Постанова
від 12.09.2022 по справі 916/75/22
ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2022 рокум. ОдесаСправа № 916/75/22Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Ярош А.І.,

суддів: Діброви Г.І., Принцевської Н.М.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одесі

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Завхоз

на рішення господарського суду Одеської області від 12.05.2022, суддя в І інстанції Мостепаненко Ю.І., повний текст якого складено 13.05.2022 в м. Одесі

у справі: № 916/75/22

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Інфокс в особі філії Інфоксводоканал

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Завхоз

про стягнення 207 222,48 грн.

ВСТАНОВИВ:

У січні 2022 року ТОВ "Інфокс в особі філії "Інфоксводоканал" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Завхоз (далі - Товариство) про стягнення 207 222,48 грн. заборгованості за скид понаднормативних забруднень стічних вод з травня 2019р. по лютий 2020р.

Рішенням господарського суду Одеської області від 12.05.2022 позов задоволено, стягнуто з ТОВ Завхоз на користь ТОВ Інфокс в особі філії "Інфоксводоканал 207 222,48 грн. заборгованості з плати за скид понаднормативних забруднень стічних вод та 3 108 грн. 34 коп. витрат по сплаті судового збору.

Судове рішення мотивовано тим, що факт перевищення щомісячних лімітів приймання стічних вод до системи водовідведення підтверджується звітами про водокористування за період з травня 2019р. по лютий 2020р., у зв`язку з чим перевіривши наведений позивачем у позовній заяві розрахунок заборгованості за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій в загальній сумі 207 222,48 грн., нарахований відповідачу за загальний період з 09.05.2019р. по 20.02.2020р. відповідно до п.11, п.12 Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення №316, суд вважав його вірним та обґрунтованим.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, ТОВ Завхоз звернулося до Південно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Скаржник вважає, оскаржуване рішення незаконним і необґрунтованим через неправильне установлення обставин, які мають значення для справи, внаслідок їх неправильного дослідження та оцінки.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, скаржник посилається на те, що:

1) під час визначення рівня перевищення місткості у стічних водах забруднюючих речовин, позивач керувався не нормативами, погодженими сторонами у Додатку № 4 до Договору, а заниженими, які не були погодженні з Апелянтом, що вбачається з оспорюваних розрахунків, складених позивачем, що є грубим порушенням норм законодавства, договірних засад, що існують між сторонами в справі, слід вказати таке.

Судом було порушено принцип верховенства законодавства, оскільки, положення кодексу, якими встановлено імперативність норм договору, мають вищу юридичну силу, аніж положення підзаконних нормативно-правових актів, якими регулюються правила приймання стічних вод та порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення.

Таким чином, скаржник вважав, що відповідно до умов Договору № 01784/3 від 28.08.2017Р., виключно після письмової згоди Споживача, Виконавець послуг водовідведення має право виявляти перевищення нормативів забруднення стічних вод за новими коефіцієнтами. Тобто, суд першої інстанції своїм рішенням по даній справі нівелював імперативність вимог законодавства щодо договірних засад та обмежив права Споживача.

2) судом невраховано факту неотримання Апелянтом Додатку № 1 до Додаткової угоди № 1 від 29.12.2018р. та Додаткової угоди № 1 до Договору № 01784/3 від 28.08.2017Р., які закріплюють нові нормативи якості стічних вод, що скидаються до системи централізованого водовідведення м. Одеси, та отримання Апелянтом зазначених документів.

Посилання позивача про отримання представником ТОВ «ЗАВХОЗ» - інженером Булигою Д.І. 20.02.2019р. вищевказаних документів під особистий підпис, що нібито підтверджується записом у Журналі реєстрації додаткових угод, не є належним доказом про отримання Апелянтом документів та не відповідають дійсності.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач заперечує проти її задоволення посилаючись на безпідставність викладених у ній доводів і просить оскаржуване рішення місцевого суду залишити без змін, вважаючи його законним та обґрунтованим.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши наведені в апеляційній скарзі доводи, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Статтею 269 ГПК України унормовано, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено місцевим господарським судом, 28.08.2017 між ТОВ "Інфокс" (Водоканал) та ТОВ "ЗАВХОЗ" (Споживач) укладено договір № 1784/5 про надання централізованого водопостачання та водовідведення, з умов п.п. 1.1 якого вбачається, що Водоканал зобов`язується надавати споживачу відповідної якості послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, а споживач зобов`язується оплачувати послуги в порядку і на умовах, визначених договором та діючим законодавством.

Відповідно до п. 1.4 договору послуги надаються водоканалом споживачеві в таких обсягах і межах:

1. за кодом 36.00 (оброблення та розподілення води трубопроводами ДК 016-2010):

- в обсягах, згідно розрахованих водогосподарських балансів 398,5 м3/місяць або у розмірах, зазначених в технічних умовах та проектно-технічній документації та визначаються засобами обліку води, встановленими на об`єктах Споживача;

- в межах нормативів якості за ДСанПіН 2.2.4.-171-10 "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної до споживання людиною".

2. за кодом 37.00 (послуги каналізації ДК 016-2010):

- в обсягах, згідно з розрахованими водогосподарськими балансами 398,5 м3/місяць або у розмірах, зазначених в технічних умовах та проектно-технічній документації та визначаються засобами обліку води, встановленими на об`єктах Споживача;

- у межах розрахункових додаткових об`ємів дощових і талих стічних вод, визначених в п.4.10, 4.11, 4.12 Правил № 190 по ДСТУ 3013-95 "Правила контролю за відведення м дощових і снігових стічних вод з території міст промислових підприємств", ДБН В.2.5.-75:2013 "каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування", а також в залежності від кількості опадів по даним Гідрометцентру;

- у межах показників ГДК (гранично-допустимої концентрації), встановлених Додатком № 4 та Правилами № 632.

Пунктом 2.1 водоканал взяв на себе зобов`язання, зокрема: забезпечувати надання послуг споживачеві, відповідно до умов цього договору цілодобово або за графіком, затвердженим органами місцевого самоврядування, у разі його наявності (п.п. 2.1.1); попереджати споживача про припинення подачі води не менш ніж за 3 доби до дня припинення водопостачання, шляхом розміщення публічного повідомлення у мережі Інтернет на сайті www.infoxvod.com.ua та/або у інших засобах масової інформації (за винятком випадків аварійного припинення водопостачання або припинення водопостачання, що пов`язане з дією обставин непереборної сили) (п.п. 2.1.3); здійснювати технічний контроль і нагляд за раціональним використанням питної води споживачем, ведення споживачем обліку наданих послуг (п.п. 2.1.4), тощо.

Згідно з п. 2.2 договору водоканал має право, зокрема: проводити технічний огляд засобів обліку спожитої води та засобів обліку стічних вод, здійснювати перевірку показань облікових засобів (п.п. 2.2.3); вимагати від споживача своєчасного та повного розрахунку за надані послуги, згідно встановлених та затверджених за цим договором тарифів (п.п. 2.2.5); контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод споживача (п. 2.2.9); здійснювати раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений із споживачем заздалегідь, відбір проб січних вод для контролю за якістю стічних вод, що скидаються. Порядок та періодичність відбору проб визначаються в місцевих правилах приймання (п.п. 2.2.10); складати акти з приписом щодо усунення порушень споживачем вимог чинного законодавства у сфері водопостачання, водовідведення та умов Договору при їх виявлені з визначенням строку на їх усунення. Невиконання припису Водоканалу, що стосується порушень правил обліку послуг - є підставою для розрахунку витрат відповідно до п. 3.3 Правил № 190. Акт складається представником Водоканалу і підписується його представником та представником Споживача. Якщо споживач (його представник) відмовляється підписати такий акт, то в акті робиться відповідний запис про таку відмову з зазначенням прізвища, посади представника споживача, який відмовився від підпису та зазначений акт підписується представником водоканалу одноособово. У такому випадку акти обстежень, підписані представником водоканалу в односторонньому порядку, вважаються дійсними та є підставою для нарахувань об`ємів спожитих послуг (п.п. 2.2.11);

За умовами п. 2.3. договору споживач зобов`язався, зокрема: здійснювати оплату наданих Водоканалом послуг та інших витрат, передбачених умовами цього договору вчасно та у повному обсязі, у строки та у порядку згідно цього договору (п.п. 2.3.2); здійснювати очищення стічних вод на власних локальних очисних спорудах до рівня, при якому дозволяється скидати в каналізацію водоканалу. Здійснювати скид стоків, якість яких перебуває виключно в межах гранично допустимої концентрації, згідно з Правилами приймання стічних вод (п.п. 2.3.5) тощо.

Пунктом 2.4 договору встановлено, що споживач має право, зокрема: отримувати послуги від водоканалу у необхідних обсягах та відповідної якості, на умовах, передбачених цим договором (п.п. 2.4.1); встановлювати контрольні засоби обліку, а також проводити експертизу їх технічного стану та метрологічну повірку за власні кошти, у випадку виникнення сумнівів щодо правильності показання приладів обліку (п.п. 2.4.3) тощо.

Відповідно до п. 3.1.5 договору сторони погодили, що у разі незгоди споживача щодо кількості або вартості отриманих послуг, споживач зобов`язаний у 5-ти денний строк з дня отримання рахунку, направити до водоканалу свого уповноваженого представника, з відповідними обґрунтованими документами для урегулювання розрахунків. У випадку невиконання цієї умови, розрахунки Виробника вважаються прийнятими до сплати.

Пункт 3.18 договору встановлює, що скид стічних вод у каналізаційні мережі здійснюється відповідно до встановлених гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, які визначені відповідно до Правил приймання стічних вод.

За умовами п. 3.19 договору споживач зобов`язаний подавати водоканалу звіт про якісний склад стічних вод, що він скидає до каналізації, не пізніше одного місяця після закінчення кварталу, року в якому надавалися послуги по договору.

У пункті 3.20 договору сторони погодили, що для визначення вмісту забруднень у стічних водах використовуються як данні лабораторії водоканалу так і результати вибіркового контролю, виконаного лабораторіями місцевих органів Держсанепіднагляду, охорони навколишнього природного середовища або іншими лабораторіями даній галузі.

Відповідно до п. 4.1 договору, суму цього договору складає вартість послуг водоканалу з водопостачання та водовідведення, що встановлюється згідно затвердженими тарифами, які на момент укладання цього договору складають: на послуги з центрального водопостачання 9,348 грн. за 1 куб.м; на послуги з центрального водовідведення 6,816 грн. за 1 куб.м; на послуги з центрального водопостачання (з використанням внутрішньобудинкових систем) 10,20 грн. за м2 з ПДВ; на послуги з центрального водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) 7,44 грн. за м2 з ПДВ.

У випадку зміни тарифів, оплата здійснюється за новими цінами, без змін умов цього договору. При цьому, водоканал повідомляє споживача про зміну тарифів через засоби масової інформації (п.4.2 договору).

Пунктом 4.5 договору передбачено, що у разі перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах споживач здійснює оплату за послуги водовідведення, відповідно до наданого Водоканалом розрахунку.

Пунктом 8.1 договору встановлено, що він набирає чинності з дати прийняття в експлуатацію засобу обліку води та підписання обома сторонами відповідного акта технічного обстеження водомірного вузлу та діє з 10.02.2017 до 30.11.2017, але у будь-якому випадку, в частині розрахунків за отримані послуги з водопостачання та водовідведення цей договір діє до повного погашення заборгованості за ним.

Згідно додатку №5 до договору №01784/3 від 28.08.2017р. , 10.02.2017р. між сторонами складено та підписано акт № 8575 обстеження каналізаційної системи та встановлення контрольного (них) колодязя (колодязів) на каналізаційному виписку споживача перед приєднанням до збірного чи головного каналізаційного колектора.

28.01.2019р. між ТОВ Інфокс (Водоканал) та ТОВ Завхоз (Споживач) було укладено додаткову угоду №7754 до договору №01784/3 від 28.08.2017р., відповідно до п.1 якої сторони продовжили строк дії договору з 28.08.2017р. по 31.12.2019р.

19.07.2019 уповноваженим представником ТОВ "Інфокс" у присутності представника ТОВ "Завхоз" інженера Булиги Д. І. здійснено відбір стічних вод з контрольного колодязю перед скидом до міської каналізації на об`єкті споживача за адресою: вул. В. Арнаутська, 2-А, про що складено акт про відбір проб на контрольний хімічний аналіз стічних вод, підписаний представниками обох сторін. Згідно із зазначеним актом здійснено відбір проби обсягом 3 л, шифр проби 2713 та 2714; номер пломби, якою була запломбована ємність -18881802 та 18881814. Із змісту зазначеного акта вбачається, що представник ТОВ "Завхоз" під підпис був повідомлений про його право відібрати арбітражну пробу з оформленням відповідних документів та про те, що він має право ознайомитися з результатами хімічного аналізу контрольної проби. Відомості щодо виду посуду та здійснення фіксації відбору проби відсутні.

25.07.2019р. Випробувальною лабораторією ТДВ Інтерхім за результатами отриманих лабораторних вимірювань показників якості стічної води за відібраною пробою від 19.07.2019р., шифр проби №2713, встановлено перевищення величин стічної води діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах, а саме: Азот амонію 28,34 мг/дм3 , допустима концентрація 8,1 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 2,50; Залізо (загальне) 0,27 мг/дм3, допустима концентрація 0,2 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,35; Жири 21,3 мг/дм3, допустима концентрація 9,5 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 1,24; Цинк 0,017 мг/дм3, допустима концентрація 0,01 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 070; - Загалом коефіцієнт перевищення ДК стічних вод становить 4,79.

Листом від 14.08.2019 № 7128 ВК-10 ТОВ "Інфокс" довело до відома споживача про виявлене перевищення допустимої концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, відбір проб від 19.07.2019, за даними результатів аналізів від незалежної лабораторії.

21.08.2019 ТОВ "Інфокс" було вручено позивачу лист від 14.08.2019 № 7128 ВК-10 разом з рахунком від 13.08.2019 № 505101/67257 на суму 26 746,38 грн, розрахунком суми платежів за скид стічних вод в систему горканалізації та копією акта про відбір проб. У зазначеному листі відповідачем було викладено вимогу про необхідність здійснення плати за скид ненормативно-очищених стічних вод в міську каналізаційну мережу у розмірі 26 746,38 грн. до 30.08.2019 та попереджено, що у випадку несплати зазначеної суми ТОВ "Інфокс" буде вимушено припинити надання послуг водовідведення без додаткового попередження з 31.08.2019.

У подальшому, 15.10.2019 уповноваженим представником ТОВ "Інфокс" у присутності представника ТОВ "Завхоз" Валевич В. М. здійснено відбір стічних вод з контрольного колодязю перед скидом до міської каналізації на об`єкті споживача за адресою: вул. В. Арнаутська, 2-А, про що складено акт про відбір проб на контрольний хімічний аналіз стічних вод, підписаний представниками обох сторін. Згідно із зазначеним актом здійснено відбір проби обсягом по 3 л у дві ємкості, шифр проби 3522; номер пломби, якою була запломбована ємність -20248819 та 20248826. Із змісту зазначеного акта вбачається, що представник ТОВ "Завхоз" під підпис повідомлений про його право відібрати арбітражну пробу з оформленням відповідних документів та про те, що він має право ознайомитися з результатами хімічного аналізу контрольної проби. При цьому, відомості щодо виду посуду в який здійснювався відбір проби не зазначено, однак міститься запис про проведення фотофіксації відбору.

23.10.2019р. Випробувальною лабораторією ТДВ Інтерхім за результатами отриманих лабораторних вимірювань показників якості стічної води за відібраною пробою від 15.10.2019р., шифр проби №3522, встановлено перевищення величин стічної води діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах, а саме: Азот амонію 40,12 мг/дм3 , допустима концентрація 8,1 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 3,95; БСК 5 (п) 195 мг/дм3, допустима концентрація 134,7 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,45; Жири 61,7 мг/дм3, допустима концентрація 9,5 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 5,49; Фосфати 7,2 мг/дм3, допустима концентрація 3,67 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,96; Цинк -0,03 мг/дм3, допустима концентрація 0,01 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 2,00, - Загалом коефіцієнт перевищення ДК стічних вод становить 10.

Листом від 11.11.2019 № 9255 ВК10 ТОВ "Інфокс" довело до відома споживача про виявлене перевищення допустимої концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, відбір проб від 15.10.2019, за даними результатів аналізів від незалежної лабораторії.

14.11.2019 ТОВ "Інфокс" вручено позивачу лист від 11.11.2019 № 9255 ВК10 разом з рахунком від 07.11.2019 № 505101/68935 на суму 63 486,22 грн, розрахунком суми платежів за скид стічних вод в систему горканалізації, копією акта про відбір проб. У зазначеному листі відповідачем було викладено вимогу про необхідність здійснення плати за скид ненормативно-очищених стічних вод в міську каналізаційну мережу у розмірі до 26.11.2019 63 486,22 грн та попереджено, що у випадку несплати зазначеної суми ТОВ "Інфокс" буде вимушено припинити надання послуг водовідведення без додаткового попередження з 27.11.2019.

Також, 16.12.2019 уповноваженим представником ТОВ "Інфокс" у присутності представника ТОВ "Завхоз" Валевич В. М. здійснено відбір стічних вод з контрольного колодязю перед скидом до міської каналізації на об`єкті споживача за адресою: вул. В.Арнаутська, 2-А, про що складено акт про відбір проб на контрольний хімічний аналіз стічних вод, підписаний представниками обох сторін. Згідно із зазначеним актом здійснено відбір проби обсягом по 3 л у дві ємкості, шифр проби 07062; номер пломби, якою була запломбована ємність - 20249737 та 20249742. Із змісту зазначеного акта вбачається, що представник ТОВ "Завхоз" під підпис був повідомлений про його право відібрати арбітражну пробу з оформленням відповідних документів та про те, що він має право ознайомитися з результатами хімічного аналізу контрольної проби. Відомості щодо виду посуду та здійснення фіксації відбору проби відсутні.

23.12.2019р. Відокремленим підрозділом Причорноморський центр водних ресурсів та ґрунтів лабораторією моніторингу вод та ґрунтів Басейнового управління водних ресурсів річок Причорномор`я та нижнього Дунаю, за результатами отриманих лабораторних вимірювань показників якості стічної води за відібраною пробою від 16.12.2019р., шифр проби №07062, встановлено перевищення величин стічної води діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах, а саме: Азот амонію 85,66 мг/дм3 , допустима концентрація 8,1 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 9,58; БСК 5 (п) 400 мг/дм3, допустима концентрація 134,7 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 1,97; ХСК - 633 мг/дм3, допустима концентрація 215 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 1,94; Завислі речовини - 535 мг/дм3, допустима концентрація 204,5 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 1,62; Залізо 0,47 мг/дм3, допустима концентрація 0,2 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 1,0; Жири 31 мг/дм3, допустима концентрація 9,5 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 2,26; Сульфіди 2,05 мг/дм3, допустима концентрація 1,5 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,37; Фенол 0,04 мг/дм3, допустима концентрація 0,03 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,33; Фосфати 6,33 мг/дм3, допустима концентрація 3,67 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,72; - Загалом коефіцієнт перевищення ДК стічних вод становить 10.

Листом від 16.01.2020 № 347ВК10 ТОВ "Інфокс" довело до відома споживача про виявлене перевищення допустимої концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, відбір проб від 16.12.2019, за даними результатів аналізів від Державного агентства водних ресурсів.

ТОВ "Інфокс" надіслано позивачу лист від 16.01.2020 № 347ВК10 разом з рахунком від 15.01.2020 № 505101/70177 на суму 55 135,53 грн, розрахунком суми платежів за скид стічних вод в систему горканалізації, копією акта про відбір проб. У зазначеному листі відповідачем було викладено вимогу про необхідність здійснення плати за скид ненормативно-очищених стічних вод в міську каналізаційну мережу у розмірі 55 135,53 грн до 27.01.2020 та попереджено, що у випадку несплати зазначеної суми ТОВ "Інфокс" буде вимушено припинити надання послуг водовідведення без додаткового попередження з 28.01.2020.

20.02.2020 уповноваженим представником ТОВ "Інфокс" у присутності представника ТОВ "Завхоз" Валевич В. М. здійснено відбір стічних вод з контрольного колодязю перед скидом до міської каналізації на об`єкті споживача за адресою: вул. В. Арнаутська, 2-А, про що складено акт про відбір проб на контрольний хімічний аналіз стічних вод, підписаний представниками обох сторін. Згідно із зазначеним актом здійснено відбір проби обсягом по 3 л у дві ємкості, шифр проби 702; номер пломби, якою була запломбована ємність - 22122787 та 22122712. Із змісту зазначеного акта вбачається, що представник ТОВ "Завхоз" під підпис був повідомлений про його право відібрати арбітражну пробу з оформленням відповідних документів та про те, що він має право ознайомитися з результатами хімічного аналізу контрольної проби. Відомості щодо виду посуду та здійснення фіксації відбору проби відсутні.

26.02.2020р. Випробувальною лабораторією ТДВ Інтерхім за результатами отриманих лабораторних вимірювань показників якості стічної води за відібраною пробою від 20.02.2020р., шифр проби №702, встановлено перевищення величин стічної води діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах, а саме: Азот амонію 51,3 мг/дм3 , допустима концентрація 8,1 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 5,33; БСК 5 (п) 235 мг/дм3, допустима концентрація 134,7 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,74; ХСК - 505 мг/дм3, допустима концентрація 215 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 1,35; Залізо 0,38 мг/дм3, допустима концентрація 0,2 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,9; Жири 39,8мг/дм3, допустима концентрація 9,5 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 3,19; Сульфади 167,06 мг/дм3, допустима концентрація 163,8 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,02; Фенол 0,04 мг/дм3, допустима концентрація 0,03 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 0,17; Фосфати 8,1 мг/дм3, допустима концентрація 3,67 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 1,21; Цинк 0,03мг/дм3, допустима концентрація 0,01 мг/дм3 , коефіцієнт перевищення 2,00, - Загалом коефіцієнт перевищення ДК стічних вод становить 10.

Листом від 17.03.2020 № 1612ВК10 ТОВ "Інфокс" довело до відома споживача про виявлене перевищення допустимої концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, відбір проб від 20.02.2020, за даними результатів аналізів від незалежної лабораторії.

ТОВ "Інфокс" надіслано позивачу лист від 17.03.2020 № 1612ВК10 разом з рахунком від 16.03.2020 № 505101/71023 на суму 61 854,35 грн, розрахунком суми платежів за скид стічних вод в систему каналізації, копією акта про відбір проб. У зазначеному листі відповідачем викладено вимогу про необхідність здійснення плати за скид ненормативно-очищених стічних вод в міську каналізаційну мережу у розмірі 61 854,35 грн до 29.03.2020 та попереджено, що у випадку несплати зазначеної суми ТОВ "Інфокс" буде вимушено припинити надання послуг водовідведення без додаткового попередження з 30.03.2020.

Також судом встановлено, що позивачем було направлено на адресу відповідача листи: №6611 ВК-10 від 29.07.2019р., № 18904 ВК-10 від 28.10.2019р., № 10642 ВК-10 від 26.12.2019р. та № 1268 ВК-01 від 02.03.2020р., відповідно до яких повідомлено ТОВ Завхоз про виявлені перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах, за даними результатів аналізів від незалежних лабораторій, що здійснюють свою діяльність у цій галузі відповідно до ЗУ Про метрологію та метрологічну діяльність разом з результатами хімічних аналізів. Також, ТОВ Завхоз було повідомлено про набрання чинності з 29.12.2018р. Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Одеси, затверджених рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №561 від 26.12.2018р.

Проте, відповідач відповіді на вказані листи не надав, плату за скид понаднормативних забруднень стічних вод не здійснив, що і стало підставою для звернення позивача із даним позовом до суду.

Причиною виникнення спору зі справи стало питання щодо наявності чи відсутності підстав для стягнення з ТОВ "Завхоз" грошових коштів у розмірі 207 222,48 грн за скид стічних вод із перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Відповідно до ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Підстави виникнення господарських зобов`язань визначені в ст. 174 ГК України, зокрема, господарські зобов`язання можуть виникати з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Згідно з ст. ст. 525, 526 ЦК України, які кореспондуються з положеннями ст. 193 ГК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту та інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання і одностороння зміна умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). У разі порушення зобов`язання, настають наслідки, передбачені договором або законом (ст. 611 ЦК України).

Відповідно до ст. 11 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, належить, зокрема, затвердження правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення.

Стаття 131 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" містить, зокрема такі норми: скидання стічних вод у водні об`єкти допускається лише за умови дотримання нормативів гранично допустимих концентрацій та нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин.

Місцеві правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення населеного пункту встановлюють вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту.

Місцеві правила розробляються на підставі та з урахуванням вимог правил приймання стічних вод та порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

У разі якщо відповідний орган місцевого самоврядування не прийняв рішення про затвердження місцевих правил, застосовуються правила приймання стічних вод, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Орган місцевого самоврядування забезпечує вільний доступ фізичних і юридичних осіб до затверджених місцевих правил.

Місцеві правила включають:

основні вимоги щодо приймання стічних вод населеного пункту підприємствами централізованого водовідведення;

популяційний еквівалент населеного пункту;

основні вимоги щодо скидання стічних вод до систем централізованого водовідведення суб`єктами господарювання;

вимоги щодо якості і режиму скидання стічних вод;

визначення механізму контролю за скиданням стічних вод;

розмір плати, що справляється із суб`єктів господарювання за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення та за порушення вимог щодо якості і режиму скидання стічних вод;

визначення механізму компенсації власнику мереж, споруд, устаткування системи централізованого водовідведення відповідного населеного пункту витрат на відновлення таких мереж, споруд, устаткування, зумовлених їх пошкодженням чи руйнуванням внаслідок порушення вимог щодо скидання стічних вод;

інші вимоги, передбачені законом.

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України як центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, своїм наказом від 01.12.2017 №316 затвердило Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення.

Розділ VI затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 №316 Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення містить, зокрема, такі пункти:

3. Споживачі, які скидають стічні води до системи централізованого водовідведення або безпосередньо на каналізаційні очисні споруди виробника, повинні забезпечити можливість проведення виробником у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод.

4. Для визначення вмісту забруднень у стічних водах споживачів використовуються дані лабораторії виробника, у разі її відсутності - інших лабораторій, що здійснюють свою діяльність у цій галузі відповідно до вимог Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність".

6. З метою контролю якості стічних вод споживачів виробник здійснює відбір контрольних проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень.

Відбір контрольних проб стічних вод споживачів виконує уповноважений представник виробника, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представник виробника, так і представник споживача.

У разі відмови представника споживача поставити свій підпис у журналі або акті представник виробника зазначає про це в журналі або акті.

7. Відмова споживача виділити уповноваженого представника для відбору проб фіксується в акті за підписом представника виробника, виробник виставляє споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності K k = 2 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.

Зволікання з допуском уповноваженого представника виробника на територію споживача (більше ніж 30 хвилин після його прибуття) або створення перешкод у відборі проб з боку представників споживача фіксується в акті за підписом представника виробника. Виробник виставляє споживачу рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності K k = 5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.

8. У разі виявлення перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами та місцевими правилами приймання, виробник у строк не більше п`яти робочих днів з дати відбору контрольної проби направляє споживачу лист-повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах споживача та результати хімічного аналізу.

У строк, що не перевищує шести місяців після визначення перевищення допустимих концентрацій, виробник направляє споживачу рахунок за скид стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та копії підтвердних документів.

10. У місцевих правилах приймання конкретизуються питання щодо:

1) відбору проб стічних вод на аналіз;

2) оформлення процедури відбору проб, у тому числі форми супровідного документа, що складатиметься за результатом відбору проб, з фіксуванням інформації щодо відібраної проби (дата, час, місце відбору; вид, об`єм проби; тип матеріалу тари, його об`єм; процедура попередньої обробки проби; відомості про особу, яка відбирала пробу, тощо) з урахування вимог та положень ДСТУ ISO 5667-2-2003 "Якість води. Відбір проб. Частина 2. Настанови щодо методів відбирання проб", ДСТУ ISO 5667-3-2001 "Якість води. Відбір проб. Частина 3. Настанови щодо зберігання та поводження з пробами", ДСТУ ISO 5667-10-2005 "Якість води. Відбирання проб. Частина 10. Настанови щодо відбирання проб стічних вод", КНД 211.1.0.009-94 "Гідросфера. Відбір проб для визначення складу та властивостей стічних і технологічних вод", Правил користування.

29.12.2018 набрали чинності Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Одеса, затверджені рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради № 561 від 26.12.2018, у зв`язку із чим втратили чинність Правила приймання стічних вод установ і організацій в систему каналізації м. Одеси, затверджені рішенням Виконавчого комітету Одеської міської ради № 632 від 14.06.2007.

Конституційний суд України в своєму рішенні від 09.02.1999 № 1-рп/99 (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) зазначив, що дію нормативно-правового акту в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Пунктом 3 Правил № 561 визначено, що вони поширюються на суб`єктів господарювання, які надають послуги централізованого водовідведення (відведення та/або очищення стічних вод), та суб`єктів господарювання незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичних осіб підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і взяті на облік як самозайняті особи у контролюючих органах згідно з Податковим кодексом України, які скидають стічні води до системи централізованого водовідведення м. Одеси або безпосередньо каналізаційні ОЧИСНІ споруди.

Згідно розділу 6 Правил №561, споживачі здійснюють контроль за кількістю та якістю стічних вод, які вони скидають до системи централізованого водовідведення або безпосередньо на каналізаційні очисні споруди Виробника. Перелік забруднень, на наявність яких робиться аналіз, та періодичність контролю встановлюються цими Правилами.

У додатку № 4 до Правил № 561, визначені допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, які , скидаються до системи централізованого водовідведення м. Одеси.

Отже, допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, які скидаються до системи централізованого водовідведення м. Одеси визначаються не у додатку № 4 до Договору (якого в матеріалах справи не має), а у Правилах.

Відповідно до преамбули договору, сторони передбачили керуватись, зокрема, іншими нормативними актами, прийнятими у встановленому порядку.

За умовами п.п.2.2.10. укладеного між сторонами договору, порядок та періодичність відбору проб визначаються в місцевих Правилах приймання.

У відповідності до п.2.3. укладеного між сторонами договору споживач зобов`язався, зокрема здійснювати скид стоків, якість яких перебуває виключно в межах гранично допустимої концентрації, згідно з Правилами приймання стічних вод (п.п.2.3.5.) тощо.

Пункт 3.18. договору встановлює, що скид стічних вод у каналізаційні мережі здійснюється відповідно до встановлених гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, які визначені відповідно до Правил приймання стічних вод.

Отже, зі змісту укладеного між сторонами договору вбачається, що вони погодили використання у своїх відносинах Правил приймання стічних вод.

Крім того, як вже було зазначено вище, листами №6611 ВК-10 від 29.07.2019р., № 18904 ВК-10 від 28.10.2019р., № 10642 ВК-10 від 26.12.2019р. та № 1268 ВК-01 від 02.03.2020р ТОВ „Інфокс доводило до відома ТОВ "ЗАВХОЗ", що з 29.12.2018 набрали чинності Правила приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Одеси, затверджені рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №561 від 26.12.2018, якими, зокрема, встановлені нові показники якості стічних вод, що скидаються споживачами до системи централізовано водовідведення міста Одеси.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів відхиляє як помилкові твердження скаржника про те, що позивач під час визначення рівня перевищення місткості у стічних водах забруднюючих речовин, керувався не нормативами, погодженими сторонами у Додатку № 4 до Договору, а заниженими, які не були погоджені з Апелянтом.

При цьому, колегія суддів зазначає, що вказані обставини вже досліджувалися судами різних інстанцій під час перегляду справи № 916/3319/20, в якій Рішенням Господарського суду Одеської області від 13.04.2021, залишеним без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 21.07.2021, у задоволенні позову ТОВ "ЗАВХОЗ" до ТОВ "Інфокс" в особі філії "Інфоксводоканал" про визнання дій незаконними відмовлено повністю.

Постановою Верховного Суду від 30.11.2021 зазначені рішення та постанову залишено без змін.

Відповідно до частини 4 статті 75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Преюдиціальність - обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набрало законної сили в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиціально встановлені факти не підлягають доказуванню, оскільки їх з істинністю вже встановлено у рішенні чи вироку і немає необхідності встановлювати їх знову, тобто піддавати сумніву істинність і стабільність судового акта, який вступив в законну силу.

Правила про преюдицію спрямовані не лише на заборону перегляду фактів і правовідносин, які встановлені в судовому акті, що вступив в законну силу. Вони також сприяють додержанню процесуальної економії в новому процесі. У випадку преюдиціального установлення певних обставин особам, які беруть участь у справі (за умови, що вони брали участь у справі при винесенні преюдиціального рішення), не доводиться витрачати час на збирання, витребування і подання доказів, а суду - на їх дослідження і оцінку. Усі ці дії вже здійснювалися у попередньому процесі, і їхнє повторення було б не лише недоцільним, але й неприпустимим з точки зору процесуальної економії.

Преюдиціальне значення мають лише рішення зі справи, в якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Преюдицію утворюють виключно лише ті обставини, які безпосередньо досліджувалися і встановлювалися судом, що знайшло відображення в мотивувальній частині судового акта.

З метою контролю якості стічних вод Споживачів Виробник здійснює відбір контрольних проб та складає акт про відбір проб на контрольний хімічний аналіз стічних вод за формою, наведеною у додатку 5 до цих Правил. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є достатньою підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод Споживачів виконує уповноважений представник Виробника, що фіксується у спеціальному акті, який підписують як представник Виробника, так і представник Споживача.

У разі виявлення перевищення ДК забруднюючих речовин, встановлених цими Правилами, Виробник у строк, не більше 5 робочих днів з дня отримання результатів аналізів від незалежної лабораторії, що здійснює свою діяльність у цій галузі відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», направляє Споживачу лист-повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах Споживача та результати хімічного аналізу.

У строк, що не перевищує 6 місяців після визначення перевищення допустимих концентрацій, Виробник направляє Споживачу рахунок за скидання стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин та копії підтверджуючих документів.

Споживачі, які скидають стічні води до системи централізованого водовідведення або безпосередньо на каналізаційні очисні споруди Виробника, повинні забезпечити можливість проведення Виробником у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод, включаючи надання необхідних відомостей, а також залучати необхідний персонал. Періодичність відбору контрольних проб - не менше ніж один раз на два місяці.

Як вже було зазначено вище, 19.07.2019р., 15.10.2019р., 16.12.2019р., 20.02.2020р., представниками позивача на об`єкті відповідача за адресою В.Арнаутська, 2-А, у присутності представника відповідача було відібрано проби стічної води, в яких за результатами лабораторних досліджень, виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднень, що є порушення умов укладеного між сторонами договору та нормативно правових актів, які регулюють спірні правовідносини, та відповідно є підставою для нарахування та стягнення з відповідача плати за скид споживачем стічних вод з перевищенням ДК забруднюючих речовин.

Відповідно до п.4.1 Правил №561 підприємства при недотриманні вимог договору та Правил приймання стічних вод підприємств, установ та організацій у систему каналізації м. Одеси мають сплатити Водоканалу плату за скид понаднормативних забруднень, а також відшкодувати збитки, заподіяні через порушення режиму скиду і допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, які скидаються Підприємствами.

Плата за скид стічних вод підприємств у систему каналізації м. Одеси вноситься підприємствами, згідно з розрахунками Водоканалу, на розрахункові рахунки Водоканалу у порядку та в терміни, передбачені договором.

Відповідно до розділу 9 Правил №561, при виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або цими Правилами приймання, Водоканал після отримання аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом) у термін в міру необхідності, але не більше 30 діб. При невиконанні оплати в строк відповідно до укладеного договору до Підприємства застосовуються заходи у відповідності до діючого законодавства.

Згідно п. 4.5 договору, у разі перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, споживач здійснює оплату за послуги водовідведення, відповідно до наданого водоканалом розрахунку.

У відповідності до п. 11 розділу ІІ "Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до системи централізованого водовідведення", затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та жилово-комунального господарства України від 01.12.2017р. №316№316 встановлено, зокрема, що загальний коефіцієнт кратності з урахуванням перевищення допустимої концентрації кількох речовин та інших порушень не може бути більше ніж 10. Якщо за розрахунком Кк більше ніж 10, приймають К=10. У разі виявлення залпового скиду забруднюючої речовин застосовується коефіцієнт кратності Кк=20.

Відповідно до п.12 Порядку №316, плата за скид споживачем стічних вод із перевищенням ДК забруднюючих речовин, що встановлена разовим аналізом контрольної проби та підтверджено актом, стягується за період від попереднього відбору контрольної проби, проведеного виробником, до дати зафіксованого порушення, але не більше дев`яноста днів. Підвищена плата стягується за весь обсяг стічних вод, скинутих споживачем за цей період з певного об`єкта.

Судом встановлено, що відповідно до звітів, за період з травня 2019р. по лютий 2020р., об`єми водоспоживання ТОВ Завхоз складають: травень 2019р., червень 2019р. 230 м3, липень 241м3; серпень 2019р. 209 м3 , вересень 2019р. 206 м3, жовтень 2019р. - 245 м3, листопад 2019р. 276 м3, грудень 2019р. - 275 м3, січень 2020р. - 228 м3 та лютий 2020р. - 310 м3.

Згідно абз.3 п.п.1 п.1 постанови НКРЕКП від 23.10.2018 "Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 16.06.2016 №1141" встановлено тариф для споживачів, які не є суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення - 8,44 грн. за 1 куб.м (без податку на додану вартість).

Нарахування заборгованості за скид понадлімітних об`ємів стічних вод у розрахунковий період позивачем здійснено відповідно до постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг "Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення філії "Інфоксводоканал" ТОВ "Інфокс", якими встановлювалися тарифи на централізоване водовідведення, а саме: постановою №1250 від 23.10.2018р. встановлений тариф на централізоване водовідведення у розмірі 8,44грн. без ПДВ, що за період з 09.05.2019 по 20.02.2020 включно становить 207 222,48 грн.

Таким чином, колегія суддів вважає, що господарський суд попередньої інстанції встановивши факт перевищення відповідачем договірних лімітів приймання стічних вод до системи водовідведення позивача, з урахуванням вищенаведених нормативних положень, дійшов правомірних висновків щодо наявності правових підстав для стягнення 207 222,48 грн. заборгованості за понадлімітний скид стічних вод, нарахованої за період з 06.07.2019 по 03.10.2019.

Щодо доводів скаржника про те, що судом першої інстанції не було враховано факту неотримання ним Додатку № 1 до Додаткової угоди № 1 від 29.12.2018р. та Додаткової угоди № 1 до Договору № 01784/3 від 28.08.2017Р., які закріплюють нові нормативи якості стічних вод, що скидаються до системи централізованого водовідведення м. Одеси, та отримання Апелянтом зазначених документів, колегія суддів вказує наступне.

Рішенням Господарського суду Одеської області від 13.04.2021, залишеним без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 21.07.2021, встановлено що, ТОВ „Інфокс було вручено представнику ТОВ "ЗАВХОЗ" додаткову угоду №1 від 29.12.2018 до договору №01784/3 від 28.08.2017 про внесення змін до Додатку №4 та викладення його в новій редакції, з урахуванням набрання чинності нових Правил приймання стічних вод до системи централізованого водовідведення міста Одеси, затверджені рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №561 від 26.12.2018.

Будь-яких доказів неналежності підпису в Журналі реєстрації додаткових угод інженеру Булиги скаржником до суду не подано і таких доказів в матеріалах справи не міститься.

З огляду на наведене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову.

Неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права чи порушення норм процесуального права при вирішенні даного спору по суті, судом апеляційної інстанції не встановлено, а тому доводи скаржника в цій частині не приймаються до уваги.

Інші доводи скаржника, що викладені в апеляційній скарзі, не заслуговують на увагу, оскільки з урахуванням всіх обставин даної справи, встановлених судом, не впливають на правильність вирішення спору по суті.

З урахуванням наведених правових положень та встановлених обставин даної справи, колегія суддів вважає доводи викладені скаржником в апеляційній скарзі необґрунтованими, оскільки вони спростовуються зібраними по справі доказами та не відповідають вимогам закону, що регулює спірні правовідносини. За таких обставин колегія суддів не знаходить законних підстав для повного чи часткового задоволення вимог апеляційної скарги.

Враховуючи вищевикладене колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції було повно та всебічно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, надано їм належну правову оцінку та винесено рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, що дає підстави для залишення його без змін.

З огляду на те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає то в порядку ст. 129 ГПК України судові витрати зі сплати судового збору за подання та розгляд апеляційної скарги в сумі 4662,52 грн. покладаються на скаржника.

Керуючись ст.ст. 253, 269, 270, 275, 276, 281-284 ГПК України, Південно-західний апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Завхоз залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Одеської області від 12 травня 2022 року по справі № 916/75/22 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: А.І. Ярош

Судді: Г.І. Діброва

Н.М. Принцевська

СудПівденно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення12.09.2022
Оприлюднено15.09.2022
Номер документу106224416
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —916/75/22

Постанова від 12.09.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 21.06.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 15.06.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Рішення від 11.05.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 28.03.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 23.02.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 02.02.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Мостепаненко Ю.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні