КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
19 вересня 2022 року м. Київ № 320/4651/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО" про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправною та скасування вимоги,
в с т а н о в и в:
2 червня 2020 р. до Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "НІКО" (далі - позивач) з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області (далі - відповідач), в якому просив суд:
- визнати протиправною та скасувати вимогу відповідача про сплату боргу (недоїмки) від 3 квітня 2020 р. № Ю-35917-17 у розмірі 469 892 грн. 89 коп.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19 серпня 2020 р. закрито провадження у справі та повернуто судовий збір.
10 травня 2022 р. до Київського окружного адміністративного суду надійшла заява представника Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО" про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №320/4651/20.
Відповідно до Акту Київського окружного адміністративного суду від 25 серпня 2022 р. вказані матеріали адміністративної справи та заяву передано на розгляд судді 25 серпня 2022 р..
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 7 вересня 2022 р. призначено судове засідання з розгляду цієї заяви на 19 вересня 2022 року.
Учасники розгляду заяви, належним чином повідомлені про час, дату та місце проведення судового засідання, 19 вересня 2022 р. у судове засідання не прибули, про причини неявки суд не повідомили, з клопотаннями та іншими заявами до суду не зверталися.
Ураховуючи положення ч. 9 ст. 205 та ч. 2 ст. 379 КАС України, розгляд заяви здійснено судом без участі представників учасників розгляду заяви у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши наявні матеріали справи в частині поданої заяви, встановив таке.
За приписами ч. 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження (ч. 4 ст. 379 КАС України).
Згідно з вимогами п. 1 ч. 5 ст. 15 Закону України "Про виконавче провадження" від 2 червня 2016 р. № 1404-VIII у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України", утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 затверджено положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України.
21 серпня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження №682-р "Питання Державної податкової служби", яким погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
28 серпня 2019 року Державною податковою службою України прийнято наказ № 36 "Про початок діяльності Державної податкової служби України", згідно з яким розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 12 липня 2019 р. № 14 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС", затверджено положення, зокрема про Головне управління ДПС у Київській області.
Зокрема, визначено, що Головне управління ДФС у Київській області реорганізовується на Головне управління ДПС у Київській області.
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби", наказом ДПС від 30 вересня 2020 р. № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено Головне управління ДПС у Київській області як територіальний орган ДПС, утворений на правах відокремленого підрозділу.
Згідно з вимогами абз. 3 п. 2 Постанови №893, територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови № 893).
Наказом Державної податкової служби України від 12 листопада 2020 р. № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" затверджено Положення про Головне управління ДПС у Київській області. Згідно цього положення Головне управління ДПС у Київській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби України, забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби на території Київської області і правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Київській області.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис в Єдиному державному реєстрі про державну реєстрацію Головного управління ДПС у Київській області як територіальний орган, утворений на правах відокремленого підрозділу.
Згідно з наказом Державної податкової служби України від 24 грудня 2020 р. №755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій", здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30 вересня 2020 р. №529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 Постанови №893, розпочато з 1 січня 2021 р..
Крім того, з метою реалізації Постанови №893 та враховуючи Наказ №529, Державною податковою службою України видано наказ від 12 листопада 2020 р. № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" та регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.
У частині самопредставництва визначено, що територіальний орган ДПС з метою організації своєї діяльності забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис в Єдиному державному реєстрі про державну реєстрацію Головного управління ДПС у Київській області, як територіальний орган, утворений на правах відокремленого підрозділу.
Отже, божником за таких обставин має бути Головне управління ДПС у Київській області, як територіальний орган, утворений на правах відокремленого підрозділу (адреса: вул. Народного Ополчення, 5а, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ 44096797).
Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність здійснення заміни сторони виконавчого провадження у справі № 320/4651/20 - боржника - із Головного управління ДФС у Київській області на Головне управління ДПС у Київській області, як територіальний орган, утворений на правах відокремленого підрозділу.
Керуючись ст.ст. 379 КАС України, суд
у х в а л и в:
1. Заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю "НІКО" про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі №320/4651/20 - задовольнити.
2. Замінити сторону виконавчого провадження в справі № 320/4651/20 - боржника - із Головного управління ДПС у Київській області на Головне управління ДПС у Київській області, як територіальний орган, утворений на правах відокремленого підрозділу (адреса: вул. Народного Ополчення, 5а, м. Київ, 03151, код ЄДРПОУ 44096797).
4. Копію ухвали видати (надіслати) учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Журавель В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2022 |
Оприлюднено | 21.09.2022 |
Номер документу | 106310754 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні