Ухвала
від 20.09.2022 по справі 120/4271/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про закриття провадження у справі

м. Вінниця

21 вересня 2022 р. Справа № 120/4271/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мультян Марини Бондівни, розглянувши у письмовому провадженні матеріали справи за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Оратівської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Оратівської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачі вказують, що за наслідком розгляду їх клопотань про затвердження проектів землеустрою не прийнято відповідних рішень, відтак така бездіяльність є протиправною, тому звернулися до суду з даним адміністративним позовом в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0288, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області;

- зобов`язати Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0288, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області по суті, та прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою;

- визнати протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_2 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0287, розташовану на територі Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області;

- зобов`язати Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_2 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0287, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області області по суті, та прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою;

- визнати протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0289, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області;

- зобов`язати Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0289, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області області по суті, та прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою;

- визнати протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_4 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0290, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області;

- зобов`язати Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_4 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0290, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області області по суті, та прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою.

Ухвалою суду від 08.06.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

04.07.2022 на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач просив у його задоволенні відмовити, з тих підстав, що на виконання рішення суду у справі №120/17247/21-а, заяви позивачів про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства площею по 2,0 га, розташованих на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області, розглянуті 22.03.2022 року на позачерговій 26 сесії Оратівської селищної ради 8 скликання. Проєкт рішення про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення у власність позивачам земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства площею по 2,0 га кожному та розташованих на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області області був включений до порядку денного 26 сесії 8 скликання, проте не отримав необхідної кількості голосів на підтримку, тому відповідно до частини 3 статті 34 Регламенту Оратівської селищної ради 8 скликання, вважається відхиленим.

Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, дійшов висновку про закриття провадження у справі з огляду на наступне.

22.06.2021 ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 звернулись із заявами про затвердження проектів землеустрою та передачу у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Оратівської селищної ради. До даних заяв долучено проекти та витяги з ДЗК.

10.11.2021 на розгляд 15 сесії Оратівської селищної ради 8 скликання винесений проєкт рішення ради "Про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства".

За результатами голосування рішення не прийнято за відсутності достатньої кількості голосів депутатів.

Вважаючи таку бездіяльність відповідача протиправною, позивачі звернулися до суду.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 09.02.2022 у справі №120/17247/21-а адміністративний позов задоволено повністю.

Визнано протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0288, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області.

Зобов`язано Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_1 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0288, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області, та прийняти відповідне рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

Визнано протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_2 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0287, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області.

Зобов`язано Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_2 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0287, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області, та прийняти відповідне рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

Визнано протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0289, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області.

Зобов`язано Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0289, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області, та прийняти відповідне рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

Визнано протиправною бездіяльність Оратівської селищної ради, яка полягає у неприйнятті рішення за заявою ОСОБА_4 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0290, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області.

Зобов`язано Оратівську селищну раду на черговій сесії розглянути заяву ОСОБА_4 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га за кадастровим номером 0523182200:02:001:0290, розташовану на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області, та прийняти відповідне рішення, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

Як повідомив відповідач, на виконання рішення суду у справі №120/17247/21-а, заяви позивачів про затвердження проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства площею по 2,0 га, розташованих на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області, та проєкт рішення про затвердження проєктів землеустрою щодо відведення у власність позивачам земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства площею по 2,0 га кожному та розташованих на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області області були включені до порядку денного 26 сесії 8 скликання, проте не отримали необхідної кількості голосів на підтримку, тому відповідно до частини 3 статті 34 Регламенту Оратівської селищної ради 8 скликання, проекти вважаються відхиленим.

З цього приводу суд зазначає.

Відповідно до частини 1 статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

За змістом статті 129 Конституції України серед основних засад судочинства визначено обов`язковість судового рішення.

Згідно з частиною 2 статті 372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.

Положеннями статті 382 КАС України визначаються спеціальні способи судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, до яких належать, зокрема, зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення, накладення штрафу за невиконання судового рішення тощо.

Крім того, приписами частини 1 статті 383 КАС України передбачено, що особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Отже, процесуальним законом встановлено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах та визначено певну послідовність дій, які необхідно вчинити для того, щоб зобов`язати відповідача належним чином виконати рішення суду.

Аналіз зазначених норм свідчить, що є наступні види судового контролю за виконанням судового рішення, такі як зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення, накладення штрафу (ст. 382 КАС України) та визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду (ст. 383 КАС України).

Верховний Суд у постанові від 20.02.2019 у справі № 806/2143/15 звертав увагу, що зазначені правові норми КАС України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення у цій справі.

Крім того, Верховний Суд зазначив, що наявність у КАС України спеціальних норм, спрямованих на забезпечення належного виконання судового рішення, виключає можливість застосування загального судового порядку захисту прав та інтересів стягувача шляхом подання позову. Судовий контроль за виконанням судового рішення здійснюється в порядку, передбаченому КАС (ст. 382 КАС України), який не передбачає можливості подання окремого позову, предметом якого є спонукання відповідача до виконання судового рішення.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Отже, судове рішення виконується безпосередньо і для його виконання не вимагається ухвалення будь-яких інших, додаткових судових рішень.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 21.11.2019 по справі № 802/1933/18-а.

Такий порядок оскарження рішення, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, прийнятого на виконання судового рішення, є більш оптимальним для особи, яка вважає що її права порушені, з огляду, зокрема, на положення частини п`ятої статті 383 КАС України, відповідно до якої, розгляд заяви про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень здійснюється судом протягом 10 днів, з дня її отримання.

Відповідно до частини шостої цієї статті, за наявності підстав для задоволення заяви, суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб`єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону; у разі необхідності суд може постановити окрему ухвалу про наявність підстав для розгляду питання щодо притягнення до відповідальності осіб, рішення, дії чи бездіяльність яких визнаються протиправними.

Суд зазначає, що звертаючись до суду із адміністративним позовом у справі №120/4271/22-а, позивачі фактично оскаржують бездіяльність Оратівської селищної ради, що має місце під час виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 09.02.2022 у справі № 120/17247/21-а.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 09.02.2022 у справі №120/17247/21-а залишилося не виконаним, зокрема Оратівською селищною радою не вчинено дій на виконання зобов`язальної частини судового рішення та не прийнято жодного рішення на наслідками розгляду заяв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 про затвердження проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, розташованих на території Кошланівської сільської ради Оратівського району Вінницької області.

За вказаних обставин, суд зазначає, що позивачі у цій справі обрали спосіб захисту шляхом подання нового позову, проте спірні правовідносини між сторонами вже вирішені судом та перейшли до стадії виконання судового рішення.

Згідно з положеннями частини першої статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження, та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

В частині першій статті 11 Закону України «Про виконавче провадження» йдеться про те, що державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

З аналізу вищезазначених законодавчих норм слідує, що не можна зобов`язати суб`єкта владних повноважень виконувати судове рішення шляхом ухвалення з цього приводу іншого судового рішення, оскільки примусове виконання рішення суду здійснюється в порядку, передбаченому Законом України «Про виконавче провадження».

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верховного Суду від 16.01.2019 у справі №686/23317/13-а та від 16.02.2019 у справі №816/2016/17.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що обраний позивачами спосіб захисту не усуває юридичного конфлікту та не відповідає об`єкту порушеного права, а тому в такий спосіб неможливо захистити чи відновити право у разі визнання його судом порушеним.

Отже, у спірних правовідносинах наявні обставини, з якими стаття 383 КАС України пов`язує виникнення підстав для встановлення судового контролю за виконанням судового рішення.

Відповідно, якщо позивачі вважають, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача на виконання судового рішення порушувалися їх права, свободи чи інтереси, то вони повинні були звертатися до суду в порядку статті 383 КАС України із заявою про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності відповідача (тобто в порядку судового контролю за виконанням рішення), а не подавати новий адміністративний позов.

При викладених вище обставинах, оскільки позовні вимоги про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, які прийняті (вчинені або не вчинені) на виконання судового рішення, в окремому судовому провадженні не розглядаються, суд дійшов висновку про наявні підстави для закриття провадження у справі на підставі пункту 4 частини першої статті 238 КАС України.

На підставі викладеного та керуючись п. 4 ч. 1 ст. 238 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Провадження по справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Оратівської селищної ради Вінницького району Вінницької області про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання вчинити дії - закрити.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 КАС України.

Відповідно до статті 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2022
Оприлюднено26.09.2022
Номер документу106382749
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/4271/22

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні