Рішення
від 26.09.2022 по справі 120/4893/22
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

26 вересня 2022 р. Справа № 120/4893/22

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Томчука А.В., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінтек Буд" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Вінтек Буд" (далі - ТОВ "Вінтек Буд", позивач) звернувся в суд з позовною заявою до Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 1), Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі - ГУ ДПС у Вінницькій області, відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи заявлені вимоги, представник позивача зазначає, що ТОВ "Вінтек Буд" на виконання вимог п. 201.10 ст. 201 ПК складено податкову накладну №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021, які за допомогою електронного документообігу направлено до податкового органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В подальшому позивач отримав квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, з підстав, що платник відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Незважаючи на те, що позивач надав контролюючому органу пояснення та усі необхідні документи, рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішеннями від 19.01.2022 №3674590/43690638, від 27.05.2022 №6869412/43690638, від 27.05.2022 №6869370/43690638, від 18.01.2022 №3666487/43690638, від 18.01.2022 №3666488/43690638, від 18.01.2022 №3666486/43690638, від 27.05.2022 №6869323/43690638, від 19.01.2022 №3674591/43690638, від 27.05.2022 №6869322/43690638, від 18.01.2022 №3666482/43690638 відмовлено у реєстрації податкової накладної №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021.

Позивач вважаючи вказані рішення про відмову у реєстрації ПН протиправними, звернувся до суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів.

Ухвалою від 21.07.2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у адміністративний справі, вирішено її розгляд здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін відповідно до положень статті 262 КАС України. Також встановлено відповідачам 15-ти денний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

04.08.2022 на адресу суду надійшли відзиви ГУ ДПС у Вінницькій області та ДПС України, в якому представники відповідачів просили відмовити у задоволенні заявленого позову та вказали про наступне.

Відповідно до Квитанцій, які платником було отримано за допомогою програми електронного документообігу, зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Посилаючись на норми Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 11 грудня 2019 р. N 1165, Наказ Міністерства фінансів України від 12.12.2019 року N520 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" представник відповідача вказав, що за результатом розгляду наданих платником документів, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 19.01.2022 №3674590/43690638, від 27.05.2022 №6869412/43690638, від 27.05.2022 №6869370/43690638, від 18.01.2022 №3666487/43690638, від 18.01.2022 №3666488/43690638, від 18.01.2022 №3666486/43690638, від 27.05.2022 №6869323/43690638, від 19.01.2022 №3674591/43690638, від 27.05.2022 №6869322/43690638, від 18.01.2022 №3666482/43690638 про відмову у реєстрації ПН №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021, в якості підстав для відмови вказано: відсутність заявок на використання автомобіля в господарській діяльності, актів, шляхових листів; договір укладено 07.04.2021. Роботи мали бути надані не пізніше 140 робочих днів з моменту підписання договору. Відсутня проектна документація, документальне підтвердження щодо виконаних будівельно-монтажних робіт. Не визначено об`єкти, де мають проводитися будівельно-монтажні роботи. На момент подання повідомлення (23.02.2022) відсутнє документальне підтвердження щодо виконаних будівельно-монтажних робіт. Не визначено об`єкти, де мають проводитися будівельно-монтажні роботи. Не надано актів щодо виконання робіт. Відсутні заявки на використання автомобіля у господарській діяльності, акти, шляхові листи. Не надано додатків до договору, які є невід`ємною частиною договору щодо договірної ціни, вартості матеріалів, графіків виконання робіт.

Позивачем не надано до повідомлень первинні документи, що підтверджують дату виникнення податкових зобов`язань у розумінні ст.187 ПК України. При цьому документи, які надані до суду при прийнятті рішення орган ДПС не мав змоги дослідити.

Крім того, представник ГУ ДПС у Вінницькій області заперечив щодо стягнення з відповідачів витрат на правову допомогу.

Представник ДПС України у поданому відзиві наголосив, що вимога щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати ПН є втручанням у дискреційні повноваження контролюючого органу та заперечив щодо стягнення з відповідачів витрат на правову допомогу.

Ухвалою від 22.08.2022 позовну заяву ТОВ "Вінтек Буд" залишено без руху та запропоновано у 5-денний строк з дня вручення ухвали, надати зяаву про поновлення строку звернення до суду та докази поважності його пропуску.

Ухвалою від 02.09.2022 визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду з даним позовом та поновлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Вінтек Буд" строк звернення до суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Згідно з ч. 1 ст. 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

ТОВ "Вінтек Буд" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 03.07.2020. Основним видом економічної діяльності згідно КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

21.09.2021 між ТОВ "Вінтек Буд" (виконавець) та ТОВ "Армаспецторг" (замовник) було укладено договір про надання послуг №21/09, відповідно до якого виконавець зобов`язався надати послуги, передбачені п.2.1 Договору (транспортні послуги), а замовник зобовязується прийняти надані послуги і оплати їх в порядку та умовах, визначених цим Договором. Відповідно до п.3.1 Договору вартість послуг погоджується Сторонами у специфікаціях (додатках) до Договору, що являється його невід`ємною частиною.

Згідно Додатку №1 (Специфікація), сторонами погоджено вартість транспортних послуг, що становить 61 497,60 гривень.

29.12.2021 ТОВ "Армаспецторг" внесло на рахунок "Вінтек Буд" грошові кошти в сумі 61 497,60 гривень, призначення платежу: сплата за надані послуги згідно рах. №96 від 29.12.2021 у сумі 5 1 248,00 грн, ПДВ 20% - 10 249,60 грн.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №102 від 29.12.2021 на суму 61497,60 грн.

07.04.2021 між ТОВ "Вінтек Буд" (підрядник) та Полонським фермерським господарством "Колос" (замовник) було укладено Договір підряду на виконання робіт №04/04. Згідно даного договору підрядник зобов`язується за завданням замовника виконати роботи будівництва господарських приміщень.

Згідно Додатку №1 (Специфікація), сторонами погоджено перелік робіт та вартість виконаних робіт у сумі 8 999 949,60 грн.

Згідно Додатку №2 (Специфікація) сторони погодили порядок оплати виконаних робіт.

Згідно Додатку №3 (Специфікація) сторони узгодили, що Замовник зобов`язується оплатити ТОВ "Термо-Буд" вартість сендвіч-панелей у розмірі 1 184 326,83 гривень.

24.01.2022 Полонське ФГ "Колос" внесло на рахунок ТОВ "Вінтек Буд" грошові кошти в сумі 250 000,00 грн., призначення платежу: за підрядні будівельно- монтажні роботи по дог. №07/04 від 07.04.2021 згідно рах. №3 від 24.01.2022, у т.ч. ПДВ 20% - 41 666,67 грн.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 24.01.2021.

17.01.2022 між ТОВ "Вінтек Буд" (Підрядник) та ПП "Промислове об`єднання "КУБ" (Замовник) було укладено Договір підряду №17/01. Згідно даного договору. Підрядник зобов`язується за завданням Замовника виконати підрядні будівельні роботи.

Згідно Додатку №1 (Специфікація), сторонами погоджено перелік необхідних робіт та вартість виконаних робіт, що становить 195 000,00 грн.

01 02.2022 ПП "Промислове об`єднання "Куб" внесло на рахунок позивача грошові кошти в сумі 195 000,00 грн., призначення платежу: за бетонні роботи по влаштуванню монолітного фундаменту. Згідно акта №1/17/01 від 01.02.2022 у сумі 162 500,00 грн. ПДВ 20% - 32 500,00 грн.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 01.02.2022.

07.06.2021 між ТОВ "Вінтек Буд" (Підрядник) та ТОВ "ПРОМ ПЛЮС ЛТД" (Замовник) укладено Договір підряду №07/06. Згідно даного договору Підрядник зобов`язується виконати підрядні будівельні роботи.

Згідно рахунку на оплату №84 від 09.12.2021 позивачем виконано підрядні роботи на суму 1000000 грн.

17.12.2021 ТОВ "ПРОМ ПЛЮС ЛТД" внесло на рахунок ТОВ "Вінтек Буд" грошові кошти в сумі 100 000,00 грн., призначення платежу: Оплата за підрядні будівельно-монтажні роботи згідно рахунку № 84 від 09.12.2021, у т.ч. ІІДВ 20% - 16 666,67 грн.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №93 від 17.12.2021.

За Договором підряду №07/06 від 07.06.2021, укладеним між ТОВ "Вінтек Буд" (Підрядник) та ТОВ "ПРОМ ПЛЮС ЛТД" згідно рахунку на оплату №90 від 23.12.2021, позивачем виконано підрядні роботи на суму 400 000,00 грн.

23.12.2021 ТОВ "ПРОМ ПЛЮС ЛТД" внесло на рахунок ТОВ "Вінтек Буд" грошові кошти в сумі 100 000,00 грн та грошові кошти в сумі 200 000,00 грн.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021.

За Договором підряду №07/06 від 07.06.2021, укладеним між ТОВ "Вінтек Буд" (Підрядник) та ТОВ "ПРОМ ПЛЮС ЛТД" згідно рахунку на оплату № 90 від 23 грудня 2021 позивачем виконано підрядні роботи на суму 400 000,00 грн.

18.01.2022 ТОВ "ПРОМ ПЛЮС ЛТД" внесло на рахунок ТОВ "Вінтек Буд" грошові кошти в сумі 300 000,00 грн.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 18.01.2022.

24.09.2021 між ТОВ "Вінтек Буд" (Виконавець) та ТОВ "Торгарматура" (Замовник) було укладено Договір про надання послуг № 24/09, згідно з яким Виконавець зобов`язується надати Замовнику транспортні послуги. Відповідно до Додатку №1 (Специфікація), сторони погодили вартість послуг, що становить 62 778,00 грн.

24.12.2021 Г ТОВ "Торгарматура" внесло на рахунок ТОВ "Вінтек Буд" грошові кошти в сумі 62 778,00 грн, призначення платежу: Оплата за надані послуги згідно рах. №94 від 24.12.2021 .

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №101 від 24.12.2021.

16.11.2021 між ТОВ "Вінтек Буд" (Підрядник) та ПП "Інфолк" (Замовник) укладено Договір на будівельно-підрядні роботи №16/11. Згідно Додатку № 1 (Договірна ціна). Підрядником було проведено будівельно- підрядні роботи вартістю 5 937 264,40 гривень. Згідно Додатку № 2 (Відомість вартості матеріалів), сторонами затверджено фактичну вартість матеріалів для виконання будівельних робіт станом на 17.11.2021. Згідно Додатку № 3 (Специфікація), сторонами погоджено графік розрахунків за виконані роботи.

Згідно рахунку на оплату №79 від 18.11.2021 ТОВ "Вінтек Буд" було наданоПП "Інфолк" підрядні будівельно-монтажні роботи згідно Договору підряду № 16/11 від 16.11.2021, на суму 1 250 000,00 грн.

02.12.2021 ПП "Інфолк" внесло на рахунок позивача кошти в сумі 100 000,00 грн, призначення платежу: Оплата за підрядні будівельно- монтажні роботи згідно рахунку №79 від 18. 11.2021.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №93 від 02.12.2021.

За Договором на будівельно-підрядні роботи № 16/11 від 16.11.2021, укладеним між ТОВ "Вінтек Буд" (Підрядник) та ПП "Інфолк" (Замовник), згідно рахунку на оплату №80 від 18.11.2021, ТОВ "Вінтек Буд" було надано ПП "Інфолк" підрядні будівельно-монтажні роботи на суму 500 000,00 грн.

20.12.2021 ПП "Інфолк" внесло на рахунок позивачагрошові кошти в сумі 500 000,00 гривень, призначення платежу: Оплата за підрядні будівельно- монтажні роботи згідно рахунку №79 від 18.11.2021 договір №16/11 від 16.11.2021.

За принципом першої дії, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №94 від 20.12.2021.

Відповідно до квитанцій від 11.01.2022, від 14.02.2022, від 23.02.2022, від 11.01.222, від 11.01.2022, від 11.01.2022, від 14.02.2022, від 11.01.2022, від 23.12.2021, від 11.01.2022 податкові накладні було прийнято, але реєстрацію зупинено. Підставою зупинення реєстрації зазначено: Коди УКТЗЕД/ ДКПП товару/послуг, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Позивачем на виконання вимоги, яка вказана в квитанціях надано пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021: рахунок на оплату №96 від 29.12.2021, платіжне доручення № 6289 від 29.12.2021, банківська виписка від 29.12.2021, Договір про надання послуг №21/09 віл 21.09.2021, Договір оренди нежитлового приміщення віл 06.07.2020, Договір суборенди нерухомого майна №010221/1 від 01.02.2021, Договір купівлі-продажу автомобіля №ФВ-ФЛВ004052 від 26.07.2021, видаткова накладна, акт прийому-передач автомобіля №ФВ-ФАВ004052 від 27.07.2021, рахунок на оплату №3 від 24.01.2022; платіжне доручення №1667 від 24.01.2022; банківська виписка від 24.01.2022; Договір підряду №07/04 від 07.04.2021; Договір оренди нежитлового приміщення від 06.07.2020, Договір суборенди нерухомою майна № 010221/1 від 01.02.2021; Специфікація №1 від 07.04.2021; Специфікація №2 від 07.04.2021; специфікація №3 від 07.04.2021, рахунок на оплату №4 від 01.02.2022, платіжне доручення № 2483 від 01.02.2022; банківська виписка від 01.02.2022; Договір підряду та специфікація №17/01 від 17.01.2022; Договір оренди нежитлового приміщення від 06.07.2020, Договір суборенди нерухомого майна №010221/1 від 01.02.2021, рахунок на оплату №84 від 09.12.2021, платіжне доручення №150 від 17.12.2021, банківська виписка від 17.12.2021, рахунок на оплату №90 від 23.12.2021, платіжне доручення №151 від 23.12.2021, виписка від 23.12.2021, платіжне доручення №153 від 23.12.2021, рахунок на оплату №2 від 18.01.2022, платіжне доручення №164 від 18.01.2022, банківська виписка від 18.01.2022, рахунок на оплату №94 від 24.09.2021, платіжне доручення №161 від 24.12.2021, банківська виписка від 24.12.2021; Договір про надання послуг №24/09 від 24.12.2021; рахунок на оплату №79 від 18.11.2021, платіжне доручення №975 від 02.12.2021, банківська випска від 02.12.2021, рахунок на оплату № 79 від 18.112021; платіжне доручення № 975 від 02.12.2021; банківська виписка від 02.12.2021; Договір на будівельно-підрядні роботи №16/11 від 16.11.2021; Договір оренди нежитлового приміщення від 06.07.2020; Договір суборенди нерухомого майна №010221/1 від 01.02.2021.

Рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.01.2022 №3674590/43690638, від 27.05.2022 №6869412/43690638, від 27.05.2022 №6869370/43690638, від 18.01.2022 №3666487/43690638, від 18.01.2022 №3666488/43690638, від 18.01.2022 №3666486/43690638, від 27.05.2022 №6869323/43690638, від 19.01.2022 №3674591/43690638, від 27.05.2022 №6869322/43690638, від 18.01.2022 №3666482/43690638 відмовлено у реєстрації ПН №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021 з підстав ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Зокрема у спірних рішеннях зазначено про відсутність заявок на використання автомобіля в господарській діяльності, актів, шляхових листів; договір укладено 07.04.2021. Роботи мали бути надані не пізніше 140 робочих днів з моменту підписання договору. Відсутня проектна документація, документальне підтвердження щодо виконаних будівельно-монтажних робіт. Не визначено об`єкти, де мають проводитися будівельно-монтажні роботи. На момент подання повідомлення (23.02.2022) відсутнє документальне підтвердження щодо виконаних будівельно-монтажних робіт. Не визначено об`єкти, де мають проводитися будівельно-монтажні роботи. Не надано актів щодо виконання робіт. Відсутні заявки на використання автомобіля у господарській діяльності, акти, шляхові листи. Не надано додатків до договору, які є невід`ємною частиною договору щодо договірної ціни, вартості матеріалів, графіків виконання робіт.

В подальшому позивач оскаржив рішення від 18.01.2022 №366682/43690638 в адміністративному порядку.

Рішенням від 16.02.2022 №8395/43690638/2 відповідач залишив скаргу ТОВ "Вінтек Буд" без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня - без змін.

Не погоджуючись із прийнятими рішеннями про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд керується та виходить з наступного.

Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно п. п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI, об`єктом оподаткування є у тому числі, операції із постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів / послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29 грудня 2010 № 1246 (далі - Порядок від 29.12.2010 №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку від 29.12.2010 №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку від 29.12.2010 №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 № 1165, яка набула чинності з 01.02.2020, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Згідно з вимогами п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет. Платник податку отримує розраховані показники позитивної податкової історії через електронний кабінет (п. 8, 9 Порядку №1165).

Пунктами 10-11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної позивача №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021 слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Водночас на момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію цієї накладної, Критерії ризиковості здійснення операцій визначалися додатком 3 до Порядку № 1165.

Так, пунктом 1 додатку 3 до Порядку №1165 до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено наступні: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Отже, пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 Критеріїв ризиковості здійснення операцій містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій, якою є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Змістовний аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, що вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Проте відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Судом встановлено, що контролюючим органом не наведено належного обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначеного у спірних податкових накладних/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість таких квитанцій.

Відтак квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021 не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку № 1165, в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Вказані недоліки квитанції, окрім того, що характеризують рішення як необґрунтоване, ще й фактично ставлять платника податку у стан невизначеності у питанні документального спростування, існуючих на думку відповідача, ризиків.

Відтак, допущені державним органом помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються, як і не можуть покладати на таких осіб тягар відповідальності.

Попри це, позивач намагався виконати вимоги щодо спростування сумнівів контролюючого органу у спосіб подання документів.

Оцінюючи дії платника податку та прийняті за наслідком їх вчинення рішення відповідача, суд враховує наступне.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9 - 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В квитанції про зупинення, була відсутня інформація, які саме документи позивачу потрібно направити для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Однак в рішеннями від 19.01.2022 №3674590/43690638, від 27.05.2022 №6869412/43690638, від 27.05.2022 №6869370/43690638, від 18.01.2022 №3666487/43690638, від 18.01.2022 №3666488/43690638, від 18.01.2022 №3666486/43690638, від 27.05.2022 №6869323/43690638, від 19.01.2022 №3674591/43690638, від 27.05.2022 №6869322/43690638, від 18.01.2022 №3666482/43690638 відмовлено у реєстрації ПН №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021, з підстав ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Суд встановив, що з метою реєстрації в ЄРПН податкової накладної №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021 відповідно до дати її надсилання, позивачем на виконання вимоги, яка вказана в квитанції надано пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до п. 25-26 Порядку № 1165 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Згідно п. 42 Порядку № 1165 рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) (п. 44 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 45 Порядку № 1165 розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення (п. 46 Порядку № 1165).

Суд зазначає, що відповідачами не надано до суду доказів додержання вимог п. 44 Порядку № 1165 - результатів проведених перевірок поданих платником податку копій документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Суд встановив, що надіслані позивачем копії первинних та інших документів, за формальними критеріями відображають господарську операцію позивача та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021.

Крім того, суд зазначає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування містять інформацію щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, однак в квитанції зазначена інформація відсутня.

Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також враховуючи те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд доходить висновку, що у відповідача не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкової накладної №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021.

В цьому випадку, під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навів обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування ФОП ОСОБА_1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у цій частині.

Що ж до позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Вінтек Буд" №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з нормами п. п. 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну ТОВ "Вінтек Буд" №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Щодо стягнення на користь позивача судових витрат зі сплати судового збору, суд вказує таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір в розмірі 24 810 грн, належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення від 19.01.2022 №3674590/43690638, від 27.05.2022 №6869412/43690638, від 27.05.2022 №6869370/43690638, від 18.01.2022 №3666487/43690638, від 18.01.2022 №3666488/43690638, від 18.01.2022 №3666486/43690638, від 27.05.2022 №6869323/43690638, від 19.01.2022 №3674591/43690638, від 27.05.2022 №6869322/43690638, від 18.01.2022 №3666482/43690638 про відмову в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінтек Буд" №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінтек Буд" №102 від 29.12.2021, №3 від 24.01.2022, №4 від 01.02.2022, №93 від 17.12.2021, №95 від 23.12.2021, №96 від 23.12.2021, №2 від 18.01.2022, №101 від 24.12.2021, №93 від 02.12.2021, №94 від 20.12.2021.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вінтек Буд" сплачений судовий збір в сумі 12405 грн (дванадцять тисяч чотириста п`ять грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Сплачений судовий збір в сумі 12405 грн (дванадцять тисяч чотириста п`ять грн.) за рахунок бюджетних асигнувань за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Вінтек Буд" (4-й пров. Комарова, 2, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 43690638)

Відповідач: Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393)

Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, 7, м.Вінниця, код ЄДРПОУ ВП 44069150)

Повний текст рішення складено та підписано суддею 26.09.2022

Суддя Томчук Андрій Валерійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2022
Оприлюднено28.09.2022
Номер документу106431061
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —120/4893/22

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 17.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.11.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 26.09.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 21.08.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

Ухвала від 03.07.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Томчук Андрій Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні