Постанова
від 13.07.2009 по справі 2а-23344/09/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-23344/09/1270

Категорія 6.6.4

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 липня 2009 року м. Луганськ

Луганський окружний адм іністративний суд у складі:

Судді: Твердохліба Р.С. ,

При секретарі: Лустіной Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративний позов Державної под аткової інспекції у м. Красни й Луч Луганської області до Д очірнього підприємства «Луч » Відкритого акціонерного то вариства «Завод «Красний Луч » про звернення стягнення на активи, -

ВСТАНОВИВ:

09 червня 2009 року Державна по даткова інспекція у м. Красни й Луч Луганської області зве рнулася до суду із позовом в я кому просила стягнути з Дочі рнього підприємства «Луч» Ві дкритого акціонерного товар иства «Завод «Красний Луч» с уму податкового боргу з пода тку на прибуток та комунальн ого податку в сумі 6290, 00 грн. Пози вач в обгрунтування своїх по зовних вимог зазначив, що Доч ірнє підприємство «Луч» Відк ритого акціонерного товарис тва «Завод «Красний Луч» 28 вер есня 2004 року зареєстровано як юридична особа Виконавчим к омітетом Краснолуцької місь кої Ради за №1 380 102 0000 000 045 та взяте н а податковий облік платника податків у Державній податко вій інспекції у м. Красний Луч Луганської області. У зв'язку з несвоєчасною сплатою пода ткового зобов'язання, станом на 19.05.2009 року відповідач має по датковий борг перед бюджетом з податку на прибуток у розмі рі 170 грн. (штрафні санкції) та к омунального податку в розмір і 6120, 00 грн. (штрафні санкції). У зв 'язку з несвоєчасною сплатою узгоджених податкових зобов 'язань ДШ у м. Красний Луч на ад ресу відповідача були направ лені перша та друга податков і вимоги, які були отримані в ідповідачем, але заборгован ість сплачена не була.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та надав суду ан алогічні позовній заяві пояс нення.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про дату й час слухання спра ви був повідомлений належним чином, причину неявки суду н е доповів.

Суд дослідивши матеріали с прави, заслухавши пояснення представника позивача, дійш ов висновку про задоволення адміністративного позову з н аступних підстав.

Частиною 1 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судовчинства встановлено, що завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інт ересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у с фері публічно-правових відно син від порушень з боку орган ів державної влади, органів м ісцевого самоврядування, їх ніх посадових і службових ос іб, інших суб'єктів при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень.

Справи за участю Державних податкових інспекцій є адмі ністративними, оскільки від повідають вимогам пункту 1 ча стини першої статті З КАС сто совно визначення адміністра тивної справи.

Пункт 4 частини першої статт і 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративн их судів відносяться спори з а зверненнями суб'єкта владн их повноважень у випадах, вст ановлених законом.

Окрім того, такі справи не п ідпадають під перелік публіч но-правових справ, визначени х частиною другою статті 17 КАС , на які не поширюється компе тенція адміністративних суд ів.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до як их ніхто не може бути примуше ний робити те, що не передбач ено законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає статус державної по даткової служби в Україні, її функції та правові основи ді яльності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні».

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закон України «Про державну подат кову службу в Україні» посад ові особи органів державної податкової служби зобов'язан і дотримувати Конституції (254к /96-ВР) і законів України, інших нормативних актів, прав та о хоронюваних законом інтерес ів громадян, підприємств, ус танов, організацій, забезпе чувати виконання покладених на органи державної податко вої служби функцій та повною мірою використовувати надан і їм права.

Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що Дочірнє підприємство «Лу ч» Відкритого акціонерного т овариства «Завод «Красний Лу ч» зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Краснолуцької міської Ради 2 8 вересня 2004 року за №13801020000000045, що п ідтверджується свідоцтвом п ро державну реєстрацію (арк. с прави 5).

Відповідно до діючого зако нодавства підприємство пост авлено на облік платників по датків в Державній податкові й інспекції у м. Красний Луч 01.10 .2004 року за №160, про що свідчить д овідка (арк справи 6).

Згідно ст. 67 Конституції Ук раїни кожен зобов'язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Згідно з п.3 ч. 1 ст. 9 Закону Укр аїни „Про систему оподаткува ння" платники податків і збор ів (обов'язкових платежів) зоб ов'язані сплачувати належні суми податків і зборів у вста новлені законом терміни.

Згідно ч. 1 ст. 11 вказаного за кону органи державної податк ової служби у випадках, в меж ах компетенції та у порядку, встановлених законами Украї ни, мають право здійснювати д окументальні невиїзні перев ірки (на підставі поданих под аткових декларацій, звітів т а інших документів, пов'язани х з нарахуванням і сплатою по датків та зборів (обов'язкови х платежів) незалежно від спо собу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достов ірності, повноти нарахуванн я і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), доде ржання валютного законодавс тва юридичними особами, їх фі ліями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділам и, що не мають статусу юридич ної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб 'єктів підприємницької діяль ності чи не мають такого стат усу, на яких згідно із закона ми України покладено обов'яз ок утримувати та/або сплачув ати податки і збори (обов'язко ві платежі), крім Національно го банку України та його уста нов (далі - платники податкі в).

На підставі акту перевірки №779/23/33123414 від 20.11.2008 року Державною п одатковою інспекцією у Жовтн евому районі у М. Луганську було прийнято податкове по відомлення-рішення №0001232342/0 від 12.12.2008 року, яким визначено пода ткове зобов'язання за штрафн ими (фінансовими) санкціями з і сплати податку на прибуток в розмірі 170, 00 грн. та податкове повідомлення-рішення №0001242342/0 в ід 12.12.2008 року, яким визначено по даткове зобов'язання за штра фними (фінансовими) санкціям и зі сплати комунального под атку в розмірі 6120, 00 грн., які бул и отримані представником від повідача 16.12.2008 року, що підтвер джується підписом представн ика відповідача на поштовому повідомленні (арк. справи 13).

Відповідно до п.п.5.2.1, 5.2.2. ст. 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» податкове зобов'язання вважається узгодженим у день отримання податкового повід омлення, якщо воно протягом 1 0 днів

з дня отримання не оскаржен о платником податків. Факту о скарження відповідачем пода ткового зобов'язання судом н е встановлено.

Станом на 19 травня 2009 року за Д очірнім підприємством «Луч» Відкритого акціонерного тов ариства «Завод «Красний Луч» утворилася заборгованість з і сплати податку на прибуток (штрафні санкції) у розмірі 170 г рн. та комунального податку (ш трафні санкції) в розмірі 6120, 00 г рн., що підтверджується актом звірення, 9(арк. справи 14, 16).

Зважаючи на те, що боржник н е сплатив узгоджену суму под аткового зобов'язання у вста новлені строки, податковим о рганом були направлені відпо відно до ст. 6 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» перша пода ткова вимога №1/6 від 09.01.2009 року, я ка була отримана відповідаче м 19.01.2009 року, та друга податкова вимога №2/25 від 18.02.2009 року (арк. спр ави 10-11).

Згідно п. 5.3 ст. 5 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» від 21.12.20 00р. № 2181-ІІІ платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання протягом десяти календа рних днів, наступних за остан нім днем відповідного гранич ного строку.

Окрім цього, 20 квітня 2009 року начальником ДПІ у м. Красний Л уч Луганської області було п рийнято рішення №14/24 про стягн ення коштів та продаж інших а ктивів платника податків, До чірнього підприємства «Луч» Відкритого акціонерного тов ариства «Завод «Красний Луч» , в рахунок погашення його по даткового боргу (арк. справи 11 ).

Але заборгованість відпов ідачем погашена не була.

Згідно ст. ст. 9, 11 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння", платники податку несуть обов'язки щодо сплати податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів) та відповідальність за порушення відповідно до зак онів України.

Пунктом 11 ст. 10 Закону Україн и „Про державну податкову сл ужбу в Україні" зазначено, що органи державної податкової служби мають право стягуват и заборгованість перед бюдже том та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. З Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» від 21.12.2000р. № 2181-ІП активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду.

Таким чином, позовні вимог и Державної податкової інспе кції у м. Красний Луч Луганськ ої області знайшли обґрунтув ання наданими суду доказами та нормами чинного законодав ства. У зв'язку з цим, суд вважа є за можливе стягнути з Дочір нього підприємства «Луч» Від критого акціонерного товари ства «Завод «Красний Луч» су му податкового боргу з подат ку на прибуток та комунально го податку в сумі 6290, 00 грн.

Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач звільнений від сп лати судового збору відповід но до ст. 4 Декрету Кабінету М іністрів України «Про держав не мито» від 21.01.1993 року та при по данні заяви не сплачував суд овий збір.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 15 8 - 163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Д ержавної податкової інспекц ії у м. Красний Луч Луганської області до Дочірнього підпр иємства «Луч» Відкритого акц іонерного товариства «Завод «Красний Луч» про звернення стягнення на активи задовол ьнити повністю.

Стягнути з Дочірнього підп риємства «Луч» Відкритого ак ціонерного товариства «Заво д «Красний Луч» (р/р2600611669 ОД «Рай файзен банк Аваль», м. Луганс ьк, МФО 304007, код 33123414, пл. Трофімов а, 1, м. Красний Луч, Луганська о бласті) заборгованість з под атку на прибуток та комуналь ного податку в сумі 6290, 00 грн. на користь Державної податково ї інспекції у м. Красний Луч (р /р 614101000008/0 в УДК в Луганській обла сті, м. Луганськ, МФО 804013, код 217637 20), звернувши стягнення на йог о активи.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Коде ксом адміністративного судо чинства України, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана в строк, в становлений цим Кодексом,

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарже ння і поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, з подачею її коп ії до апеляційної інстанції або в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2009
Оприлюднено12.08.2010
Номер документу10622517
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-23344/09/1270

Постанова від 13.07.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Р.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні