Ухвала
від 11.09.2022 по справі 308/11919/22
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/11919/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 вересня 2022 року м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Фазикош О.В. розглянувши матеріали заяви Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про передачу безхазяйного нерухомого майна у власність територіальної громади, де заінтересована особа Ужгородська районна державна адміністрація,-

ВСТАНОВИВ:

Заявник, Сюртівська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області, звернулася до Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області із заявою про передачу безхазяйного нерухомого майна у власність територіальної громади, де заінтересована особа Ужгородська районна державна адміністрація.

Дослідивши матеріали заяви приходжу до наступного висновку.

Відповідно до ч.3ст. 294 ЦПК Українисправи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.

Відповідно доп.п.2,4,5ч.3ст.175ЦПК України,позовна заяваповинна містити: повненайменування (дляюридичних осіб)або ім`я(прізвище,ім`я тапо батькові-для фізичнихосіб)сторін таінших учасниківсправи,їх місцезнаходження(дляюридичних осіб)або місцепроживання чиперебування (дляфізичних осіб),поштовий індекс,ідентифікаційний кодюридичної особив Єдиномудержавному реєстріпідприємств іорганізацій України(дляюридичних осіб,зареєстрованих зазаконодавством України),а такожреєстраційний номероблікової карткиплатника податків(дляфізичних осіб)за йогонаявності абономер ісерію паспортадля фізичнихосіб -громадян України(якщотакі відомостіпозивачу відомі),відомі номеризасобів зв`язку,офіційної електронноїадреси таадреси електронноїпошти; змістпозовних вимог:спосіб (способи)захисту правабо інтересів,передбачений закономчи договором,або іншийспосіб (способи)захисту правта інтересів,який несуперечить законуі якийпозивач проситьсуд визначитиу рішенні;якщо позовподано докількох відповідачів-зміст позовнихвимог щодокожного зних; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

Згідно ч.6вказаної норми, у позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору.

Відповідно доч.ч.5,7 ст.177ЦПК України, позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

До позовної заяви, підписаної представником позивача, додається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника позивача.

Зі змісту вказаної заяви вбачається, що 25 жовтня 2020 року відбулися чергові місцеві вибори, в т.ч. до Сюртівської сільської територіальної громади. 21 листопада 2020 року Рішенням № 7-1/2020 Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області було вирішено: почати процедуру реорганізації Паладь-Комарівсцької сільської ради (ЄДРПОУ 04349751) місцезнаходження: с. Палаль-Комарівці, вул.. Кошута, 24 а шляхом приєднання до Сюртівської сільської ради (ЄДРПОУ 04350211) місцезнаходження: с. Сюрге, вул. Ракоці, 2 Ужгородського району, Закарпатської області (п. 1); становити, що Сюрт івська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області є правонаступником прав та обов`язків Тийгласької сільської ради , Великогеєвецької сільської ради, Часлівецької сільської ради, Ратівецької сільської ради, Галоцької сільської ради, Паладь- Комарівецької сільської ради (и. 2).

При цьому, заявник зазначає, що станом на день звернення до суду процедура реорганізації Паладь- Комарівецької сільської ради шляхом приєднання до Сюртівської сільської ради (ЄДРПОУ 04350211) місцезнаходження: с. Сюрге, вул. Ракоці, 2 Ужгородського району, Закарпатської області, не завершилася.

Правовою підставою створення об`єднаних територіальних громад (далі ОТГ) в Україні є Закон України «Про добровільне об`єднання територіальних громад», ухвалений у 2015 році із змінами та доповненнями.

Водночас, державна реєстрація ради об`єднаної громади проводиться відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» № 815-VIII (далі Закон).

Відповідно до частини 2 статті 17 цього Закону, для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи виконавчого органу місцевої ради (крім виконавчого комітету), а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї, а також акт місцевої ради про створення, припинення виконавчого органу, акт сільського, селищного, міського голови про призначення керівника такого органу.

Державна реєстрація при реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб після добровільного об`єднання територіальних громад здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених статтею 8 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад».

Так, ч. 4 ст. 8 Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII «Про добровільне об`єднання територіальних громад» передбачено здійснення реорганізації відповідних юридичних осіб сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, та розміщених поза адміністративним центром ОТГ, шляхом їх приєднання до юридичної особи сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади.

Виходячи з вищевикладеного, реорганізація відбувається саме тих рад, які приєдналися до головної садиби (тієї ради, яка розташована в адміністративному центрі).

Що ж до сільської ради головної садиби, то відносно неї здійснюється лише державна реєстрація змін до відомостей про неї, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань. Такі зміни вносяться державним реєстратором на підставі заяви, поданої сільським головою, обраним об`єднаною територіальною громадою, або уповноваженою ним особою.

06грудня 2020року набравчинності ЗаконУкраїни «Провнесення зміндо деякихзаконів Українищодо впорядкуванняокремих питаньорганізації тадіяльності органівмісцевого самоврядуванняі районних державних адміністрацій», яким, серед іншого, розділі V Прикінцеві та перехідні положення ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» доповнено пунктами 6-1 і 6- 2. Відповідно до п 6-1 розділу V Прикінцеві та перехідні положення ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: - у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади) (п.п.1) - сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту (п.п.4); - не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом (п.п.8); - юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою (п.п.9). - новообрана рада, її виконавчий комітет можуть вносити зміни, визнавати такими, що втратили чинність, або скасовувати акти відповідних органів місцевого самоврядування, правонаступниками яких вони є, та їх посадових осіб (п.п.14).

Заявник зазначає, що правонаступником всіх прав та обов`язків Паладь-Комарівецької сільської ради (ЄДРПОУ 04349751) місцезнаходження: с. Паладь-Комарівці, вул.. Кошута, 24 є Сюртівська сільська рада Ужгородського району (ЄДРПОУ 04350211) місцезнаходження: с. Сюрте, вул. Ракоці, 2 Ужгородського району, Закарпатської області.

В поданій до суду заяві вказується, що в найближчий час, юридична особа Паладь-Комарівецька сільська рада (ЄДРПОУ 04349751) перестане існувати та відповідний запис буде внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

До поданої заяви до суду не надано витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на час звернення до суду. Відомостей про наявність записів про реорганізацію чи припинення/в стані припинення Паладь-Комарівецької сільської ради, внесення змін до відомостей про неї станом на час звернення до суду, заява не містить.

До поданої заяви не надано підтвердження того, що юридична особа Паладь-Комарівецька сільська рада (ЄДРПОУ 04349751) перестала існувати, та відповідно що Сюртівська сільська рада Ужгородського району (ЄДРПОУ 04350211) місцезнаходження: с. Сюрте, вул. Ракоці, 2 Ужгородського району, Закарпатської області, є правонаступником всіх прав та обов`язків, та відповідно має право звертатися до суду із даною заявою, як правонаступник Паладь-Комарівецької сільської ради.

Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Крім цього, частинами 1 та 2ст. 335 ЦК Українипередбачено, що безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені.

Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Із копії документів, що долучені до поданої заяви, вбачається, що в оголошенні зазначено, що 28 березня 2014 року в газеті «Вісті Ужгородщини» за № 11(8011) від 28.03.2014р. було опубліковане оголошення наступного змісту: « Паладь-Комарівецька сільська рада доводить до відома населення, що дві будівлі в с. Паладь-Крмарівці, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , та в яких на даний момент, згідно рішення, наказу Ужгородської районної ради народних депутатів Закарпатської області від 1979 року, розташовані магазин села Паладь-Комарівці, пошта села Паладь-Комарівці та приміщення «Укртелеком, на даний момент функціонують, як безхазяйне майно. Осіб з підтверджуючими правовими документами просимо звернутися до сільської ради або Ужгородського міськрайсуду з метою підтвердження права власності на нерухоме майно, протягом одного року з дня оприлюднення оголошення».

При цьому, відомостей про оголошення у друкованих засобах масової інформації саме про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік подана заява не містить.

У заяві про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади повинно бути зазначено, яку нерухому річ заявник просить передати у власність територіальної громади, основні характеристики нерухомої речі, посилання на документи про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, друковані засоби масової інформації, в яких було зроблено оголошення про взяття відповідної нерухомої речі на облік (стаття 330 Цивільного процесуального кодексу України).

Суд відмовляє в прийнятті заяви про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади, якщо вона не взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію права на нерухоме майно, або якщо заяву подано до закінчення одного року з дня взяття її на облік (стаття 331 Цивільного процесуального кодексу України).

Дослідивши матеріали заяви приходжу до переконання, що без зазначення наведених вище обставин, вирішити питання про відкриття провадження у справі неможливо, вважаю за необхідне позовну заяву залишити без руху та надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви з врахуванням вимог ст. 175 ЦПК України.

Згідно ст. 185 ЦПК України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175і177цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху

Якщо позивач відповідно до ухвали суду у встановлений строк виконає вимоги, визначені статтями 175і177цього Кодексу, сплатить суму судового збору, позовна заява вважається поданою в день первісного її подання до суду. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається позивачеві.

Враховуючи наведене вважаю, що провадження у справі неможливо відкрити до усунення вказаних недоліків, а тому позовну заяву слід залишити без руху, а позивачу надати строк для їх усунення.

Керуючись ст. 185, 260,293 ЦПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Заяву Сюртівської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про передачу безхазяйного нерухомого майна у власність територіальної громади, де заінтересована особа Ужгородська районна державна адміністрації залишити без руху.

Повідомити позивача про необхідність виправити зазначені недоліки позовної заяви протягом трьох днів з дня отримання копії ухвали.

Роз`яснити, що інакше заява буде вважатися неподаною та повернута заявнику.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду О.В. Фазикош

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення11.09.2022
Оприлюднено26.09.2022
Номер документу106401777
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність

Судовий реєстр по справі —308/11919/22

Ухвала від 17.10.2022

Цивільне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Фазикош О. В.

Ухвала від 11.09.2022

Цивільне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Фазикош О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні