного документу, що стосується зазначеної поставки товарів на адресу ТОВ «ФІДЕЛІТІ -2020», які б свідчили про нелегітимність цієї зовнішньоекономічної операції та/або неправдивість відомостей, які зазначені у товаросупровідних і комерційних документах, зокрема у контракті №25112020, інвойсах від 26.02.2021 № 1891, від 01.0322021 № CC/RFN/117831/83683, CMR від 31.03.2021 №№ LS20210458-1, LS20210458-2, не спростовано можливість укладання зазначеного контракту та видання вказаних інвойсів та інших документів.

Митним органом не наведено та матеріали справи не відображають обставин, які характеризують інкриміноване ОСОБА_2 правопорушення - місця, способу та інших особливостей його вчинення, та матеріали справи не містять доказів про вчинення ОСОБА_2 порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України. Зважаючи на викладене, вважає, що протокол про порушення митних правил № 0175/11000/22 Дніпровською митницею складено незаконно та безпідставно, у зв`язку з чим, провадження у справі відносно ОСОБА_2 просить закрити за відсутністю складу та події адміністративного правопорушення відповідно до ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Адвокат Глущенко І.О., яка представляє інтереси ОСОБА_2 підтримала заперечення адвоката Ковташа Д.М. та просила закрити провадження по справі за відсутністю складу та події адміністративного правопорушення відповідно до ч. 1 ст. 247 КУпАП

Суд, заслухавши представника Дніпровської митниці Держмитслужби та представника особи, що притягається до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно зіст. 489 МК Українитаст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ч. 1ст. 483 МК Українипередбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, випливає, що об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митних органів на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1ст. 483 МК України, може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу, як підставу для переміщення товару - є підробленими, чи, одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Правопорушення, передбачене ч. 1ст. 483 МК Українихарактеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару, як підстави для переміщення таких товарів.

За змістомст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється органом доходів та зборів. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначений уст. 335 цього Кодексу. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості, і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла шляхом її реєстрації. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант, або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до матеріалів справи вбачається, що 03.04.2021 в зоні діяльності Галицької митниці з Федеративної Республіки Німеччина, відповідно до контракту від 25.11.2020 №925112020, укладеного між ТОВ «ФІДЕЛІТІІ-2020» (10014, Житомирська обл., м. Житомир, вул. Театральна, буд. 8, код ЄДРПОУ 43413057) в особі директора ОСОБА_2 та компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» (71-441 SZCZECIN ZACHODNIOPOMORSKIE, UL, CYFROWA, 6, POLAND) в особі Президента Правління Яхімчук Олени, згідно інвойсів від 26.02.2021 № 1891, від 01.03.2021 №CC/RFN/117831/83683 CMR від 31.03.2021 №LS20210458-1, №LS 20210458-2, вантажним автомобілем р/н НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020» переміщено товари «меблі для магазинів, монітор-дісплей та рама для нього, світильники електричні, трубки та призми з написами та логотипами, вітрини зі скла, люстра стельова, логотип з LED підсвічуванням, рама 3 дзеркальним покриттям, керамічні плитка та плінтус», загальною вагою брутто 3 924,00 кг, загальною вартістю 19 686,08 доларів США.

05.04.2021 на підставі електронних митних декларацій типу ІМ 40 ЕЕ від 02.04.2021 №UA110000/2021/909627, №UA110000/2021/909628 вказані товари доставлено в зону діяльності Дніпровської митниці та оформлено у митний режим імпорт за електронними митними деклараціями типу ІМ 40 ДЕ №UA110000/2021/003782, №UA110000/2021/003791.

Дніпровською митницею при перевірці документів, поданих для митного оформлення, не було виявлено порушень митних правил.

Об`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або вчиненні дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Посадова особа митниці при складанні протоколу про порушення митних правил № 0175/11000/22 вказує про вчинення ОСОБА_2 «дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання до митниці, як підстави для переміщення документів (контракту, інвойсів), що містять неправдиві відомості щодо продавця товару».

Однак митним органом при складанні протоколу про порушення митних правил № 0175/11000/22 невірно трактовано зміст диспозиції ст.483 МК України, та всупереч законодавчо визначеної диспозиції ст. 483 МК України та практиці застосування норм митного законодавства необґрунтовано зроблено висновок про «подання неправдивих відомостей щодо продавця товару» та наявність ознаки наявності об`єктивної сторони адміністративного правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України.

Підставою ж для складення протоколу про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно ОСОБА_2 став лист Одеської митниці від 09.06.2022 №7.10-5/20-09/7/10724 з копією листа Департаменту міжнародної взаємодії від 23.02.2022 № 26/26-04/7.10/628 та відповіді Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща від 26.01.2022 №201-IGM.541.1354.2022.2PLM, відповідно до якого компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» не зареєстрована в Республіці Польща як учасник зовнішньоекономічної діяльності.

Разом зцим,жодного посиланняу вказанійвідповіді проте,шо продавецьтоварів,відповідно дозаконодавства РеспублікиПольщі,повинен бутивиключно суб`єктом зовнішньоекономічної діяльності, не наведено.

При цьому, даним листом Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща фактично підтверджено всі відомості, які були заявлені в товаросупровідних, комерційних документах та митних деклараціях, поданих до митних органів України, а саме: компанія «RED SAILS SP.Z.O.O.» існує в Польщі (оскільки не зазначено, що вона не зареєстрована, а тільки вказано про відсутність реєстрації в митниці), дана компанія є продавцем (у разі відсутності договірних відносин з українською компанією про це було б вказано в листі), також не спростовується факт фінансових взаєморозрахунків (що слідує із банківських документів, які будуть надані пізніше).

Так, 25.11.2020 між ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020» в особі директора ОСОБА_2 та компанією «RED SAILS SP.Z.O.O.» укладено контракт № 25112020, відповідно до якого Продавець передає/продає, а Покупець приймає/купляє товар згідно з інвойсами до Контракту. Даних про наявність якихось порушень закону ОСОБА_2 суду не надано.

Митницею не надано будь-якого рішення суду про визнання вказаного контракту недійсним та відсутні будь-які посилання на недійсність зазначеного правочину на підставі прямо встановлених законом норм. Отже, контракт № 25112020 на момент здійснення митного оформлення товарів був дійсним, правомірним та таким, що підлягав виконанню.

Існування компанії «RED SAILS SPJLO.O.» підтверджується витягом з Державного судового реєстру № 0000572457, інформація в якому відповідає актуальній виписці з реєстру підприємців станом ва 21.07.2022, отриманим від контрагента на запит імпортера. Згідно з інформацією, наведеною у вказаному витязі, «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ RED SAILS» зареєстровано в Державному Судовому Реєстрі 25.08.2015, а останній запис щодо його виключення зроблено 25.05.2022. Компанія здійснює різноманітні види діяльності, основними з яких є оптова та роздрібна торгівля (копія зазначеного витягу з завіреним перекладом з польської мови додається до заперечень). Слід зауважити, що справжність договірних відносин між ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020» та «RED SAILS SP.Z.O.O.» та факту купівлі-продажу товарів підтверджується банківськими платіжними документами. Вказані факти свідчать про реальне існування компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.».

Частиною 2 ст.495МК Українивизначено, що посадова особа митного органу, яка здійснює провадження у справі про порушення митних правил, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Згідно ізст. 508 МК України, у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи. До процесуальних дій належать: складення протоколу про порушення митних правил; опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3статті 461 цього Кодексу, та документів на них; митне обстеження; пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; експертиза; взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Відповідно до ч. ч. 1, 2ст. 510 МК України, посадова особа митного органу, у провадженні якої знаходиться справа про порушення митних правил, може витребувати документи, необхідні для розгляду справи, у тому числі матеріали фото- і кінозйомки, звуко- і відеозапису, інформаційних баз та банків даних, а також інші носії інформації.

Суд вважає, що справа про порушення митних правил може бути порушена тільки в тому випадку, якщо у посадової особи митного органу є достатні дані, які свідчать про наявність ознак адміністративного правопорушення. Такі дані, перш за все, повинні бути достовірними. Недопустимим є заведення справи про порушення митних правил на підставі припущень або відомостей про правопорушення, достовірність яких викликає сумніви.

В судовому засіданні були досліджені документи, а саме платіжні доручення №7 від 09.02.2021, №8 від 11.02.2021, №9 від 15.02.2021, №10 від 17.02.2021, №12 від 25.02.2021, №13 від02.03.2021, №14 від 04.03.2021, №17 від 10.03.2021 №19 від 18.03.2021, №20 від 23.03.2021, №22 від 30.03.2022, №23 від 06.04.2021, №24 від 08.04.2021, №25 від 14.04.2021, 27 від 22.04.2021, №28 від 27.04.2021, №35 від 18.05.2021, №36 від 25.05.2021, №37 від 27.05.2021, , які також підтверджують договірні відносини між ТОВ «ФІДЕЛІТІ-2020» (Україна) та «RED SAILS SP.Z.O.O.» (Польща) та факт купівлі-продажу товарів.

Тобто, аналізом матеріалів справи встановлено, що посадові особи митного органу допустили при оформленні матеріалів справи про порушення митних правил формальний підхід.

У суду немає підстав вважати, що митному органу, як підставу для переміщення та митного оформлення товарів, було подано документи, що містять неправдиві відомості щодо умов поставки та вартості товару.

Таким чином, з огляду на вищенаведене, митним органом не доведено обставин вчинення ОСОБА_2 дій, спрямованих на переміщення товарів «меблі для магазинів, монітор- дісплей та рама для нього, світильники електричні, трубки та призми з написами та логотипами, вітрини зі скла, люстра стельова, логотип з LED підсвічуванням, рама з дзеркальним покриттям, керамічні плитка та плінтус» загальною вагою брутто 3 924,00 кг, загальною вартістю 19 686,08 доларів США (547 910,85 грн за курсом НБУ на 03.04.2021 - дата переміщення товарів через митний кордон України) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів, документів, а саме контракту від 25.11.2020 №25112020,, інвойсів від 26.02.2021 №1891, від 01.03.2021 №CC/RFN/117831/83683 CMR від 31.03.2021 №LS20210458-1, №LS 20210458-2, що містять неправдиві відомості щодо продавця товарів - компанії «RED SAILS SP.Z.O.O.» а тому, є недоведеним наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 Митного Кодексу України.

Отже, наявні у справі докази, які безпосередньо дослідженні в судовому засіданні, не підтверджують факт скоєння ОСОБА_2 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України.

Відповідно дост. 62 Конституції Україниобвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також, на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до п. 1ст. 247 КпАП України, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю: за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Отже, розглянувши справу в межах протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх належними та допустимими доказами, суд дійшов висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі згідно п. 1 ч. 1 ст.247КУпАПу зв`язку відсутністю в діях ОСОБА_2 події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України.

На підставі викладеного та, керуючись ст.ст.9-11,221,247,252,283,284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст.483,527,528,529 МК України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч. 1ст.483Митного КодексуУкраїни закрити на підставі п. 1 ч.1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Л.Л. Шрамко

Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання чинності.

Постанова набрала чинності «____»


2022 року.

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення11.09.2022
Оприлюднено15.09.2022
Номер документу106210748
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —203/2863/22

Постанова від 17.10.2022

Адмінправопорушення

Дніпровський апеляційний суд

Джерелейко О. Є.

Постанова від 17.10.2022

Адмінправопорушення

Дніпровський апеляційний суд

Джерелейко О. Є.

Постанова від 11.09.2022

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Шрамко Л. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні