Постанова
від 21.07.2010 по справі 2а-14037/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-14037/09/2670 Гол овуючий у першій інстанції: Каракашьян С.К.

Доповіда ч: Саприкіна І.В.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 липня 2010 року м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді: Саприкіної І .В.,

суддів: Горяйнова А.М., Ма мчура Я.С.,

при секретарі: Приходько Є.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Дарн ицькому районі м. Києва на пос танову Окружного адміністра тивного суду м. Києва від 23.12.2009 р оку у справі за позовом товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Пілот» до Державної податкової інспекції у Дарни цькому районі м. Києва про виз нання недійсним рішення про застосування штрафних (фінан сових) санкцій, -

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ «Пілот» звернулись д о Окружного адміністративно го суду м. Києва з адміністрат ивним позовом до Державної п одаткової інспекції у Дарниц ькому районі м. Києва про визн ання недійсним рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій № 0003072303 від 06.07.2009 року.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 23.12.2009 року позов задоволено.

Не погоджуючись з таким суд овим рішенням, ДПІ у Дарницьк ому районі м. Києва подали ап еляційну скаргу, в якій прося ть скасувати незаконну, на їх думку, постанову суду першої інстанції та постановити но ву, якою відмовити в позові. В своїй апеляційній скарзі апе лянт посилається на неповне з' ясування всіх обставин, щ о мають значення для вирішен ня справи, порушення судом пе ршої інстанції норм матеріал ьного та процесуального прав а, незаконність, необґрунтов аність та необ' єктивність о скаржуваного рішення, що є пі дставою для його скасування.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, що з' явилися в судове за сідання, перевіривши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів прих одить до висновку, що вона під лягає задоволенню, виходячи з наступного:

Окружний адміністративний суд м. Києва в своєму рішенні прийшов до висновку про необ хідність задоволення позову .

Апеляційна інстанція не по годжується з такими доводами суду першої інстанції, з огля ду на наступне:

Як вбачається з матеріалів справи, працівниками ДПА у АР К була проведена перевірка з а дотриманням суб'єктами гос подарювання порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій пред ставництва за адресою: м. Сімф ерополь, аеропорт «Центральн ий», яке належить Сімферопол ьській філії ГОВ «Пілот» (код 26177836). За результатами перевірк и був складений акт перевірк и № 1103/01/01/23/26177836 від 12.06.2009 року.

Вищезазначеним актом пере вірки було встановлено, що пр едставництво СФ ТОВ «Пілот» здійснює реалізацію за готів ку електронних пасажирських білетів, які є підтвердження м в електронній формі догово ру перевезення та проведення розрахунків пасажирів і баг ажу авіаційним транспортом. Так, згідно касової книги під приємства в період з 01.01.2009 року по 15.06.2009 року підприємством бул о реалізовано за готівкові к ошти електронних пасажирсь ких білетів на загальну суму 1750106,50 грн.

При цьому, при проведенні ро зрахункових операцій по прод ажу електронних білетів за г отівку, реєстратор розрахунк ових операцій не застосовува вся, відповідний розрахунков ий документ (касовий чек, розр ахункова квитанція, проїзні документи з використанням бл анків суворого обліку з урах уванням п. 4 ст. 9 Закону України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» приб уткові касові ордери, які під тверджують факт оплати надан ої послуги не роздруковували сь та не видавались.

Суд оцінює докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічн ому, повному та об'єктивному д ослідженні (ч.1 ст. 86 КАС України ).

У відповідності до ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг» (далі по тексту - Закон) реєстрато ри розрахункових операцій за стосовуються фізичними особ ами - суб'єктами підприємниць кої діяльності або юридичним и особами (їх філіями, відділе ннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності ), які здійснюють операції з ро зрахунків в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг, а також уповноваженими б анками та суб'єктами підприє мницької діяльності, які вик онують операції купівлі-прод ажу іноземної валюти.

Пунктами 1 та 2 статті 3 Закону передбачено, що суб'єкти підп риємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації в готівковій та/або в бе зготівковій формі (із застос уванням платіжних карток, пл атіжних чеків, жетонів тощо) п ри продажу товарів (наданні п ослуг) у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг зобов'язані: проводити розра хункові операції на повну су му покупки (надання послуги) ч ерез зареєстровані, опломбов ані у встановленому порядку та переведені у фіскальний р ежим роботи реєстратори розр ахункових операцій з роздрук уванням відповідних розраху нкових документів, що підтве рджують виконання розрахунк ових операцій, або у випадках , передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрован их у встановленому порядку р озрахункових книжок; видават и особі, яка отримує або повер тає товар, отримує послугу аб о відмовляється від неї, розр ахунковий документ встановл еної форми на повну суму пров еденої операції.

Реєстратори розрахункових операцій та розрахункові кн ижки не застосовуються при п родажу проїзних і перевізних документів із застосуванням бланків суворого обліку на з алізничному (крім приміськог о) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на ав томобільному транспорті з ви дачею талонів, квитанцій, кви тків з нанесеними друкарськи м способом серією, номером, но мінальною вартістю, а також п ри продажу білетів державних лотерей через електронну си стему прийняття ставок, що ко нтролюється у режимі реально го часу Державним казначейст вом України, та квитків на від відування культурно-спортив них і видовищних закладів (п. 4 ст. 9 Закону).

При вирішенні спору по сут і судом першої інстанції осн овну увагу звернуто на те, що а віаквитки відносяться до бла нків суворого обліку, однак н е враховано особливості офор млення електронних квитків.

Порядок впровадження елек тронних перевізних документ ів регулюється наказом Держа вної авіаційної адміністра ції від 20 січня 2009 року N 37, яким за твердженні Методичні рекоме ндації щодо вимог до форми ел ектронного пасажирського кв итка та багажної квитанції, е лектронної квитанції різних зборів та Методичні рекомен дації з оформлення електронн их авіаційних перевізних док ументів.

У відповідності до Розділу 1 «Методичних рекомендацій з оформлення електронних авіа ційних перевізних документі в» електронний пасажирсь кий квиток та багажна квитан ція являє собою документ, яки й використовується для підтв ердження договору перевезен ня пасажира та багажу, в якому інформація про повітряне пе ревезення пасажира та багажу представлена в електронній формі, та проведення розраху нків по цьому договору.

Електронний квиток викори стовується таким самим чином , що і квиток, оформлений на па перовому бланку. Різниця пол ягає лише у тому, що замість от римання даних шляхом обробки паперових документів вся ін формація, яка має відношення до перевезення пасажира (мар шрут, тариф, клас обслуговува ння, сплачена сума, збори і т. п .), міститься у файлі електронн ого квитка, який знаходиться у базі даних відповідальног о перевізника.

Пунктом 2.5 «Методичних реко мендацій щодо вимог до форми електронного пасажирського квитка та багажної квитанці ї, електронної квитанції різ них зборів» при оформленн і електронного квитка пасажи ру обов'язково надаються мар шрут/квитанція, умови догово ру та обмеження відповідальн ості перевізника, документ, я кий підтверджує факт оплати наданої послуги. При оформле нні квитанції пасажиру надаю ться умови застосування елек тронної квитанції.

Як вбачається з матеріалів справи судом першої інстанц ії при вирішенні справи по су тті не враховано норми чинно го законодавства, що містять ся в зазначених вище Методич них рекомендаціях, а відпові дно і не було з' ясовано чи ві дповідають надані позивачем квитки вимогам чинного зако нодавства.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 КА С України кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, в становлених статтею 72 цього К одексу.

Позивачем при розгляді спр ави не було надано доказів, як і б підтверджували видання н алежним чином оформлених еле ктронних квитків з відповідн ими обов' язковими додаткам и, що передбаченні зазначени ми вище Методичними рекоменд аціями.

Що ж стосується розміру зас тосування штрафних санкцій, то слід зазначити наступне:

У відповідності до п. 1 ст. 17 За кону за порушення вимог цьог о Закону до суб'єктів підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії за товари (послуги), за ріше нням відповідних органів дер жавної податкової служби Укр аїни застосовуються фінансо ві санкції у п'ятикратному розмірі вартості продани х товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідніст ь, - у разі проведення розрахун кових операцій на неповну су му вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непро ведення розрахункових опера цій через реєстратори розрах ункових операцій, у разі неро здрукування відповідного ро зрахункового документа, що п ідтверджує виконання розрах ункової операції, або провед ення її без використання роз рахункової книжки.

Як вбачається з матеріалів справи позивачем було реалі зовано за готівкові кошти ел ектронних пасажирських біле тів на загальну суму 1750106,50 грн., т о ДПІ у Дарницькому районі м. К иєва обґрунтовано застосува ли штрафні санкції у розмірі 8750532,50 грн.

Згідно із п. 4 ч. 1 ст. 198 та ст. 202 КА С України, суд апеляційної ін станції скасовує постанову с уду першої інстанції та прий має нове рішення, якщо встано вить порушення норм матеріал ьного або процесуального пра ва, що призвело до неправильн ого вирішення справи або пит ання.

Враховуючи вищевикладен е, колегія суддів Київського апеляційного адміністратив ного суду дійшла висновку пр о необхідність скасування по станови суду та постановлен ня нової про відмову в позові .

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 196, 198, 202, 205 та 207 КАС Ук раїни, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва - задовольнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 23.12.2009 року - скасувати, поста новивши нову постанову про в ідмову в позові.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця шляхом по дачі касаційної скарги до Ви щого адміністративного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст постанови виготовлено 23 липня 2010 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2010
Оприлюднено13.08.2010
Номер документу10637706
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14037/09/2670

Постанова від 21.07.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні