ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
22 вересня 2022 року справа №640/34845/21
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА ЛЮКС» (далі по тексту - позивач, ТОВ «ТЕРРА ЛЮКС»)до1. Комунального підприємства «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - відповідач 1, КП «Київблагоустрій») 2. Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - відповідач 2, Департамент благоустрою)про1) визнання протиправним та скасування припису КП «Київблагоустрій» від 20 вересня 2021 року №2131354 щодо порушення ТОВ «Терра Люкс» правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року; 2) визнання протиправним та скасування припису КП «Київблагоустрій» від 15 листопада 2021 року №2130338 щодо порушення ТОВ «Терра Люкс» правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року; 3) визнання протиправним та скасування доручення Департаменту міського благоустрою від 15 листопада 2021 року №064-7194 в частині вжиття заходів по демонтажу майна ТОВ «Терра Люкс» за адресою: м. Київ, проспект 40-річчя Жовтня, 8В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, зазначаючи про протиправність оскаржуваних приписів та доручення, оскільки майно, щодо якого відповідач видав приписи та доручення, не є малою архітектурною формою або тимчасовою спорудою, а є нерухомим майно, що належить позивачу, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 25 листопада 2020 року №234122084.
Ухвалою від 03 грудня 2021 року Окружний адміністративний суд міста Києва прийняв адміністративну справу до розгляду та відкрив провадження в адміністративній справі №640/34845/21.
У зв`язку із тимчасовою непрацездатністю судді Мамедової Ю.Т., справу передано на повторний автоматизований розподіл.
Автоматизованою системою документообігу Окружного адміністративного суду міста Києва адміністративну справу передано на розгляд судді Кузьменку В.А.
Ухвалою від 31 травня 2022 року Окружний адміністративний суд міста Києва адміністративну справу№640/34845/21 до свого провадження та вирішив її подальший розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Представник КП «Київблагоустрій» у відзиві на позовну заяву вказав, що за результатами проведеної перевірки, інспектором КП «Київблагоустрій» у межах наданих повноважень, в порядку та у спосіб, що визначені законодавством, складено приписи, якими встановлено порушення ТОВ «Терра Люкс» пунктів 20.1.1, 20.2.11 Правил благоустрою м. Києва, у зв`язку з відсутністю у останнього дозвільної документації для розміщення тимчасових споруд, а тому підстави для скасування цих приписів відсутні. Крім того, представником КП «Київблагоустрій» зазначено, що державна реєстрація прав не є підставою набуття права власності, а є лише засвідченням державою вже набутого особою права власності, а тому без встановлення підстави, на якій особа набула таке право, неможливо встановити обставини існування в особи права власності. Позивач не надав належних та допустимих доказів того, що він на відповідній правовій підставі користується прилеглою до спірних приміщень земельною ділянкою, що надає йому право розміщувати належне йому майно - павільйони за адресою: АДРЕСА_1.
Позивач у відповіді на відзив зауважив, що всі доводи КП «Київблагоустрій» ґрунтуються на невизнанні права власності ТОВ «Терра Люкс» на нерухоме майно. Разом з тим, законність набуття права власності та віднесення майна до категорії нерухомого підтверджено рішенням Брянківського міського суду Луганської області від 14 грудня 2011 року у справі №2-1363/2011.
Представник Департаменту благоустрою у відзиві на позовну заяву вказав, що позивачем не надано на вимогу оскаржуваних приписів, а також не долучено до позовної заяви доказів, що спірні елементи благоустрою за адресою: АДРЕСА_1 є нерухомим майном у розумінні вимог статей 181, 331 Цивільного кодексу України, а також документів, що підтверджують право власності або користування земельною ділянкою, де знаходяться приміщення та на якій встановлені вищезазначені елементи благоустрою.
Дослідивши наявні у справі докази, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив такі фактичні обставини, що мають значення для вирішення справи.
20 вересня 2021 року КП «Київблагоустрій» винесено припис №2131354 про усунення порушень пункту 20.1.1 Правил благоустрою м. Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051. Вказаним приписом зобов`язано ТОВ «Терра Люкс» протягом 3 днів надати проектно-дозвільну документацію на встановлення елементів благоустрою (павільйону). В разі відсутності проектно-дозвільної документації вказано на необхідність демонтування власними силами, відновити благоустрій. Повідомлено, що в разі невиконання вимог припису будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства.
15 листопада 2021 року КП «Київблагоустрій» винесено припис №2130338 про усунення порушень Правил благоустрою м. Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051. Вказаним приписом було зобов`язано ТОВ «Терра Люкс» протягом 3 днів надати проектно-дозвільну документацію на встановлення елементу благоустрою. В разі відсутності проектно-дозвільної документації вказано на необхідність демонтування власними силами, відновити благоустрій. Повідомлено, що в разі невиконання вимог припису будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства.
На підставі вказаних приписів Департамент благоустрою листом від 15 листопада 2021 року №064-7194 видав доручення КП «Київблагоустрій» вжити заходи шляхом демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд, малих архітектурних форм, елементів благоустрою, зокрема, 12 павільйонів, що належать ТОВ «Терра Люкс» та розташовані у АДРЕСА_1; проінформувати Департамент благоустрою у встановленому законодавством порядку.
Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів, заходи створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначено Законом України «Про благоустрій населених пунктів».
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. В той же час, заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень (стаття 5 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).
Відповідно до статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Правила включають, зокрема, порядок розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності; порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів (пункти 1, 7, 8 частини другої статі 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).
Відповідно до пункту 1 Положення про Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27 січня 2011 року №94 (у редакції від 11 лютого 2021 року №233), Департамент міського благоустрою є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, з питань виконання функцій державної виконавчої влади - відповідним центральним органам державної виконавчої влади.
Згідно з пунктом 5 Положення про Департамент благоустрою, Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
здійснює у встановленому порядку заходи щодо очищення об`єктів та елементів (частин) об`єктів благоустрою від побутових відходів, будівельних матеріалів, конструкцій, споруд, безхазяйного майна, самовільно розміщених (встановлених) тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально- культурного чи іншого призначення, рекламних засобів, гаражів, збірних конструкцій, зокрема і встановлених без улаштування заглибленого фундаменту, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі тощо (підпункт 5.30);
вносить приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і Правил благоустрою міста Києва (підпункт 5.32);
приймає рішення про демонтаж самовільно розміщених (встановлених) тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально- культурного чи іншого призначення, зокрема і для провадження підприємницької діяльності, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, елементів (частин) об`єктів благоустрою (підпункт 5.36).
Рішенням Київської міської ради ІІ сесії VI скликання від 25 грудня 2008 року №1051/1051 затверджені Правила благоустрою міста Києва (далі по тексту - Правила благоустрою), які визначають правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
Підпунктом 19.1.1 пункту 19.1 зазначених Правил передбачено, що контроль за станом благоустрою міста, а також контроль за дотриманням та здійсненням заходів, спрямованих на виконання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», цих Правил здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яке виконує функції інспекції з питань благоустрою в м. Києві, та управліннями (відділами) контролю за благоустроєм виконавчих органів районних у м. Києві рад (районних у м. Києві державних адміністрацій), а також Головним управлінням МВС України в м. Києві, іншими структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в межах наданих повноважень, комунальними підприємствами, установами та організаціями, які несуть відповідальність за належне утримання об`єктів благоустрою.
Підпунктом 19.2.1 пункту 19.2 зазначених Правил визначено, що уповноважені працівники Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) мають право залучати спеціалістів структурних підрозділів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), комунальних підприємств, установ та організацій, об`єднань громадян (за погодженням з їхніми керівниками) для розгляду питань у сфері благоустрою території міста, вносити приписи з вимогою усунення порушень Закону України «Про благоустрій населених пунктів» і цих Правил, складати протоколи про адміністративні правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно із пунктом 13.2.3 Правил благоустрою самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об`єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). У разі, якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об`єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 13.3 цих Правил.
Пунктом 13.3 Правил благоустрою визначено порядок демонтажу малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.
Підпунктом 13.3.1 пункту 13.3 розділу ХІІІ Правил благоустрою передбачено, що у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київблагоустрій» вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.
На підставі аналізу наведених правових норм суд дійшов висновку, що Департамент благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) наділений повноваженнями приймати рішення щодо демонтажу та здійснювати відповідний демонтаж виключно щодо об`єктів, які належать до малих архітектурних форм та тимчасових споруд у розумінні Правил благоустрою.
Згідно з підпунктом 20.2.1 пункту 20 Правил благоустрою якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою.
У приписі зазначаються: дата і місце його складання, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала припис, відомості про особу, на яку складений припис, та надаються пропозиції щодо усунення причин та умов, які спричиняють порушення благоустрою території.
Припис підписується особою, яка його склала, і особою, на яку він складений. У разі відмови особи отримати припис в графі «Припис одержав» робиться про це запис.
У разі виявлення тимчасової споруди (малої архітектурної форми), встановлений (або невстановлений) власник (користувач) якої створив причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис з дотриманням вимог цього Положення. У такому випадку одна копія припису наклеюється на тимчасову споруду (малу архітектурну форму) поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності) або на фронтальній частині такої тимчасової споруди (малої архітектурної форми), а ще одна копія вручається особисто присутньому власнику (користувачу), надсилається власникові тимчасової споруди (малої архітектурної форми) поштою (цінним листом з описом вкладення) за адресою, зазначеною в Ордері на розміщення тимчасової споруди (у разі його наявності).
Посадова особа, яка винесла припис, здійснює фотофіксацію наклеєного припису поряд з Ордером на розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у випадку його наявності або на фронтальній частині тимчасової споруди (малої архітектурної форми). При цьому щонайменше на одній з фотографій має бути чітко та розбірливо видно інформацію про номер та дату складення припису. Матеріали фотофіксації долучаються до припису, про що в приписі робиться відповідний запис, а власник (користувач) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) вважається повідомленим про винесення припису належним чином.
Наведене свідчить, що винесення припису є результатом проведеної перевірки, в якому власнику пропонується надати в певний строк проектно-дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди або усунути порушення шляхом демонтажу тимчасової споруди власними силами в разі відсутності відповідних дозвільних документів.
Разом з цим, як зазначено вище здійснювати відповідний демонтаж можливо виключно щодо об`єктів, які належать до тимчасових споруд у розумінні Правил благоустрою.
Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд в постановах від 24 вересня 2019 року у справі №826/22540/15, від 05 жовтня 2020 року у справі №826/10813/16 та від 20 вересня 2019 року у справі №826/11095/17.
Позивач, посилаючись на протиправність оскаржуваних приписів та доручення на здійснення демонтажу, вказав, що належні йому приміщення не є тимчасовими спорудами, а є нерухомим майном, що належить йому на праві приватної власності, на підтвердження чого надав такі документи:
1) витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 25 листопада 2020 року №234122084, об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 320 кв.м., яке складається з нежитлової будівлі літ. «А» (загальна площа 36 кв.м.), нежитлової будівлі літ. «Б» (загальна площа 36 кв.м.), нежитлової будівлі літ. «В» (загальна площа 92 кв.м.), нежитлової будівлі літ. «Г» (загальна площа 140 кв.м.), нежитлової будівлі літ. «Е» (загальна площа 20 кв.м.), належить на праві приватної власності ТОВ «Терра Люкс» (код ЄДРПОУ 34569698). Підставою для державної реєстрації зазначено рішення Брянківського міського суду Луганської області від 14 грудня 2011 року у справі №2-1363/2011.
2) технічний паспорт на майновий комплекс нежитлових будівель, виготовленого ФОП ОСОБА_1 станом на 16 листопада 2020 року, група нежитлових приміщень літ. «А», «Б», «В», «Г», «Е», що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 320 кв.м., виготовлені з наступних елементів: фундамент - залізобетонна стрічка, стіни та покрівля - метал, має наступне інженерне обладнання - електрика, водопровід, каналізація, електричне опалення;
3) декларації про нерухоме майно.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, оскільки позивач наполягає на тому, що споруда, щодо якої було складено оскаржувані приписи, є нерухомим майном, право власності на яку було зареєстровано за позивачем у визначеному законом порядку, він зобов`язаний довести належними, достовірними і допустимими доказами належність саме цієї споруди до категорії нерухомого майна.
Між тим, з наявних матеріалів справи доказів суд не може встановити, що надані позивачем копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень та копія технічного паспорта стосуються саме споруди, щодо якої було складено оскаржувані приписи.
Зокрема, у матеріалах справи відсутні, а позивачем не було надано жодних доказів на підтвердження підстав набуття права власності на відповідну споруду, або на земельну ділянку на якій така споруда розташована.
Крім того, суд зазначає, що на підставі частини першої статті 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Згідно зі статтею 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
За змістом статті 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» нерухоме майно - це земельні ділянки, а також об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення.
Таким чином, на відміну від нерухомого майна, переміщення якого неможливе без їх знецінення та зміни призначення, тимчасові споруди мають відмінності, зокрема, виготовляються з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.
Згідно з пунктом 1 Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 р. №507, спорудою є будівельні системи, пов`язані з землею, які створені з будівельних матеріалів, напівфабрикатів, устаткування та обладнання в результаті виконання різних будівельно-монтажних робіт.
Визначення поняття «капітальна споруда» немає в законодавстві, тому, під цим терміном розуміється споруда, яка підпадає під визначення поняття «нерухоме майно», що міститься в статті 181 Цивільного кодексу України, тобто, споруда, переміщення якої є неможливим без її знецінення та зміни її призначення.
Так, згідно висновку експерта Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України від 05 листопада 2021 року №ЕД-19/111-21/51898-БТ, за підсумком проведеного натурного огляду встановлено, що споруди, які розташовані у АДРЕСА_1 за своїми характеристиками не відносяться до об`єктів нерухомого майна, а є тимчасовими спорудами.
До висновку експерта долучено ілюстративну таблицю у вигляді фото, яка є додатком 1, та з якої вбачається, що споруди, розміщені за адресою: АДРЕСА_1 , не мають фундаменту, замість якого мають металевий горизонтальний каркас.
Отже, з Технічного паспорта на майновий комплекс нежитлових будівель, виготовленого ФОП ОСОБА_1 та висновку експерта Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України від 05 листопада 2021 року №ЕД-19/111-21/51898-БТ вбачається, що спірні приміщення на момент винесення КП «Київблагоустрій» приписів та видання Департаментом доручення, були виготовлені з полегшених збірних конструкцій та встановлені без улаштування заглибленого фундаменту, що свідчить про те, що вони не є капітальними будівельними спорудами, а мають ознаки тимчасових споруд.
При цьому, суд не заперечує доводи позивача стосовно належності йому на праві приватної власності тимчасових споруд, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 320 кв.м. що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 25 листопада 2020 року №234122084.
Натомість наявність права власності не спростовує тих обставин, що зазначені споруди не є капітальними, а навпаки, мають всі ознаки тимчасових споруд у розумінні Правил благоустрою.
Крім того, відповідно до листа Департаменту містобудування та архітектури від 06 жовтня 2021 року №055/13507 згідно з електронною базою даних Департаменту, відповідно до порядку надання архітектурно-планувального завдання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1999 року №2328 та Правил забудови міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 27 січня 2006 року №11/2587 (чинних на той час), Головним управлінням містобудування, архітектури та дизайну міського середовища архітектурно-планувальне завдання (АПЗ) на проектування об`єктів будівництва за вищезазначеною адресою в Голосіївському районі міста Києва не надавались.
Також, у зазначеному листі вказано, що відповідно до електронної бази даних Департаменту, даними прив`язки об`єктів будівництва в електронній базі GIS та Реєстром містобудівних умов замовнику будівництва ТОВ «Комплекс Жовтневий 40» надано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки для проектування будівництва багатофункціонального комплексу громадського призначення на АДРЕСА_1.
В реєстрі адрес, який розроблений згідно з Положенням про реєстр адрес у місті Києві, затвердженим рішенням Київської міської ради від 22 травня 2013 року №337/9394 відсутні відомості про документи щодо присвоєння або зміну поштової адреси АДРЕСА_1 будь-яким об`єктам нерухомості.
Також, з листа Голосіївської районної в міста Києві державної адміністрації від 12 жовтня 2021 року №100-15175 вбачається, що Голосіївською районною в місті Києві державною адміністрацією питання щодо присвоєння поштової адреси об`єктам нерухомості на АДРЕСА_1 не опрацьовувалось.
Поряд із цим, суд зазначає, що згідно з положеннями розділу І Правил благоустрою тимчасова споруда - це споруда функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі мала архітектурна форма, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.
Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 (далі по тексту - Порядок №244), визначено механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Згідно з пунктом 1.3 Порядку №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Відповідно до пунктів 2.1, 2.10 та 2.31 Порядку №244 підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС, який оформлюється органом з питань містобудування та архітектури за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку. Розміщення ТС самовільно забороняється.
У ході судового розгляду справи встановлено, що на вимогу оскаржуваних приписів, позивач як власник тимчасових споруд не надав докази наявності дозвільної документації на встановлення ТОВ «Терра Люкс» тимчасових споруд за адресою: АДРЕСА_1, а тому Департаментом благоустрою правомірно видано доручення від 15 листопада 2021 року №064-7194 щодо вжиття заходів по демонтажу майна ТОВ «Терра Люкс» за адресою: АДРЕСА_1.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачі довели правомірність оскаржуваних приписів та доручення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ «Терра Люкс» не підлягає задоволенню.
Оскільки у задоволенні позовних вимог відмовлено, судові витрати не підлягають розподілу між сторонами.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА ЛЮКС» у задоволенні адміністративного позову повністю.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРРА ЛЮКС» (03191, м. Київ, вул. Василя Касіяна, 10-Б; ідентифікаційний код 34569698);
Комунальне підприємство «Київблагоустрій» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корп. 2; ідентифікаційний код 26199708);
Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (03057, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корп. 2; ідентифікаційний код 34926981).
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2022 |
Оприлюднено | 26.09.2022 |
Номер документу | 106386949 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні