1Справа № 335/5220/22 3/335/1768/2022
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 вересня 2022 року м. Запоріжжя
Суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя Макаров В.О., за участю представника особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Майстра Д.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, які надійшли з Державної податкової служби України ГУ ДПС у Вінницькій області про притягнення до адміністративної відповідальності:
- ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Запоріжжя громадянки України, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 .
за ч.1ст.163-1Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
25.08.2022 року до Орджонікідзевського районного суду з Головного управління ДПС у Вінницькій області надійшли матеріали адміністративного правопорушення з протоколами про адміністративне правопорушення № 323 від 26.07.2021 року, складеного на підставі акту перевірки № 4346/02-32-07-03/41566355 від 26.07.2022 року, № 360 від 29.07.2022 року складеного на підставі акту перевірки № 4519/02-32-07-03/43136854 від 29.07.2022 року, № 325 від 26.07.2022 року, складеного на підставі акту перевірки № 4348/02-32-07-03/43052181 від 26.07.2022 року, № 320 від 26.07.2022 року, складеного на підставі акту перевірки № 4296/02-32-07-03/41381909 від 26.07.2022 року відповідно до яких ОСОБА_1 обвинувачується у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1ст. 163-1 КУпАПза нижчевикладених обставин.
За результатами документальної позапланової невиїзної перевірки щодо дотримання податкової законодавства при декларуванні за січень 2022 року ТОВ «Профіт-Житниця» (код ЄДРПОУ 41566355), яка проводилась ГУ ДПС у Вінницькій області, зазначається, що головний бухгалтер ТОВ «Профіт-Житниця» ОСОБА_1 вчинила правопорушення ведення податкового обліку з порушеннями, що призвели до завищення бюджетного відшкодування в сумі 2503148 грн., за січень 2022 року, порушено п. 200.4, п. 200.7, п. 200.9 ст. 200 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями).
За результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Урожай» (код ЄДРПОУ 43136854), яка проводилась ГУ ДПС у Вінницькій області, зазначається, що ОСОБА_1 головний бухгалтер ТОВ «Профіт-Урожай» вчинила порушення ведення податкового обліку, а саме завищено суму від`ємного значення з ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку (р. 20.2.1 декларації) за січень 2022 року, на суму 11840280 грн., чим порушено абзац б) п. 200.4, п. 200.7, п. 200.9 ст. 200, п. 44.1, п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами).
За результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Терра» (код ЄДРПОУ 43052481), яка проводилась ГУ ДПС у Вінницькій області, зазначається, що головний бухгалтер ТОВ «Профіт-терра» ОСОБА_1 вчинила правопорушення ведення податкового обліку з порушеннями, що призвели до завищення бюджетного відшкодування в сумі 100 000 грн. за січень 2022 року та завищення від`ємного значення по ПДВ за січень 2022 року на 283 338 грн., порушено п. 16.1.5, п. 16.1.12 ст. 16, п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, ст. 79, п. 83.1 ст. 83, п. 85.2 ст. 85, п. 198.3 ст. 198, п. 200.4 ст. 200, також п. 200.7, п. 200.9 ст. 200 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями).
За результатами документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Профіт-Агрітрейд» (код ЄДРПОУ 41381909), яка проводилась ГУ ДПС у Вінницькій області, зазначається, що ОСОБА_1 , головний бухгалтер ТОВ «Профіт-Агрітрейд» вчинила порушення ведення податкового обліку з порушенням встановленого порядку, а саме: абзацу б) п. 200.4, п. 200.7, п. 200.9 ст. 200, п. 16.1.5, п. 16.1.12 ст. 16, п. 44.1, п. 44.6, ст. 79, п. 83.1 ст. 83, п. 85.2 ст. 85, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, п. 5 розділу V «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» в результаті чого завищено суму бюджетного відшкодування за січень 2022 року на 2229514 грн. та занижено суму від`ємного значення, що зараховується до податкового кредиту наступного періоду - 2229514 грн.; завищено від`ємне значення на 4457287 грн.
Відповідальність передбачена ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Через канцелярію Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя 19.09.2022 року надійшло клопотання від представника ОСОБА_1 адвокат Майстра Д.М. про закриття провадження про адміністративне правопорушення в якому вказує, що в протоколі про адміністративне правопорушення недостовірні дані щодо дати та місця вчинення ймовірного правопорушення, тому протоколи про адміністративне правопорушення складені не належним чином з порушенням вимог ст.256 КуАП. Також зазначає, що в провадженні Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя перебувала справа №335/5216/22 за протоколом про адміністративне правопорушення відносно директора ТОВ «Профіт Житниця»;ТОВ «Профіт-Урожай, ТОВ«Профіт-терра»;ТОВ «Профіт-Агрітрейд» ОСОБА_2 , за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП за тим же фактом та на підставі тих ж Актів перевірки, що й відносно ОСОБА_1 .
В судовому засіданні представник ОСОБА_1 - адвокат Майстра Д.М. зазначив, що особа, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 своєї вини у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення не визнає, та пояснив наступне, що протокол про адміністративне правопорушення № 323 від 26.07.2022 року складений безпідставно у зв`язку із наступни: за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Житниця» (код ЄДРПОУ 41566355) ГУ ДПС у Вінницькій області складено акт документальної позапланової невиїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету (надала Акт перевірки). Вказаний акт перевірки став підставою для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення. 31.08.2022 року ТОВ «Профіт-Житниця» було подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 22.08.2022 року № 0052660709, яка містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Житниця», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 . Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Житниця» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, головним бухгалтером ОСОБА_1 та наразі оскаржуються в адміністративному порядку, та за результатами розгляду скарги можуть бути переглянуті. Протокол про адміністративне правопорушення № 360 від 26.07.2022 року складений не належним чином, з порушенням вимог ст. 256 КУпАП. Вважає, що протокол про адміністративне правопорушення складений безпідставно у зв`язку із наступним, за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Урожай» (код ЄДРПОУ 43136854) ГУ ДПС у Вінницькій області складено акт документальної позапланової невиїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. Вказаний акт перевірки став підставою для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення № 360 від 29.07.2022 року. Відповідно до п. 86.7. ст. 86 Податкового кодексу України на вказаний акт перевірки ТОВ «Профіт-Урожай» було подано заперечення від 10.08.2022 № 4, яке містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Урожай», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 . За результатами розгляду заперечень ТОВ «Профіт-Урожай» ГУ ДПС у Вінницькій області прийнято рішення про необхідність проведення документальної позапланової невиїзної перевірки з питань, що стали предметом оскарження, яке оформлено наказом про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Урожай» № 2151к від 23.08.2022 року на підставі пп. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України. Наразі, перевірка триває.
26.07.2022 року за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Профіт-терра» (код ЄДРПОУ 43052481) ГУ ДПС у Вінницькій області складено акт документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. Вказаний акт перевірки став підставою для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення № 325 від 26.07.2022 року. Відповідно до п. 86.7. ст. 86 Податкового кодексу України на вказаний акт перевірки ТОВ «Профіт-Терра» було подано заперечення від 05.08.2022 року № 9, яке містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Терра», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 . За результатами розгляду заперечень ТОВ «Профіт-Терра» ГУ ДПС у Вінницькій області прийнято рішення про необхідність проведення документальної позапланової невиїзної перевірки з питань, що стали предметом оскарження, яке оформлено наказом про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Терра» № 2111к від 18.08.2022 року на підставі пп. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України. Наразі, ТОВ «Профіт-Терра» очікує на оформлення результатів перевірки, які, у випадку отримання акту перевірки, також будуть оскаржені. Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Терра» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, головним бухгалтером - ОСОБА_1 .
Адвокат вважає, що протокол про адміністративне правопорушення № 320 від 26.07.2022 року складений безпідставно у зв`язку із наступним. 26.07.2022 року за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Профіт-Агрітрейд» (код ЄДРПОУ 41381909) ГУ ДПС у Вінницькій області складено акт документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету Вказаний акт перевірки став підставою для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення № 320 від 26.07.2022 року. Відповідно до п. 86.7. ст. 86 Податкового кодексу України на вказаний акт перевірки ТОВ «Профіт-Агрітрейд» було подано скаргу від 15.09.2022 року № 11, яка містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Агрітрейд», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 . Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Агрітрейд» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, головним бухгалтером - ОСОБА_1 , та наразі триває оскарження акта перевірки, який став підставою для складення протоколу про адміністративне правопорушення № 320 від 26.07.2022 року, та висновки якого можуть бути переглянуті та скасовані, складений не належним чином з порушенням вимог ст. 256 КУпАП.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника - адвоката Майстра Д.М, суд вважає, що провадження у справі підлягає закриттю з таких підстав.
Відповідно до статті 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Статтею 251 КУпАП, передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог статей 252, 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд повинен повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, а зміст постанови суду має відповідати вимогам ст. 283 КУпАП.
Частиною 1 ст. 163-1 КУпАП,передбачено адміністративну відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
В протоколах про адміністративні правопорушення № 323 від 26.07.2022 року; № 60 від 29.07.2022 року; № 325 від 26.07.2022 року; № 320 від 26.07.2022 року, зазначається, що головний бухгалтер ОСОБА_1 вчинила правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163- 1 КУпАП, а саме: ведення податкового обліку з порушеннями, що призвели до завищення бюджетного відшкодування.
В той же час, у протоколі про адміністративне правопорушення міститься перелік норм матеріального права, які не пов`язані із веденням податкового обліку, зокрема, не відображено, у якій частині та який саме документ податкового обліку складено протиправно, із недостовірними даними чи відхиленнями.
Оскільки судом встановлено, що протокол не містить роз`яснення, у чому конкретно полягають вчинені ОСОБА_1 порушення, які інкримінуються, а посилання на норми Податкового кодексу України не розкривають суті тим самим порушується право на захист. Із наявних матеріалів справи не вбачається, які ж саме дії /бездіяльність вчинені головним бухгалтером, у чому полягає її вина у вчиненні правопорушення, за яке передбачена відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП. Особа, що складала протокол, обмежилась лише загальними фразами, не зазначивши обставини та суті вчинення самого правопорушення з посиланням на норму спеціального Закону.
З огляду на те, що на встановлені вище обставини протоколи про адміністративне правопорушення не містять викладення об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 163-1 КУпАП із викладом фактичних даних, на основі яких у визначеному законом порядку суд може встановити наявність чи відсутність у діях особи адміністративного правопорушення, її винуватість у вчиненні інкримінованого правопорушення та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Відповідно до ч. 2 ст. 256 КУпАП, у разі, якщо особу, яка притягується до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення встановлено, особою, яка склала протокол, мають бути вжиті належні, можливі та достатні заходи для забезпечення присутності особи, яка притягується до відповідальності при складанні протоколу.
Зі змісту протоколів про адміністративне правопорушення вбачається, що особа порушника на час складання протоколу була встановлена, про що зазначено в протоколі, проте складання протоколу відбулося без особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Як зазначено в протоколі, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з`явилась для складання та підписання протоколу.
Згідно з ч. 2 ст. 256 КУпАП,у разі, якщо особу, яка притягується до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення встановлено, особою, яка склала протокол, мають бути вжиті належні, можливі та достатні заходи для забезпечення присутності особи, яка притягується до відповідальності при складанні протоколу.
Однак,матеріали справи про адміністративне правопорушення не містять доказів того, що ОСОБА_1 викликалась для складання та підписання протоколу.
Відповідно до п. 200.7. ст. 207 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Виходячи з викладеного, датою вчинення порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку в декларації з податку на додану вартість за січень 2022 року є дата подання декларації з податку на додану вартість до контролюючого органу.
Вказане правопорушення не є триваючим. Податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2022 року ТОВ «Профіт-Житниця» податковим органом було отримано 17.02.2022 року (що підтверджується квитанцією № 2). Податкову декларацію з податку надодану вартість за січень 2022 року ТОВ «Профіт-Урожай» було сформовано і подано податковому органу 16.02.2022 року (що підтверджується квитанцією № 2).
Податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2022 року ТОВ «Профіт-Терра» отримано податковим органом 21.02.2022 року (що підтверджується квитанцією № 2). Податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2022 року ТОВ «Профіт-Агрітрейд» отримано податковим органом 21.02.2022 року (що підтверджується квитанцією № 2). До того ж, відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення місцем вчинення адміністративного правопорушення зазначено м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, що є адресою місцезнаходження ГУ ДПС у Вінницькій області та не могло відповідно бути місцем вчинення правопорушення, тоді як податкову декларацію з податку на додану вартість було надіслано до податкового органу з адреси місцезнаходження ТОВ «Профіт-Житниця»: м. Запоріжжя, вул. Патріотична, буд. 64 Д, оф. 6, ТОВ «Профіт-Терра»: м. Запоріжжя, вул. Патріотична, буд. 64 Д, оф. 6.
31.08.2022 року ТОВ «Профіт-Житниця» було подано скаргу на податкове повідомлення-рішення від 22.08.2022 року № 0052660709, яка містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Житниця», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 .
Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Житниця» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, головний бухгалтер - ОСОБА_1 та наразі оскаржуються в адміністративному порядку, та за результатами розгляду скарги можуть бути переглянуті.
29.07.2022 року за результатами документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Урожай» (код ЄДРПОУ 43136854) ГУ ДПС у Вінницькій області складено акт документальної позапланової невиїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. Вказаний акт перевірки став підставою для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення № 360 від 29.07.2022 року.
Відповідно до п. 86.7. ст. 86 Податкового кодексу України на вказаний акт перевірки ТОВ «Профіт-Урожай» було подано заперечення від 10.08.2022 року № 4, яке містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Урожай», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 , таким чином, наразі триває перевірка.
26.07.2022 року за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Профіт-терра» (код ЄДРПОУ 43052481) ГУ ДПС у Вінницькій області складено акт документальної позапланової невиїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету . Вказаний акт перевірки став підставою для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення № 325 від 26.07.2022 року.
Відповідно до п. 86.7. ст. 86 Податкового кодексу України на вказаний акт перевірки ТОВ «Профіт-Терра» було подано заперечення від 05.08.2022 року № 9, яке містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Терра», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 .
За результатамирозгляду заперечень ТОВ«Профіт-Терра» ГУ ДПС у Вінницькій області прийнято рішення про необхідність проведення документальної позапланової невиїзної перевірки з питань, яке підтверджується наказом про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Профіт-Терра» № 2111к від 18.08.2022 року на підставіпп. 78.1.5п. 78.1 ст. 78Податкового кодексу України.
Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Терра» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, головним бухгалтером - ОСОБА_1 та наразі триває перевірка.
15.09.2022 року ТОВ «Профіт-Агрітрейд» було подано скаргу на податкове-повідомлення від 07.09.2022 року № 0056680703, яка містить детальне обґрунтування відсутності порушень зі сторони ТОВ «Профіт-Агрітрейд», а отже відсутності порушень й в діях ОСОБА_1 .
Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Агрітрейд» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, Головний бухгалтер - ОСОБА_1 та наразі оскаржуються в адміністративному порядку, та за результатами розгляду скарги можуть бути переглянуті.
Отже, надані до суду витяги із Актів документальних позапланових невиїздних перевірок ТОВ «ПРОФІТ-ЖИТНИЦЯ», ТОВ «Профіт-урожай», ТОВ «Профіт-терра», ТОВ «Профіт-агрітрейд» лише засвідчують факти проведення заходу податкового контролю у платника податків, яким є суб`єкт господарювання ТОВ «ПРОФІТ-ЖИТНИЦЯ», ТОВ «Профіт-урожай», ТОВ «Профіт-терра», № ТОВ «Профіт-агрітрейд», а не особа, щодо якої складено протоколи.
Із метою дотримання балансу між публічними і приватними інтересами, у тому числі дотримання прав платників податків на захист своїх прав та інтересів, Податковим кодексом України встановлено умови та порядок оформлення результатів перевірок, а також прийняття контролюючими органами рішень та їх узгодження.
Викладені в акті перевірки, є відображенням дій працівників контролюючого органу з виконання податкового контролю та їх результатів, але самі собою такі висновки не породжують правових наслідків для платника податків. Акт перевірки не є рішенням суб`єкта владних повноважень. У Постановах Верховного Суд від 20.11.2018 року у справі № 9901/633/18, від 22.03.2018 року у справі № 800/559/17, від 03.04.2018 у справі № 9901/152/18, від 30.05.2018 року у справі № 9901/497/18, від 20.03.2019 року по справі № 810/5854/14, від 10.09.2013 року у справі № 21-237а13, від 27.03.2018 року у справі № 813/2524/17, від 10.05.2018 року у справі № 811/119/13-а, від 09.08.2018 року у справі № 826/5302/14 зробив правовий висновок: акт перевірки є лише службовим документом, що фіксує проведення перевірки та висновки інспектора щодо наявності чи відсутності порушень вимог законодавства, не породжує, не змінює та не звужує права особи, не встановлює для неї додаткових обов`язків та не покладає відповідальність. Податковий орган не позбавлений права викладати в акті перевірки власні суб`єктивні висновки щодо зафіксованих обставин, та в подальшому, у разі виникнення спору щодо рішень про визначення грошових зобов`язань, що приймаються на підставі такого акта, обґрунтовувати ними власну позицію щодо наявності певних допущених платником податків порушень. Проте, оцінка акта перевірки, в тому числі викладених у ньому висновків перевірки, надається у разі оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акту, контролюючим органом вищого рівня (у разі оскарження в адміністративному порядку) або судом.
Порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, засвідчене податковим органом внаслідок податкової перевірки, може утворювати закінчений склад винного і караного правопорушення лише за умови та з моменту наявності узгоджених податкових повідомлень-рішень, що підтверджуватимуть наведені факти.
Пункт 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України наділяє платника правом подати заперечення, додаткові документи і пояснення у разі, якщо він не погоджується з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті перевірки, які можуть бути подані протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта.
Як вбачається із наявних у справі документів, акти перевірки суб`єктів господарювання, і протоколи про адміністративне правопорушення складені в один день, тобто, навіть без очікування спливу строку регламентованого п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України, на подачу відповідних заперечень і пояснень на акт.
Матеріали справи не містять складеного та узгодженого податкового повідомлення-рішення, яке може створювати для платника будь-яких наслідків. Отже, Акти не породжують жодних правових наслідків, а є лише підставою для прийняття податкових повідомлень рішень.
Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Житниця» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, головним бухгалтером- ОСОБА_1 та наразі триває оскарження акта перевірки, який став підставою для складення протоколу про адміністративне правопорушення № 323від 26.07.2022року,та висновки якого можуть бути переглянуті та скасовані.
26.07.2022 року за результатами документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Профіт-Агрітрейд» (код ЄДРПОУ 41381909) ГУ ДПС у Вінницькій області складено акт документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. Вказаний акт перевірки став підставою для оформлення протоколу про адміністративне правопорушення № 320 від 26.07.2022 року.
Таким чином, результати перевірки не визнаються ТОВ «Профіт-Агрітрейд» та особою, що притягається до адміністративної відповідальності, головним бухгалтером- ОСОБА_1 та наразі триває оскарження акта перевірки, який став підставою для складення протоколу про адміністративне правопорушення № 320від 26.07.2022року,та висновки якого можуть бути переглянуті та скасовані.
Отже, надані до суду витяги із Актів документальних позапланових виїзних перевірок ТОВ «ПРОФІТ-Житниця»; ТОВ «Профіт-урожай»; ТОВ «Профіт-терра»; ТОВ «Профіт-агрітрейд» лише засвідчують факти проведення заходу податкового контролю у платника податків, яким є суб`єкт господарювання ТОВ «ПРОФІТ-Житниця», ТОВ «Профіт-урожай», ТОВ «Профіт-терра», № ТОВ «Профіт-агрітрейд», а не особа, щодо якої складено протоколи.
Із метою дотримання балансу між публічними і приватними інтересами, у тому числі дотримання прав платників податків на захист своїх прав та інтересів, Податковим кодексом України встановлено умови та порядок оформлення результатів перевірок, а також прийняття контролюючими органами рішень та їх узгодження.
Викладені в акті перевірки, є відображенням дій працівників контролюючого органу з виконання податкового контролю та їх результатів, але самі собою такі висновки не породжують правових наслідків для платника податків. Акт перевірки не є рішенням суб`єкта владних повноважень. У Постановах Верховного Суд від 20.11.2018 року у справі № 9901/633/18 року, від 22.03.2018 року у справі № 800/559/17, від 03.04.2018 у справі № 9901/152/18, від 30.05.2018 року у справі № 9901/497/18, від 20.03.2019 року по справі № 810/5854/14, від 10.09.2013 року у справі № 21-237а13, від 27.03.2018 року у справі № 813/2524/17, від 10.05.2018 року у справі № 811/119/13-а, від 09.08.2018 року у справі № 826/5302/14 зробив правовий висновок: акт перевірки є лише службовим документом, що фіксує проведення перевірки та висновки інспектора щодо наявності чи відсутності порушень вимог законодавства, не породжує, не змінює та не звужує права особи, не встановлює для неї додаткових обов`язків та не покладає відповідальність. Податковий орган не позбавлений права викладати в акті перевірки власні суб`єктивні висновки щодо зафіксованих обставин, та в подальшому, у разі виникнення спору щодо рішень про визначення грошових зобов`язань, що приймаються на підставі такого акта, обґрунтовувати ними власну позицію щодо наявності певних допущених платником податків порушень. Проте, оцінка акта перевірки, в тому числі викладених у ньому висновків перевірки, надається у разі оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акту, контролюючим органом вищого рівня (у разі оскарження в адміністративному порядку) або судом.
Порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, засвідчене податковим органом внаслідок податкової перевірки, може утворювати закінчений склад винного і караного правопорушення лише за умови та з моменту наявності узгоджених податкових повідомлень-рішень, що підтверджуватимуть наведені факти.
Пункт 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України наділяє платника правом подати заперечення, додаткові документи і пояснення у разі, якщо він не погоджується з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті перевірки, які можуть бути подані протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта.
Як вбачається із наявних у справі документів, акти перевірки суб`єктів господарювання, і протоколи про адміністративне правопорушення складені в один день, тобто, навіть без очікування спливу строку регламентованого п. 86.7 ст. 86 Податкового кодексу України, на подачу відповідних заперечень і пояснень на акт.
Матеріали справи не містять складеного та узгодженого податкового повідомлення-рішення, яке може створювати для платника будь-яких наслідків. Отже, акти не породжують жодних правових наслідків, а є лише підставою для прийняття податкових повідомлень рішень,
Керуючись ст. 247, 221, 251, 280, 283-284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАПзакрити у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подачіапеляційної скаргидо Запорізькогоапеляційного судучерез Орджонікідзевськийрайонний судм.Запоріжжя, особою.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги чи протесту прокурора.
Суддя В.О. Макаров
Суд | Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2022 |
Оприлюднено | 26.09.2022 |
Номер документу | 106394252 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Макаров В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні