Постанова
від 29.07.2010 по справі 2а-7801/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-7801/09/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Блажівська Н.Є .

Суддя-доповідач: Данило ва М. В.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"29" липня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого - судді Данило вої М. В.,

суддів: Бєлово ї Л.В., Бистрик Г.М.

при секретарі судового зас ідання Горбачовій Ю.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті К иєві апеляційну скаргу Мініс терства охорони здоров' я Ук раїни на постанову Окружного адміністративного суду міст а Києва від 10 листопада 2009 року у справі за адміністративни м позовом Товариства з обмеж еною відповідальністю «Меду ргент»до Міністерства охоро ни здоров' я України про виз нання нечинним рішення,

в с т а н о в и л а :

У липні 2009 року Товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Медургент» звернулось до суду з позовом, у якому, посил аючись на порушення відповід ачем положень Закону України «Про ліцензування певних ви дів господарської діяльност і», просило суд визнати нечин ним рішення Ліцензійної комі сії Міністерства охорони здо ров' я України про анулюванн я ліцензії ТОВ «Медургент», з атверджене протоколом № 36 від 06.11.08р. та наказ Міністерства ох орони здоров' я України № 639 в ід 06.11.2008р. про анулювання ліценз ії № АВ 386581, виданої ТОВ «Медург ент»11.12.2007р.

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 10 листопада 2009 року позо вні вимоги задоволено частко во, а саме: визнано протиправн им та скасовано наказ Мініст ерства охорони здоров' я Укр аїни № 639 від 06.11.2008р. про анулюван ня ліцензії № АВ 386581, виданої ТО В «Медургент»11.12.2007р. В іншій час тині позову відмовлено.

Своє рішення суд першої інс танції мотивував тим, що пози вачем необхідні для перевірк и документи було подано вчас но (в межах періоду позаплано вої перевірки), а саме - 31 жовтня 2008 року о 16:00 год. (тобто, в межах р обочого часу державного орга ну), а тому, у Відповідача були відсутні правові підстави д ля складення Акту про відмов у ліцензіата в проведенні пе ревірки Ліцензійних умов ком ісією МОЗ України від 31 жовтня 2008 року.

В апеляційній скарзі Мініс терство охорони здоров' я, в казуючи на порушення судом п ершої інстанції норм матеріа льного та процесуального пра ва, просить скасувати вищевк азану постанову і прийняти н ове судове рішення, яким у зад оволенні позовних вимог відм овити.

Апелянт вважає, що оскільки документи були передані поз ивачем безпосередньо викона вцю, а отже і членам Ліцензійн ої комісії 03.11.2008, члени комісії, не знали та не могли знати про надходження витребовуваних від Ліцензіата документів 31.1 0.08, отже, наявність документів в приміщенні МОЗ не можна ото тожнювати з наявністю докуме нтів у членів комісії, як цьог о і вимагає законодавство.

Заслухавши суддю-доповіда ча про обставини справи, зміс т судового рішення і апеляці йної скарги та, перевіривши д оводи апеляції наявними у ма теріалах справи письмовими д оказами, колегія суддів вваж ає, що апеляційна скарга підл ягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 8 листопада 2007 року Мін істерством охорони здоров'я України було видано Товарист ву з обмеженою відповідальні стю «Медургент»ліцензію на п ровадження господарської ді яльності з медичної практики (Ліцензія МОЗ від 8 листопада 2007 року серії АВ№ 386581).

Наказом Міністерства охор они здоров'я України № 379-Адм ві д 24 жовтня 2008 року «Про позапла нові перевірки додержання Лі цензійних умов»створено ком ісію для проведення позаплан ової перевірки додержання Лі цензійних умов провадження г осподарської діяльності з ме дичної практики Товариством з обмеженою відповідальніст ю «Медургент»відповідно до л іцензії МОЗ України від 8 лист опада 2007 року серії АВ№ 386581.

Як зазначено у вказаному на казі, підставою для проведен ня позапланової перевірки По зивача є лист Прокуратури мі ста Києва від 11 вересня 2008 року № 07/1-335-08, звернення жительки Чер нігівської області ОСОБА_2 від 1 жовтня 2008 року.

28 жовтня 2008 року о 15:15 год. члена ми комісії складено акт про т е, що керівником TOB «Медургент »Моргуновою О. Б. відмовле но в наданні необхідної для п роведення перевірки докумен тації.

Як вбачається зі змісту вищ евказаного акту, його було пі дписано керівником TOB «Медург ент»ОСОБА_3 з відміткою пр о те, що всі необхідні для пере вірки документи та пояснення з приводу їх відсутності на м омент перевірки будуть надан і Позивачем.

31 жовтня 2008 року о 16:00 год. Позив ачем через канцелярію Мініст ерства охорони здоров'я Укра їни було подано пакет докуме нтів, вказаний у акті комісії від 28 жовтня 2008 року (вх.№ 58/3814).

31 жовтня 2008 року комісією з пр оведення позапланової перев ірки TOB «Медургент»складено А кт про відмову ліцензіата в п роведенні перевірки Ліцензі йних умов комісією МОЗ Украї ни, яким встановлено наступн е: «на прохання членів комісі ї керівник TOB «Медургент»ОС ОБА_4 у присутності головно го лікаря Поліклініки № 3 ОС ОБА_5 відмовилися надати бу дь-які документи, необхідні д ля проведення перевірки. Крі м того, згідно з актом, складен им 28.10.08 (додається), членами комі сії та головним лікарем Полі клініки № 3 ОСОБА_5 засвідч ено неадекватну, грубу повед інку ОСОБА_4 по відношенню до голови та членів комісії» .

Як вбачається зі змісту Акт у від 31 жовтня 2008 року, його підп исано керівником TOB «Медурген т»ОСОБА_3 з наступним коме нтарем: «не згідна з висновка ми комісії, оскільки її вимог и про надання документів вик онані у повному обсязі...»та зр облено посилання на лист № 5/10 в ід 31 жовтня 2008 року, який о 16:00 год . 31 жовтня 2008 року отримано Міні стерством охорони здоров'я У країни.

Згідно Протоколу № 36 засіда ння Ліцензійної комісії МОЗ України від 6 листопада 2008 року Ліцензійною комісією прийня то рішення про анулювання лі цензії МОЗ від 8 листопада 2007 ро ку серії AB № 386581, виданої TOB «Медур гент»на провадження господа рської діяльності з медичної практики, на підставі Акту пр о відмову ліцензіата в прове денні перевірки Ліцензійних умов комісією МОЗ України.

Наказом Міністерства охор они здоров'я України № 639 від 6 л истопада 2008 року Про затвердж ення рішення Ліцензійної ком ісії»затверджено рішення Лі цензійної комісії України що до анулювання ліцензії МОЗ в ід 8 листопада 2007 року серії AB № В И581, виданої TOB «Медургент»(іден тифікаційний код 24258358, місцезн аходження ррцичної особи: м. К иїв, пров. Нестерівський, 7) на п ровадження господарської ді яльності з медичної практики , на підставі Акту про відмову ліцензіата в проведенні пер евірки Ліцензійних умов комі сією МОЗ України.

Судова колегія не погоджує ться з висновком суду першої інстанції про незаконність наказу Міністерства охорони здоров'я України № 639 від 6 лист опада 2008 року «Про затверджен ня рішення Ліцензійної коміс ії», яким затверджено рішенн я Ліцензійної комісії Україн и щодо анулювання ліцензії М ОЗ від 8 листопада 2007 року серії AB № ВИ581, виданої TOB «Медургент», з огляду на наступне.

Як встановлено судом першо ї інстанції, в перший день пер евірки на вимогу членів комі сії керівником TOB «Медургент» не було надано необхідних дл я проведення перевірки докум ентів, мотивуючи це тим, що вон и знаходяться за місцем юрид ичної адреси Позивача та взя то зобов'язання надати вказа ні документи в період провед ення перевірки.

31 жовтня 2008 року, тобто в періо д проведення перевірки, Това риством з обмеженою відповід альністю «Медургент»через к анцелярію Міністерства охор они здоров'я України голові к омісії Залевській В. А. бу ло надано пакет необхідних д ля проведення перевірки доку ментів. На супровідному лист і TOB «Медургент»вих. № 05/10 від 31 жо втня 2008 року міститься реєстр аційний напис з датою отрима ння документів - 31 жовтня 2008 рок у (вхідний № 58/3814) з відміткою «пр ийняла документи 31.10.08 о 16:00 год».

Відповідно до частини 4 стат ті 6 ЗУ "Про основні засади дер жавного нагляду ( контролю) у с фері господарської діяльнос ті " продовження строку здійс нення позапланового заходу н е допускається.

Виходячи з матеріалів спра ви, останнім днем перевірки б уло 31 жовтня. Станом на 31 жовтня 2008 року члени комісії були поз бавлені можливості ознайоми тися з документами, необхідн ими для проведення перевірки , отримати копії необхідних д окументів, одержати поясненн я від ліцензіата з питань, що в иникли під час перевірки, в ре зультаті чого скласти за рез ультатами перевірки акт пере вірки додержання суб'єктом г осподарювання Ліцензійних у мов.

Частиною 11 статті 20 Закону Ук раїни "Про ліцензування" визн ачено, що ліцензіат під час пе ревірки дотримання ним ліцен зійних умов надає всі необхі дні для проведення перевірки документи та забезпечує умо ви для її проведення.

Пунктом 5.3. Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження певних виді в господарської діяльності в галузі охорони здоров'я, що лі цензується, затвердженим нак азом Державного комітету Укр аїни з питань регуляторної п олітики та підприємництва, М іністерства охорони здоров'я України від 18 вересня 2002 року № 103/346 визначено, що ліцензіат пі д час перевірки додержання н им Ліцензійних умов зобов'яз аний: надавати всі необхідні для проведення перевірки до кументи; надавати копії (ксер окопії) необхідних документі в; надавати комісії письмові пояснення з питань, які виник ають під час перевірки; забез печувати умови для проведенн я перевірки.

У разі створення перешкод з боку ліцензіата щодо провед ення перевірки складається в ідповідний акт ( пункт 6.1.7 Поряд ку).

Протягом всього часу відве деного на проведення позапла нової перевірки з 28.10.08 по 31.10.08 док ументи TOB "Медургент" не були на дані комісії, що спричинило с кладання Акту про відмову лі цензіата в проведенні переві рки Ліцензійних умов комісіє ю МОЗ від 31.10.2008, яким зафіксован о відмову ліцензіата надати комісії необхідні документи для проведення перевірки.

Деякі документи надійшли в МОЗ України через загальний відділ Міністерства за 45 хвил ин до закінчення робочого дн я 31.10.08 ( згідно з реєстраційною в ідміткою загального відділу ).

Відповідно до Інструкції з діловодства у Міністерстві охорони здоров'я України, зат вердженої наказом МОЗ Україн и від 5 лютого 1998 року N 20 усі доку менти, що надійшли до Міністе рства, підлягають обов'язков ому попередньому розгляду, я кий здійснюється начальнико м загального відділу чи іншо ю особою, яка його заміщає, або спеціально виділеною для ць ого особою відповідно до роз поділу обов'язків між праців никами.

Враховуючи час необхідний для здійснення всіх передба чених інструкцією дій, докум енти були передані безпосере дньо виконавцю, а отже і члена м Ліцензійної комісії 03.11.2008, про що свідчить резолюція дирек тора Департаменту управлінн я та контролю якості медични х послуг Шпака І.В.

Таким чином члени комісії, н е знали та не могли знати про н адходження витребовуваних в ід Ліцензіата документів. Та к як останнім днем перевірки було 31.10.08, а перевірка проводил ась безпосередньо членами ко місії, які не знали про надход ження до МОЗ документів, то 31 ж овтня 2008 року членами комісії було складено Акт про відмов у ліцензіата в проведенні пе ревірки Ліцензійних умов, як ий був підписаний головою ко місії Залевською В.А. о 17:10 г од.

Отже, наявність документів в приміщенні МОЗ не можна ото тожнювати з наявністю докуме нтів у членів комісії, як цьог о і вимагає законодавство.

Крім того, висновки суду пер шої інстанції про те, що чинни м законодавством України в с фері ліцензування не передба чено обов'язку товариства-лі цензіата надавати документи для проведення перевірки ви ключно в перший день проведе ння перевірки не заслуговуют ь на увагу.

Виходячи з принципу розумн ості, документи повинні бути надані з врахуванням такого часу, який є необхідним для їх належної перевірки.

Судова колегія також не п огоджується з висновком суду першої інстанції про те, що фа кт непідписання в останній день перевірки Акту про відм ову ліцензіата в проведенні перевірки Ліцензійних умов к омісією МОЗ України від 31 жовт ня 2008 року всіма членами коміс ії, свідчить про порушення вс тановленої законом процедур и прийняття рішення за резул ьтатами позапланового контр ольного заходу.

Відповідно до частини 6 с татті 7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю ) у сфері господарської діяль ності" в останній день переві рки два примірники акта підп исується посадовими особами органу державного нагляду ( к онтролю), які здійснювали зах ід, та суб'єктом господарюван ня або уповноваженою ним осо бою, якщо інше не передбачено законом.

Згідно роз'яснень Президії Вищого арбітражного суду Ук раїни від 26.01.00 № 02-5/35 "Про деякі пит ання практики вирішення спор ів, пов'язаних з визнанням нед ійсними актів державних чи і нших органів" а саме : недодерж ання вимог правових норм, які регулюють порядок прийняття акта, у тому числі стосовно йо го форми, строків прийняття т ощо, може бути підставою для в изнання такого акта недійсни м лише у тому разі, коли відпов ідне порушення спричинило пр ийняття неправильного акта. Якщо ж акт в цілому узгоджуєт ься з вимогами чинного закон одавства і прийнятий відпові дно до обставин, що склалися, т обто є вірним по суті, то окрем і порушення встановленої про цедури прийнятій акта не мож уть бути підставою для визна ння його недійсним, якщо інше не передбачено законодавств ом.

Крім того, Експертно-апеляц ійна рада при Державному ком ітеті України з питань регул яторної політики та підприєм ництва, як орган метою якого є забезпечення рівності прав та законних інтересів усіх с уб'єктів господарювання, виз нала оспорюваний наказ МОЗ т аким, що прийнятий з дотриман ням норм законодавства.

Таким чином, висновки суду п ро встановлені обставини і п равові наслідки не відповіда ють дійсності і не підтвердж уються достовірними доказам и, дослідженими в судовому за сіданні.

Згідно п.4 ч.1 ст.202 КАС України, підставами для скасування п останови суду першої інстанц ії є порушення норм матеріал ьного або процесуального пра ва, що призвело до неправильн ого вирішення справи або пит ання.

Зважаючи на те, що Окружний адміністративний суд міста К иєва порушив вищевказані нор ми матеріального права, апел яційну скаргу належить задов ольнити, а постанову суду - с касувати та прийняти нове су дове рішення про відмову в за доволенні позову.

Керуючись статтями 196, 198, 202, 205, 206, 212 КАС України, колегія суддів , -

п о с т а н о в и л а:

Апеляційну скаргу Мініст ерства охорони здоров' я Укр аїни - задовольнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 10 листопада 2009 року - ска сувати.

Прийняти нову постанову, як ою у задоволенні позову Това риства з обмеженою відповіда льністю «Медургент»до Мініс терства охорони здоров' я Ук раїни про визнання нечинним рішення - відмовити.

Повний текст постанови виг отовлено 30 липня 2010 року.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.

Головуючий:

Судді:

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10630918
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7801/09/2670

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Данилова М. В.

Постанова від 10.11.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні