Рішення
від 19.09.2022 по справі 280/4249/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

20 вересня 2022 року о/об 09 год. 30 хв.Справа № 280/4249/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ХІМПРОДУКТ ПЛЮС (вул.Сєдова, буд.12, каб.2, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69035; код ЄДРПОУ 44417445)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663)

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ХІМПРОДУКТ ПЛЮС (надалі позивач, ТОВ ХІМПРОДУКТ ПЛЮС) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі відповідач, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №1893 від 18.01.2022; 2) зобов`язати Головне управління ДПС Запорізької області протягом п`яти робочих днів з моменту набрання законної сили рішенням в цій справі у встановленому законом порядку виключити Товариство з обмеженою відповідальністю ХІМПРОДУКТ ПЛЮС з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

У позовній заяві зазначено наступне. Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області було прийнято Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №1893 від 18.01.2022, яким встановлено відповідність TOB «ХІМПРОДУКТ ПЛЮС» критеріям ризиковості платника податку за ознакою, передбаченою п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. В графі податкова інформація оспорюваного Рішення відповідачем зазначено: «Платником податку та/або, його контрагентами, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних». Позивач зазначає, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що відповідачу стала відома інформація про здійснення реалізації товарів/послуг, відмінних від придбаних, мала обґрунтувати на підставі яких саме даних комісія дійшла такого висновку та навести в оспорюваному рішенні докази в підтвердження цієї інформації. При цьому, в оскаржуваному Рішенні відповідачем не вказано, на підставі чого було прийнято таке рішення, зокрема: відсутня позначка у колонках «у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності» або «з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ... р. №». Отже, оспорюване Рішення не містить підстав та обґрунтувань причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платників податку.

Позивач позовну заяву підтримав.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. Рішенням Комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області №1893 від 18.01.2022 відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості ТОВ ХІМПРОДУКТ ПЛЮС включено до переліку ризикових платників податку за критерієм «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування». У рішенні №1893 від 18.01.2022 зазначено відповідність п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме встановлено, що платником податку та/або його контрагентами, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних. ТОВ "ХІМПРОДУКТ ПЛЮС" (44417445) віднесене до переліку ризикових платників у зв`язку з наявністю ознак ризиковості, а саме за критерієм «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування». За результатами проведеного аналізу даних Єдиного реєстру податкових накладних та згідно інформаційних баз даних ДПС України у підприємства встановлено, що TOB "ХІМПРОДУКТ ПЛЮС" (44417445) за період грудень 2021 здійснювало операції з придбання у постачальника TOB "ЕНЕРГОМЕД+" розчинник "MARTA" (3814009090), подальша реалізація якого не встановлена, та не встановлено їх використання у власній господарській діяльності. Рішення про відповідність TOB "ХІМПРОДУКТ ПЛЮС" п.8 Критеріїв ризиковості платника податків №1893 від 18.01.2022 направлено підприємству через електронний кабінет у день його прийняття. Отже, по підприємству TOB "ХІМПРОДУКТ ПЛЮС" виявлені ризики, що відповідають п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, наведеного у Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого Постановою КМУ від 11.12.2019 за №1165. Враховуючи зазначене, відповідач вважає, що рішення Комісії ГУ ДПС у Запорізькій області є таким, що було прийнято виключно в межах діючого законодавства.

Відповідач проти позовної заяви заперечував.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 25.07.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

18.01.2022 контролюючим органом відносно позивача прийнято Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку за №1893 (а.с.8, 31).

У Рішенні контролюючого органу про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 18.01.2022 за №1893 відносно позивача зазначено: «… Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019р. №1165, … відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Підстава п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Податкова інформація Платником податку та/або його контрагентами, згідно даних ЄРПН, здійснено реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних. …».

У наданому до суду Протоколі ГУ ДПС у Запорізькій області №8 від 18.01.2022 зазначено: «… Голова Комісії: Руслан Рачинський заступник начальника; Присутні Члени Комісії ГУ ДПС СЛУХАЛИ: Від Вознесенівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків отримано інформацію відповідно до якої можливе включення до журналу ризикових за критерієм «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування»; УХВАЛИЛИ: 1.Визначити наступні суб`єкти господарювання такими, що відповідають критеріям ризиковості відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р №1165: 44417445/ТОВ "ХІМПРОДУКТ ПЛЮС". Голосували за одноголосно НАДАНО ДОРУЧЕННЯ: 7.Секретарю Комісії забезпечити формування проектів рішень за встановленою формою по платникам податків, які прийнято за рішенням Комісії, для надсилання їх платникам щодо щодо відповідності критеріям ризиковості44417445/ТОВ "ХІМПРОДУКТ ПЛЮС" (а.с.32).

Судом досліджено копії: Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; інших документів.

Згідно з п.6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складеноподаткову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4). Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг,Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном. Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4). Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд відзначає, що з п.6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, вбачається можливість оскарження у судовому порядку Рішення контролюючого органу про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку та можливість судом зобов`язання контролюючий орган виключити платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до п.25 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з п.30 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, комісія контролюючого органу складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше семи членів.

У п.40, п.42-п.46 «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, зазначено: «40. Голова, заступник голови, секретар та члени комісії контролюючого органу беруть участь у засіданні особисто та не мають права делегувати своїх представників для участі в її засіданні. Засідання комісії контролюючого органу є правоможним за умови присутності на ньому не менше двох третин її затвердженого персонального складу. Засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. У разі потреби член комісії контролюючого органу подає голові комісії пропозиції щодо проведення додаткового засідання. Рішення комісії контролюючого органу приймається шляхом відкритого голосування. Рішення комісії контролюючого органу приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів такої комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови, секретарем та членами комісії, які брали участь у засіданні. Ведення обліку матеріалів щодо роботи комісії контролюючого органу здійснюється секретарем такої комісії. Присутній на засіданні комісії контролюючого органу член комісії, який не згоден з рішенням комісії або утримався від голосування, повинен викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до матеріалів засідання такої комісії. … 42. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. 43. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. 44. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). 45. Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. 46. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення».

Відповідачем не надано до суду доказів додержання вимог п.44 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Крім того, у наданому відповідачем Протоколі ГУ ДПС у Запорізькій області №8 від 18.01.2022 не зазначено прізвищ та посад «Членів Комісії ГУ ДПС», кількість «Членів Комісії ГУ ДПС».

Відтак, відповідачем документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

У Додатку №1 до «Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165, наведені «Критерії ризиковості платника податку на додану вартість»: «1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах. 3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами. 4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками. 5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ). 6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України. 7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України. 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».

Відповідачем не надано до суду доказів того, що податкова інформація від Вознесенівського відділу камеральних перевірок управління з питань виявлення та опрацювання ризиків ГУ ДПС у Запорізькій області, на підставі якої прийнято оскаржуване Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 18.01.2022 за №1893, свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій позивачем.

Також, на думку суду, контролюючим органом прийнято оскаржуване рішення з недотриманням п.9 ч.2 ст.2 КАС України без урахування права особи на участь у процесі прийняття рішення. Протилежного відповідачем не доведено.

Крім того, оскаржуване Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 18.01.2022 за №1893 містить безпідставно не заповнену одну з обов`язкових граф, а саме: «у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності» або «з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ..р. №-».

Оскільки Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Запорізькій області функціонує у складі ГУ ДПС у Запорізькій області, розглядатись, відповідно, має рішення цього суб`єкта владних повноважень.

Враховуючи матеріали справи і наведені норми права, з метою захисту прав та інтересів позивача суд вважає за можливе визнати протиправним та скасувати наведене Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 18.01.2022 за №1893 та зобов`язати саме ГУ ДПС у Запорізькій області виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Водночас позивачем нормативно не обґрунтовано вимогу щодо зобов`язання відповідача «протягом п`яти робочих днів з моменту набрання законної сили рішенням в цій справі у встановленому законом порядку» виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню. Доводи позивача та відповідача частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Суд відповідно до ст.382 КАС України не вбачає необхідності зобов`язувати відповідача подати звіт про виконання судового рішення.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки суб`єктом владних повноважень у справі було ГУ ДПС у Запорізькій області, то з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені позивачу судові витрати по сплаті судового збору у сумі 2481 грн. 00 коп.

Представником позивача у позові заявлено про стягнення витрат на професійну правничу допомогу: у сумі 50000 грн. 00 коп. - гонорар адвокату за складання позовної заяви; у сумі 30000 грн. 00 коп. - гонорар адвокату за участь у справі в суді першої інстанції.

В обґрунтування понесених витрат на професійну правничу допомогу позивачем до суду подано: Договір про надання правової допомоги №2/05-7 від 05.07.2022; Додаткову угоду №1 від 05.07.2022 до договору про надання правової допомоги №2/05-7 від 05.07.2022.

В Додатковій угоді №1 від 05.07.2022 до договору про надання правової допомоги №2/05-7 від 05.07.2022 зазначено: «… 5.Гонорар за надання правової допомоги визначається в наступному розмірі: складання адвокатського запиту - 1000 гривень за 1 запит (фіксований розмір); складання позовної заяви, апеляційної скарги, касаційної скарги - 50000 гривень (фіксований розмір); складання іншої заяви по суті справи, відзиву на апеляційну скаргу, відзиву на касаційну скаргу - 30000 гривень (фіксований розмір); складання клопотань, заяв, письмових пояснень, інших документів в судовому процесі - 1000 грн/сторінка (фіксований розмір); гонорар за участь у справі в суді першої інстанції (враховуючи територіальну віддаленість можливого суду) - 30000 грн. (до трьох судових засідань або прибуття адвоката на призначене судове засідання, якщо воно не відбулося, або прибуття адвоката до суду з інших причин (в тому числі ознайомлення з матеріалами справи)), додатково 5000 грн за кожне наступне судове засідання або прибуття до суду (фіксований розмір); гонорар за участь у справі в суді апеляційної інстанції - 30000 грн. (до трьох судових засідань), додатково 5000 грн. за кожне наступне судове засідання або прибуття до суду (фіксований розмір); гонорар за участь у справі в суді касаційної інстанції обговорюється сторонами додатково. …».

Судом прийнято до уваги, що така категорія адміністративних справ є пошириною, а, отже, не потребує витрат значних зусиль при здійсненні професійної правничої допомоги.

Завником документально та нормативно не обгрунтовано кількість витраченого часу щодо надання професійної правничої допомоги.

Суд вважає вартість послуг і робіт правничої допомоги, зазначену у наданих до суду документах, не співмірною з фактично виконаними послугами та роботами.

Суд зазначає, що ухвалою судді від 25.07.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Отже, справа №280/4249/22 розглядалась в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (участі) сторін, що виключає необхідність участі адвоката в судовому засіданні. Дана обставина, у свою чергу, зумовлює безпідставність включення представником позивача в вартість наданих юридичних послуг витрат на участь у судовому засіданні.

Отже, судові витрати на правничу допомогу на загальну суму 80000,00 грн. є не обґрунтованими та не можуть бути стягнуті на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На думку суду, з урахуванням вимог ч.5 ст.134 КАС України, витрати на професійну правничу допомогу мають бути відшкодовані позивачу лише у сумі 2000 грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Запорізькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №1893 від 18.01.2022.

Зобов`язати Головне управління ДПС Запорізької області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) виключити Товариство з обмеженою відповідальністю ХІМПРОДУКТ ПЛЮС (вул.Сєдова, буд.12, каб.2, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69035; код ЄДРПОУ 44417445) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ХІМПРОДУКТ ПЛЮС (вул.Сєдова, буд.12, каб.2, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69035; код ЄДРПОУ 44417445) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2481 грн. 00 коп.

Задовольнити частково заяву представника позивача про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат на професійну правничу допомогу.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ХІМПРОДУКТ ПЛЮС (вул.Сєдова, буд.12, каб.2, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69035; код ЄДРПОУ 44417445) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 2000 грн. 00 коп.

В іншій частині заяви представника позивача про стягнення витрат на професійну правничу допомогу відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 20.09.2022.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2022
Оприлюднено22.09.2022
Номер документу106332056
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/4249/22

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 30.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Рішення від 19.09.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні