Україна
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
-------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 липня 2010 року Справ а № 2а-1839/10/1170
Кіровоградський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого судді - Сагу н А.В.;
при секретарі - Джебко А.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті К іровограді адміністративну справу за позовом Знам? янської об?єднаної дер жавної податкової інспекції до державного реєстратора в иконавчого комітету Знам ?янської міської ради, прив атного підприємства „Фінста йл” про зобов' язання вчинит и певні дії та визнання непра вомірними дій,-
ВСТАНОВИВ:
Знам?янська об? єднана державна податкова і нспекція (далі по тексту - Знам ?янська ОДПІ) звернулась в су д з адміністративним позовом до державного реєстратора в иконавчого комітету Кіровог радської міської ради (далі п о тексту - відповідач I або дер жавний реєстратор I), державно го реєстратора виконавчого к омітету Знам?янської мі ської ради (далі по тексту - ві дповідач II або державний реєс тратор II), приватного підприєм ства „Фінстайл” (далі по текс ту - відповідач III або ПП „Фінст айл”), в якому просила: скасува ти реєстраційну дію відповід ача I, яка відбулась 26 березня 20 09 року за №14441070004005997 про внесення з мін до статутних документів про місцезнаходження ПП „Фін стайл”, зобов' язати відпові дача IІ зробити реєстраційну дію „внесення змін до відомо стей про юридичну особу”, яко ю ввести до Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і нформацію про попереднє місц езнаходження ПП „Фінстайл”: 25006, Кіровоградська область, м. Кіровоград, вул. Володарськ ого, 50, кв. 5 та визнати неправо мірними дії посадових осіб П П „Фінстайл” щодо надання не достовірних даних.
Заявлені позовні вимоги мо тивовано тим, що державним ре єстратором виконавчого комі тету Знам?янської міськ ої ради внесено запис до відо мостей про юридичну особу що до зміни її юридичної адреси . Позовні вимоги ґрунтуються на тому, що підприємство, як с тверджує орган податкової сл ужби, за зібраними даними за н овою адресою не знаходиться. Відповідно, ПП „Фінстайл” на дало завідома неправдиві від омості, а тому до ЄДРПОУ підля гають внесенню відомості про його попереднє місцезнаходж ення.
У судове засідання сторони не з?явились.
Знам?янська ОДПІ надала до с уду заяву, в якій просила розг лянути справу без участі її п редставника, позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а .с.35).
Відповідач I також надав до суду заяву, в якій просив спра ву розглянути без його участ і (а.с.34).
Відповідач II повторно до су ду не з' явився, про дату, час і місце судового засідання п овідомлявся належним чином, причини неявки суду не повід омлені.
Представник відповідача III в судове засідання також вдр уге не з' явився. На адресу ПП „Фінстайл” згідно даних ЄДР ПОУ про юридичну адресу відп овідача направлялись конвер т з судовими матеріалами, одн ак він повернувся з відмітко ю „за зазначеною адресою не п роживає, вибуло” (а.с.25).
Згідно ст.93 ЦК України, місце знаходженням юридичної особ и є адреса органу або особи, як і відповідно до установчих д окументів юридичної особи чи закону виступають від її іме ні. Статтями 17, 19 Закону України „Про реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців”, на уповноважений ор ган юридичної особи покладен о обов' язок подавати держав ному реєстратору відомості у разі зміни місцезнаходження юридичної особи.
У відповідності до ч. 8 ст. 35 КА С України, повістка вважаєть ся врученою юридичній особі, якщо вона доставлена за адре сою, внесеною до відповідног о державного реєстру.
Вдруге, в судове засідання у порядку ст. 39 КАС України відп овідач IIІ викликався через ог олошення в газеті (а.с. 33).
На підставі зазначеного, з в рахуванням того, що конверт н аправлявся на адресу, яка від повідно до витягу з ЄДРПОУ є м ісцезнаходженням юридичної особи (а.с. 5) та зважаючи на вик лик через оголошення в газет і, суд вважає за можливе розгл янути справу без участі відп овідача IIІ.
Дослідивши у судовому засі данні докази, оцінивши їх за с воїм внутрішнім переконання м, що ґрунтується на всебічно му, повному і об'єктивному роз гляді у судовому процесі всі х обставин справи в їх сукупн ості, суд вважає, що у задовол енні позову належить відмови ти повністю з наступних підс тав.
Позивач є органом державно ї влади і, відповідно, його ді яльність має підпорядковува тись вимогам ст.19 Конституції України та аналогічним вимо гам Закону України “Про держ авну податкову службу в Укра їні”. Право податкової інспе кції на звернення до суду крі м прямої вказівки в норматив ному акті, має випливати з фун кцій та зав дань цього суб'єкт а владних повноважень.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни, компетенція адміністр ативних судів щодо вирішення адміністративних справ поши рюється на спори між суб'єкта ми владних повноважень з пр иводу реалізації їхньої комп етенції у сфері управління, у тому числі делегованих по вноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС до а дміністративних судів можут ь бути оскаржені будь-які ріш ення, дії чи бездіяльність су б'єктів владних пов новажень , крім випадків, коли щодо таки х рішень, дій чи бездіяльнос т і Конституцією чи законами У країни встановлено інший пор ядок су дового провадження.
Враховуючи, що спір м іж ДПІ та державним реєстрат ором щодо внесення змін до ві домостей про реєстрацію юрид ично особи в ЄДР, виник у сфері реалізації (здійснен ня) публ ічної влади, ці відносини є п ублічно-правовими, порядок с удового провадження з привод у яких визначено в адміністр ативному судочинстві.
Як встановле но судом, ПП „Фінстайл”, ідент ифікаційний код 35958595, 13 червня 2008 року зареєстроване як юриди чна особа, місцезнаходження: 25006, Кіровоградська область , м. Кіровоград, вул. Володарсь кого, 50, кв. 5 (а. с. 13). Рішенням за сновника ПП „Фінстайл” №1 від 19.12.2008 року до статуту підприєм ства внесено зміни, в тому чис лі щодо місцезнаходження під приємства, визначивши що юри дичною адресою є Кіровоградс ька область, м. Знам?янка , вул. Дачна, 26 (а.с. 8, 15-17).
26 березня 2009 року державним реєстратором виконавчого ко мітету Кіровоградської місь кої ради внесено зміни до ЄДР ПОУ щодо зміни юридичної адр еси з „25006, Кіровоградська об ласть, м. Кіровоград, вул. Воло дарського, 50, кв. 5”, на „27400, Кіро воградська область, м. Знам ?янка, вул. Дачна, 26”.
Згідно ч. 1 ст. 17 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” (в редакції ч инній на час виникнення спір них правовідносин) відомості про юридичну особу або фізич ну особу - підприємця включаю ться до Єдиного державного р еєстру шляхом внесення запис ів на підставі відомостей з в ідповідних реєстраційних ка рток та відомостей, що надают ься юридичними особами держа вному реєстратору за місцезн аходженням реєстраційної сп рави згідно із законодавство м України.
У відповідності до ст. 29 вказ аного Закону (в редакції чинн ій на час виникнення правові дносин) для проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів юридична о соба повинна подати (надісла ти рекомендованим листом з о писом вкладення) такі докуме нти: заповнену реєстраційну картку на проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридичної ос оби; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копі ю рішення про внесення змін д о установчих документів; ори гінали установчих документі в юридичної особи з відмітко ю про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікаці ю у спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії повідомлення про втрату о ригіналів установчих докуме нтів; два примірники змін до у становчих документів юридич ної особи у вигляді окремих д одатків або два примірники у становчих документів у новій редакції; документ, що підтве рджує внесення реєстраційно го збору за проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів.
Державному реєстратору за бороняється вимагати докуме нти для проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и, якщо вони не передбачені ча стинами першою - шостою цієї с татті.
Проведення державної реєс трації змін до установчих до кументів юридичної особи зді йснюється за процедурами, пе редбаченими частинами першо ю - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цьог о Закону для проведення держ авної реєстрації юридичної о соби.
Статтею 31 вказаного Закону (в редакції чинній на час вини кнення правовідносин) передб ачено механізм скасування де ржавної реєстрації змін до у становчих документів юридич ної особи, згідно якого, у разі постановляння судового ріше ння щодо скасування рішення засновників (учасників) юрид ичної особи або уповноважено го ними органу про внесення з мін до установчих документів юридичної особи, або про визн ання повністю або частково н едійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надси лає його державному реєстрат ору для внесення запису про с удове рішення щодо скасуванн я державної реєстрації змін до установчих документів юри дичної особи.
Із зазначеного слідує, що чи нним законодавством передба чено правові механізми скасу вання рішення засновників (у часників) юридичної особи аб о уповноваженого ними органу про внесення змін до установ чих документів юридичної осо би та визнання повністю або ч астково недійсними змін до у становчих документів юридич ної особи.
Чинним законодавством не п ередбачено правового механі зму скасування реєстраційно ї дії державного реєстратора про внесення змін до статутн их документів про місцезнахо дження юридичної особи. Дії д ержаного виконавця по внесен ню змін до ЄДРПОУ про внесенн я змін до статутних документ ів про місцезнаходження юрид ичної особи є наслідком прий няття судового рішення про с касування рішення засновник ів (учасників) юридичної особ и або уповноваженого ними ор гану про внесення змін до уст ановчих документів юридично ї особи та визнання повністю або частково недійсними змі н до установчих документів ю ридичної особи.
Зазначений висновок корес пондується з положеннями ч. 2 в казаної статті (в редакції чи нній на час виникнення право відносин) державний реєстрат ор у строк, що не перевищує дво х робочих днів з дати надходж ення судового рішення щодо с касування державної реєстра ції змін до установчих докум ентів юридичної особи, вноси ть до Єдиного державного реє стру запис щодо скасування д ержавної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи, якщо інше не встан овлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє орган и статистики, державної пода ткової служби, Пенсійного фо нду України, фондів соціальн ого страхування про внесення такого запису.
Також, посилання позивача н а невиявлення ПП „Фінстайл” за новим його місцезнаходжен ням в с. Копані, Знам?янсь кого району, Кіровоградської області, як на підставу скасу вання реєстраційної дії щодо внесення до ЄДРПОУ відомост ей та зобов' язання державно го реєстратора Виконавчого к омітету Знам янської місько ї ради внести зміни до відомо стей про юридичну особу згід но попереднього його місцезн аходження, не можуть бути виз нання достатніми фактичними підставами, оскільки позива чем не дотримано передбачено ї законом процедури внесення змін до ЄДРПОУ у випадках не з находження підприємства за ю ридичною адресою.
Згідно ч.8 ст.19 вказаного Зако ну (в редакції чинній на час ви никнення правовідносин), яка передбачила, направлення де ржавному реєстратору податк овим органом, у разі не встано влення юридичної особи за її місцезнаходженням, повідомл ення встановленого зразка пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням, у з в' язку з чим, державний реєс тратор вживає передбачених з аконом дій щодо підтвердженн я інформації та внесення від омостей до ЄДРПОУ про відсут ність юридичної особи за її м ісцезнаходженням.
Отже, вимога позивача про зо бов' язання державного реєс тратора зробити реєстраційн у дію внесення змін до відом остей про юридичну особу , як ою ввести до Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців інформацію про попереднє міс цезнаходження відповідача-2, не ґрунтується на нормах Зак ону України Про держану реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців та прямо суперечить йому, а тому не підлягає задоволенню.
Разом з тим, суд зазна чає, що в даному випадку позив ачем невірно обрано спосіб р еалізації власних повноваже нь в разі встановлення факту відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як вбачається з матер іалів справи посадовими особ ами позивача встановлено, що за юридичною адресою відпов ідач ІІІ не знаходиться, що п ідтверджено відповідною дов ідкою від13.04.2009р. (а.с. 9).
Відповідно до ст. 38 Зак ону України Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців в ід 15.05.2003р. № 755-IV підставами для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма, є наявність в Єдиному держ авному реєстрі запису про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Згідно ч. 8 ст. ст. 19 Закон у України Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців від 15.05.2003р. № 755-IV (в редакції чинній на момент здійснення позивачем перевірки відповідача-2 щодо знаходження за юридичною ад ресою) якщо до Єдиного держав ного реєстру не внесено запи с про відсутність юридичної особи за її місцезнаходження м, то в разі неодержання реєст раційної картки про підтверд ження відомостей про юридичн у особу в установлений части ною сьомою цієї статті строк , а також у разі одержання держ авним реєстратором від орган у державної податкової служб и повідомлення встановленог о зразка про відсутність юри дичної особи за її місцезнах одженням державний реєстрат ор зобов'язаний у строк, що не перевищує десяти робочих дні в з дати, яка встановлена для п одання реєстраційної картки про підтвердження відомосте й про юридичну особу, або з дат и одержання повідомлення від органу державної податкової служби, направити рекомендо ваним листом юридичній особі повідомлення про необхідніс ть подання державному реєстр атору реєстраційної картки п ро підтвердження відомостей про юридичну особу.
У повідомленні зазначают ься підстава його надіслання , остання дата одержання держ авним реєстратором реєстрац ійної картки від юридичної о соби або найменування органу державної податкової служби , який надіслав повідомлення про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням , та дата цього повідомлення.
Державний реєстратор зали шає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у та повідомляє про це заявни ка у випадках і в порядку, вста новлених частиною п'ятою ціє ї статті.
У разі повернення до держав ного реєстратора рекомендов аного листа з відміткою відд ілення зв'язку про відсутніс ть юридичної особи за вказан ою адресою або неподання юри дичною особою протягом місяц я з дати направлення їй відпо відного повідомлення реєстр аційної картки про підтвердж ення відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням або з апис про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу.
З урахуванням вказаних нор м позивачеві слід було напра вити державному реєстратору повідомлення встановленого зразка про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням для внесення в Єдини й державний реєстр запису пр о відсутність юридичної особ и за вказаним її місцезнаход женням, що і стало б підставою для звернення до суду з позов ом про припинення юридичної особи, в межах повноважень ви значених Законом України П ро державну податкову службу .
Крім того, згідно до ст. 2 КАС України завданням адміністр ативного судочинства є захис т прав, свобод та інтересів фі зичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку органів держа вної влади, органів місцевог о самоврядування, їхніх поса дових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства, в тому числі на виконання дел егованих повноважень. До адм іністративних судів можуть б ути оскаржені будь-які рішен ня, дії чи бездіяльність суб'є ктів владних повноважень, кр ім випадків, коли щодо таких р ішень, дій чи бездіяльності К онституцією чи законами Укра їни встановлено інший порядо к судового провадження.
Згідно п. 7 ст.3 КАС України су б'єкт владних повноважень - ор ган державної влади, орган мі сцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, і нший суб'єкт при здійсненні н ими владних управлінських фу нкцій на основі законодавств а, в тому числі на виконання де легованих повноважень.
Згідно ч. 2 ст.2 КАС України 2. У разі задоволення адміністра тивного позову суд може прий няти постанову про: 1) визнання протиправними рішення суб'є кта владних повноважень чи о кремих його положень, дій чи б ездіяльності і про скасуванн я або визнання нечинним ріше ння чи окремих його положень , про поворот виконання цього рішення чи окремих його поло жень із зазначенням способу його здійснення; 2) зобов'язанн я відповідача вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідач а утриматися від вчинення пе вних дій; 4) стягнення з відпов ідача коштів; 5) тимчасову забо рону (зупинення) окремих виді в або всієї діяльності об'єдн ання громадян; 6) примусовий ро зпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 7) примусове видворе ння іноземця чи особи без гро мадянства за межі України; 8) в изнання наявності чи відсутн ості компетенції (повноважен ь) суб'єкта владних повноваже нь.
Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.
Із зазначеного слідує, що юридична особа за загальним правилом не є суб' єктом вла дних повноважень, а тому, адмі ністративний суд не уповнова жений визнати дії юридичної особи правомірними або непр авомірними. Виняток становля ть юридичні особи, які наділе ні законом владними управлін ськими функціями у сфері пуб лічних правовідносин
Крім того, позивачем не зазн ачено у чому виявилось поруш ення його прав та інтересів п ри поданні ПП „Фінстайл” нед остовірних, на думку позивач а, даних державному реєстрат ору Кіровоградської міської ради змін, що свідчить про бе зпредметність справи, оскіль ки завданням адміністративн ого суду є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб'єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства.
З огляду на викладене суд ді йшов висновку, що у в судовому засіданні не знайшли свого п ідтвердження правові та факт ичні підстави обґрунтування адміністративного позову, а тому у його задоволенні нале жить відмовити.
Судових витрат, які підляг али б відшкодуванню на корис ть відповідачів, судом не вст ановлено.
Керуючись ст.ст.94, 158 - 1 63 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністр ативного позову відмовити.
Постанова суду може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Дніпропетровського апе ляційного адміністративног о суду через Кіровоградський окружний адміністративний с уд шляхом подачі заяви про ап еляційне оскарження постано ви суду протягом 10 днів з дня ї ї проголошення, а в разі прого лошення вступної та резолюти вної частин постанови - з дня с кладання постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України. Апеляційна скарга п одається протягом 20 днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Копія апеляці йної скарги одночасно надсил ається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви.
Дата складення та підписа ння постанови в повному обся зі - 28.07.2010 року.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду А. В. Саг ун
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2010 |
Оприлюднено | 02.02.2011 |
Номер документу | 10635176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Сагун А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні