Справа № 2а-7099/09/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2010 року
о14год.50хв. м.Одеса
У залі судових засідань №8
Одеський окружний адмініс тративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Мануліковій О.О.
За участю представників ст орін:
Представника позивача: Костенко А.А. - за довірен істю №13-8 від 11.01.2010р., Солодухіна Л.В. - за довіреністю №13588 від 31.12.2009р.
Представника відповідача : не з»явився, незважаючи н а те, що був належним чином пов ідомлений про час, місце та да ту судового засідання.
Розглянувши у відкрито му судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної інспекції з контр олю за цінами в Одеській обла сті до Товариства з обмежено ю відповідальністю «Українс ькі ковбаси»про стягнення фі нансових санкцій за порушенн я діючого порядку декларуван ня зміни оптово-відпускних ц ін на основні продовольчі то вари, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов а дміністративний позов Держа вної інспекції з контролю за цінами в Одеській області, в я кому позивач просить суд стя гнути з Товариства з обмежен ою відповідальністю «Україн ські ковбаси»фінансові санк ції за порушення діючого пор ядку декларування зміни опто во-відпускних цін на основні продовольчі товари у загаль ному розмірі 406270,83грн., з яких 135423,6 1грн. - сума необґрунтовано отр иманої виручки та 270847,22грн. - су ма штрафу.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається н а наявність у Товариства з об меженою відповідальністю «У країнські ковбаси» заборгов аності по сплаті економічних санкцій у загальній сумі 406270,83г рн., визначених рішенням Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Одеській області № 4 від 08.01.2009р. про застосування ек ономічних санкцій за порушен ня державної дисципліни цін.
Відповідач у судові засіда ння 30.04.2010р., 21.05.2010р., 09.06.2010р. та 22.07.2010р. не з 'явився, незважаючи на те що, п ро дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належни м чином та своєчасно, запереч ення на позов не надав, у зв'яз ку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказ ів, відповідно до ч.6 ст.71 Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Заслухавши пояснення пре дставників позивача, досліди вши наявні у матеріалах спра ви письмові докази в сукупно сті та системно проаналізува вши приписи чинного законода вства, суд встановив наступн е.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів спр ави, 26.12.2008р. на підставі посвідч ення №656 від 10.12.2008р., виданого Дер жавною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області , головними заступником нача льника відділу Солодухіно ю Л.В. та головним державним інспектором Державної інспе кції з контролю за цінами в Од еській області Костенко Н.Д ., було проведено перевірку ТОВ «Українські ковбаси»щод о правильності формування та застосування цін, які підляг ають державному регулюванню .
За наслідками зазначеної перевірки Державною інспекц ією з контролю за цінами в Оде ській області був складений акт №000945 від 26.12.2008р., на підставі я кого 08.01.2009р. Інспекцією прийнят о рішення №4 про вилучення у ТО В «Українські ковбаси»необґ рунтовано одержаної виручки у сумі 135423,61грн. та штрафу у в сум і 270847,22грн. за порушення вимог Ро зпоряджень облдержадмініст рації «Про декларування змін и оптово-відпускних цін на ос новні продовольчі товари»ві д 21.12.2007р. №941/А-2007 та «Про запровадж ення регулювання оптово-відп ускних цін на продовольчі то вари шляхом декларування їх змін»від 16.10.2008р. №837/А-2008, зокрема, з авищення оптово-відпускних ц ін на ковбаси варені без здій снення процедури декларуван ня їх змін.
Зокрема, з акта перевірки Де ржавної інспекції з контролю за цінами в Одеській області №000945 від 26.12.2008р. вбачається, що у в 'язку з тим, що ТОВ «Українські ковбаси»з початку 2008 року чот ири рази підвищувало оптово- відпускні ціни на ковбасні в ироби варені, без здійснення процедури декларування їх з мін, а саме: з лютого 2008 року ТОВ «Українські ковбаси»підвищ ило оптово-відпускні ціни на ковбасу варену «Лікарська»в ищого ґатунку протягом місяц я більш ніж на 1% без здійсненн я процедури декларування їх змін; у лютому-серпні 2008 року на ковбасу варену «Лікарська»в ищого ґатунку ТОВ підвищило оптово-відпускні ціни з 23,70 до 2 6,30 - 32,80 грн., або на 10,9 - 36,7 відсотк а за 1 кілограм без здійснення процедури декларування їх з мін.
Судом встановлено, що 12.01.2009р . (рекомендований лист за №339410) Д ержавною інспекцією з контро лю за цінами в Одеській облас ті на адресу ТОВ «Українські ковбаси»було надіслано ріше ння №4 від 08.01.2009р. разом з претен зією №13-40 від 09.01.2009р. та пропозиці єю сплатити до бюджету суму ш трафу у загальному розмірі 406 270,83грн., з яких 135423,61грн. - сума необ ґрунтовано отриманої виручк и та 270847,22 грн. - штраф.
Вказані рішення Державної інспекції з контролю за ціна ми в Одеській області №4 від 08.01 .2009р. та претензія від 09.01.2009р. №13-40 б ули отримані відповідачем 13.01 .2009р., про що свідчить наявна у м атеріалах справи належним чи ном засвідчена копія повідом лення про отримання поштовог о відправлення №339410.
Відповідних належних дока зів в підтвердження оскаржен ня відповідачем - ТОВ «Украї нські ковбаси»означеного рі шення Державної інспекції з контролю за цінами в Одеські й області №4 від 08.01.2009р. чи сплати визначених ним сум необґрун товано отриманої виручки та штрафу суду не надано.
Так, на думку суду, економі чні санкції у загальному роз мірі 406270,83 грн., визначені рішенн ям Державної інспекції з кон тролю за цінами в Одеській об ласті №4 від 08.01.2009р., застосовані до ТОВ «Українські ковбаси» правомірно та ґрунтовно з ур ахуванням наступного.
Відповідно до ст.13 За кону України «Про ціни і ціно утворення»від 03 грудня 1990р. №507-I I (зі мінами а доповненнями) де ржавний контроль за цінами з дійснюється при встановленн і і застосуванні державних ф іксованих та регульованих ці н і тарифів. При цьому контрол юється правомірність їх заст осування та додержання вимог законодавства про захист ек ономічної конкуренції. Вказа ні органи здійснюють контрол ь у взаємодії з профспілками , спілками споживачів та інши ми громадськими організація ми. Державні органи, що здійсн юють контроль за цінами, та ї х посадові особи мають права , виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбаче ні Законом України «Про держ авну податкову службу в Укр аїні», крім повноважень, пер едбачених пунктами 6-9 статті 1 1 вказаного Закону. Господарс ькі суб' єкти повинні в уста новленому порядку подавати н еобхідну інформацію для здій снення контролю за правильні стю встановлення і застосува ння цін.
Статтею 14 вказаного Закон у встановлено, що додатково о тримана виручка і штраф у дво кратному розмірі необґрунто вано одержаної суми виручки підлягає вилученню в доход в ідповідного бюджету.
Підпунктом 3 пункту 4 Положе ння про державну інспекцію з контролю за цінами в Одеські й області, затвердженого нак азом Державної інспекції з к онтролю за цінами від 29.03.01р. №9 п ередбачено, що Держінспекція цін відповідно до покладени х на неї завдань в межах своє ї компетенції здійснює перев ірки додержання порядку форм ування, встановлення і засто сування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтуван ня.
Згідно з п.3.1. Інструкції «П ро порядок застосування екон омічних та фінансових санкці й органами державного контро лю за цінами», затвердженої с пільним Наказом Міністерств а економіки та з питань європ ейської інтеграції України, Міністерства фінансів Украї ни від 03.12.2001р. №298/519 та зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 18.12.2001р. за №1047/6238, Державна і нспекція з контролю за цінам и та державні інспекції з кон тролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, мі стах Києві та Севастополі пр иймають рішення про вилученн я сум економічних та фінансо вих (штрафних) санкцій у поряд ку, передбаченому законодавс твом.
Підставою для прийняття рі шень про вилучення сум еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій є акти перевірок, я кі складаються посадовими ос обами органів державного кон тролю за цінами.
Пунктом 3.5. зазначеної Інстр укції передбачено, що один пр имірник рішення, а також прет ензія направляються для вико нання суб' єкту господарюва ння - порушнику. Одночасно к ерівництву суб' єкта господ арювання - порушника направ ляються приписи (вимоги) щодо усунення виявлених порушень законодавства про порядок у становлення і застосування ц ін.
Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни «Про ціни і ціноутворе ння»вся необґрунтовано одер жана підприємством, організа цією сума виручки в результа ті порушення державної дисци пліни цін та діючого порядку визначення вартості будівни цтва, що здійснюється із залу ченням коштів Державного бюд жету України, бюджету Автоно мної Республіки Крим, місцев их бюджетів, а також коштів де ржавних підприємств, установ та організацій підлягає вил ученню в доход відповідного бюджету залежно від підпоряд кованості підприємства, орга нізації. Крім того, в позабюдж етні фонди місцевих Рад стяг ується штраф у двократному р озмірі необґрунтовано одерж аної суми виручки. Вказані су ми списуються з рахунків під приємств і організацій в бан ківських установах за рішенн ям суду.
Також, пунктом 1.3. Інструкції «Про порядок застосування е кономічних та фінансових сан кцій органами державного кон тролю за цінами»передбачено , що відповідно до Закону Укра їни «Про ціни і ціноутворенн я»необґрунтовано одержана п ідприємством, організацією с ума виручки в результаті пор ушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зар аховується в дохід відповідн ого бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмір і необґрунтовано одержаної с уми виручки за належністю.
Згідно з п.1.4. вказаної Інстру кції підставою для застосува ння економічних санкцій за п орушення державної дисциплі ни цін є одержання суб' єкта ми господарювання необґрунт ованої виручки в результаті порушення ними чинного в пер іоді, що перевіряється, поряд ку встановлення та застосува ння цін і тарифів, які регулюю ться уповноваженими органам и відповідно до вимог законо давства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються екон омічні санкції, є, зокрема, застосування торговельних і постачальницько-збутових на дбавок (націнок) понад устано влений граничний розмір.
Відповідно до п.1.6. Інструкці ї «Про порядок застосування економічних та фінансових са нкцій органами державного ко нтролю за цінами»необґрунто вано одержані суб' єктами го сподарювання, унаслідок пору шень порядку встановлення і застосування цін, суми вируч ки та штрафи підлягають вилу ченню згідно із законодавств ом на підставі рішень, прийня тих органами державного конт ролю за цінами. Зазначені в рі шеннях суми перераховуються суб' єктами підприємницько ї діяльності - порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам ба нків платіжних документів за значені суми стягуються відп овідно до вимог законодавств а.
Згідно з п. 2.1. зазначеної вищ е Інструкції необгрунтовано одержана суб' єктом підприє мницької діяльності сума вир учки, що підлягає вилученню в дохід бюджету, обчислюється , при включенні у вартість про дукції та послуг, ціни на які р егулюються, фактично не вико наних послуг (робіт) або викон аних не в повному обсязі - як різниця між одержаною вируч кою від реалізації і вартіст ю продукції та послуг, визнач еною відповідно до нормативі в, з урахуванням фактичних об сягів виконання.
Крім того, пунктом 3.8. Інстр укції «Про порядок застосува ння економічних та фінансови х санкцій органами державног о контролю за цінами» передб ачено, що відповідно до надан их повноважень Державна інсп екція з контролю за цінами, де ржавні інспекції з контролю за цінами в Автономній Респу бліці Крим, областях, містах К иєві та Севастополі на підст аві проведених ними перевіро к суб' єктів господарювання приймають рішення про засто сування фінансових (штрафних ) санкцій за порушення вимог з аконодавства, яким такі санк ції та їх розміри передбачен о.
Як вбачається з Розпорядже ння Одеської облдержадмініс трації від 21 грудня 2007р. №941/А-2007 «П ро декларування змін оптово- відпускних цін на основні пр одовольчі товари»(зі змінами та доповненнями), відповідно до постанов Кабінету Мініст рів України від 25 грудня 1996 рок у №1548 «Про встановлення повно важень органів виконавчої вл ади та виконавчих органів мі ських рад щодо регулювання ц ін (тарифів)»(зі змінами та доп овненнями) та від 17 жовтня 2007 ро ку №1222 «Про затвердження Поря дку декларування зміни оптов о-відпускних цін на продовол ьчі товари», з метою стабіліз ації цінової ситуації на рин ку продовольчих товарів запр оваджено регулювання оптово -відпускних цін на борошно пш еничне вищого, першого і друг ого сорту, борошно житнє обди рне, яловичину, свинину, м'ясо птиці, ковбасні вироби варен і, молоко, сир, сметану, масло в ершкове, яйця шляхом деклару вання їх зміни.
Також, зазначеним Розпоряд женням від 21 грудня 2007р. № 941/А-2007 су б'єктів господарювання, які п роводять діяльність з виробн ицтва та/або реалізації прод овольчих товарів, у разі змін и їх оптово-відпускних цін зо бов' язано подавати до Голов ного управління економіки Од еської обласної державної ад міністрації декларацію за вс тановленою формою та докумен ти в строки, визначені Порядк ом декларування зміни оптово -відпускних цін на продоволь чі товари, затвердженим пост ановою Кабінетом Міністрів У країни від 17.10.2007р. №1222 «Про затве рдження Порядку декларуванн я зміни оптово-відпускних ці н на продовольчі товари».
Водночас, як встановлено су дом та вбачається з акта пере вірки №000945 від 26.12.2008р., в ході пере вірки встанолвено, що з почат ку поточного року Товариство «Українські ковбаси»чотири рази підвищувало оптово-від пускні ціни на ковбасні виро би варені, без здійснення про цедури декларування їх змін, що підтверджується первинни ми документами бухгалтерськ ого обліку. В порушення вимог розпорядження облдержадмін істрації від 21 грудня 2007р. № 941/А-20 07 «Про декларування змін опто во-відпускних цін на основні продовольчі товари»(зі змін ами та доповненнями) з 1 лютого поточного року ТОВ «Українс ькі ковбаси»підвищило оптов о-відпускні ціни на ковбасні вироби варені, ковбасу варен у "Лікарську" вищого гатунку п ротягом місяця більше як на 1 в ідсоток без здійснення проце дури декларування їх змін. Та к, в лютому - серпні поточного року товариство на ковбасу в арену "Лікарську" вищого ґату нку підвищило оптово-відпуск ні ціни з 23,70 до 26,30 -32,80 грн. або на 10,9 - 36,7 відсотка за 1 кілограм відп овідно без здійснення процед ури декларування їх змін (роз рахунок додається). Аналогіч ні порушення встановлені на інші найменування ковбасних виробів варених, зазначених у додатку №1. Таким чином, внас лідок встановлених порушень Товариством необгрунтовано отримана додаткова виручка у сумі 135 423, 61 грн.
Відтак, беручи до уваги наве дене, за ТОВ «Українські ковб аси»станом на 09.01.2009р. рахується борг перед бюджетом в загаль ному розмірі 406270,83 грн., що підтв ерджується у тому числі наяв ним у матеріалах справи відп овідним Розрахунком заборго ваності за підписом начальни ка Державної інспекції з кон тролю за цінами Одеській обл асті Л.Круковської.
Частиною 1 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодек су адміністративного судочи нства України доказами в адм іністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановл ює наявність або відсутніст ь обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, як і беруть участь у справі, та і нші обставини, що мають значе ння для правильного вирішенн я справи. Ці дані встановлюют ься судом на підставі поясне нь сторін, третіх осіб та їхні х представників, показань св ідків, письмових і речових д оказів, висновків експертів . Належними є докази, які міст ять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об'єктивно му дослідженні.
Відтак, беручи до уваги вище викладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмов і докази в сукупності, суд дій шов висновку, що позовні вимо ги Державної інспекції з кон тролю за цінами в Одеській об ласті обґрунтовані, документ ально підтверджені, відповід ають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Українські ковбас и»фінансових санкцій за пору шення діючого порядку деклар ування зміни оптово-відпускн их цін на основні продовольч і товари у загальному розмір і 406270,83 грн., з яких 135423,61грн.- сума не обґрунтовано отриманої виру чки та 270847,22грн. - сума штрафу.
Керуючись ч.6 ст.71, ст .ст.158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов Державної інспекції з ко нтролю за цінами в Одеській о бласті до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Укра їнські ковбаси»про стягненн я фінансових санкцій за пору шення діючого порядку деклар ування зміни оптово-відпускн их цін на основні продовольч і товари в загальному розмір і 406 270,83 грн., задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Українські ковбаси»(65059, Оде ська область, м. Одеса, вул. Ака деміка Заболотного, 57, корп.2 кв .7 код ЄДРПОУ 31835403) до Державног о бюджету України
- код 21081100 на р/р 31110106700009 ГУ ДКУ в Оде ській області, МФО 828011, код 23213460, су му необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 135423 (сто трид цять п' ять тисяч чотириста двадцять три) грн. 61 коп.
- код 21081100 на р/р 31110106700009 ГУ ДКУ в Оде ській області, МФО 828011, код 23213460, шт раф у розмірі 270847 (двісті сімде сят тисяч вісімсот сорок сім ) грн. 22 коп.
Виконавчий лист видати піс ля набрання постановою закон ної сили у разі надходження з аяви особи, на користь якої ух валено судове рішення.
Постанова суду може бути о скаржена шляхом подання заяв и про апеляційне оскарження постанови суду першої інстан ції протягом десяти днів з дн я її проголошення, а в разі скл адення постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову суду перш ої інстанції подається протя гом двадцяти днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про
апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про
апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений
Кодексом адміністративного судочинс тва України, постанова суду п ершої інстанції набирає зако нної сили після закінчення ц ього строку. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.
Повний текст постанови скл адено та підписано «27»липня 2010р.
Суддя Харченко Ю.В.
1. Адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Одеські й області до Товариства з обм еженою відповідальністю «Ук раїнські ковбаси»про стягне ння фінансових санкцій за по рушення діючого порядку декл арування зміни оптово-відпус кних цін на основні продовол ьчі товари в загальному розм ірі 406 270,83 грн., задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «У країнські ковбаси»(65059, Одес ька область, м. Одеса, вул. Акад еміка Заболотного, 57, корп.2 кв.7 код ЄДРПОУ 31835403) до Державног о бюджету України
- код 21081100 на р/р 31110106700009 ГУ ДКУ в Оде ській області, МФО 828011, код 23213460, су му необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 135423 (сто трид цять п' ять тисяч чотириста двадцять три) грн. 61 коп.
- код 21081100 на р/р 31110106700009 ГУ ДКУ в Оде ській області, МФО 828011, код 23213460, шт раф у розмірі 270847 (двісті сімде сят тисяч вісімсот сорок сім ) грн. 22 коп.
27 липня 2010 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10635286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні