Ухвала
від 20.09.2022 по справі 711/4581/22
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Номер провадження 1-кс/711/1476/22

Справа № 711/4581/22

У Х В А Л А

19 вересня 2022 року м.Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м.Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участюпрокурора ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотанняпрокурора відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про передачу в управління майна, на яке накладено арешт у кримінальному провадженні №12022250000000154 від 13.06.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України,

ВСТАНОВИВ:

13.06.2022 року внесено відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022250000000154 та розпочато досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України.

Прокурор у кримінальному провадженні ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді із клопотанням згідно з вимогами якого, просить слідчого суддю: передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління у порядку та на умовах, визначених ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: корпоративні права засновника ТОВ «УКРА ПОЛ», код ЄДРПОУ 36701703, юридична та фактична адреси: м. Черкаси, В`ячеслава Чорновола, № 118 із часткою у статутному фонді «Статутний внесок 892 872 грн. 50%», яка належить гр. російської федерації ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 18.11.2014 відділенням ОУФМС росії по москва по району «Хорошевский», реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , та на які ухвалою Придніпровського районного суду м.Черкаси від 10.08.2022 року накладено арешт.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, дав пояснення аналогічні доводам, які наведені у клопотанні.

ОСОБА_4 , ОСОБА_5 в судове засідання не з`явилися, причини неявки суду не повідомляли.

Враховуючи викладене, розгляд клопотання необхідно провести без участі власників корпоративних прав відповідно до ч.2 ст.172 КПК України, оскільки останні завчасно повідомлялися про розгляд клопотання, письмових заперечень слідчому судді не подали,однак їх неявка не є перешкодою розгляду клопотання.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання про передачу в управління майна, на яке накладено арешт підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Слідчим суддею встановлено, щов провадженні СУ ГУ Національної поліції в Черкаській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022250000000154, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 13.06.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що до СУ ГУНП в Черкаській області надійшли матеріали УСР в Черкаській області ДСР Національної поліції України, щодо здійснення фінансової діяльності на території Черкаської області, низки суб`єктів господарської діяльності з залученням до своєї протиправної схеми службових осіб органів державної влади, які забезпечують фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на території Черкаської області здійснює свою господарську діяльність ТОВ «Черкаський завод автохімії» код ЄДРПОУ 36994791, зареєстроване за адресою: Україна, Черкаська обл., м.Черкаси, вул. В`ячеслава Чорновола, буд. 118, ТОВ «ВМ-Інвест» код ЄДРПОУ 36994765, Україна, Черкаська обл., м.Черкаси, вул.В`ячеслава Чорновола, буд.118, та ТОВ «УКРА ПОЛ» код ЄДРПОУ 36701703, зареєстроване за адресою: Україна, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. В`ячеслава Чорновола, буд. 118.

Директором ТОВ «Черкаський завод автохімії» являється ОСОБА_6 , основний вид діяльності: 20.59 Виробництво іншої хімічної продукції.

Засновником ТОВ «Черкаський завод автохімії» являється ОСОБА_7 , із часткою у статутному фонді 96% (864 грн.) та ОСОБА_4 , громадянин російської федерації, із часткою у статутному фонді 4% (36 грн.).

Директором ТОВ «ВМ-Інвест» являється ОСОБА_5 , основний вид діяльності: 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

Засновником та кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «ВМ-Інвест» являється ОСОБА_4 , громадянин російської федерації, із часткою у статутному фонді 100% (16 412 780,5 грн.).

Директором ТОВ «УКРА ПОЛ» являється ОСОБА_5 , основний вид діяльності: 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами.

Засновником ТОВ «УКРА ПОЛ» являється ОСОБА_8 , із часткою у статутному фонді 50% (892 872 грн.) та ОСОБА_4 , громадянин російської федерації, із часткою у статутному фонді 50% (892 872 грн.).

Також, відповідно до указу «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України», на території України, було встановлено, що відповідно до даних сайту https://zachestnyibiznes.ru ОСОБА_4 є співзасновником Науково-технічного товариства з обмеженою відповідальністю «Азімут» код 3305000145, із статутним внеском 1 116,67 руб. (11,1667% статутного капіталу), яке зареєстроване за адресою: АДРЕСА_2 , основним видом діяльності є код 27.90 «виготовлення електричного обладнання». Директором вказаного підприємства є ОСОБА_9 , а засновниками: ОСОБА_10 , ІПН НОМЕР_3 із статутним внеском 2 233,33 руб (22,3333% статутного капіталу), ОСОБА_9 , ІПН НОМЕР_4 із статутним внеском 2 233,33 руб. (22,3333% статутного капіталу) та ОСОБА_11 , ІПН НОМЕР_5 із статутним внеском 1 116,67 руб. (11,1667% статутного капіталу).

Відповідно до даних сайту https://zachestnyibiznes.ru НТ ТОВ «АЗИМУТ» є постачальником по 9 договорам на загальну суму 19 774 494 руб., а саме: один договір укладено із ВАТ «Державний Науково-дослідний інститут машинобудівництва імені В.В. Бахирева» (код 5249093130) на суму 10 086 000 грн., яке зареєстроване за адресою: російська федерація, нижегородська область, м.дзержинськ, просп. свердлова, буд. 11, К.А, та одним із видів діяльності вказаного підприємства є код 25.40 «виготовлення зброї та боєприпасів» та вісім договорів, які укладено із АТ «всеросійський науково-дослідний інститут «Сигнал» (код 3305708964) на загальну суму 9 688 494 руб., яке зареєстроване за адресою: російська федерація, володимирська область, м. ковров, вул. крупська, буд. 57 та одним із видів діяльності вказаного підприємства є код 25.40 «виготовлення зброї та боєприпасів».

ТОВ «ВМ-Інвест», єдиним засновником якого є ОСОБА_4 , володіє наступним нерухомим майном: нежитлові приміщення, за адресою: м. Черкаси, вул. В. Чорновола, будинок 118, а саме: приміщення третього поверху з №1 до №11, з №21 до №24, з №26 до №31, №І,, загальною площею 339,2 кв. м.; нежитлові приміщення, за адресою: м. Черкаси, вул. В. Чорновола, будинок 118, а саме: приміщення третього поверху з №12 до №20,№32, №ІІ, ІІІ, загальною площею, 143,7 кв.м.; нежитлові будівлі, загальною площею 1829,3 кв.м., за адресою: АДРЕСА_3 , а саме: відділ змішування антифризів , А-І, загальною площею 398 кв.м., вузол приймання і зберігання моторних масел , К'-І, к', загальною площею 614,9 кв.м., витратні ємкості етиленгліколю та диетиленгліколю установки змішування і фасування засобів автохімії та дільниці поліетиленової тари, Л, М, виробничий корпус та венткамера, В, в,в1, загальною площею 372,1 кв.м., склад тари , Г, загальною площею 124 кв.м., виробничий корпус розчинників , Д, д, д', загальною площею 320,3 кв.м., зовнішня установка (навіси) , Ж, ж, рампа з під"їздними коліями , І, навіс, К.; нежитлові будівлі, загальною площею 1694,7 кв. м., за адресою: м. Черкаси, вулиця Сурікова, будинок 9/7, а саме: склад , А-ІІ,а,а{1},а{2}, загальною площею 1694,7 кв. м.; склад готової продукції Б-І,пд, за адресою: м. Черкаси, вулиця Сурікова, будинок 9/7, загальною площею 1954,6 кв.м.; дільниця поліетиленової тари, З-2, за адресою: АДРЕСА_4 , загальною площею 1433,7 кв.м.

Так, було встановлено із вилучених документів в ході проведення тимчасового доступу до ГУ ДПС у Черкаській області, було встановлено, що службові особи ТОВ «Черкаський завод автохімії», ТОВ «ВМ-Інвест» та ТОВ «УКРА ПОЛ» будучи в попередній злочинній змові із рядом суб`єктів господарської діяльності проводили взаємовідносини, характер, яких може свідчити про те, що вказані договірні зобов`язання можуть містити ознаки фіктивності та не здійснювалися.

Також, згідно отриманих документів ГУ ДПС у Черкаській області, а саме: актів про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Черкаський завод автохімії» з питань дотримання податкового законодавства, при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, основним чинником виникнення від`ємного значення з ПДВ, було ввезено на митну територію України обладнання з території російської федерації, а також за рахунок ввезення на митну територію України товарно-матеріальних цінностей для господарської діяльності підприємства з російської федерації.

В ході проведення досудового розслідування, із відомостей Єдиного реєстру довіреностей, встановлено, що ОСОБА_5 , яка являється дружиною ОСОБА_4 , виконує обов`язки директора Товариств «ВМ-ІНВЕСТ» та ТОВ «УКРА ПОЛ», надала довіреності гр. ОСОБА_12 , ОСОБА_13 та іншим службовим особам систематично надають довіреності на право представництво інтересів в усіх підприємствах, установах, організаціях незалежно від їх підпорядкування та форм власності іншим службовим особам ТОВ «Черкаський завод автохімії», ТОВ «ВМ-Інвест» та ТОВ «УКРА ПОЛ», а також директор ОСОБА_14 , надав довіреності ОСОБА_5 ..

В ході проведення досудового розслідування, із відомостей Державної митної служби України Черкаської митниці встановлено, що ТОВ «Черкаський завод автохімії», ТОВ «ВМ-Інвест», систематично здійсню закупівлю товарів і відправку товарів у Товариств, які безпосередньо здійснюють свою фінансову-господарську діяльність на території російської федерації сплачуть податки на користь російської федерації-держави агресора.

Таким чином з України виводились та на даний час за оперативною інформацією незаконно виводяться кошти до російської федерації, що може забезпечувати фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.

05.08.2022 слідчим винесено постанову про визнання речовим доказом корпоративні права засновника ТОВ «УКРА ПОЛ», код ЄДРПОУ 36701703, юридична та фактична адреси: м. Черкаси, В`ячеслава Чорновола, № 118 із часткою у статутному фонді «Статутний внесок 892 872 грн. 50%», яка належить гр. російської федерації ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 18.11.2014 відділенням ОУФМС росії м. москва по району «Хорошевский», реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

10.08.2022 року слідчим суддею Придніпровського районного суду м. Черкаси, було накладено арешт у кримінальному провадженні №12022250000000154 від 13.06.2022 на корпоративні права засновника ТОВ «УКРА ПОЛ», код ЄДРПОУ 36701703, юридична та фактична адреси: м. Черкаси, В`ячеслава Чорновола, № 118 із часткою у статутному фонді «Статутний внесок 892 872 грн. 50%», яка належить гр. російської федерації ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 18.11.2014 відділенням ОУФМС росії м. москва по району «Хорошевский», реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

22.08.2022 відомості внесено до Єдиного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань знаходиться у стані формування.

Так, як в ході досудового розслідування встановлено, що посадовими особами зазначених вище підприємств, шляхом ухилення від обов`язкових платежів до бюджету та внесення недостовірних даних до фінансової та податкової звітності, а тому існують достатні підстави вважати, що з України виводились та на даний час за оперативною інформацією незаконно можуть виводитись кошти до російської федерації, що може забезпечувати фінансування дій спрямованих на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.

В діях зазначених осіб вбачаються ознаки злочинів передбачених ч.3 ст.110-2 КК України, санкція якої передбачає додаткове покарання конфіскацію майна, а вимогами п.3 ч.2 ст.170 КПК України передбачено застосування арешту у випадку конфіскації майна, як виду покарання.

Також, на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 24.02.2022 «Про введення в дію плану оборони України та Зведеного плану територіальної оборони України», введеного в дію Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 70/2022, Головним слідчим управлінням Національної поліції України в межах компетенції здійснюється комплекс заходів, передбачених планом оборони України, за сценарієм першим «Ескалація Російською Федерацією збройної агресії проти України, збройна агресія з боку інших держав або коаліцій держав повномасштабне застосування воєнної сили проти України шляхом проведення військових операцій з рішучими цілями, що може супроводжуватись інформаційними кампаніями, інформаційно-психологічними операціями, кіберопераціями та спеціальними операціями проти України, а також блокадою її портів, узбережжя, повітряного простору».

На сьогодні в умовах запровадженого Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 воєнного стану в Україні відбувається надзвичайна ситуація в економіці держави, у зв`язку з чим вживаються необхідні заходи, направлені на встановлення фізичних та юридичних осіб проросійської спрямованості, які своїми діями можуть спричинити шкоду національній безпеці України та здійснювати дії, направлені на збір і передачу представникам країни - агресора охоронювану законом інформацію, а також здійснювати фінансування проросійсько-налаштованих організацій в момент дії військового положення.

Відповідно до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», мета полягає у захисті суверенітету і територіальної цілісності України, національних інтересів, національної безпеки, забезпечення її економічної самостійності, прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави, враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку Російська Федерація розв`язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства, виходячи з положеньКонституції України,Декларації про державний суверенітет Українита загальновизнаних міжнародних норм і правил, зокрема щодо суверенного права України на захист, враховуючи Указ Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 64/2022, затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX, з урахуванням потреби невідкладного та ефективного реагування на наявні загрози національним інтересам України, враховуючи положенняIV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолівід 18 жовтня 1907 року,

Верховна Рада України прийняла цей Закон, який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

Відповідно до Розділу І ст. 1 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», російська федерація - держава, яка рішенням Верховної Ради України відповідно доРезолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 «Визначення агресії»від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України;

-резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є російська федерація та/або у яких російська федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;

-примусове вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів - примусове вилучення об`єктів права власності російської федерації та об`єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і в порядку, встановлених цим Законом;

-об`єкти права власності російської федерації та її резидентів - рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать російській федерації та її резидентам.

Відповідно до Розділу ІІ ст. 2 ЗУ «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності російської федерації та її резидентів», цей Законне виключаєі необмежує правдержави Українавимагати відповіднодо нормміжнародного правапритягнення довідповідальності державиРосійська Федерація,у томучислі вимагативідшкодування (компенсації)шкоди,заподіяної внаслідокповномасштабної агресивноївійни,яку РосійськаФедерація розв`язалаі ведепроти Українита Українськогонароду зпорушенням нормміжнародного права,вчиняючи злочинипроти людства.

З урахуваннямвищевикладеного,з метоюзабезпечення їхзбереження абозбереження їхньоїекономічної вартості,а речовідокази,такої самоївартості -для їхреалізації зурахуванням особливостей,визначених законом,відшкодування умайбутньому завданихзбитків завданиху ходіагресії російськоїфедерації протиУкраїни,недопущення фінансуваннядій спрямованихна насильницькі зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України, прокурор вважає за необхідне передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління у порядку та на умовах, визначених ст.ст.19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: корпоративні права засновника ТОВ «УКРА ПОЛ», код ЄДРПОУ 36701703, юридична та фактична адреси: м. Черкаси, В`ячеслава Чорновола, № 118 із часткою у статутному фонді «Статутний внесок 892 872 грн. 50%», яка належить гр. російської федерації ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 18.11.2014 відділенням ОУФМС росії м. москва по району «Хорошевский», реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Згідно п.1 ст.98 КПК України, встановлено, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом.

Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Відповідно достатті 131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Частиною 1 першоїстатті 170 КПК Українипередбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Також, згідно з ч.2 ст.170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.

Згідно з ч.3 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Згідно зч.10ст.170КПК України-арешт можебути накладенийу встановленомуцим Кодексомпорядку нарухоме чинерухоме майно,гроші убудь-якійвалюті готівкоюабо убезготівковій формі,в томучислі коштита цінності,що знаходятьсяна банківськихрахунках чина зберіганніу банкахабо іншихфінансових установах,видаткові операції,цінні папери,майнові, корпоративніправа, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна

При вирішенні питання про решт майна для прийняття законного та справедливого рішення, згідно ст.ст.94, 132, 173 КПК України, необхідно враховувати правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього конфіскації, в тому числі і спеціальної, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також наслідки арешту майна для підозрюваного, третіх осіб.

При винесенні даного рішення судом враховано правову позицію висловлену у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Раймондо проти Італії» від 22 лютого 1994 року про те, що арешт, поза сумнівом, застосували як проміжний захід, що має забезпечити в разі необхідності подальшу конфіскацію майна, яке вважають імовірно результатом незаконної діяльності.

Так, згідно з абзацом 7 частини 6статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом 7 частини 6 цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно ізстаттями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом 7 частини 6 цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Частиною 1статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»(далі Закон) передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Згідно з частини 1, 2статті 19 ЗаконуНаціональне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора. У разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України.

Відповідно до частин 1, 3статті 21 Законууправління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління. Дія договору про управління активами припиняється у разі скасування арешту прийнятих в управління активів або їх конфіскації, спеціальної конфіскації, іншого судового рішення про їх стягнення в дохід держави. Ці та інші умови управління активами зазначаються в договорі між Національним агентством та управителем.

Враховуючи викладене, вважаю, що матеріали провадження свідчать, що на цьому етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власника майна, з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Відповідно до частин 1, 3 статті 21 Закону управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління. Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління. Дія договору про управління активами припиняється у разі скасування арешту прийнятих в управління активів або їх конфіскації, спеціальної конфіскації, іншого судового рішення про їх стягнення в дохід держави. Ці та інші умови управління активами зазначаються в договорі між Національним агентством та управителем.

Враховуючи вищенаведене, оскільки вказане у клопотанні майно є речовим доказом у кримінальному провадженні, на яке ухвалою слідчого судді накладено арешт, його вартість становить понад 200 розмірів прожиткового мінімумів для працездатних осіб, передача такого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, не завдасть шкоди кримінальному провадженню, а тому слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слід задовольнити.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.2,9,100,131,170-173,309, 376 КПК України, ст.ст.1, 9,19,21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ :

Клопотанняпрокурора відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про передачу в управління майна, на яке накладено арешт у кримінальному провадженні №12022250000000154 від 13.06.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України - задовольнити.

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління у порядку та на умовах, визначених ст.ст.19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме: корпоративні права засновника ТОВ «УКРА ПОЛ», код ЄДРПОУ 36701703, юридична та фактична адреси: м. Черкаси, В`ячеслава Чорновола, № 118 із часткою у статутному фонді «Статутний внесок 892 872 грн. 50%», яка належить гр. російської федерації ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 18.11.2014 відділенням ОУФМС росії м. москва по району «Хорошевский», реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , на які ухвалою Придніпровського районного суду м.Черкаси від 10.08.2022 року накладено арешт.

Контроль за виконанням ухвали покласти напрокурора відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_3 .

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає та виконується негайно.

Повний текст ухвали складено та проголошено 20.09.2022 о 16-00 год.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення20.09.2022
Оприлюднено24.01.2023
Номер документу106338645
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —711/4581/22

Ухвала від 20.09.2022

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Олійник В. М.

Ухвала від 19.09.2022

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Олійник В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні