ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2010 р. № 15/487-б
господарський суд Україн и у складі колегії суддів:
головуючого: Короткевича О.Є.
суддів: Заріцької А. О.,
Хандуріна М. І.
розглянувши матеріали
касаційної скарги Державної податкової адмі ністрації у м. Києві та Держав ної податкової інспекції у С вятошинському районі м. Києв а
на постанову господарського суду м. Киє ва від 23.12.2009 року
у справі №15/487-б
за заявою боржника ТОВ "Унікомпсервіс"
про Банкрутство
Від учасників судового про вадження:
Від скаржника: Мельник Р . В. Дов. від 31.03.2010 року
ВСТАНОВИВ :
09.11.2009 року господарським с удом м. Києва порушено провад ження у справі №15/487-б про банкр утство Товариства з обмежено ю відповідальністю "Унікомпс ервіс", введено мораторій на з адоволення вимог кредиторів на весь час провадження у спр аві про банкрутство
Постановою господарського суду м. Києва від 23.12.2009 року (судд я Хоменко М. Г.) в порядку Закон у України «Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом»в изнано Товариство з обмежено ю відповідальністю "Унікомпс ервіс" банкрутом, відкрито лі квідаційну процедуру та приз начено ліквідатором банкрут а арбітражного керуючого - Сидоренка В. В.
Державна податкова адміні страція у м. Києві та Державна податкова інспекція у Свято шинському районі м. Києва не погодилась з рішенням суду п ершої інстанції та звернулас ь з касаційними скаргами на п останову господарського суд у м. Києва від 23.12.2009 року у справі №15/487-б до Вищого господарськог о суду України та просять ска сувати вищезазначене рішен ня суду.
Вищим господарського суду України прийнято касаційну скаргу Державної податкової адміністрації у м. Києві та Де ржавної податкової інспекці ї у Святошинському районі м. К иєва на постанову господарсь кого суду м. Києва від 23.12.2009 року до провадження та призначен о скаргу до розгляду.
Колегія суддів Вищого госп одарського суду України, пер еглянувши у касаційному поря дку постанову суду, на підста ві встановлених фактичних об ставин справи перевіривши за стосування судом норм матері ального та процесуального пр ава, дійшла висновку, про відс утність правових підстав для задоволення касаційних скар г, виходячи з наступного.
Згідно зі ст.ст. 4, 43 ГПК Україн и судове рішення є законним т а обґрунтованим лише у випад ку всебічного повного та об' єктивного розгляду в судовом у процесі всіх обставин спра ви в їх сукупності у відповід ності з нормами матеріальног о та процесуального права.
Відповідно до абз. 4 ст. 1 Зако ну України "Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом" с уб'єкт господарської діяльно сті може бути визнаний банкр утом тільки в разі встановле ння господарським судом його неспроможності відновити св ою платоспроможність та задо вольнити визнані судом вимог и кредиторів не інакше як чер ез застосування ліквідаційн ої процедури.
У разі неспроможності суб'є кта господарювання через нед остатність його майна задов ольнити вимоги кредиторів ві н може бути оголошений банкр утом.
Згідно зі зазначеною статт ею 51 Закону якщо вартості майн а боржника - юридичної особи, щ одо якого прийнято рішення п ро ліквідацію, недостатньо д ля задоволення вимог кредито рів, така юридична особа лікв ідується в порядку, передбач еному цим Законом. У разі вияв лення зазначених обставин лі квідатор (ліквідаційна коміс ія) зобов'язані звернутися в г осподарський суд із заявою п ро порушення справи про банк рутство такої юридичної особ и. За результатами розгляду з аяви про порушення справи пр о банкрутство юридичної особ и, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторі в, господарський суд визнає б оржника, який ліквідується, б анкрутом, відкриває ліквідац ійну процедуру, призначає лі квідатора. Обов'язки ліквіда тора можуть бути покладені н а голову ліквідаційної коміс ії (ліквідатора) незалежно ві д наявності в нього ліцензії . Кредитори мають право заяви ти свої претензії до боржник а, який ліквідується, в місячн ий строк з дня публікації ого лошення про визнання боржник а, який ліквідується, банкрут ом.
Чинне законодавство про ба нкрутство пов' язує можливі сть відкриття провадження у справі про банкрутство в пор ядку ст. 51 Закону з доведенням боржником обставин недостат ності майна боржника для зад оволення вимог кредиторів.
Відповідно до вимог ч. 4, ст. 105 ЦК України, комісія з припине ння юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуют ься відомості про державну р еєстрацію юридичної особи, щ о припиняється, повідомлення про припинення юридичної ос оби та про порядок і строк зая влення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може станови ти менше двох місяців з дня пу блікації повідомлення про пр ипинення юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 110 Ц К України юридична особа лік відується за рішенням її уча сників або органу юридичної особи, уповноваженого на це у становчими документами, в то му числі, у зв'язку із закінчен ням строку, на який було створ ено юридичну особу, досягнен ня мети, для якої її створено , а також в інших випадках, пер едбачених установчими докум ентами.
Після розміщення комісією з припинення юридичної особ и в друкованих засобах інфор мації повідомлення про припи нення юридичної особи, в поря дку ч. 4 ст. 105 ЦК України, цей факт стає загальновідомим.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатн ьою для задоволення вимог кр едиторів, юридична особа лік відується в порядку, встанов леному законом про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 Ц К України ліквідаційна коміс ія після закінчення строку д ля пред'явлення вимог кредит орами складає проміжний лікв ідаційний баланс, який місти ть відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідує ться, перелік пред'явлених кр едиторами вимог, а також про р езультати їх розгляду. Промі жний ліквідаційний баланс за тверджується учасниками юри дичної особи або органом, яки й прийняв рішення про ліквід ацію юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 60 Г К України, яка регулює загаль ний порядок ліквідації суб'є кта господарювання, ліквідац ійна комісія оцінює наявне м айно суб'єкта господарювання , який ліквідується і розрахо вується з кредиторами, склад ає ліквідаційний баланс та п одає його власнику або орган у, який призначив ліквідацій ну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного бала нсу повинні бути перевірені у встановленому законодавст вом порядку.
Як вбачається із матеріалі в справи, на виконання вимог з акону було подано оголошення в друкованого засобу масово ї інформації, к це передбачен о вимогами ч. 4 ст. 105 ЦК України, а також внесено до Єдиного дер жавного реєстру запис про ві дповідне рішення засновникі в щодо припинення юридичної особи.
В матеріалах справи також н аявний проміжний ліквідацій ний баланс підприємства банк рута, який необхідний для з'яс увати питання про недостатні сть вартості майна боржника для задоволення вимог кредит орів та наявність якого пере дбачено ч. 1 ст. 111 ЦК України.
Окрім того слід зазначити, щ о заявник звернувся з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство Това риства з обмеженою відповіда льністю "Унікомпсервіс" лише після закінчення строку, пер едбаченого ч. 4 ст. 105 ЦК України .
Отже, постановляючи рішенн я від 23.12.2009 року про відкриття л іквідаційної процедури у спр аві №15/487-б та визнання Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Унікомпсервіс" банкруто м господарським судом м. Києв а були дотримані вимоги ст. 51 Закону України “Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом”.
Відповідно до п. 1 ст. 1119 ГПК Ук раїни касаційна інстанція за результатами розгляду касац ійної скарги має право залиш ити рішення першої інстанції або постанову апеляційної і нстанції без змін, а скаргу бе з задоволення.
Касаційна скарга залишаєт ься без задоволення, коли суд визнає, що рішення місцевого господарського суду або пос танова апеляційного господа рського суду прийняті з дотр иманням вимог матеріального та процесуального права.
За таких обставин, колегія с уддів приходить до висновку, що постанова господарськог о суду м. Києва від 23.12.2009 року по справі №15/487-б постановлена у в ідповідності до вимог закону та фактичним обставинам спр ави і підстав для її скасуван ня не вбачається.
Доводи касаційних скарг не спростовують висновків суду , які викладені в оскаржувані й постанові.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 125, 129 Конституц ії України, ст. ст. 1115, 1117- 1119, 11111, Гос подарського процесуального кодексу України, Вищий госпо дарський суд України, -
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Дер жавної податкової адміністр ації у м. Києві та Державної по даткової інспекції у Святоши нському районі м. Києва на пос танову господарського суду м . Києва від 23.12.2009 року у справі № 15/487-б залишити без задоволенн я.
Постанову господарського суду м. Києва від 23.12.2009 року у спр аві № 15/487-б залишити без змін.
Постанова Вищого господар ського суду України касаційн ому оскарженню не підлягає.
Головуючий О. Є. Короткевич
Судді А. О. Заріцька
М. І. Хандурін
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2010 |
Оприлюднено | 05.08.2010 |
Номер документу | 10633002 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Короткевич O.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні