Постанова
від 14.07.2010 по справі 2а-2866/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-2866/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          14 липня 2010 р.                                                                                м. Чернігів

          Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді – Бородавкіної С.В.

при секретарі  – Андрушко І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Ніжинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до  фізичної особи-підприємця  ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

Ніжинський міжрайонний прокурор 01.06.2010 року звернувся до суду в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 і просить суд стягнути фінансову санкцію в сумі  1700,00 грн. в дохід державного бюджету. Свої вимоги мотивують тим, що в результаті перевірки транспортного засобу Volkswagen, номерний знак НОМЕР_1, що належить фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, складено акт № 123133 від 29 липня 2009 року, в якому зафіксовано надання послуг з перевезення пасажирів по маршруту Прилуки-Київ в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень при цьому ліцензійна картка є недійсною, пасажирський перевізник не видав пасажирам страхові поліси обов’язкового страхування на окремому бланку в порушення вимог ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» та п.48 Постанови Кабінету Міністрів України № 176 від 18.02.1997 "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту". А тому, 26.08.2009 року винесено постанову про застосування фінансових санкцій до ФОП ОСОБА_1, які відповідач в добровільному порядку не сплатив, постанову не оскаржував.

          Представник прокуратури надав до суду заяву, в якій просив розглянути справу без участі представника, позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.

          Представник Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області надав до суду заяву, в які просив розглянути справу за його відсутності та позовні вимоги задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з’явився, про день, час та місце слухання справи був завчасно та належним чином повідомлений, причини неявки суду не повідомив та заперечень на позов не надав.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути спір по суті на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає наступне:

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» центральний орган виконавчої влади з питань автомобільного транспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через урядові органи державного управління на автомобільному транспорті, службу міжнародних автомобільних перевезень та місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування. У складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонують: урядовий орган державного управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту; урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті. Урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює: державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567 “Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, органами державного контролю на автомобільному транспорті є Головавтотрансінспекція, її територіальні управління в областях, Автономній Республіці Крим, м.м. Києві та Севастополі.

Відповідно до п.4 Порядку, державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про автомобільний транспорт», страхування на автомобільному транспорті здійснюється відповідно до законодавства. При придбанні квитка пасажиру надається інформація щодо здійсненого виду обов'язкового страхування та про страховика.

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред’являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.

Стаття 7 Закону України "Про страхування" передбачає, що особисте страхування від нещасних випадків на транспорті є обов'язковим видом страхування.

Для здійснення обов'язкового страхування Кабінет Міністрів України встановлює порядок та правила його проведення, форми типового договору, особливі умови ліцензування обов'язкового страхування, розміри страхових сум та максимальні розміри страхових тарифів або методику актуарних розрахунків.

Відповідно до п.48 Постанови Кабінету Міністрів України № 176 від 18.02.1997 "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту", під час здійснення регулярних спеціальних перевезень пасажирський перевізник забезпечує в установленому законодавством порядку страхування пасажирів.

При цьому, Положенням про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 року N 959, визначено, що кожному застрахованому транспортна організація, що виступає агентом страховика, видає страховий поліс. Він може видаватися на окремому бланку або міститися на зворотному боці квитка. У страховому полісі зазначається вид обов'язкового страхування; найменування, адреса, телефон страховика; розміри страхового платежу та страхової суми.

В результаті перевірки в Прилуцькому районі, 135 км автодороги Київ–Суми транспортного засобу Volkswagen, номерний знак НОМЕР_1, що належить фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, складено акт № 123133 від 29 липня 2009 року, в якому зафіксовано надання послуг з перевезення пасажирів по маршруту Прилуки-Київ в режимі регулярних спеціальних пасажирських перевезень при цьому ліцензійна картка є недійсною, пасажирський перевізник не видав пасажирам страхові поліси обов’язкового страхування на окремому бланку в порушення вимог ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» та п.48 Постанови Кабінету Міністрів України № 176 від 18.02.1997 "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту".

Пунктами 25-27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8.11.2006 року № 1567 встановлено, що справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.

Згідно п.26 Порядку відповідачу 18.08.2009 року було надіслано повідомлення про розгляд справи  про порушення, яке було отримане відповідачем 26.08.2009 р. На розгляд справи відповідач не з’явився.

Відповідно до ч.1 абз.3 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постановою т.в.о. начальника територіального управління Головавтотрансінспекції у Чернігівській області про застосування фінансових санкцій № 075353 від 26.08.2009 р. до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 застосовано фінансові санкції в сумі 1700,00 гривень, копію якої відповідач отримав 28.08.2009 р., але не оскаржував та в добровільному порядку не сплатив.  

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Ніжинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до  фізичної особи-підприємця  ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій з відповідача підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими.

На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -  

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 фінансові санкції в розмірі 1700,00 грн. в дохід Державного бюджету на рахунок 31114106700006, код ЄДРПОУ 22822145, КБК 21081100, МФО 853592, УДК держбюджет м.Прилуки.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив постанову. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня складення постанови в повному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20-ти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.  

Повний текст постанови виготовлений 19.07.2010 року.

Суддя                                                                                           Бородавкіна С.В.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2010
Оприлюднено09.08.2010
Номер документу10635714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2866/10/2570

Постанова від 14.07.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 14.07.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні