Постанова
від 21.07.2022 по справі 760/10974/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/10974/21 3/760/31/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е МУ К Р А Ї Н И

22 липня 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Омелько Г.Т., за участю представника Київської митниці Державної митної служби України Маркової Г.Ю., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050, м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд. 4, оф. 624), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1ст. 483 МК України, суд

В С Т А Н О В И В :

28.04.2021 в провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачене ч. 1ст. 483 МК України.

У матеріалі зазначено, що 28.03.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці ДФС, у контейнері № TLLU4227154 на морському судні «THANA BHUM» (Сінгапур), із В`єтнаму на митну територію України ввезено товари «розчинна кава натуральна сублімована», вагою брутто 17 658 кг, нетто 16 350 кг та у кількості 654 пакувальних місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 27.03.2018 № UA100010/2018/533380 із наданням митному органу документів без яких не можливо здійснити переміщення товарів та їх митне оформлення, а саме: коносаменту (Bill of lading) від 09.02.2018 № SGN0528571 та інвойсу від 05.02.2018 № COV-F/18-02-75.

Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (LOT L1, NHUT CHANH, INDUSTRIAL PARK, NHUT CHANH COMME, BEN LUC DIST, LONG AN PROVINCE, VIETNAM), одержувачем - ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050, м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд. 4, оф. 624).

29.03.2018, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ «КОНЕКТОР» ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту «Вишневе» (відділ митного оформлення № 1) за електронною митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» № UA100010/2018/128677.

Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 30.10.2017 № CN301017, укладений між компанією-продавцем «DOMINANTA INC.» (16192, COASTAL HIGHWAY, LEWES, DELAWARE, 19958, UNITED STATES OF AMERICA) та компанією-покупцем ТОВ «КОНЕКТОР» (Україна), Сертифікат про походження товару від 09.02.2018 № 86905861, CMR від 28.03.2018 № 7154, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 митної декларації № UA100010/2018/128677.

Згідно з інвойсом від 05.02.2018 № COV-F/18-02-75, виставленим компанією «DOMINANTA INC.» (США) для ТОВ «КОНЕКТОР» (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів на умовах поставки CFR Одеса становить 60 658,50 доларів США.

22.09.2020, Київською митницею Держмитслужби від Державної митної служби України (лист від 22.09.2020 № 19/19-01/7.14/1368) отримано відповідь Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам (лист від 17.09.2019 № 4216/VKSTC-V13), надану Генеральній прокуратурі України на запит про надання взаємної правової допомоги у рамках кримінальної справи щодо ухилення від сплати податків згідно з положеннями п. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України.

До своєї відповіді компетентний орган Соціалістичної Республіки В`єтнам надав копії митної декларації країни відправлення (експорту) від 07.02.2018

№ 301751419010, коносаменту від 09.02.2018 № SGN0528571, договору купівлі-продажу від 25.12.2017 № 1310003305, інвойсу від 05.02.2018 № COV-F/18-02-75, пакувального листа до інвойсу від 05.02.2018 № COV-F/18-02-75, Сертифікату про походження товару форми В від 09.02.2018 № 86905861, Сертифікату здоров`я від 07.02.2018 № COV/НС-4996/L .

Згідно з даними, зазначеними в копії отриманого коносаменту від 09.02.2018 № SGN0528571 встановлено, що з території В`єтнаму в Україну у контейнері

№ BEAU4070174 на морському судні «THANA BHUM» було відправлено товари «розчинна сублімована кава» вагою брутто 17 658 кг, нетто 16 350 кг та у кількості 654 пакувальних місць.

Згідно з даними коносаменту відправник товарів компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (LOT L1, NHUT CHANH, INDUSTRIAL PARK, NHUT CHANH COMME, BEN LUC DIST, LONG AN PROVINCE, VIETNAM), одержувач «TO ORDER» - до одержувача.

Відповідно до експортної декларації від 07.02.2018

№ 301751419010, договору купівлі-продажу від 25.12.2017 № 1310003305, інвойсу від 05.02.2018 № COV-F/18-02-75 виставленого компанією «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (В`єтнам) до компанії «OLAM INTERNATIONAL LIMITED» (7 Straits View Marina One East Tower, #20-01 018936, Сінгапур), фактурна вартість даних товарів становить 131 617,50 доларів США.

Товари експортовано із території В`єтнаму на умовах поставки CІF ODESSA.

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від Верховної Народної Прокуратури Соціалістичної Республіки В`єтнам, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської митниці ДФС, встановлено, що співпадають: номера та дати товаросупровідних документів, відомості щодо відправника товарів, найменування та загальна кількість товарів (кількість пакувальних місць, вага брутто, нетто), реєстраційні номерні знаки транспортного засобу, в якому товари переміщувались через митний кордон України, але не співпадають відомості щодо одержувача та вартості товарів.

Таким чином, із отриманих матеріалів, за результатами перевірки, встановлено, що товари «розчинна сублімована кава» вагою брутто 17 658 кг, нетто 16 350 кг, у кількості 654 пакувальних місць та вартістю 131 617,50 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (28.03.2018) (1 USD 26,30627000 грн.) складає 3462365,49 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

В період з 27.10.2017 по 14.09.2018 на посаді керівника ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41453318), тобто на момент переміщення товарів через митний кордон України (04.05.2018), перебував гр. ОСОБА_1 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

На думку митного органу, дії громадянина України ОСОБА_1 , на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів директора ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050), на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил складений відносно громадянина ОСОБА_1 .

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судовому засіданні не з`явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце проведення судового засідання.

Заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали справи, суддя приходить до висновку про те, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки з наступних підстав.

Відповідно до частини першоїстатті 527 МКу справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другоюстатті 527 МКу постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб`єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другоїстатті 494 МКпротокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання настаттю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно ізстаттею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАПпередбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правиламистатті 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першоїстатті 495 МКдоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті Зстатті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред`явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

З матеріалів справи вбачається, що 28.03.2018 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці ДФС, у контейнері № TLLU4227154 на морському судні «THANA BHUM» (Сінгапур), із В`єтнаму на митну територію України ввезено товари «розчинна кава натуральна сублімована», вагою брутто 17 658 кг, нетто 16 350 кг та у кількості 654 пакувальних місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 27.03.2018 № UA100010/2018/533380 із наданням митному органу документів без яких не можливо здійснити переміщення товарів та їх митне оформлення, а саме: коносаменту (Bill of lading) від 09.02.2018 № SGN0528571 та інвойсу від 05.02.2018 № COV-F/18-02-75.

Відповідно до товаросупровідних документів відправником товарів виступала компанія «CAFE OUTSPAN VIETNAM LTD» (LOT L1, NHUT CHANH, INDUSTRIAL PARK, NHUT CHANH COMME, BEN LUC DIST, LONG AN PROVINCE, VIETNAM), одержувачем - ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41689050, м. Київ, бульвар Вацлава Гавела, буд. 4, оф. 624).

29.03.2018, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені до митного контролю та митного оформлення декларантом ТОВ «КОНЕКТОР» ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту «Вишневе» (відділ митного оформлення № 1) за електронною митною декларацією типу «ІМ40ДЕ» № UA100010/2018/128677.

Митний орган зазначає, що із отриманих матеріалів, за результатами перевірки, встановлено, що товари «розчинна сублімована кава» вагою брутто 17 658 кг, нетто 16 350 кг, у кількості 654 пакувальних місць та вартістю 131 617,50 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (28.03.2018) (1 USD 26,30627000 грн.) складає 3462365,49 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

При цьому, митний орган в протоколі про порушення митних правил № 0490/10000/21 від 02.04.2021 вказує, що в період з 27.10.2017 по 14.09.2018 на посаді керівника ТОВ «КОНЕКТОР» (код ЄДРПОУ 41453318), тобто на момент переміщення товарів через митний кордон України (04.05.2018), перебував гр. ОСОБА_1 . Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_1 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства та був зобов`язаний надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Враховуючи наведене, на переконання митного органу, в діях громадянина ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Водночас, з наданої митним органом облікової картки суб`єкта ЗЕД №141/2018/120 від 30.01.2021 вбачається, що керівником ТОВ «КОНЕКТОР» зазначений ОСОБА_2 .

Також в матеріалах справи відсутній переклад документів українською мовою, а саме коносаменту (Bill of landing) від 09.02.2018№ SGN0528571та інвойсувід 05.02.2018№ COV-F/18-02-75 та інших товаросупровідних документів, які були надані з попередньою митною декларацією від 14.03.2018 № UA125200/2018/634935, що позбавляє суд можливості встановити за допомогою даних доказів обставини вчинення адміністративного правопорушення.

Відповідно до ч.1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з`ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно у відповідності до вимог закону надати належні докази, що необхідні суду для правильного вирішення справи, а саме: здійснити переклад українською мовою вищезазначених документів, а також надати належні докази, що підтверджують факт перебування ОСОБА_1 керівником ТОВ «КОНЕКТОР».

Керуючись ст.ст.483,486,489,492,495,522,527 МК України, -

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 по факту порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської митниці Держмитслужби для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки один місяць.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя І.А.Усатова

Дата ухвалення рішення21.07.2022
Оприлюднено23.09.2022
Номер документу106367085
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/10974/21

Постанова від 02.06.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 02.06.2023

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 21.07.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні