Рішення
від 12.09.2022 по справі 640/3411/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2022 року м. Київ №640/3411/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙФ СТАЙЛ КЕМПЕР ГРУП" до Головного управління ДПС у м. Києві (далі - ГУ ДПС у м. Києві), Державної податкової служби України (далі - ДПС) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у м. Києві від 22.01.2020 №1442372/42121648 і №1442373/42121648 про відмову у реєстрації податкових накладних від 26.12.2019 №9 і від 30.12.2019 №10;

- зобов`язати ДПС здійснити реєстрацію вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) датою її фактичного надходження.

У зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді, у провадженні якої перебувала справа і не була нею розглянута, та згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу справи між суддями, цю справу передано на судді Костенку Д.А. Розгляд справи розпочався спочатку.

Підстави позову: - у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазна-чено документів, які необхідно подати для її реєстрації; - до податкової накладної застосовано критерій ризиковості платника податку, що вказує на зупинення реєстрації з підстав, які не передбачені законодавством; - позивач надав пояснення і документи, необхідні для реєстрації податкової накладної.

Відповідачі подали аналогічні відзиви, в яких просять відмовити в позові з тих підстав, що позивач не надав усіх документів, необхідних для реєстрації податкової накладної.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив такі факти і відповідні їм правовідносини.

14 січня 2020р. позивач надіслав для реєстрації в Реєстрі податкові накладні від 26.12.2019 №9 на суму 26000 грн. і від 30.12.2019 №10 на суму 26000 грн., виписані на користь ТОВ "БОАТЛАБ" у зв`язку з поставкою послуг по фарбуванню.

Згідно з квитанціями від 15.01.2020 реєстрацію цих податкових накладних зупинено, у зв`язку з відповідністю їх вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, а позивачу запропоновано подати пояснення та/або копії документів, достатніх для реєстрації податкових накладних.

Позивач надав контролюючому органу повідомлення про подання пояснень і копій документів від 20.01.2020 №1, яке прийнято контролюючим 20.01.2020.

У повідомленні позивач пояснив, що отримав попередню оплату в сумі 26000 грн. (у т.ч. ПДВ - 4333,33 грн.) (дата оплати 26.12.2019) за послуги по фарбуванню від ТОВ "БОАТЛАБ" згідно з договором б/н від 21.12.2019, у зв`язку з чим була складена податкова накладна №9 від 26.12.2019. Після закінчення робіт по фарбуванню 30.12.2019 була виписана податкова накладна №10 від 30.12.2019 на залишок суми 26000 грн. (у т.ч. ПДВ - 4333,33 грн.).

До повідомлення додав: - копії договору на виконання робіт б/н від 21.12.2019 і додаток 1 до нього; - виписку з банківського рахунку; - копію акта наданих послуг №48 від 30.12.2019.

Комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення від 22.01.2020:

-№1442372/42121648 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 26.12.2019;

- №1442373/42121648 про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 30.12.2019.

Спірні правовідносини виникли у сфері справляння податків і зборів та стосуються правомірності відмови відповідача у здійсненні реєстрації податкових накладних у Реєстрі.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Підпунктом 4 п. 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок №117), визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п. 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе, серед іншого, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспор-тування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Згідно з п. 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до пп. 4 п. 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як зазначено в оспорюваних рішеннях, підставою для їх прийняття є те що платником податків не надано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Згідно з наданими контролюючому органу поясненнями позивача і документами податкова накладна від 26.12.2019 №9 складена факту (перша подія) зарахування коштів від замовника (аванс), що обґрунтовує відсутність на той час первинних документів, а податкова накладна від 30.12.2019 №10 складена по факту надання послуг, що підтверджено наданим контролюючому органу відповідним первинним документом - актом наданих послуг №48 від 30.12.2019.

Всупереч затвердженій формі оспорюваних рішень відповідач не підкреслив, яких саме первинних документів не надано. У відзивах відповідачі не обґрунтували, яких саме первинних документів не надано, не зазначили заперечень проти поданих позивачем пояснень і документів, а також не надали доказів відповідності платника податків критеріям ризиковості.

Водночас, подані позивачем документи підтверджують поставку послуг та виникнення у нього податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до пп.пп. "а" і "б" п. 187.1 ст. 187 і п. 201.1 ст. 201 ПК України та наявність підстав для складення і реєстрації податкових накладних. Податкові накладні оформлені згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України, порушень законодавства при їх складенні відповідачем не встановлено.

Підсумовуючи, суд зазначає про необґрунтованість оспорюваних рішень, які прийняті без врахування поданих позивачем пояснень і документів, та порушили право позивача на формування податкового кредиту з ПДВ, тому вимоги про визнання їх протиправними і скасування належить задовольнити.

Згідно з п. 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

Пунктом 20 цього Порядку визначено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкової накладної, яке набрало законної сили, такі податкові накладні реєструються після проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абзацу 10), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З метою поновлення порушеного права належить задовольнити вимоги про зобов`язання ДПС зареєструвати в Реєстрі податкові накладні датою фактичного надходження - 14.01.2020.

Отже, позов належить задовольнити повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зважає на таке.

Згідно з платіжним дорученням від 10.02.2020 №994 позивач сплатив судовий збір у сумі 6360 грн. з розрахунку 3 позовних вимог немайнового характеру (3 х 2102 грн.).

Розмір судового збору, який належало сплатити за подання цього позову, становить 4204 грн. з розрахунку 2 позовних вимог немайнового характеру. При цьому вимоги про визнання протиправним і скасування рішення та про зобов`язання вчинити певні дії, яка є похідною від першої, розглядаються судом як одна вимога немайнового характеру.

Згідно із ст. 139 КАС України судовий збір у сумі 4204 грн. належить стягнути на користь позивача з відповідачів порівно. Надмірно сплачений судовий збір у сумі 2102 грн. може бути повернуто ухвалою суду за відповідним клопотанням позивача згідно із ст. 7 Закону України "Про судовий збір".

У позовній заяві зазначено орієнтовний розмір судових витрат, які позивач поніс (очікує понести), що включає 5000 грн. витрат на професійну правничу допомогу адвоката.

Підстав для стягнення цих коштів з відповідачів немає, оскільки позивачем не доведено їх фактичне понесення: позовна заява підписана директором позивача, до позовної заяви не додано жодного доказу залучення адвоката для надання професійної правничої допомоги.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 90, 139, 159, 189, 241-246, 262 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Задовольнити позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙФ СТАЙЛ КЕМПЕР ГРУП" повністю.

2. Визнати протиправними і скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві від 22.01.2020 №1442372/42121648 і №1442373/42121648.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАЙФ СТАЙЛ КЕМПЕР ГРУП" податкові накладні від 26.12.2019 №9 і від 30.12.2019 №10 днем їх фактичного надходження - 14.01.2020.

4. Стягнути з бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві судовий збір у сумі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙФ СТАЙЛ КЕМПЕР ГРУП".

5. Стягнути з бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір у сумі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙФ СТАЙЛ КЕМПЕР ГРУП".

Позивач:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАЙФ СТАЙЛ КЕМПЕР ГРУП";

03067, м. Київ, просп. Перемоги, 53; код ЄДРПОУ 42121648.

Відповідачі:

1) Головне управління ДПС у м. Києві;

04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ ВП 44116011.

2) Державна податкова служба України;

04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення рішення.

Дата рішення є днем складення його у повному обсязі.

Суддя Д.А. Костенко

Дата ухвалення рішення12.09.2022
Оприлюднено16.09.2022
Номер документу106238291
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —640/3411/20

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 12.09.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні