Справа №760/1816/22
Провадження №3/760/2614/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2022 року м. Київ
Суддя Солом`янськогорайонногосудум.КиєваКозленкоГ.О.,заучастюсекретаря ДубаніноїО.В.,представникаКиївськоїмитниці ДержмитслужбиКороля Л.І., захисника (адвоката) особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Єфимченко І.В. розглянувши матеріали, що надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який станом на 22.08.2019 перебував на посаді керівника ТОВ «Спейс Транс» (02099, м. Київ, Дарницький р-н, вул. Бориспільська, 9/ станом на 22.08.2019: 04050, м. Київ, вул. Дегтярівська, 8А, к. 309, код ЄДРПОУ 40537632), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_1 від 08.02.1996, виданим Васильківським МВГУ МВС України в Київській області, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , у зв`язку з порушенням митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України,-
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу № 5692/10000/21 від 13.12.2021,установлено,що 22.08.2019 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» Волинської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 , з Польщі на митну територію України ввезено товари широко вжитку «одяг, речі до одягу, сумки , валізи, рюкзаки, гаманці, аксесуари для телефонів, шкатулки для прикрас, блокноти, постери, стікери, взуття, парасолі, біжутерія, олівці, маркери тощо», загальною вагою брутто 9313 кг та фактурною вартістю 37667,78 доларів США.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 21.08.2019 № UA100000/2019/856349 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП № XB/82401284, CMR від 21.08.2019 б/н, інвойсу від 20.08.2019 № AV-880/36-G-12.
Згідно з товаросупровідними документами відправником товарів виступала компанія UAB «Averesa» (Литва), одержувачем ТОВ «Грінком» (04213, м. Київ, пр. Героїв Сталінграда, 65А, код ЄДРПОУ 40429860).
Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС вказаного вище транспортного засобу, товари торговельних марок «Monsoon, Accessorize, Mango, Parfois, Tommy Hilfiger», що переміщувались у ньому, були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ «Спейс Транс» (ЄДРПОУ 40537632) ОСОБА_1 на митному посту «Західний» за електронною митною декларацією типу «ІМ/40/ДЕ» від 29.08.2019 №UA100010/2019/348521.
Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були подані:
- контракт від 22.08.2019 № AV5987-30, укладений між продавцем компанією UAB «Averesa» (Architektu g. 56-101, Vilnius, LITHUANIA) та покупцем ТОВ «Спейс Транс» (Україна) в особі директора ОСОБА_1 ;
- лист ТОВ «Грінком» від 28.08.2019 №0004189 про відмову від вантажу за інвойсом від 20.08.2019 № AV-880/36-G-12, номер транспортного засобу LTM00265/LTM1J62, у зв`язку з фінансовими труднощами;
- лист компанії UAB «Averesa» (Литва) б/д б/н про те, що у зв`язку із відмовою ТОВ «Грінком» від вантажу, який транспортувався транспортним засобом за номером LTM00265/LTM1J62 згідно з інвойсом від 20.08.2019 № AV-880/36-G-12 до контракту від 19.08.2019 № AV4563-20, вантаж передано ТОВ «Спейс Транс» (Україна) за інвойсом від 28.08.2019 № AV-990/48-J-14 до контракту від 22.08.2019 № AV5987-30;
- інвойс від 28.08.2019 № AV-990/48-J-14, виставлений компанією UAB «Averesa» (Литва) для ТОВ «Спейс Транс» (Україна),
а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Відповідно до інвойсу від 28.08.2019 № AV-990/48-J-14, виставленого компанією UAB «Averesa» (Литва) для ТОВ «Спейс Транс» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки СРТ Київ, становить 37667,78 доларів США.
28.05.2020, листом за вих. №08-15/15-02-03/11/5392, з метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів за митною декларацією від 29.08.2019 № UA100010/2019/348521 (ТОВ «Спейс Транс», ЄДРПОУ 40537632), Державною митною службою України направлений запит до митних органів Республіки Польща.
18.08.2020, листом Департаменту митних платежів та митної вартості Держмитслужби від 18.08.2020 № 15/15-02-03/7.8/1566 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь Палати фіскальної адміністрації у Вроцлаві Республіки Польща.
Компетентні органи Республіки Польща до своєї відповіді від 30.06.2020 № 0201-IGM.541.545.2020.2.RLM надали копію витягу із митної системи транзиту NCTS за TIR № XB82401284.
Вказаний витяг стосується переміщення вантажу вагою брутто 9313 кг за митними деклараціями, оформленими в Польщі (19PL301010E0691236), Нідерландах (19NLJZ9PYZAUPHWD50) та Іспанії (19ES00085514158304, 19ES00086011402823). При цьому, інформація, зазначена у вказаному витязі щодо загального найменування товарів, їх одержувача та ваги (9313 кг), відповідає інформації, що міститься в документах митного оформлення за ЕМД № UA100010/2019/348521.
Експортну митну декларацію від 21.08.2019 № MRN 19PL301010E0691236, митними органами не надано, оскільки у графі № 2 (відправник/експортер) містяться відомості британської компанії «Monsoon Accessorize» LTD з місцезнаходженням в місті Лондоні.
Враховуючи інформацію, надану митними органами Польщі, Держмитслужбою 22.12.2020 направленні запити до уповноваженими митних адміністрацій Нідерландів (№08-15/15-02-03/11/17509) та Іспанії (№ 08-15/15-02-09/11/17508).
20.05.2021, листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 20.05.2021 № 15/15-02/7.8/1523 до Київської митниці Держмитслужби надійшла відповідь митної адміністрації Королівства Нідерланди.
Із документів, наданих митними органами Нідерландів (митна декларація № 19NLJZ9PYZAUPHWD50) ідентифіковано товари, оформлені Київською митницею Держмитслужби за ЕМД від 29.08.2019 № UA100010/2019/348521 під № 146. Товари ідентифіковано за найменуванням, торгівельною маркою та кількістю.
Відповідно до вказаної митної декларації з митної території Нідерландів експортовані товари «жіноче та чоловіче шкіряне взуття», вагою брутто 1157 кг, у кількості 716 пар, відправником/експортером якого виступала компанія «Tommy Hilfiger Europe B.V.» (ідентифікаційний номер NL 805768713), одержувачем заявлено компанію «MD-LOGISTIK LLC» (LUGOVA STREET, 04074, Kiev) / ТОВ «МД-ЛОГІСТІК» (вул. Лугова, 04074, м. Київ, Україна). При цьому статистична вартість вказаних товарів на момент експорту на умовах поставки FCA VELNO/BLERICK складала 37514 євро.
17.08.2021, листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 17.08.2021 № 15/15-02-04/7.8/3454 до Київської митниці надійшла відповідь митної адміністрації Іспанії.
До своєї відповіді компетентні органи Іспанії надали документи, отримані із бази даних іспанської митниці:
- експортний документ 19 ES 000855 1415830 4, експортер компанія «BARATA RAMILO SA, Portugal», одержувач «ARGO RETAIL NETWORK, LTD» (UCRANIA, 01001, KIEV, KRESCHATIK ST., 42)/ «АРГО Роздрібна мережа, ТОВ» (Україна, 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 42);
- експортний документ 19 ES 000860 1140282 3, експортер компанія «PUNTO-FA SL», одержувач «ARGO-RETAIL NETWORK, LTD» (UCRANIA, 01024, KEIV, VINOGRADNIY LANE , 1/11, APP.2) / «АРГО Роздрібна мережа, ТОВ» (Україна, 01024, м. Київ, провулок Виноградний, 1/11, кв. 2).
Відповідно до вказаних митних декларацій з митної території Іспанії експортовані товари «аксесуари для одягу» вагою брутто 1444 кг, вартістю 27646,14 євро, на умовах поставки EXW RIO TINTO, та «одяг у асортименті, головні убори, білизна, текстильні аксесуари, сумки, ремені, взуття, сонцезахисні окуляри» вагою брутто 1467 кг, вартістю 34992,01 євро, на умовах поставки FCA BARCELONA, відповідно.
В результаті вивчення документів, отриманих від митних адміністрацій Республіки Польща, Королівства Нідерландів та Іспанії, і документів митного оформлення товарів, заявлених за ЕМД № UA100010/2019/348521, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування, асортименту, кількості та торгівельної марки товарів, але не співпадають відомості щодо їх одержувача, умов поставки і вартості.
Таким чином, за результатами вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари «чоловіче та жіноче взуття, одяг у асортиментів, аксесуари для одягу, білизна, сонцезахисні окуляри» загальною вагою брутто 4068 кг та загальною вартістю 100152,15 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (22.08.2019) (1 EUR 27.986996 грн) складає 2802957,82 грн, були переміщенні через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
На момент переміщення товарів через митний України (22.08.2019) на посаді керівника ТОВ «Спейс Транс» (ЄДРПОУ 40537632) перебував громадянин ОСОБА_1 .
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 , відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Відповідно до відомостей ПІК «Провадження в справах про ПМП» АСМО «Інспектор», громадянин ОСОБА_1 протягом року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.
Отже, в діях громадянина ОСОБА_1 (код ДРФО НОМЕР_2 ) наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Представник Київськоїмитниці Держмитслужбив судовому засіданні протокол підтримав в повному обсязі та просив гр.України ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст.483 МК України.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, гр. України ОСОБА_1 адвокат Єфимченко І.В. в судовому засіданні просила провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно гр. України ОСОБА_1 , закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.
Встановлено, що 22.08.2019 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» волинської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 , з Польщі на митну територію України ввезено товари широкого вжитку «одяг, речі до одягу, сумки, валізи, рюкзаки, гаманці, аксесуари для телефонів, шкатулки для прикрас, блокноти, постери, стікери, взуття, парасолі, біжутерія, олівці, маркери тощо», загальною вагою брутто 9313 кг та фактурною вартістю 37667,78 доларів США.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 21.08.2019 № UA100000/2019/856349 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП № XB.82401284, CMR від 21.08.2019 б/н, інвойсу від 20.08.2019 № AV-880/36-G-12.
Згідно з товаросупровідними документами відправником товарів виступала компанія UAB «Averesa» (Литва), одержувачем ТОВ «Грінком» (04213, м. Київ, пр. Героїв Сталінграда, 65А, код ЄДРПОУ 40429860).
Після прибуття у зону діяльності Київської Міської митниці ДФС вказаного вище транспортного засобу , товари торговельних марок «Monsoon, Accessorize, Mango, Parfois, Tommy Hilfiger», що переміщувались у ньому, були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ «Спейс Транс» (ЄДРПОУ 40537632) ОСОБА_1 на митному посту «Західний» за електронною митною декларацією типу «ІМ/40/ДЕ» від 29.08.2019 № UA100010/2019/348521.
Разом із вказаними митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були подані:
- контракт від 22.08.2019 № AV5987-30, укладений між продавцем компанією UAB «Averesa» (Architektu g.56-101, Vilnius, LITHUANIA) та покупцем ТОВ «Спейс Транс» (Україна) в особі директора ОСОБА_1 ;
- лист ТОВ «Грінком» від 28.08.2019 №0004189 про відмову від вантажу за інвойсом від 20.08.2019 № AV-880/36-G-12, номер транспортного засобу LTM00265/LTM1J62, у зв`язку з фінансовими труднощами;
- лист компанії UAB «Averesa» (Литва) б/д б/н про те, що у зв`язку із відмовою ТОВ «Грінком» від вантажу, який транспортувався транспортним засобом за номером LTM00265/LTM1J62 згідно з інвойсом від 20.08.2019 № AV-880/36-G-12 до контракту від 19.08.2019 № AV4563-20, вантаж передано ТОВ «СПЕЙС ТРАНС» (Україна) за інвойсом від 28.08.2019 № AV-990/48-J-14 до контракту від 22.08.2019 № AV5987-30;
- інвойс від 28.08.2019 № AV-990/48-J-14, виставлений компанією UAB «Averesa» (Литва) для ТОВ «Спейс Транс» (Україна), а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Відповідно до інвойсу від 28.08.2019 № AV-990/48-J-14, виставленого компанією UAB «Averesa» (Литва) для ТОВ «Спейс Транс» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки СРТ Київ, становить 37667,78 доларів США.
Разом з тим, з метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів за митною декларацією, Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповіді від митних адміністрацій Республіки Польща, Королівства Нідерландів та Іспанії наданих до Київської митниці ДФС листами Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Держмитслужби від 18.08.2020 № 15/15-02-03/7.8/1566, від 20.05.2021 № 15/15-02/7.8/1523, від 17.08.2021 № 15/15-02-04/7.8/3454 відповідно.
В результаті вивчення документів, отриманих разом з листами від митних адміністрацій Республіки Польща, Королівства Нідерландів та Іспанії, і документів митного оформлення товарів, заявлених за ЕМД UA100010/2019/348521, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають відомості щодо найменування, асортименту, кількості та торговельної марки товарів, але не співпадають відомості щодо їх одержувача, умов поставки і вартості.
За змістом ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідност. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
При цьому відповідно до пункту 6постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст.495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цьогоКодексу та інших законів України.
Згідно ізст. 487 МК Українипровадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбаченост. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Статтею 483 МК Українипередбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Як спосіб приховування від митного контролю ч. 1ст. 483 МК Українивизначає подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Згідно вимог, встановлених частиною першоюст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Згідно положень ст.489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати, в тому числі, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у встановленому законом процесуальному порядку. Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.
Згідно п. 6постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Митний кодексУкраїни нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положеньст. 265 МК Українинаділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
З протоколу про порушення митних правил №5692/10000/21 та доданих до нього документів вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил та складання протоколу відносно громадянина України ОСОБА_1 , стали висновки митного органу про наявність в діях останнього ознак порушення митних правил, а саме переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підставу для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо одержувача товарів та вартості товарів.
Відповідно до ст.ст.49, 58МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.
Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл.9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.
Відповідно до положень ст.49МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2ст. 52 МК України.
В протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення одержувача товарів та митної вартості товару.
Таким чином, встановлено, що 22.08.2019 між продавцем компанією UAB «Averesa» (Architektu g. 56-101, Vilnius, LITHUANIA) та покупцем ТОВ «Спейс Транс» (Україна) укладено контракт № AV5987-30, згідно якого сторони домовились про поставку товарів.
Як вбачаєтьсяз митноїдекларації ІМ/40/ДЕ№UA100010/2019/348521від 29.08.2019одержувачем товарує ТОВ«Спейс Транс»(м.Київ,вул.Дегтярівська,8А,к.309,04050,код ЄДРПОУ40537632);декларантом виступає ТОВ«Спейс Транс»,іособою, відповідальною за фінансове врегулювання, є ТОВ «Спейс Транс» (м. Київ, вул. Дегтярівська, 8А, к. 309, 04050, код ЄДРПОУ 40537632).
ОСОБА_1 як декларант та керівник ТОВ «Спейс Транс» не мав відношення до складання та оформлення документів поданих в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, які на думку митного органу містять неправдиві дані, а саме: CMR від 21.08.2019, книжка МДП № ХВ.82401284 та інвойс від 20.08.2019 № AV-880/36-G-12, дій щодо митного оформлення в країні експорту та переміщення товарів через митний кордон не здійснював, а попередня митна декларація від 21.08.2019 № UA100000/2019/854476 оформлена та подана декларантом ТОВ «ГРІНКОМ» ОСОБА_2 на підставі зазначених документів, у відповідності до положень Митного кодексу України та Порядку № 651.
Отже, громадянином України ОСОБА_1 жодних дій, пов`язаних з переміщенням товарів через митний кордон України, вчинено не було, що вказує на відсутність об`єктивної сторони порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
В графі 22 митної декларації зазначена вартість 37667,78 доларів США.
Відповідно до частини першої статті 57 МК України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.
Статтею 64 МК України передбачено, що у разі якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом послідовного використання методів, зазначених у статтях 58- 63 цього кодексу, митна вартість оцінюваних товарів визначається з використанням способів, які не суперечать законам України і є сумісними з відповідними принципами і положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (GATT).
Відповідно до ч. 1ст. 483 МК Україниоднією з форм приховування та переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, є неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Кожна із зазначених в даній статті форм приховування є підставою для відповідальності особи за порушення митних правил.
Згідност. 489 МК Українитаст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно закону під неправдивими даними, що містяться у документах, які є підставою для переміщення товарів через митний кордон, слід розуміти неправдиві відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються.
Оцінюючи наявні матеріали справи, суд вважає, що митним органом не надано доказів того, що саме гр. України ОСОБА_1 , були вчинені дії, які направлені на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю щодо дійсної вартості товару.
У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що гр. України ОСОБА_1 , вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України, тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України.
Оцінюючи матеріалисправи уїх сукупності,суд вважає,що обставинивикладені упротоколі №5692/10000/21, що містять неправдиві відомості щодо одержувача та вартості товарів, на підставі яких складений зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.
Згідно ч. 3ст. 62 Конституції Україниобвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Статтею 19 Конституції Українивизначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Відповідно до п.1 ст.247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочатепідлягаєзакриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, оскільки зазначена в поданому інвойсі сума є більшою, ніж вартість товару.
З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.
Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.1, 8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст.3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491, 495, 522, 527 Митного кодексу України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 , який станом на 22.08.2019 перебував на посаді керівника ТОВ «Спейс Транс» (02099, м. Київ, Дарницький р-н, вул. Бориспільська, 9 / станом на 22.08.2019: 04050, м. Київ, вул. Дегтярівська, 8А, к. 309, код ЄДРПОУ 40537632), документованого паспортом серії НОМЕР_1 від 08.02.1996, виданим Васильківським МВГУ МВС України в Київській області, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , у зв`язку з порушенням митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України закрити.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя - Г.О. Козленко
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2022 |
Оприлюднено | 20.09.2022 |
Номер документу | 106291615 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Козленко Г. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні