Постанова
від 12.07.2007 по справі 11/193-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

11/193-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

12.07.2007р.м.Київ№ 11/193-А

   

За позовомПрокурора Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Червонозаводському районі м. Харкова

до  ДК „Укргазвидобування” НАК „Нафтогаз України”,

третя особаНаціональна акціонерна компанія «Нафтобаз України»,

простягнення заборгованості.

                                                                                                        Суддя  Євсіков О.О.

Секретар судового засідання Дупляк С.А.

Представники сторін:

від прокуратури:    не з'явились;

від позивача:           не з'явились;

від відповідача:      Сидорченко В.В. (предст. за дов.);

від третьої особи     не з'явились.

                                  

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 12.07.2007 о 12 год. 55 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 16.07.2007 на 17 год. 30 хв., про що повідомлено представнику відповідача після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України. З технічних причин виготовлення повного тексту постанови відкладено на 08.10.2007.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор Червонозаводського району м. Харкова в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Червонозаводському районі м. Харкова звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»заборгованості з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники відповідача як державного небюджетного підприємства, у розмірі 261.364,96 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що науковим працівникам відповідача було нараховано та виплачено з Пенсійного фонду України пенсії, призначені за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та обчислені відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 261.364,96 грн.

Пенсії науковим працівникам відповідача були призначені та виплачувалися управлінням ПФУ в Жовтневому районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Червонозаводському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Дзержинському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Харківському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Комінтернівському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Київському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Фрунзенському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Дергачівському районі Харківської області, управлінням ПФУ в Київському районі м. Полтава, управлінням ПФУ в м. Бориславі Львівської області, управлінням ПФУ в Галицькому районі м. Львова, управлінням ПФУ в Ленінському районі м. Харкова. Повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між пенсії призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів направлялися відповідачу через УПФУ в Червонозаводському районі м. Харкова як через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням Філії «Український науково-дослідний інститут природних газів «УкрНДІгаз»ДК «Укргазвидобування»НАК «Нафтобаз України».

Позивач зазначає, що вказана різниця у розмірі 261.364,96 грн. відповідачем в порушення ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»від 13.12.1991 № 1977-XII та п. 3 «Порядку фінансування та виплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установ і організацій, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств і організацій згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 № 1826, до Пенсійного Фонду України сплачена не була, а тому просить стягнути її у судовому порядку.

Відповідач у відзиві на позовну заяву та третя особа позовних вимог не визнали, мотивуючи свої заперечення на позов тим, що розрахунок суми стягнення, доданий позивачем до позовної заяви, на думку відповідача та третьої особи, не є обґрунтованим, а тому позовні вимоги, що ґрунтуються на такому розрахунку, не підлягають задоволенню.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Філія Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»Український науково-дослідний інститут природних газів «УкрНДІгаз»(далі - УкрНДІгаз) є структурним підрозділом Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»без статусу юридичної особи (вказані обставини сторонами не заперечуються та підтверджуються матеріалами справи).

Матеріалами справи підтверджено, що науковим працівникам відповідача було нараховано та виплачено з Пенсійного фонду України пенсії, призначені за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та обчислені відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 261.364,96 грн.

Пенсії були призначені на підставі довідок відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку посад наукових (науково-педагогічних) працівників державних підприємств, установ, організацій, перебування на яких дає право на призначення пенсій та виплати грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 22.11.2001 № 1571 та «Про реалізацію частини другої статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 22.11.2001 № 1570.

Пенсії науковим працівникам відповідача були призначені та виплачувалися управлінням ПФУ в Жовтневому районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Червонозаводському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Дзержинському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Харківському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Комінтернівському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Київському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Фрунзенському районі м. Харкова, управлінням ПФУ в Дергачівському районі Харківської області, управлінням ПФУ в Київському районі м. Полтава, управлінням ПФУ в м. Бориславі Львівської області, управлінням ПФУ в Галицькому районі м. Львова, управлінням ПФУ в Ленінському районі м. Харкова. Позивачем було надано розрахунок, згідно якого було нараховано та виплачено наукові пенсії кожному з пенсіонерів, а також в якому вказано періоди, за які виникла заборгованість відповідача зі сплати різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники відповідача як державного небюджетного підприємства, у розмірі 261.364,96 грн.

Відповідачу були надіслані повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між пенсії призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів через УПФУ в Червонозаводському районі м. Харкова як через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням «Український науково-дослідний інститут природних газів «УкрНДІгаз»ДК «Укргазвидобування»НАК «Нафтобаз України»(копії наявні в матеріалах справи).

Таким чином, різниця між сумою пенсій призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»та сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники відповідача як державного небюджетного підприємства, склала 261.364,96 грн.

Наведені розрахунки відповідають положенням законодавства, фактичним обставинам справи та відповідачем не спростовані.

Згідно зі статтею 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»від 13.12.1991 № 1977-XII різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Відповідно до п. 3 «Порядку фінансування та виплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установ і організацій, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств і організацій згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів», на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 № 1826, яка була чинною станом час нарахування та виплати пенсій за наведеним епізодом, (далі –Порядок № 1826)  фінансування  витрат  на  виплату різниці у розмірі пенсії працівникам державних небюджетних підприємств і організацій здійснюється за рахунок коштів цих підприємств і організацій, які сплачують Пенсійному фонду кошти на виплату зазначеної різниці.

З наведених норм вбачається, що на відповідача як на небюджетне підприємство (копія установчих документів та довідки з ЄДРПОУ –в справі) покладено обов'язок щодо сплати до Пенсійного фонду  різниці між сумою пенсії призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право наукові працівники відповідача.

Згідно з п. 8 Порядку № 1826 розмір витрат на виплату різниці у розмірі пенсії, що підлягають фінансуванню за рахунок державних небюджетних підприємств і організацій, визначається в розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10  днів після призначення пенсій згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що надсилається повідомлення відповідному підприємству, організації.

Пунктом 10 Порядку № 1826 встановлено, що у разі призначення пенсій  пенсіонерам,  які  мають  стаж роботи не за місцем призначення пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення підприємствам і організаціям, зазначеним у пункті 8 цього Порядку, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цих підприємств, організацій.

Як свідчать матеріали справи, пенсії працівникам відповідача призначені УПФУ в Київському районі м. Харкова, УПФУ в Московському районі м. Харкова, УПФУ у Дзержинському районі м. Харкова, УПФУ у м. Бориславі Львівської області, УПФУ у Галицькому районі м. Львів, УПФУ у Червонозаводському районі м. Харкова.

Разом з тим УкрНДІгаз пербуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Червонозаводському районі міста Харкова.

Таким чином, повноваження щодо надіслання відповідачу повідомлень, зазначених у п. 8 Порядку № 1826, надано саме Управлінню Пенсійного фонду України в Червонозаводському районі міста Харкова.

До матеріалів справи долучено належним чином засвідченні копії повідомлень позивача від 07.11.2006, від 06.10.2006, від 10.10.2005, від 28.03.2005, від 12.07.2004 та від 13.01.2004, якими відповідачу визначено до сплати різницю між сумою пенсій, призначених науковим працівникам відповідача за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 840903,21 грн.

Фактичне отримання відповідачем вказаних повідомлень підтверджується відповідними підписами на поштових повідомленнях про їх вручення (копії в справі). Доказів їх оскарження в судовому чи адміністративному порядку суду не надано.

Пунктом 8 Порядку № 1826 встановлено, що державні небюджетні підприємства і організації щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду кошти для виплати різниці у розмірі пенсії, призначеної в минулих та поточному роках.

Визначена зазначеними повідомленнями сума зобов'язання, зокрема в розмірі 261.364,96 грн., у встановлений законодавством термін відповідачем сплачена не була, що ним не заперечується.

Доказів її сплати станом на день розгляду спору суду не надано.

З урахуванням наведеного судом встановлено, що різниця між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам відповідача  за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 840903,21 грн. відповідачем в порушення ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»від 13.12.1991 № 1977-XII та п. 3 Порядку № 1826  до Пенсійного Фонду України сплачена не була.

Абзацом 1 статті 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 9 липня 2003 року № 1058-IV (далі –Закон № 1058-ІV) встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства  України,  незалежно  від  форми   власності, виду діяльності  та  господарювання, об'єднання громадян,  профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств,  установ, організацій,  об'єднань громадян,  профспілок,  політичних партій, які мають  окремий  баланс і самостійно ведуть розрахунки  із застрахованими особами),  фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування  (фіксований  податок,  єдиний  податок,  фіксований  сільськогосподарський  податок,  придбали   спеціальний   торговий патент),   які   використовують  працю  фізичних  осіб  на  умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством,  або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Статтею 1 Закону № 1058-ІV передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього  Закону  сплачують  страхові  внески  на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до вказаної статті страхові внески –це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове  державне  пенсійне  страхування,  сплачені згідно  із  законодавством,  що діяло раніше;  кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне  страхування  відповідно  до цього Закону.

Абзацом 6 частини 2 статті 17 Закону № 1058-ІV встановлено, що страхувальник зобов'язаний нараховувати,  обчислювати  і  сплачувати  в   установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Відповідно до 11 Порядку № 1826 витрати  на  виплату  різниці  у  розмірі пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств і організацій відображаються у звіті про нарахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування й інших надходжень та витрачання коштів Пенсійного фонду за формою 4-ПФ.

Відповідно до ч. 10 ст. 20 Закону № 1058-ІV якщо страхувальники несвоєчасно або не в  повному  обсязі сплачують   страхові   внески,  до  них  застосовуються  фінансові санкції,  передбачені цим  Законом,  а  посадові  особи,  винні  в порушенні  законодавства  про  сплату  страхових внесків, несуть дисциплінарну,  адміністративну,  цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Що стосується посилань відповідача на те, що він не є правонаступником Українського науково-дослідного інституту природних газів «УкрНДІгаз», то суд відзначає наступне.

Як слідує з пояснень третьої особи та підтверджується матеріалами справи, у спільному наказі НАК «Нафтогаз України»та Державного комітету нафтової, газової та нафтопереробної промисловості України від 06.11.1998 №68/234 (зі змінами, внесеними наказом тих же юридичних осіб від 26.01.1999 №14/11) «Про реорганізацію АТ «Укргазпром», пункт 8 викладено у наступній редакції: «Визначити НАК «Нафтогаз України»правонаступником усіх майнових прав і обов'язків АТ «Укргазпром»з 1 січня 1999 року».

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.1999 №931 «Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. №747»визначено:

«... 2. Установити, що правонаступником усіх майнових прав і обов'язків акціонерного товариства «Укргазпром»та його дочірніх підприємств є Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України».

Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»розподіляє між: своїми дочірніми компаніями майнові права і обов'язки реорганізованих акціонерного товариства «Укргазпром»та його дочірніх підприємств».

НАК «Нафтогаз України»05.11.1999 було видано наказ №295 «Про затвердження актів приймання-передачі майна до статутного фонду НАК «Нафтогаз України»та її дочірніх компаній».

Пунктом 3 наказу було затверджено акти приймання-передачі майна, яке належало підприємствам та філіям АТ «Укргазпром», станом на 01.01.1999 від НАК «Нафтогаз України»до статутного фонду ДК «Укргазвидобування»згідно з додатком 3 цього наказу.

Згідно з пунктом 9 додатку №3 до наказу НАК «Нафтогаз України»№295 від 05.11.1999 до статутного фонду ДК «Укргазвидобування»перейшло майно Українського науково-дослідного інституту природних газів «УкрНДІгаз» вартістю 10.538.651,67грн., що підтверджується актами прийому-передачі.

Таким чином, правонаступником усіх майнових прав і обов'язків Українського науково-дослідного інституту природних газів «УкрНДІгаз»є ДК «Укргазвидобування».

Частиною 3 статті 106 Закону № 1058-ІV встановлено, що орган Пенсійного  фонду  також  має  право   звернутися   до   суду   чи господарського  суду  з  позовом  про  стягнення недоїмки.  У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до господарського суду передбачені   законодавством   заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки  і  збори  в порядку і розмірах, встановлених законом.

Беручи до уваги до уваги те, що різниця між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам відповідача за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність»та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 840903,20 грн. відповідачем в порушення ст. 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»від 13.12.1991 № 1977-XII та п. 3 Порядку № 1826 до Пенсійного Фонду України сплачена не була, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 158-163 КАС України, господарський суд, -

          

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Дочірньої компанії «Укргазвидобування»Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»(04053, м. Київ, вул. Кудрявська, буд. 26/28, ідент. код 300219775, р/р № 2600203101 в АБ “Укргазпромбанк”, МФО 351500) на користь Управління Пенсійного фонду України в Червонозаводському районі міста Харкова (61140, м. Харків, вул. Кінної Армії, 15, р/р № 256063012095 в ВАТ "Державний ощадний банк", МФО 351823) заборгованість з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 261.364,96 грн. (двісті шістдесят одну тисячу триста шістдесят чотири грн. 96 коп.).

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                                        О.О. Євсіков

Дата складення та підписання постанови у повному обсязі –08.10.2007.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.07.2007
Оприлюднено30.10.2007
Номер документу1062945
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/193-а

Ухвала від 29.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 17.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Постанова від 12.07.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Євсіков О.О.

Постанова від 30.06.2006

Господарське

Господарський суд міста Києва

Євсіков О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні