Ухвала
від 08.09.2022 по справі 804/3363/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

09 вересня 2022 року Справа № 804/3363/17

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіБоженко Н.В. за участі секретаря судового засіданняТрофімова Б.Д. за участі: представника Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради Бажана В.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа у справі №804/3363/17, -

ВСТАНОВИВ:

31 серпня 2022 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №804/3363/17.

Вказана заява обґрунтована тим, що Дніпропетровським окружним адміністративним судом 18.07.2017 прийнято постанову по справі № 804/3363/17 про задоволення вимог відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у місті Дніпро Дніпропетровської області щодо стягнення з Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради суми платежів, що підлягають капіталізації в розмірі 247 929,60 грн. 05.04.2018 судом було видано виконавчий лист по справі № 804/3363/17 для примусового стягнення з боржника суми заборгованості. 23.04.2018 Дніпропетровським окружним адміністративним судом було постановлено ухвалу про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 804/3363/17, а саме стягувача Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Дніпро Дніпропетровської області на Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області, а також поновлення строку пред`явлення до виконання виконавчого документа. В період часу з 17.07.2018 по 01.02.2022 виконавчий лист перебував на виконанні в Управлінні Державної казначейської служби України у Шевченківському районі міста Дніпра, за якими стягнень з боржника не відбулось. Вказує, що 25.11.2021 Дніпропетровським окружним адміністративним судом було постановлено ухвалу про заміну сторони у виконавчому листі по справі № 804/3363/17, а саме боржника Відділ освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради (код ЄДРПОУ 02142193) на Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 40506248). У зв`язку з заміною сторони у виконавчому документі Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області відкликало з виконання Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Дніпра виконавчий лист № 804/3363/17 від 05.04.2018, оскільки згідно п. 24 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2022 № 845, стягувач подає документи до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник. Листом від 01.02.2022 № 03-06-10/89 «Про повернення документів» Управління Державної казначейської служби України у Шевченківському районі м. Дніпра повернуто стягувачу виконавчий лист. Головним управлінням Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області листом від 02.03.2022 вих. № 04-06-06/2948 виконавчий лист по справі було повернуто на адресу стягувача, як документ, що не відповідає вимогам ЗУ «Про виконавче провадження», оскільки в ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.04.2018 про заміну сторони виконавчого провадження, вказано код ЄДРПОУ не юридичної особи, а відокремленого підрозділу. Зазначений лист з виконавчим документом органом казначейства був направлений стягувачу лише 06.04.2022 та був отриманий стягувачем 11.04.2022 року, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції та відтиск поштового штемпелю на конверті. На цей час справа перебувала на розгляді в Третьому апеляційному адміністративному суді за апеляційною скаргою відповідача на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.1.2021 року про заміну боржника у виконавчому листі. Постановою Третього апеляційного суду від 04.05.2022 року, ухвала Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 року про заміну боржника - без змін. 31.05.2022 року до суду подано заяву про виправлення описки в рішенні суду, справа перебувала в Третьому апеляційному адміністративному суді та повернулась до суду першої інстанції 03.08.2022 року. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.08.2022 року виправлено описку в ухвалі суду від 23.04.2018 року, зазначивши вірний код ЄДРПОУ стягувача. Однак, з моменту повернення Головним управлінням Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області виконавчого листа стягувачу 11.04.2022 до дати отримання ухвали суду про виправлення описки в рішенні суду 10.08.2022 сплив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, тому управління фонду не може направити виконавчий документ на примусове виконання до органу Казначейства, а рішення по справі залишається не виконаним.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 вересня 2022 року розгляд заяви призначено в судовому засіданні на 09 вересня 2022 року.

09 вересня 2022 року, через канцелярію суду, від представника Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради надійшли заперечення на заяву про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, в яких просять відмовити у задоволенні заяви. При цьому, представник вказує, що Дніпропетровським окружним адміністративним судом ще 23.04.2018 року Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області вже було поновлено строк пред`явлення до виконання виконавчого листа і цей лист було подано на його примусове виконання. 01.09.2022 Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області повторно звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про поновлення пред`явлення виконавчого листа до виконання. Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради вважає, що стягувач у заяві про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання не наводить поважних причин пропуску такого строку. Зазначення у виконавчому листі коду ЄДРПОУ не юридичної особи, а відокремленого підрозділу, на думку Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, не є поважною причиною пропуску строку. Більш того, вказана обставина існує з 23.04.2018 і Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до 31.05.2022 року не зверталося до суду для усунення вказаної невідповідності. Департамент вважає, що частина 1 ст. 376 КАС України не передбачає можливості повторного поновлення судом строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, який вже був пред`явлений до виконання. Також, представник зазначив про підписання заяви не уповноваженою особою.

В судовому засіданні представник боржника адвокат Бажан В.П. заперечив проти задоволення заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа у справі №804/3363/17, просив суд відмовити у задоволенні означеної заяви повністю.

Представник Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до ч. 3 ст. 376 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Заслухавши представника боржника, дослідивши всі надані до заяви докази, суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення вимог заяви, виходячи з наступного.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 липня 2017 року по справі №804/3363/17 адміністративний позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області до Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії Добрянської Олени Миколаївни про стягнення капіталізованих платежів у розмірі 247 929,60 грн задоволено. Стягнуто з Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради (код ЄДРПОУ 02142193) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 25840735) грошову суму по платежам, що підлягають капіталізації в розмірі 247 929, 60 (двісті сорок сім тисяч дев`ятсот двадцять дев`ять гривень 60 коп.) гривень.

Вказана постанова набрала законної сили 16 жовтня 2017 року.

Виконавчий лист отримано представником позивача 05 квітня 2018 року, про що свідчить відмітка за підписом представника на заяві від 21.11.2017 вх. № 51848.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року по справі №804/3363/17 замінено сторону виконавчого провадження у справі № 804/3363/17 позивача (стягувача) - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області, на його правонаступника (юридичну особу) - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 41802166, р/р 37173100007513, МФО 805012, банк ГУДКСУ у Дніпропетровській області). Поновлено стягувачу строк пред`явлення до виконання виконавчого документа в адміністративній справі № 804/3363/17 в межах трьох місяців з дати набрання цією ухвалою законної сили.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2021 року замінено боржника у виконавчому листі, виданому Дніпропетровським окружним адміністративним судом 05.04.2018 року по справі № 804/3363/17, а саме: з Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради (код ЄДРПОУ 02142193) на Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 40506248).

Означене рішення суду оскаржено в апеляційному порядку.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 04.05.2022 року апеляційну скаргу Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2021 року в адміністративній справі № 804/3363/17 залишено без задоволення, а ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2021 року, залишено без змін.

З матеріалів справи встановлено, що Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області листом від 02 березня 2022 року № 04-06-06/2948 «Про повернення виконавчого документа» повідомило Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області, що при опрацюванні наданих Головному управлінню документів встановлена обставина, що унеможливлює виконання виконавчого Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справі № 804/3363/17 щодо стягнення з боржника коштів. Відповідно до ч.2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державного бюджету виконується органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України Порядку. Відповідно до виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справі № 804/3363/17 від 05.04.2018 стягнуто з відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області грошову суму в розмірі 247929,60 грн. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справі № 804/3363/17 від 23.04.2018 змінено сторону виконавчого провадження позивача (стягувача) відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області на його правонаступника Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 41802166). За кодом ЄДРПОУ 41802166 згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань боржник має найменування Дніпровське відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області. Таким чином, найменування стягувача у виконавчому листі Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справі № 804/3363/17 від 05.04.2018 зазначено не вірно. Отже, відповідно до п. 9 Порядку, орган казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі: якщо виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим Законом України «Про виконавче провадження».

Вказане повідомлення вручено стягувачу за довіреністю 08.04.2022 року, про що свідчить інформація за пошуком трекінг поштових відправлень «Укрпошта» за номером 4900095938847.

З копії виконавчого листа виданого Дніпропетровським окружним адміністративним судом у справі № 804/3363/17 від 05.04.2018 року, доданого заявником (стягувачем) до заяви від 31.08.2022 року, вбачається, що на листі наявна відмітка «повернуто згідно п. 9 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 03.08.2011 р. № 845» за підписом начальника управління від 01.02.2022 року.

Так, 31 травня 2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від позивача надійшла заява про виправлення описки у судовому рішенні, а саме виправити описку у резолютивній частині ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2018 року в адміністративній справі №804/3363/17, змінивши код ЄДРПОУ позивача (стягувача) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області на 41323962.

Відповідно до довідки Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.08.2022 року, адміністративна справа №804/3363/17 за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпро Дніпропетровської області до Відділу освіти Шевченківської районної у місті Дніпрі ради в особі голови ліквідаційної комісії Добрянської Олени Миколаївни про стягнення капіталізованих платежів у розмірі 247 929,60 грн. отримана відділом забезпечення виконання рішень суду та архівної роботи управління з організаційного забезпечення суду після розгляду з Третього апеляційного адміністративного суду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2022 року виправлено допущену описку в ухвалі Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 квітня 2018 р. по справі №804/3363/17, а саме в резолютивній частині ухвали замість невірного коду ЄДРПОУ Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області « 41802166» зазначити вірний « 41323962».

Вказана ухвала 08 серпня 2022 року набрала законної сили.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 376 Кодексу адміністративного судочинства України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Згідно пункту 1 частини 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою КМУ від 3 серпня 2011 р. № 845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 45), орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли, зокрема: виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим Законом України «Про виконавче провадження».

Згідно ч.4 п. 1 п.п. 4 Закону України «Про виконавче провадження» у виконавчому документі зазначаються, зокрема: ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності).

Згідно ч. 1, ч. 5, ч. 6 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження", виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. У разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення. Стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Враховуючи, що строк пред`явлення виконавчого листа по справі № 804/3363/17 до виконання сплинув, з огляду на обставини, що зумовили пропуск строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання та те що судове рішення залишається невиконаним, стягувач Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області позбавлений можливості пред`явити виданий судом у цій справі виконавчий документ до виконання.

Доводи представника боржника щодо особи, яка підписала заяву про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, спростовуються матеріалами справи та не підтверджені належними доказами.

Суд зауважує, що виконання судового рішення як завершальна стадія судового провадження є невід`ємним елементом права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Питання виконання судових рішень неодноразово було предметом розгляду Європейського Суду з прав людини. Зокрема, у Рішенні від 20 липня 2004 року у справі «Шмалько проти України» зазначений Суд наголосив: «... пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує кожному право на звернення до суду або арбітражу з позовом стосовно будь-яких його прав та обов`язків цивільного характеру. Таким чином, ця стаття проголошує «право на суд», одним з аспектів якого є право на доступ до суду, тобто право подати позов щодо цивільно-правових питань до суду. Однак це право було б примарним, якби правова система держави допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося на шкоду одній зі сторін. Було б незрозуміло, якби ст.6 Конвенції, детально описуючи процесуальні гарантії, які надаються сторонам у спорі, а саме: справедливий, публічний і швидкий розгляд, водночас не передбачала виконання судових рішень. Якщо тлумачити ст. 6 як таку, що стосується виключно доступу до судового органу та судового провадження, то це могло б призводити до ситуацій, що суперечать принципу верховенства права, який договірні держави зобов`язалися поважати, ратифікуючи Конвенцію. Отже, для цілей ст. 6 виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина «судового розгляду».

У справі Ромашов проти України Європейський суд з прав людини проголосив, що право на суд, захищене статтею 6 Конвенції, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якої зі сторін. Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок.

Крім того, суд зазначає, що за правилами статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Наведена норма кореспондується із положеннями статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Також, Конституційний Суд України у рішенні від 13.12.2012 № 18-рп/2012 (справа № 1-26/2012) зазначив, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України, держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Враховуючи те, що судове рішення, яке набрало законної сили повинно бути виконане, обставини пропуску строку звернення виконавчого листа до виконання, суд дійшов висновку, що причина пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в даному випадку є поважною, а тому подана заява є такою, що підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 243, 376 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа у справі №804/3363/17 - задовольнити.

Визнати поважною причину пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання та поновити Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа по адміністративній справі №804/3363/17, в межах трьох місяців, починаючи з дня, наступного за днем набрання цією ухвалою законної сили.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складений 13 вересня 2022 року.

Суддя Н.В. Боженко

Дата ухвалення рішення08.09.2022
Оприлюднено16.09.2022
Номер документу106232236
СудочинствоАдміністративне
Сутьпоновлення строку для пред`явлення виконавчого листа у справі №804/3363/17

Судовий реєстр по справі —804/3363/17

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 14.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 27.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Боженко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні