ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 вересня 2022 року ЛуцькСправа № 140/4788/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Лозовського О.А.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Юністен» до Головного управління ДПС у Волинській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Юністен» (далі ТзОВ «Юністен», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних від 10.01.2022 №3631673/39680702, №3631670/39680702, №3631692/39680702, №3631678/39680702, №3631689/39680702, №3631684/39680702 та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати подані товариством податкові накладні №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТзОВ «Юністен» складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні (далі - ПН) по господарських операціях з продажу газу нафтового скрапленого в січні 2021 року, зокрема: №31031 від 31.01.2021 на суму податку на додану вартість (далі ПДВ) 112 949,76 грн з ТзОВ «НОВА СІСТЕМЗ»; №31032 від 31.01.2021 на суму ПДВ 258592,61 грн з ТзОВ «НОВАРО- М»; №31033 від 31.01.2021на суму ПДВ 221217.73 грн з ТзОВ «ОПТІ-КОМ»; №31034 від 31.01.2021 на суму ПДВ 34230,26 грн з ТзОВ «ПАЛЬМІРА ОІЛ»; №31036 від 31.01.2021 на суму ПДВ 54635,17 грн з ТзОВ «РЕВЕРС ОІЛ»; №31037 від 31.01.2021 на суму ПДВ 272689,94 грн з ТзОВ «РЕДХОЛ», реєстрацію яких згідно квитанцій від 15.02.2021 було зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) з підстав - платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Позивач подав до Комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Комісія ГУ ДПС у Волинській області) повідомлення від 02.01.2022 №18, №19, №20, №21, №23, №24 про подання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у вказаних ПН.
Однак 10.01.2022 Комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення №3631673/39680702, №3631670/39680702, №3631692/39680702, №3631678/39680702, №3631689/39680702, №3631684/39680702 та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати подані товариством податкові накладні №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021, з підстав ненадання платником податків копій документів, а саме: відсутні видаткові накладні, довіреності, надані специфікації не відповідають умовам договору.
Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 10.01.2022 з огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між ТзОВ «Юністен» та ТзОВ «НОВА СІСТЕМЗ», ТзОВ «НОВАРО- М», ТзОВ «ОПТІ-КОМ», ТзОВ «ПАЛЬМІРА ОІЛ», ТзОВ «РЕВЕРС ОІЛ», ТзОВ «РЕДХОЛ», та враховуючи відсутність у сформованих контролюючим органом квитанціях про зупинення реєстрації ПН конкретного переліку документів, які необхідно подати платнику податків для прийняття рішення про їх реєстрацію.
Також зазначає, що умовами договорів поставки від 03.08.2020 №16/20, №18/20, №10/20, №21/20, №35/20, №7/20 не передбачено оформлення видаткової накладної на постачання товару, а встановлено, що передача-приймання товару здійснюється шляхом оформлення акту приймання-передачі товару.
Крім того, вказує, що перевезення товару вищевказаним покупцям здійснювалося автомобільним транспортом ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД за рахунок ТзОВ «Юністен» на підставі договору на надання транспортно-експедиційних послуг №12-08/20 від 12.08.2020, згідно умов якого експедитор зобов`язується за плату і за рахунок Клієнта виконати та/або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу автомобільним транспортом. Факт надання транспортно-експедиторських послуг та здійснення перевезення товару протягом грудня 2020 року підтверджується Актом надання послуг №1 від 31.01.2021 та Звітом експедитора №1 від 31.01.2021, де відображено дані всіх перевезень, здійснених протягом січня 2021 року на замовлення ТзОВ «Юністен» та дані товарно-транспортних накладних. Отримання товару в пунктах передачі здійснювалося водіями експедитора, що підтверджується реєстром довіреностей. Вказані документи щодо транспортування товару також були долучені до повідомлень, надісланих на розгляд Комісії Головного управління ДПС У Волинській області. В підтвердження перевезення товару та його передачі покупцям протягом січня 2021 року також були надані на розгляд Комісії сканкопії товарно-транспортних накладних та сертифікати відповідності, що відображено в поясненнях до податкових накладних.
З наведених підстав позивач просить позов задовольнити повністю.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 14.07.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідачів позов не визнав, посилаючись на те, що реєстрація податкових накладних №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021 була зупинена у зв`язку із відповідністю платника податку критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. При цьому, зазначає, що 31.01.2021 прийнято рішення №1560 про відповідність платника ТзОВ «Юністен» критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; вказане рішення стало підставою саме зупинення реєстрації ПН, а не відмови в реєстрації таких. Щодо самих підстав прийняття оскаржуваних рішень, то зазначає, що позивачем до повідомлення про надання пояснень та копій документів №17, №18, №19, №20, №21, №23 від 02.01.2022 долучено реєстри довіреностей на отримання ТМЦ за період з 01.01.2021 по 31.01.2021, у яких зазначено зміст документу (№ доручення і дата, особа в дорученні, номер авто), проте самих доручень, які б підтвердили право особи на отримання ТМЦ не було надано контролюючому органу; також не було надано видаткових накладних по вказаних господарських операціях. Згідно податкових накладних від 31.01.2021 здійснюється поставка газу нафтового скрапленого марки А (УКТЗЕД 2711129700), проте згідно повідомлення про надання пояснень та копій документів сертифікати відповідності №АА 000383, №АА 00381, №АА 00382, №АА 000384, №АА 000380 на газ нафтовий скраплений марки А (термін дії з 27.12.2019 по 26.12.2020), що свідчить про закінчення терміну дії сертифікатів відповідності на газ нафтовий скраплений марки А. Крім того, зазначає, що договір №12-08/20 тр на надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020 укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (експедитор) та ТзОВ «Юністен» «клієнт», водночас згідно податкової інформації від 09.07.2021 ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД проводить діяльність з надання транспортно-експедиційних послуг з експедиційного супроводу скрапленого газу; власні та орендовані транспортні засоби та інші виробничі запаси у ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД відсутні, тому для здійснення перевезення скрапленого газу, зокрема на адресу ТзОВ «Юністен» автотранспортом, придбавались послуги інших спеціалізованих підприємств.
Представник відповідачів у відзиві на позовну заяву також зауважує, що відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено, що ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД, є учасником кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32014060000000102 від 21.10.2014, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України. Відповідно до листа ДПС України від 09.04.2021 № 9/7д/99-00-18-01-07 ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД, ЄДРПОУ 24211753 визначався для відпрацювання в категорії «постачальник зустрічного транзиту» за лютий 2021 року по взаємовідносинах з контрагентом-покупцем ТзОВ «Юністен», ЄДРПОУ 39680702. Сума схемного ПДВ всього 692,22 тис. грн за лютий 2021 року, в тому числі по взаємовідносинах з контрагентом-замовником ТзОВ «Юністен», ЄДРПОУ 39680702 на суму ПДВ 692,22 тис. грн. Також, відповідно до пункту 1.3 Договорів поставки від 03.08.2020 №7/20, №10/20, №16/20, №18/20, №21/20, №35/20 (зазначені документи є аналогічними за змістом, окрім контрагентів та обсягів купівлі) асортимент, кількість, ціна, умови поставки Товару узгоджуються Сторонами окремо і оформляються у вигляді додатків до цього договору, котрі є його невід`ємною частиною. На розгляд комісії ГУ ДПС у Волинській області ТзОВ «Юністен» надає лише по одному додатку до кожного з цих договорів, а саме специфікацію. Проте, вказаний додаток до договору (специфікація) не містить відомостей про асортименту та умов поставки товару, що не відповідає п. 1.3. кожному з договорів на поставку. Тобто позивачем не доведено, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної.
Представник відповідачів вказує, що не підлягає до задоволення позовна вимога позивача про зобов`язання зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних вищезазначені податкові накладні, оскільки повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.
З наведених підстав представник відповідачів просив у задоволенні позову відмовити повністю, а справу розглянути в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 03.08.2022 у задоволенні клопотання представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та за участі сторін відмовлено.
У відповіді на відзив позивач з доводами відзиву не погодився з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити повністю.
У запереченні на відповідь на відзив представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову з підстав, наведених у відзиві.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне..
Матеріалами справи підтверджено, що ТзОВ «Юністен» зареєстроване як юридична особа 06.03.2015, видами діяльності якого згідно з Класифікацією видів економічної діяльності (КВЕД) є, зокрема: 47.30 роздрібна торгівля пальним; 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Для здійснення діяльності з оптової торгівлі пальним ТзОВ «Юністен» отримано ліцензію серії АЖ №078165 на право оптової торгівлі пальним за відсутності місця оптової торгівлі, яка видана ДФС України 01.07.2019, терміном дії з 01.07.2019 по 01.07.2024 (а. с. 15).
1.) 03.08.2020 між ТзОВ «Юністен» (постачальник) та ТзОВ «Нова Сістемз» (покупець) укладено договір поставки №16/20, згідно із пунктом 1.1 якого на умовах цього договору постачальник зобов`язався поставити та передати покупцеві у власність газ нафтовий скраплений (товар), а покупець зобов`язався прийняти товар та оплатити його. Пунктами 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 вказаного Договору сторони погодили, що товар поставляється товарними партіями на умовах та у строки, передбачені у Додатках до Договору. Передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється у встановленому чинним законодавством України порядку, з оформленням акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Моментом поставки товару і моментом переходу права власності на товар до покупця вважається момент підписання акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Сторони укладають акти приймання-передачі товару, який передано протягом відповідного календарного місяця. В таких актах вказується найменування, кількість, ціна і вартість товару, що переданий протягом визначеного календарного місяця. Такі акти є підставою для розрахунків між сторонами, складання податкових та акцизних накладних (а. с. 21).
Відповідно до специфікації на поставку товару від 01.01.2021 до вказаного договору поставки сторонами було погоджено поставку газу нафтового скрапленого марки А (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 36.960 тонн на суму 18336,00 грн/тн (а. с. 22).
На виконання умов вказаного договору ТзОВ «Юністен» протягом січня 2021 було здійснено поставку ТзОВ «Нова Сістемз» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 36.960 тонн на загальну суму 677698,56 грн, що підтверджується підписаним сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000029 від 31.01.2021 (а. с. 23).
Перевезення товару покупцю здійснювалося протягом січня 2021 року партіями автомобільним транспортом за рахунок ТзОВ «Юністен», для здійснення яких було залучено третіх осіб, зокрема ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (договір №12-08/20 про надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020, укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД та ТзОВ «Юністен»), що підтверджується Актом надання послуг №1 від 31.01.2021, звітом експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстром довіреностей (а. с. 71-74, 75, 76-81, 82-84).
За наслідками вказаної господарської операції у зв`язку із здійснення постачання товару партіями, що має ритмічний характер, відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПК України, ТзОВ «Юністен» було складено зведену податкову накладну №31031 від 31.01.2021 та 15.02.2021 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України (а. с. 16).
26.02.2021 ТзОВ «Нова Сістемз» проведено оплату за поставлений товар протягом січня 2021 року по договору поставки №16/20 від 03.08.2020, що підтверджується аналітичним журнал-ордером по рахунку 36.1.10 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 та випискою по особовому рахунку за 26.02.2021 (а. с. 24).
Згідно із квитанцією від 15.02.2021 реєстрація ПН від 31.01.2021 №31031 була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а. с. 16 зворот).
02.01.2022 ТзОВ «Юністен» надіслало в електронному вигляді повідомлення №19 про подання пояснень №81 від 30.12.2021 та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 31.01.2021 №31031, a також пакет додаткових документів, на підтвердження реальності здійснення господарської операції та документи, що підтверджують походження проданого товару (а. с. 17, 18).
Проте, комісією ГУ ДПС у Волинській області 10.01.2022 прийнято рішення №3631673/39680702 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2021 №31031, з підстав ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі додаткова інформація вказаного вище оскаржуваного рішення зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: видаткові накладні, довіреності; специфікації не відповідають умовам договору (а. с. 20).
2.) 03.08.2020 між ТзОВ «Юністен» (постачальник) та ТзОВ «Новаро-М» (покупець) укладено договір поставки №18/20, згідно із пунктом 1.1 якого на умовах цього договору постачальник зобов`язався поставити та передати покупцеві у власність газ нафтовий скраплений (товар), а покупець зобов`язався прийняти товар та оплатити його. Пунктами 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 вказаного Договору сторони погодили, що товар поставляється товарними партіями на умовах та у строки, передбачені у Додатках до Договору. Передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється у встановленому чинним законодавством України порядку, з оформленням акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Моментом поставки товару і моментом переходу права власності на товар до покупця вважається момент підписання акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Сторони укладають акти приймання-передачі товару, який передано протягом відповідного календарного місяця. В таких актах вказується найменування, кількість, ціна і вартість товару, що переданий протягом визначеного календарного місяця. Такі акти є підставою для розрахунків між сторонами, складання податкових та акцизних накладних (а. с. 29).
Відповідно до специфікації на поставку товару від 01.01.2021 до вказаного договору поставки сторонами було погоджено поставку газу нафтового скрапленого марки А (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 84.618 тонн на суму 18336,00 грн/тн (а. с. 30).
На виконання умов вказаного договору ТзОВ «Юністен» протягом січня 2021 було здійснено поставку ТзОВ «Новаро-М» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 84,618 тонн на загальну суму 1551555,65 грн, що підтверджується підписаним сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000030 від 31.01.2021 (а. с. 31).
Перевезення товару покупцю здійснювалося протягом січня 2021 року партіями автомобільним транспортом за рахунок ТзОВ «Юністен», для здійснення яких було залучено третіх осіб, зокрема ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (договір №12-08/20 про надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020, укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД та ТзОВ «Юністен»), що підтверджується Актом надання послуг №1 від 31.01.2021, звітом експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстром довіреностей (а. с. 71-74, 75, 76-81, 82-84).
За наслідками вказаної господарської операції у зв`язку із здійснення постачання товару партіями, що має ритмічний характер, відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПК України, ТзОВ «Юністен» було складено зведену податкову накладну №31032 від 31.01.2021 та 15.02.2021 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України (а. с. 25).
18.02.2021 ТзОВ «Новаро-М» проведено оплату за поставлений товар протягом січня 2021 року по договору поставки №18/20 від 03.08.2020, що підтверджується аналітичним журнал-ордером по рахунку 36.1.10 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 та випискою по особовому рахунку за 18.02.2021 (а. с. 32).
Згідно із квитанцією від 15.02.2021 реєстрація ПН від 31.01.2021 №31032 була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а. с. 25 зворот).
02.01.2022 ТзОВ «Юністен» надіслало в електронному вигляді повідомлення №19 про подання пояснень №82 від 30.12.2021 та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 31.01.2021 №31032, a також пакет додаткових документів, на підтвердження реальності здійснення господарської операції та документи, що підтверджують походження проданого товару (а. с. 26, 27).
Проте, комісією ГУ ДПС у Волинській області 10.01.2022 прийнято рішення №3631670/39680702 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2021 №31032, з підстав ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі додаткова інформація вказаного вище оскаржуваного рішення зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: видаткові накладні, довіреності; специфікації не відповідають умовам договору (а. с. 36).
3.) 03.08.2020 між ТзОВ «Юністен» (постачальник) та ТзОВ «Опті-Ком» (покупець) укладено договір поставки №10/20, згідно із пунктом 1.1 якого на умовах цього договору постачальник зобов`язався поставити та передати покупцеві у власність газ нафтовий скраплений (товар), а покупець зобов`язався прийняти товар та оплатити його. Пунктами 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 вказаного Договору сторони погодили, що товар поставляється товарними партіями на умовах та у строки, передбачені у Додатках до Договору. Передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється у встановленому чинним законодавством України порядку, з оформленням акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Моментом поставки товару і моментом переходу права власності на товар до покупця вважається момент підписання акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Сторони укладають акти приймання-передачі товару, який передано протягом відповідного календарного місяця. В таких актах вказується найменування, кількість, ціна і вартість товару, що переданий протягом визначеного календарного місяця. Такі акти є підставою для розрахунків між сторонами, складання податкових та акцизних накладних (а. с. 37).
Відповідно до специфікації на поставку товару від 02.01.2021 до вказаного договору поставки сторонами було погоджено поставку газу нафтового скрапленого марки А (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 72,388 тонн на суму 18336,00 грн/тн (а. с. 38).
На виконання умов вказаного договору ТзОВ «Юністен» протягом січня 2021 було здійснено поставку ТзОВ «Опті-Ком» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 72,388 тонн на загальну суму 1327306,37 грн, що підтверджується підписаним сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000031 від 31.01.2021 (а. с. 39).
Перевезення товару покупцю здійснювалося протягом січня 2021 року партіями автомобільним транспортом за рахунок ТзОВ «Юністен», для здійснення яких було залучено третіх осіб, зокрема ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (договір №12-08/20 про надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020, укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД та ТзОВ «Юністен»), що підтверджується Актом надання послуг №1 від 31.01.2021, звітом експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстром довіреностей (а. с. 71-74, 75, 76-81, 82-84).
За наслідками вказаної господарської операції у зв`язку із здійснення постачання товару партіями, що має ритмічний характер, відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПК України, ТзОВ «Юністен» було складено зведену податкову накладну №31033 від 31.01.2021 та 15.02.2021 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України (а. с. 33).
18.02.2021 та 26.02.2021 ТзОВ «Опті-Ком» проведено оплату за поставлений товар протягом січня 2021 року по договору поставки №10/20 від 03.08.2020, що підтверджується аналітичним журнал-ордером по рахунку 36.1.10 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 та випискою по особовому рахунку за 18.02.2021 та 26.02.2021 (а. с. 40).
Згідно із квитанцією від 15.02.2021 реєстрація ПН від 31.01.2021 №31033 була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а. с. 33 зворот).
02.01.2022 ТзОВ «Юністен» надіслало в електронному вигляді повідомлення №20 про подання пояснень №83 від 30.12.2021 та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 31.01.2021 №31033, a також пакет додаткових документів, на підтвердження реальності здійснення господарської операції та документи, що підтверджують походження проданого товару (а. с. 34, 35).
Проте, комісією ГУ ДПС у Волинській області 10.01.2022 прийнято рішення №3631692/39680702 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2021 №31033, з підстав ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі додаткова інформація вказаного вище оскаржуваного рішення зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: видаткові накладні, довіреності; специфікації не відповідають умовам договору (а. с. 36).
4.) 03.08.2020 між ТзОВ «Юністен» (постачальник) та ТзОВ «Пальміра Оіл» (покупець) укладено договір поставки №21/20, згідно із пунктом 1.1 якого на умовах цього договору постачальник зобов`язався поставити та передати покупцеві у власність газ нафтовий скраплений (товар), а покупець зобов`язався прийняти товар та оплатити його. Пунктами 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 вказаного Договору сторони погодили, що товар поставляється товарними партіями на умовах та у строки, передбачені у Додатках до Договору. Передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється у встановленому чинним законодавством України порядку, з оформленням акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Моментом поставки товару і моментом переходу права власності на товар до покупця вважається момент підписання акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Сторони укладають акти приймання-передачі товару, який передано протягом відповідного календарного місяця. В таких актах вказується найменування, кількість, ціна і вартість товару, що переданий протягом визначеного календарного місяця. Такі акти є підставою для розрахунків між сторонами, складання податкових та акцизних накладних (а. с. 45).
Відповідно до специфікації на поставку товару від 03.01.2021 до вказаного договору поставки сторонами було погоджено поставку газу нафтового скрапленого марки А (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 11,201 тонн на суму 18336,00 грн/тн (а. с. 46).
На виконання умов вказаного договору ТзОВ «Юністен» протягом січня 2021 було здійснено поставку ТзОВ «Пальміра Оіл» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 11,201 тонн на загальну суму 205381,54 грн, що підтверджується підписаним сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000032 від 31.01.2021 (а. с. 47).
Перевезення товару покупцю здійснювалося протягом січня 2021 року партіями автомобільним транспортом за рахунок ТзОВ «Юністен», для здійснення яких було залучено третіх осіб, зокрема ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (договір №12-08/20 про надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020, укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД та ТзОВ «Юністен»), що підтверджується Актом надання послуг №1 від 31.01.2021, звітом експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстром довіреностей (а. с. 71-74, 75, 76-81, 82-84).
За наслідками вказаної господарської операції у зв`язку із здійснення постачання товару партіями, що має ритмічний характер, відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПК України, ТзОВ «Юністен» було складено зведену податкову накладну №31034 від 31.01.2021 та 15.02.2021 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України (а. с. 41).
26.02.2021 ТзОВ «Пальміра Оіл» проведено оплату за поставлений товар протягом січня 2021 року по договору поставки №21/20 від 03.08.2020, що підтверджується аналітичним журнал-ордером по рахунку 36.1.10 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 та випискою по особовому рахунку за 26.02.2021 (а. с. 48).
Згідно із квитанцією від 15.02.2021 реєстрація ПН від 31.01.2021 №31034 була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а. с. 41 зворот).
02.01.2022 ТзОВ «Юністен» надіслало в електронному вигляді повідомлення №21 про подання пояснень №84 від 30.12.2021 та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 31.01.2021 №31034, a також пакет додаткових документів, на підтвердження реальності здійснення господарської операції та документи, що підтверджують походження проданого товару (а. с. 42, 43).
Проте, комісією ГУ ДПС у Волинській області 10.01.2022 прийнято рішення №3631678/39680702 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2021 №31034, з підстав ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі додаткова інформація вказаного вище оскаржуваного рішення зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: видаткові накладні, довіреності; специфікації не відповідають умовам договору (а. с. 44).
5.) 03.08.2020 між ТзОВ «Юністен» (постачальник) та ТзОВ «Реверс Оіл» (покупець) укладено договір поставки №35/20, згідно із пунктом 1.1 якого на умовах цього договору постачальник зобов`язався поставити та передати покупцеві у власність газ нафтовий скраплений (товар), а покупець зобов`язався прийняти товар та оплатити його. Пунктами 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 вказаного Договору сторони погодили, що товар поставляється товарними партіями на умовах та у строки, передбачені у Додатках до Договору. Передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється у встановленому чинним законодавством України порядку, з оформленням акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Моментом поставки товару і моментом переходу права власності на товар до покупця вважається момент підписання акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Сторони укладають акти приймання-передачі товару, який передано протягом відповідного календарного місяця. В таких актах вказується найменування, кількість, ціна і вартість товару, що переданий протягом визначеного календарного місяця. Такі акти є підставою для розрахунків між сторонами, складання податкових та акцизних накладних (а. с. 53).
Відповідно до специфікації на поставку товару від 03.01.2021 до вказаного договору поставки сторонами було погоджено поставку газу нафтового скрапленого марки А (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 17,878 тонн на суму 18336,00 грн/тн (а. с. 54).
На виконання умов вказаного договору ТзОВ «Юністен» протягом січня 2021 було здійснено поставку ТзОВ «Реверс Оіл» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 17,878 тонн на загальну суму 327811,01 грн, що підтверджується підписаним сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000034 від 31.01.2021 (а. с. 55).
Перевезення товару покупцю здійснювалося протягом січня 2021 року партіями автомобільним транспортом за рахунок ТзОВ «Юністен», для здійснення яких було залучено третіх осіб, зокрема ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (договір №12-08/20 про надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020, укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД та ТзОВ «Юністен»), що підтверджується Актом надання послуг №1 від 31.01.2021, звітом експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстром довіреностей (а. с. 71-74, 75, 76-81, 82-84).
За наслідками вказаної господарської операції у зв`язку із здійснення постачання товару партіями, що має ритмічний характер, відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПК України, ТзОВ «Юністен» було складено зведену податкову накладну №31036 від 31.01.2021 та 15.02.2021 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України (а. с. 49).
16.04.2021, 19.04.2021 та 20.04.2021 ТзОВ «Реверс Оіл» проведено оплату за поставлений товар протягом січня 2021 року по договору поставки №35/20 від 03.08.2020, що підтверджується аналітичним журнал-ордером по рахунку 36.1.10 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 та виписками по особовому рахунку за 16.04.2021, 19.04.2021 та 20.04.2021 (а. с. 56).
Згідно із квитанцією від 15.02.2021 реєстрація ПН від 31.01.2021 №31036 була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а. с. 49 зворот).
02.01.2022 ТзОВ «Юністен» надіслало в електронному вигляді повідомлення №23 про подання пояснень №84 від 30.12.2021 та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 31.01.2021 №31036, a також пакет додаткових документів, на підтвердження реальності здійснення господарської операції та документи, що підтверджують походження проданого товару (а. с. 50, 51).
Проте, комісією ГУ ДПС у Волинській області 10.01.2022 прийнято рішення №3631689/39680702 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2021 №31036, з підстав ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі додаткова інформація вказаного вище оскаржуваного рішення зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: видаткові накладні, довіреності; специфікації не відповідають умовам договору (а. с. 52).
6.) 03.08.2020 між ТзОВ «Юністен» (постачальник) та ТзОВ «Редхол» (покупець) укладено договір поставки №7/20, згідно із пунктом 1.1 якого на умовах цього договору постачальник зобов`язався поставити та передати покупцеві у власність газ нафтовий скраплений (товар), а покупець зобов`язався прийняти товар та оплатити його. Пунктами 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 вказаного Договору сторони погодили, що товар поставляється товарними партіями на умовах та у строки, передбачені у Додатках до Договору. Передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється у встановленому чинним законодавством України порядку, з оформленням акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Моментом поставки товару і моментом переходу права власності на товар до покупця вважається момент підписання акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Сторони укладають акти приймання-передачі товару, який передано протягом відповідного календарного місяця. В таких актах вказується найменування, кількість, ціна і вартість товару, що переданий протягом визначеного календарного місяця. Такі акти є підставою для розрахунків між сторонами, складання податкових та акцизних накладних (а. с. 61).
Відповідно до специфікації на поставку товару від 01.01.2021 до вказаного договору поставки сторонами було погоджено поставку газу нафтового скрапленого марки А (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 89,231 тонн на суму 18336,00 грн/тн (а. с. 62).
На виконання умов вказаного договору ТзОВ «Юністен» протягом січня 2021 було здійснено поставку ТзОВ «Редхол» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 271129700) в загальній кількості 89,231 тонн на загальну суму 1636139,62 грн, що підтверджується підписаним сторонами актом приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000035 від 31.01.2021 (а. с. 63).
Перевезення товару покупцю здійснювалося протягом січня 2021 року партіями автомобільним транспортом за рахунок ТзОВ «Юністен», для здійснення яких було залучено третіх осіб, зокрема ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (договір №12-08/20 про надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020, укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД та ТзОВ «Юністен»), що підтверджується Актом надання послуг №1 від 31.01.2021, звітом експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстром довіреностей (а. с. 71-74, 75, 76-81, 82-84).
За наслідками вказаної господарської операції у зв`язку із здійснення постачання товару партіями, що має ритмічний характер, відповідно до пункту 201.4 статті 201 ПК України, ТзОВ «Юністен» було складено зведену податкову накладну №31037 від 31.01.2021 та 15.02.2021 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних платником відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України (а. с. 57).
26.02.2021 ТзОВ «Редхол» проведено оплату за поставлений товар протягом січня 2021 року по договору поставки №7/20 від 03.08.2020, що підтверджується аналітичним журнал-ордером по рахунку 36.1.10 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 та виписками по особовому рахунку за 26.02.2021 (а. с. 64).
Згідно із квитанцією від 15.02.2021 реєстрація ПН від 31.01.2021 №31037 була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, у зв`язку із тим, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку; запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН (а. с.57 зворот).
02.01.2022 ТзОВ «Юністен» надіслало в електронному вигляді повідомлення №24 про подання пояснень №87 від 30.12.2021 та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкової накладної від 31.01.2021 №31037, a також пакет додаткових документів, на підтвердження реальності здійснення господарської операції та документи, що підтверджують походження проданого товару (а. с. 58, 59).
Проте, комісією ГУ ДПС у Волинській області 10.01.2022 прийнято рішення №3631684/39680702 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31.01.2021 №31037, з підстав ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі додаткова інформація вказаного вище оскаржуваного рішення зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: видаткові накладні, довіреності; специфікації не відповідають умовам договору (а. с. 60).
ТзОВ «Юністен», не погоджуючись із рішеннями комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, звернулося із даним позовом до суду.
При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.
За правилами абзаців першого, п`ятого пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
За приписами абзаців десятого, дванадцятого пункту 201.10. статті 201 ПК України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно із пунктом 1 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок № 1165; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Пунктом 3 Порядку №1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для безумовної їх реєстрації.
Відповідно до пунктів 4, 5 вказаного Порядку у разі, коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
За приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до пункту 25 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Додатком 1 до Порядку №1165 визначені критерії ризиковості платника податку на додану вартість, у пункті 8 яких вказано: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Судом встановлено, що реєстрація ПН №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021 згідно із квитанціями від 15.02.2021 була зупинена виключно з такої підстави: платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
При цьому, правові підстави для зупинення спірних ПН були, з огляду на рішення від 13.01.2021 № 1560 про відповідність платника податку на додану вартість ТзОВ «Юністен» критеріям ризиковості платника податку, яке станом на момент зупинення реєстрації вказаних ПН було чинне.
Разом з тим, вказані квитанції від 15.02.2021 про зупинення реєстрації спірних ПН не містили конкретного переліку документів, які платник податків повинен був додатково подати до Комісії ГУ ДПС у Волинській області для реєстрації в ЄРПН зазначених ПН.
При вирішенні даного спору суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у постанові Верховного Суду від 10.06.2021 у справі № 822/1886/18, відповідно до яких у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
У постанові від 03.11.2021 у справі №360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд (вказана правова позиція підтримана у постановах Верховного Суду від 01.12.2021 у справі № 600/1878/20-а, від 20.01.2022 у справі № 140/4162/21, від 28.06.2022 у справі № 380/9411/21, від 29.06.2022 у справі № 380/5383/21).
Отже, не зазначення у квитанціях від 15.02.2021 про зупинення реєстрації ПН №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021 чіткого та конкретного переліку документів фактично позбавило позивача можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів для реєстрації спірних ПН.
Згідно із пунктом 1 Порядку прийняття рішень про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок № 520), цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктами 2 - 4 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
За приписами пунктів 5, 6 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Відповідно до пунктів 9, 10 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Пунктом 11 Порядку №520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Як вбачається із оскаржуваних рішень Комісії ГУ ДПС у Волинській області 10.01.2022 №3631673/39680702, №3631670/39680702, №3631692/39680702, №3631678/39680702, №3631689/39680702, №3631684/39680702 у реєстрації ПН №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021 відмовлено з підстав ненадання платником копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі додаткова інформація вказаних вище оскаржуваних рішень зазначено: відсутні підтверджуючі документи, а саме: довіреності; специфікації не відповідають умовам договору.
Суд не погоджується із вказаними підставами прийняття оскаржуваних рішень, з огляду на таке.
Так, згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 198.2. статті 198 ПК України, передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Таким чином, оскільки для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, то обов`язок продавця виписати і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно. Якщо мова йде про отримання платником податку товарів/послуг, то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть документи на підтвердження факту надання таких послуг. Відповідно, саме такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
На думку суду, надані позивачем на розгляд Комісії ГУ ДПС у Волинській області документи, які стосуються поставки ТзОВ «НОВА СІСТЕМЗ», ТзОВ «НОВАРО- М», ТзОВ «ОПТІ-КОМ», ТзОВ «ПАЛЬМІРА ОІЛ», ТзОВ «РЕВЕРС ОІЛ», ТзОВ «РЕДХОЛ» протягом січня 2021 газу нафтового скрапленого (товару) відповідно до укладених договорів поставки від 03.08.2020 №16/20, №18/20, №10/20, №21/20, №35/20, №7/20, є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію в ЄРПН ПН №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021.
Так, зміст та предмет договорів поставки від 03.08.2020 №16/20, №18/20, №10/20, №21/20, №35/20, №7/20 дозволяє встановити умови здійснення господарських операцій з поставки газу нафтового скрапленого. При цьому вид господарської діяльності позивача пов`язаний із предметом договору.
Відповідно до пунктів 3.1, 3.2, 3.3, 3.5 договорів поставки від 03.08.2020 №16/20, №18/20, №10/20, №21/20, №35/20, №7/20 вбачається, що сторони погодили, що товар поставляється товарними партіями на умовах та у строки, передбачені у Додатках до Договору. Передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється у встановленому чинним законодавством України порядку, з оформленням акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Моментом поставки товару і моментом переходу права власності на товар до покупця вважається момент підписання акту приймання-передачі товару або іншого документа, який засвідчує передачу товару від постачальника до покупця. Сторони укладають акти приймання-передачі товару, який передано протягом відповідного календарного місяця. В таких актах вказується найменування, кількість, ціна і вартість товару, що переданий протягом визначеного календарного місяця. Такі акти є підставою для розрахунків між сторонами, складання податкових та акцизних накладних.
Доказами, які безпосередньо підтверджують факт поставки протягом січня 2021 ТзОВ «НОВА СІСТЕМЗ», ТзОВ «НОВАРО- М», ТзОВ «ОПТІ-КОМ», ТзОВ «ПАЛЬМІРА ОІЛ», ТзОВ «РЕВЕРС ОІЛ», ТзОВ «РЕДХОЛ» газу нафтового скрапленого (код УКТ ЗЕД 271129700) є акти приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000029 від 31.01.2021 (а. с. 23), №Б-00000030 від 31.01.2021 (а. с. 31), №Б-00000031 від 31.01.2021 (а. с. 39), №Б-00000032 від 31.01.2021 (а. с. 47), №Б-00000034 від 31.01.2021 (а. с. 55), №Б-00000035 від 31.01.2021 (а. с. 63), які містять опис товару, його кількісне вираження та вартість, підписи і печатки сторін договору.
Крім того, доказами, які безпосередньо підтверджують факт понесених позивачем протягом січня 2021 витрат, пов`язаних з транспортуванням скрапленого газу від пунктів завантаження до резервуарів АЗС є Акт надання послуг №1 від 31.01.2021, звіти експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстром довіреностей (а. с. 71-74, 75, 76-81, 82-84).
При цьому, судом встановлено, що транспортування скрапленого газу від пунктів завантаження до резервуарів АЗС покупця здійснювалося ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД, про що свідчить договір №12-08/20 тр на надання транспортно-експедиційних послуг від 12.08.2020, укладений між ТзОВ «Букаєвиця» ЛТД (експедитор) та ТзОВ «Юністен» (клієнт), акт надання послуг №1 від 31.01.2021 до вказаного вище договору, звіт експедитора №1 від 31.01.2021 та реєстрами довіреностей на отримання ТМЦ за період з 01.01.2021 по 31.01.2021 (а. с. 82-84).
Оплату за поставлений товар протягом січня 2021 та за відшкодування витрат пов`язаних з транспортуванням скрапленого газу «НОВА СІСТЕМЗ», ТзОВ «НОВАРО- М», ТзОВ «ОПТІ-КОМ», ТзОВ «ПАЛЬМІРА ОІЛ», ТзОВ «РЕВЕРС ОІЛ», ТзОВ «РЕДХОЛ» проведено повністю, про що свідчать аналітичний журнал-ордер по рахунку 36.1.10 за період з 01.01.2021 по 31.10.2021 та банківські виписки по особовому рахунку ТзОВ «Юністен» за 26.02.2021 та 31.03.2021 (а. с. 65-70).
Суд звертає увагу на те, що на підтвердження наведених вище обставин здійснення господарських операцій з ТзОВ «НОВА СІСТЕМЗ», ТзОВ «НОВАРО- М», ТзОВ «ОПТІ-КОМ», ТзОВ «ПАЛЬМІРА ОІЛ», ТзОВ «РЕВЕРС ОІЛ», ТзОВ «РЕДХОЛ» позивачем було надано на розгляд Комісії ГУ ДПС у Волинській області усі вище вказані первинні документи; а тому числі скановані копії товаро-транспортних накладних; будь-яка невідповідність у вказаних документах відповідачем не виявлена.
Щодо такої підстави прийняття оскаржуваних рішень Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 10.01.2022 №3631673/39680702, №3631670/39680702, №3631692/39680702, №3631678/39680702, №3631689/39680702, №3631684/39680702, якими відмовлено у реєстрації ПН №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021, як відсутність видаткових накладних, суд зазначає, що спірні ПН були складені за правилом «першої події», відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України у зв`язку із підписанням актів приймання-передачі газу нафтового скрапленого №Б-00000029 від 31.01.2021 (а. с. 23), №Б-00000030 від 31.01.2021 (а. с. 31), №Б-00000031 від 31.01.2021 (а. с. 39), №Б-00000032 від 31.01.2021 (а. с. 47), №Б-00000034 від 31.01.2021 (а. с. 55), №Б-00000035 від 31.01.2021 (а. с. 63).
При цьому, суд погоджується із доводами позивача про те, що оскільки умовами договорів поставки від 03.08.2020 №16/20, №18/20, №10/20, №21/20, №35/20, №7/20 не передбачено оформлення видаткової накладної на постачання товару, передача-приймання товару за кількістю і якістю здійснюється з оформленням актів приймання-передачі товару, тому відсутність документів, оформлення яких не передбачено такими договорами поставки, не може бути підставою для відмови у реєстрації спірних ПН.
Щодо відсутності довіреностей, як на підставу для відмови у реєстрації ПН, то суд зазначає, що отримання товару в пунктах передачі здійснювалося водіями експедитора, що підтверджується реєстрами довіреностей на отримання ТМЦ за період з 01.01.2021 по 31.01.2021, копія яких була надана на розгляд Комісії і вказана обставина підтверджена у відзиві на позовну заяву. При цьому, на думку суду, ненадання позивачем на розгляд комісії самих довіреностей не є достатньою підставою для відмови в реєстрації ПН, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації ПН з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку. Сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є самостійною та достатньою підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.
Також, в рішенні відповідачем-1 не зазначено в чому саме полягає не відповідність специфікації умовам договору.
Викладені у відзиві на позовну заяву доводи представника відповідачів про закінчення терміну дії сертифікатів відповідності на газ нафтовий скраплений марки А на момент виписки податкових накладних суд відхиляє як такі, що не були покладені в основу оскаржуваних рішень.
Викладені у відзиві інші обґрунтування прийняття оскаржуваних рішень суд до уваги не бере, оскільки такі твердження податкового органу не були підставою для прийняття спірних рішень.
Суд також звертає увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Відповідно до вимог частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що оскаржувані рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області від 10.01.2022 №3631673/39680702, №3631670/39680702, №3631692/39680702, №3631678/39680702, №3631689/39680702, №3631684/39680702 прийняті без наявності правових та фактичних підстав, оскільки платник надав пояснення та первинні документи щодо господарських операцій, по яких складені ПН №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021, та, на думку суду, поданих після зупинення реєстрації спірних ПН позивачем вказаних вище первинних документів є достатньо для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Вказані первинні документи відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту, у суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарські операції, передбачених законом підстав для позбавлення права позивача на реєстрацію спірних ПН в ЄРПН судом під час розгляду цієї справи не встановлено.
Відтак, з наведених вище мотивів, виходячи з наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, позовні вимоги про визнання протиправними та скасування вказаних рішень підлягають до задоволення.
Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Так, згідно із нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України. У випадку зупинення реєстрації ПН та прийняття відповідною комісією рішення про відмову в реєстрації ПН така податкова накладна реєструється у день набрання чинності судовим рішення про реєстрацію податкової накладної.
Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021.
За наведених вище обставин справи та положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправними та скасування рішень комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 10.01.2022 №3631673/39680702, №3631670/39680702, №3631692/39680702, №3631678/39680702, №3631689/39680702, №3631684/39680702про відмову у реєстрації податкових накладних накладні №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037 від 31.01.2021 та зобов`язати ДПС України зареєструвати в ЄРПН вказані податкові накладні.
Відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи те, що суд задовольняє позов повністю, то на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Волинській області, Комісія якого прийняла оскаржувані рішення, що стало підставою звернення до суду з цим позовом, необхідно стягнути судовий збір у загальному розмірі 14886,00 грн, сплачений згідно платіжних доручень від 02.06.2022 №92, №104, №103, №102, №95, №96, який зарахований до спеціального фонду Державного бюджету
Керуючись статтями 243-246, 250, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.01.2022 №3631673/39680702, №3631670/39680702, №3631692/39680702, №3631678/39680702, №3631689/39680702, №3631684/39680702.
Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «Юністен» податкові накладні від 31.01.2021 №31031, №31032, №31033, №31034, №31036, №31037.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44106679) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Юністен» (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Електроапаратна, 3, ідентифікаційний код 39680702) судовий збір у розмірі 14 886 (чотирнадцять тисяч вісімсот вісімдесят шість) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О. А. Лозовський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2022 |
Оприлюднено | 16.09.2022 |
Номер документу | 106232003 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні