ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 вересня 2022 року місто Київ №640/13019/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Іщука І.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України
як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Санлайт Енерго»
про стягнення податкового боргу в сумі 181 140,63 грн.,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Санлайт Енерго», в якій просить суд стягнути кошти з рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «Санлайт Енерго» у банках, що обслуговує в розмірі податкового боргу з орендної плати юридичних осіб в сумі 181140,63 грн. на користь місцевого бюджету.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив про те, що станом на момент звернення до суду за відповідачем обліковується податковий борг у розмірі 181140,63 грн. з орендної плати з юридичних осіб. Так, згідно податкових зобов`язань, визначених платником податків у декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 19.02.2020 №9029621763 за 2020 рік, зокрема: за вересень в сумі 60380,23 грн., термін сплати по якій настав 30.11.2020 в сумі 60380,23 грн. З урахуванням переплати в сумі 0,03 грн. залишок боргу склав 60380,20 грн.; за листопад в сумі 60380, 23 грн., термін сплати по якій настав 30.12.2020; за грудень в сумі 60380,20 грн., термін сплати по якій настав 30.01.2021.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2021 прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №640/13019/21.
Відповідач у встановлений судом строк своїм правом щодо надання відзиву на позовну заяву не скористався.
Справу розглянуто після отримання судом інформації щодо повідомлення належним чином сторін про відкриття спрощеного позовного провадження у справі.
Відповідно до частини першої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Санлайт Енерго» (код ЄДРПОУ 41443205) (надалі - відповідач) перебуває на обліку в органах державної податкової служби та є платником податків за основним місцем обліку, передбаченим Податковим кодексом України.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач має заборгованість перед бюджетом у розмірі 181140,63 грн.
Зазначена сума податкового боргу з податку на додану вартість виникла на підставі самостійно узгоджених сум податкових зобов`язань згідно податкової декларації зі сплати земельного податку від 19.02.2020 №9029621763 за 2020 рік та податкової вимоги від 03.12.2020 №29003-13.
Контролюючим органом було направлено відповідачу податкову вимогу від 03.12.2020 №29003-13 у встановленому законом порядку.
Оскільки зазначена сума заборгованості перед бюджетом відповідачем в добровільному порядку не сплачена, позивач звернувся з даним позовом до суду щодо стягнення податкового боргу за рахунок коштів, наявних на рахунках платника у банківських установах.
Досліджуючи наявні у матеріалах справи докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх у сукупності, суд бере до уваги наступне.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 20.1.34 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Порядок реалізації права органу державної податкової служби на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу визначено ст. 95 ПК України.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.
Грошове зобов`язання платника податків відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 України - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Податкове зобов`язання згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п. 54.5 ст. 54 ПК України якщо сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Судом досліджено податкову вимогу від 03.12.2020 №29003-13, яка була направлена на адресу відповідача рекомендованими листом з повідомленням у встановленому законом порядку , про що свідчать матеріали справи.
Доказів оскарження відповідачем податкової вимоги матеріали справи не містять.
Разом з тим, наявність у позивача податкового боргу підтверджується податковою декларацією зі сплати земельного податку від 19.02.2020 №9029621763 за 2020 рік та податковою вимогою від 03.12.2020 №29003-13.
Таким чином, на час вирішення даної справи визначене контролюючим органом податкове зобов`язання є правомірними та узгодженими.
Отже, станом на час розгляду справи в суді за відповідачем обліковується податковий борг в сумі 181140,63 грн., який на день розгляду справи у добровільному порядку не сплачений.
Відповідно до п. 59.1 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Пунктом 59.5 ПК України встановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до п. 95.1, 95.2 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Зазначена норма встановлює послідовність стягнення податкового боргу за рахунок різних джерел: спочатку за рахунок коштів, а у разі їх недостатності - за рахунок майна, яке перебуває в податковій заставі. Таким чином, законом закріплено пріоритет погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів.
Відповідно до пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до абзацу першого пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з підпунктами 20.1.19, 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини, а також стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно п. 41.2. ст. 41 ПК органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Стаття 61 ПК України передбачає, що контроль за правильністю нарахування, повнотою і своєчасністю сплати податків і зборів покладено на органи фіскальної служби.
Отже, судом встановлено, що узгоджена сума грошового зобов`язання своєчасно та в повному обсязі відповідачем не сплачена та становить 181140,63 грн.
Як вже було зазначено, наявність податкового боргу у відповідача підтверджується податковою декларацією зі сплати земельного податку від 19.02.2020 №9029621763 за 2020 рік та податковою вимогою від 03.12.2020 №29003-13.
Так, податковий борг виник: за вересень в сумі 60380,23 грн., термін сплати по якій настав 30.11.2020 в сумі 60380,23 грн. З урахуванням переплати в сумі 0,03 грн. залишок боргу склав 60380,20 грн.; за листопад в сумі 60380, 23 грн., термін сплати по якій настав 30.12.2020; за грудень в сумі 60380,20 грн., термін сплати по якій настав 30.01.2021.
Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
Частинами першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про стягнення податкового боргу в сумі 181140,63 грн. підлягають задоволенню.
Відповідно до вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судовий збір не підлягає стягненню.
Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ 43995486) задовольнити.
2. Стягнути кошти платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «Санлайт Енерго» (01135, м. Київ, вул. Григорія Андрющенка, 4, літ. Б, каб. 17, код ЄДРПОУ 41443205) з рахунків у банках, що обслуговують такого платника на суму податкового боргу у розмірі 181140,63 грн. (сто вісімдесят одна тисяча сто сорок гривень шістдесят три копійки).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статями 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Іщук І.О.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2022 |
Оприлюднено | 26.09.2022 |
Номер документу | 106386758 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Іщук І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні