Ухвала
від 20.09.2022 по справі 551/1937/22
ШИШАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 551/1937/22

Провадження № 1-кс/551/398/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2022 року Слідчий суддя Шишацького районного суду Полтавської області ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду селища Шишаки Полтавської області скаргу ліквідатора ВАТ «Охтирсільмаш» - арбітражного керуючого ОСОБА_3 на постанову слідчого СВ Охтирського РВП ГУНП в Сумській області ОСОБА_4 від 27 листопада 2021 року про закриття кримінального провадження № 12021200460000513 від 04 листопада 2021 року,

ВСТАНОВИВ:

13 вересня 2022 року до Шишацького районного суду Полтавської області надійшла скарга ліквідатора ВАТ «Охтирсільмаш» - арбітражного керуючого ОСОБА_3 на постанову слідчого СВ Охтирського РВП ГУНП в Сумській області ОСОБА_4 від 27 листопада 2021 року про закриття кримінального провадження № 12021200460000513 від 04 листопада 2021 року, яке розслідувалась за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. ст. 382 КПК України

Скарга обґрунтована неповнотою досудового розслідування та передчасними висновками слідчого про відсутність складу кримінального правопорушення без проведення достатнього обсягу слідчих розшукових дій.

В судове засідання скаржник не з`явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутність через неможливість явки до суду. Подану ним скаргу підтримав та просив її задовольнити.

Слідчий та прокурор, будучи повідомленими про час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явилась, витребувані слідчим суддею матеріали кримінального провадження для дослідження в судовому засіданні не надали.

В зв`язку з викладеним, розгляд скарги проведено без участі осіб, які підлягають виклику в судове засідання, за наявними в розпорядженні слідчого судді матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, слідчий суддя приходить до висновку, що скарга є обґрунтованою та підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Постановою господарського суду Сумської області від 24 січня 2012 року у справі № 6/108-09 припинено процедуру санації ВАТ «Охтирсільмаш», боржника ВАТ «Охтирсільмаш» (Сумська область, м. Охтирка, вул. Шевченко, 3) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, а ліквідатором боржника призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3 .

В ході ліквідаційної процедури ВАТ «Охтирсільмаш» виявлені протирадіаційні укриття № 68399 (3-ої групи, місткістю на 600 осіб) та 68400 (3-ої групи, місткістю на 110), що перебували на балансі боржника та підлягають передачі до комунальної власності Охтирської міської ради.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 27 січня 2020 року у справі № 6/108-09 задоволено заяву арбітражного керуючого та зобов`язано Охтирську міську раду прийняти до комунальної власності захисні споруди цивільної оброни протирадіаційне укриття № 68399, 3-ої групи, місткістю на 600 осіб та протирадіаційне укриття № 68400, 3-ої групи місткістю на 110 осіб, які перебувають на балансі ВАТ «Охтирсільмаш».

22 березня 2021 року господарським судом Сумської області у справі № 6/108-09 винесено окрему ухвалу з приводу невиконання Охтирською міською радою вищевказано ухвали суду.

В зв`язку з невиконанням Охтирською міською радою вищенаведених ухвал суду та неприйняттям до комунальної власності Охтирської міської об`єднаної громади захисних споруд цивільної оборони протирадіаційних укриттів по вул. Шевченка, 3 та Шевченка, 3а ухвалою господарського суду Сумської області від 07 червня 2021 року до Охтирської міської ради застосовано захід процесуального примусу у вигляді штрафу в розмірі 11350 грн. та зобов`язано вказаний орган виконати ухвали суду від 27 січня 2020 року та від 22 березня 2021 року.

08 жовтня 2021 року арбітражний керуючий ОСОБА_3 звернувся до Охтирського РВП ГУНП в Сумській області із повідомленням про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 382 КК України, що полягає невиконані Охтирським міським головою та депутатами Охтирської міської ради ухвали господарського суду Сумської області від 27 січня 2020 року. Однак викладені у повідомлені відомості не були вчасно внесені до ЄРДР.

Ухвалою слідчого суду Охтирського міськрайонного суду Сумської області ОСОБА_5 від 02 листопада 2021 року було задоволено скаргу ВАТ «Охтирсільмаш» та зобов`язано Охтирський РВП ГУНП в Сумській області внести до ЄРДР відомості, викладені в повідомленні представника ВАТ «Охтирсільмаш» - арбітражного керуючого ОСОБА_3 від 08 жовтня 2021 року (ЖЕО № 9458 від 12.10.2021).

На підставі даної ухвали слідчого судді 04 листопада 2021 року СВ Охтирського РВП ГУНП в Сумській області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12021200460000513 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 382 КК України.

Вже 27 листопада 2021 року слідчим ОСОБА_4 винесено постанову про закриття кримінального провадження на підставі п.2 ч.1 ст. 284 КПК (за відсутністю складу кримінального правопорушення). Постанова мотивована тим, що під час досудового розслідування не встановлено достатніх підстав вважати, що бездіяльність службових осіб Охтирської міської ради у невиконанні рішення суду виражалась у формі прямої відмови або навмисного ухилення.

Слідчий суддя не може погодитись із даними висновками слідчого, вважає їх занадто передчасними та такими, що не ґрунтуються на результатах повного всебічного та об`єктивного розслідування, виходячи з нижче викладеного.

Відповідно до п.7 ст.61 Кодексу України з процедур банкрутства, у разі ліквідації підприємства-банкрута, зобов`язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об`єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об`єкти комунальної інфраструктури, арбітражний керуючий передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об`єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.2 ст.19 Кодексу цивільного захисту України до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить, зокрема, організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд; організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту; організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.

Приписами Конституції України та Господарського процесуального кодексу України передбачено обов`язковість виконання судових рішень, які набрали законної сили.

Так, відповідно до статті 18 Господарського процесуального кодексу України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковим до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Статтею 382 КК Країни передбачена кримінальна відповідальність за умисне невиконання вироку, рішення, ухвали, постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.

Згідно вимог ст. 25 КПК України прокурор, слідчий зобов`язані вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Досудове розслідування визнається закінченим, якщо немає необхідності у проведенні ще будь-яких слідчих (розшукових) або негласних слідчих (розшукових) дій, спрямованих на збирання, перевірку та оцінку доказів, коли жодна з версій, які виникли, не залишалась неперевіреною, тобто коли виконані вимоги ст. 91 КПК України про встановлення обставин, які підлягають доказуванню слідчим, прокурором у кримінальному провадженні.

Як слідує із приписів ст.ст. 93, 223, 224 КПК України збирання доказів стороною обвинувачення здійснюється переважно шляхом проведення слідчих (розшукових) дій.

Зі змісту оскаржуваної постанови вбачається, що висновку про відсутність складу кримінального правопорушення в діях службових осіб Охтирської міської ради при невиконанні ними ухвали Господарського суду Сумської області від 27.01.2020 слідчий дійшла на підставі отриманих від начальника відділу взаємодії з правоохоронними органами та надзвичайних ситуацій виконавчого комітету Охтирської сільської ради ОСОБА_6 даних про те, що рішення про безоплатне прийняття до комунальної власності Охтирської міської об`єднаної територіальної громади захисних споруд цивільної оборони виносилось на сесію міської ради, однак не було прийнято у зв`язку недостатньою кількістю голосів.

При цьому зі змісту оскаржуваної постанови не вбачається, що крім допиту ОСОБА_6 в рамках кримінального провадження проводились інші слідчі дії, зокрема допитувались міський голова, депутати члени профільних депутатських комісій та депутати, які приймали участь в голосуваннях коли відповідне рішення не було ухвалено. Не проаналізовано результати голосування по вказаному питанню певними депутатами у всіх випадках, коли не були проголосовані рішення про прийняття у комунальну власність об`єктів цивільного захисту.

При цьому слідчий суддя в повній мірі погоджується з доводами скарги про те, що в умовах повноцінного збройного конфлікту з російською федерацією, знаходження Охтирської міської територіальної громади фактично на лінії бойових зіткнень та постійних обстрілів військами російської федерації об`єктів військової та цивільної інфраструктури тривале безпідставне неприйняття у безоплатну власності територіальної громади двох об`єктів цивільного захисту протирадіаційних укриттів 3-ої групи та загальною місткістю 710 осіб, особливо після 24.04.2022, може мати ознаки кримінального правопорушення не лише, передбаченого ст. 382 КПК України, а й більш тяжкого.

В зв`язку з викладеним, слідчий суддя приходить до висновку про необхідність скасування постанови слідчого про закриття кримінального провадження, як винесеної передчасно та такої, що не ґрунтується на результатах повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 303-304, 307, 336 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Скаргу ліквідатора ВАТ «Охтирсільмаш» - арбітражного керуючого ОСОБА_3 на постанову слідчого задовольнити.

Постанову слідчого СВ Охтирського РВП ГУНП в Сумській області ОСОБА_4 від 27 листопада 2021 року про закриття кримінального провадження № 12021200460000513 від 04 листопада 2021 року скасувати.

Копію ухвали вручити (направити) скаржнику, слідчому та прокурору.

Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом 5 днів з дня отримання її копії.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудШишацький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення20.09.2022
Оприлюднено24.01.2023
Номер документу106321267
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за скаргами на дії та рішення правоохоронних органів, на дії чи бездіяльність слідчого, прокурора та інших осіб під час досудового розслідування рішення слідчого про закриття кримінального провадження

Судовий реєстр по справі —551/1937/22

Ухвала від 20.09.2022

Кримінальне

Шишацький районний суд Полтавської області

Сиволап Д. С.

Ухвала від 14.09.2022

Кримінальне

Шишацький районний суд Полтавської області

Сиволап Д. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні